25 Октомври, 2017 15:50 217 932 127

Как да разберем превъртян ли е километражът

  • километраж-
  • превъртане-
  • признаци
Как да разберем превъртян ли е километражът - 1

Корекции на километража при автомобил втора употреба е явление, което е доста често срещано по нашите географски ширини. В зависимост от това дали циферблатът е аналогов или пък става дума за електронен дисплей, начините са много. Някои са лесно разпознаваеми, но други могат да се хванат само от професионалист, при това с доста сериозна техника.

И тук стигаме до въпроса: Можем ли да се доверим на продавача? Колкото и да сте доверчиви, не зле да проверите някои неща. На какво трябва да се обръща внимание при покупка на кола на старо ще ви разкажем сега. Най-общо казано приблизителните реални километри могат да се разберат по степента на износване на някои основни детайли по колата.

Спирачни дискове
Първоначално обърнете внимание на спирачните дискове. В зависимост от модела те се използват безпроблемно в интервала 50 000 - 100 000 км. Ако изглеждат като нови, а продавачът ви уверява, че са оригинални и колата е на 100 000 км, например, то това трябва да събуди у вас подозрение. Ако дисковете са силно износени, то трябва да сте сигурни, че колата е на над 100 000 км.

Ветроупорно стъкло
Друг признак за установяване на пробега е ветроупорното стъкло. Принципно то е скъпа част, която продавачите не сменят. Ако стъклото е с множество драскотини, то знайте, че колата е на немалко километри.

Салон
Загледайте се и в салона. Изтъркани подлакътници и бутони на волана отчетливо говорят за солидна експлоатация. Прегледайте и педалите и вижте дали гумените подложки са много износени или пък изглеждат като нови. И в двата случая имайте едно на ум.

Врати и панти
Проверете вратите на автомобила, особено шофьорската. Ако е много увиснала или пък пантите са надрани от гаечни ключове, то това е сигурен признак, че колата е изминала много километри.

Компютърна диагностика
Изминатите километри на много от автомобилите не се записват само на километража. Има и други модули, които правят това. Елементарна компютърна диагностика може да хване превъртян километраж, но има специалисти, които променят показанията и на тези модули.

Майсторът
И накрая, за да определите километрите на един автомобил с визуалната си преценка е нужен доста богат опит. Ако нямате такъв, то обърнете се към някой специалист, на който имате доверие. Той лесно ще забележи тези и още куп други признаци, показващи, че колата не е на реалните си километри.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    151 63 Отговор
    Полезни съвети. Има логика във всички. Идеални за тези, които не разбират толкова от коли, но пък искат да си купят кола. Признавам, че това за стъклото не го знаех и аз, а се интересувам и занимавам с автомобили от доста отдавна.

    Коментиран от #64, #86

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Красо Зелето

    260 25 Отговор
    В България не съм виждал кола да е над 200, 280к км. Всичко е превъртано, дори и тези в представителствата, дето уж имат сервизни книжки.

    Коментиран от #9

  • 4 Зъ гъзъ

    310 25 Отговор
    Колата, която си купих преди три години беше внос от Швейцария. Поисках от продавача да я закараме в официално представителство на марката и да я проверят там. Човекът се съгласи. Когато я закачиха на компютъра ми казаха, че е абсолютно на реални километри, в кои сервизи е обслужвана там и какво е сменяно. Казаха ми също, че има само един датчик за смяна, който беше 90 лева. Платих на продавача колата на момента, без да се пазаря изобщо. Ако вземе някой да се дърпа и не позволява диагностика, значи е манипулирана.

    Коментиран от #70, #91

  • 5 Извън закона

    208 22 Отговор
    Най важното е като ви разправят че 20 год кола е на 68000 км щото един немски пенсионер я е карал )))

    Коментиран от #10

  • 6 дилър

    193 44 Отговор
    Не ме интересува на колко километра е една кола, а в какво състояние се продава.
    И още нещо - даже и да е разбита, всичко е въпрос на цена.

    Коментиран от #80

  • 7 Гошо

    426 10 Отговор
    А аз какво да кажа. Колата ми е на реални километри и искам да я продам за да си купя по-нова. Обаче когато кандидат купувачите чуят че е на 350 000 км и всички се дърпат и ми разправят, как можели да си я намерят за същите пари на 120-130 000 км :D

    Коментиран от #14

  • 8 Бесен Язовец

    219 22 Отговор
    Има коли на малко километри но това означава че са удряни.Кола под 250 хил.трудно излиза от З.Европа и най важното баби и дядовци не си копуват BMW серия 3 купе
  • 9 Име (като гост):

    138 6 Отговор

    До коментар #3 от "Красо Зелето":

    Аз пък моят пасат го продадох на 400к+. Обмислях да го връщам, но много бързо се обадиха и така си остана. Първият който дойде каза, че утре ще се обади. Втория купувач направо го купи без пазарене. Но тук е тънкия момент, че като се разтрака нещо или като светне някоя лямпа веднага го поправях.

    Коментиран от #65

  • 10 LPG

    45 54 Отговор

    До коментар #5 от "Извън закона":

    Само да ти кажа че не са и малко случаите когато те се вдигат защото никой не вярва на колко километра е колата!
  • 11 Александър

    138 23 Отговор
    Аз пък мога да Ви уверя, че всичко дизел нов внос е на минимум 200 000км и всичко бензин на минимум 150 000км, ако вярвате че са по малко километрите грешите.

    Коментиран от #113

  • 12 Александър

    66 24 Отговор
    Аз пък мога да Ви уверя, че всичко дизел нов внос е на минимум 200 000км и всичко бензин на минимум 150 000км, ако вярвате че са по малко километрите грешите.
  • 13 Бесен Язовец

    142 19 Отговор
    Като иската читава кола в Германия с ТЮВ задължително за по добра цена преди Март месец заради данаците тогава ги плащат обикновенно. Гледах едно БМВ преди 2 г. В ауто скат 24 в Италия за 5500. € на 560000 хил.км 2009 г.Е 92 след 20 дни гледам на обява в БГ. същото на 202 хил км.и пише нов внос от Италия продавам го както съм го купил а междувременно в Ауто обявата беше свалена изводите за вас

    Коментиран от #48

  • 14 гост

    126 28 Отговор

    До коментар #7 от "Гошо":

    За съжаление е така, българина иска да го лъжат...
  • 15 King

    62 68 Отговор
    Моята беше въртяна напред 😂Реално е била на 80хк ,но са я врътнали на 150хк за да могат да се вържат 10те години на експлоатация.

    Коментиран от #115

  • 16 хуенов

    142 38 Отговор
    Стъклото ако е надрано значело, че е на много км. ХАХА това е бисерът на годината:) Ако имаш нещастието да караш зад камион на мръсен път няколко км провери после как ще ти е надран стъклото, дори колата да ти е на 2 седмици. За салона пак са глупости - колите на много км, карани извънградско имат прекрасно запазени салони, или само шофьорската седалка е износена, сменя се със здрава и воала имаме кола на 50000км. Докато кола на малко км, карана градско и возила доста хора, има скъсан и захабен салон, изтрит волан и т.н. Спирачните дискове ако нямат ръб е супер, някой преди нас ги е сменил. А за пантите на вратите е пак идиотия - ако някой левак ти е забърсал новата кола на паркинга и вратата е сменена, много ясно че няма да се затваря като оригинална и ще има следи от гедорето.

    Коментиран от #37

  • 17 onq s konq

    179 45 Отговор
    Аз затова си таркалям на дедо московеца с китеника и знаменцето на ФК Левски пускам си Весна Змиянац и ми дрене знам че москвичо е на 60 000 реални и нема ме остаи на път никогаш.Супер е Осмака

    Коментиран от #98

  • 18 Vasik Atanasova

    66 66 Отговор
    нищо вярно няма тука
    ала бала празни приказки

    Коментиран от #20

  • 19 Гоуст

    130 24 Отговор
    Тази статия е платена от автоджамбазите: защото волана се боядисва с боя от 4 лева, гумичките на педалите се сменят за няколо лева, скоростния лост и той за няколко лева, тапицерията на седалките също се сменят, ламарините се изправят и боядисват след като е докарана ударена, километража се връща за 1 минута и накрая идва ред на работниците - търкачи, които това работят - търкат и лъскат коли по цял ден, а да и накрая балъка отваря широко уста(г*з)
  • 20 Д-р Снагълс

    46 19 Отговор

    До коментар #18 от "Vasik Atanasova":

    Ала Бала ти е индианско име нали?

    Коментиран от #46, #112

  • 21 Lisan

    28 12 Отговор
    до konq мани тоя москвич че няма хейтове

    Коментиран от #27

  • 22 Един

    78 13 Отговор
    На VAG подлакътниците и бутоните за стъклата,още 50000-70000 изглеждат толкова зле все едно че са милионнии!
    В същото време на висок клас Волво и Сааб направени навремето със скъпи материали,при 15 годишна кола изглеждат като нови,така че километрите не винаги са решаващи! Да не забравяме че всички коли на Горубляне са на 130-140 хиляди......
  • 23 Димитров

    55 22 Отговор
    До ниакаде сте прави за враштането на километрите но има и коли на доста години на малко километри на жена ми а класата е 9 годишна и е на 17000км просто не я кара

    Коментиран от #61, #72

  • 24 Друг Гост

    48 19 Отговор
    Аз когато си купих колата миналата година имаше леки почти незабележими драскотини по боята. Всичко друго си беше добре салона педалите волана и т.н. Колата я взех на 129000 км. но реалните и бяха 200 000 км. Даже продавача ми каза "Вие така сте свикнали на толкова километри да ги гледате и затова е така. Ако искаш обиколи целия автосалон кола над 140 000 км. няма да намериш"
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Кобрата

    92 16 Отговор
    Те тук в България, разбойниците претапицират салони, волани, подменят копчета, перат салони, лъскат, мият, трият и ги правят да изглеждат като излезли от завода и да заблуждават, бъдещият купувач, че си купува кола на реални километри, но всъщност внасят варели на по 400-500 000 км, а то животът на двигателите им е до около 500 000км, тоест купуваш я и се скапва и трябва да наливаш постоянно пари за ремонти... Направо им изпиват душиците и ги докарват тук. Няма как кола на 10-12-15 години да е на 150-200 хиляди км. Като знам какви магистрали имат в чужбина и бузят яко на лимита, направо ни пробутват най-големите боклуци тук на нас.

    Коментиран от #34, #71, #101, #114, #125

  • 27 filo

    74 6 Отговор

    До коментар #21 от "Lisan":

    Има и коли на малко километри, но просто са по скъпи
  • 28 kermen

    67 11 Отговор
    Е па ази след като се завъртях през зимата с ВМВ-то и едва не се утрепах,казах че го маана и го шкартирах на един манго. Купих си една Ланчия Капа на много места китосвана и пребоядисана но на реални 208хил.км сега е на 297хил.км. и си върви жабарката но си я подържам! То кола диня и жена са на късмет,останалото дрън дрън!! Е па нема да векуваме с тях!
  • 29 Балъчко

    47 24 Отговор
    Един германец кара средно по около 50км. на ден само до работа. 52 седмици в годината с по 5 работни дни, а в почивните дни разходки, почивка поне 1 един път в годината, смятайте колко км минава за 10г.!Положението с италианци и др. европейци не е по различно.
  • 30 Наблюдател на оглеждачи

    24 12 Отговор
    Да ви кажа, ходят с някакви куфарчета и едни устройства като от Стар Трек - насочват ги под различен ъгъл и стоят по няколко секунди, после вадят едни джаджи с магнити, слагат ги на разни места и чакат някакво зареждане, накрая на целия екзорсизъм си гледаш колата на 3Д анимация с показани основни панели и конструкция в различни цветове, а отстрани легенда с показателите. Има и някакви приложения в маркета със стъписващи цени, които са за диагностика, обаче работят само с определени допълнителни устройства... Сигурно има начин да разбереш дали е превъртан ама няма да разбереш с КОЛКО е превъртан - важното е, че трябва да бягаш презглава от тая барака!
  • 31 Куоре спортиво

    53 7 Отговор
    За бензиновите не съм сигурен, но дизел на малко км.няма по една много проста логика. Дизела като нов е по- скъп, но дава икономия на дълги пътувания. За да се избие разликата в първоначалната инвестиция купувайки дизел, трябва много ,ама много да се кара. Имах шеф в Италия, който имаше Ягуар. За три години му направи 280 000 и го замени с нов. Стария беше неразлечим от нов, най- вече салона.

    Коментиран от #32

  • 32 Чоко

    28 19 Отговор

    До коментар #31 от "Куоре спортиво":

    Че разбереш друг път що коли съм върнал километражо
  • 33 Аз съм

    10 18 Отговор
    Кола от
    бг. От офиц представител
  • 34 Диян

    10 43 Отговор

    До коментар #26 от "Кобрата":

    Колега имам форд фокус дизел хечбек който е на 18 години на 155000 км пали от четвърт.тая кола ако беше на 500000 километра нямаше да има компресия и нямаше да пали според мен не лъжат

    Коментиран от #56

  • 35 МАН

    43 2 Отговор
    Има още един начин, който не са споменали. Отивате във фирмения магазин на марката ви. Ако колата има нормална история, което също е успокоително, по VIN номера ви проверяват на колко километра е била при последното посещение в чужбина. Така моята с благоприятен вид и оптимистичен километраж се оказа на двойно по-голем пробег. Не че и личи. И върви, пък салон и външен вид като нови. Всичко е относително.
  • 36 МАН

    39 6 Отговор
    Пропуснах да кажа, че тези външни признаци като гуми на педалите и всичко останало джамбазите също го знаят и подозрително всички автомобили вървят с нови гуми на педалите с подозрително еднаква шарка :) Така че и те се развиват. Напред са с материала.
  • 37 дохуенов

    16 1 Отговор

    До коментар #16 от "хуенов":

    Нищо не разбираш хуенов, става дума за луфта в пантите когато вратата е отваряна и затваряна многократно, показател който нашите джамбази засега не се сещат да пипат или поне не често - причинат че при новите коли са заварени поне от едната страна към вратата или купето а шплента е поставен после
  • 38 Андрей Николов

    54 13 Отговор
    Всичко е мног субективно! Една кола на 200 000 карана в града и такава извън са с крайно различно износване, някои са с по-некачествени материали /моят нов ситроен на 30 000 вече е с поизтъркан волан/ и тн и тн.... Но..факт е, че 90% са с превъртяни киломеражи :) Отворете мобиле де и мобиле бг и ще видите че на втория сайт 80% от колите са под 200 000 км хахха, 20 годишен диезл на 150 000 е нещо нормално за бг :))))) Ама прост народ -слаба държава..
  • 39 Е320

    11 17 Отговор
    Купих си колан на 18г. Смених й двигателя с 20 годишен, пребоядисах я два пъти, смених й спирачната система и я претапицирах.
    Това беше преди 4г. А в момента съм сигурен, че ще износи 2-3 нови опела, да не казвам за други марки и модели

    Коментиран от #117

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Емил

    14 6 Отговор
    Имам Загора В купих я на 2,5 години беше на 150 000 вие си правете изводи.
  • 42 Иванов

    31 11 Отговор
    Не е важно какво показва километража.
    Важно е колата да е в добро състояние.
  • 43 1234567

    30 7 Отговор
    Не вярвайте на оригиналните сервизни документи, нашите изработват такива много майсторски.
  • 44 Чукча писател, Чукча умник

    38 3 Отговор
    Никога повече няма да сменям дисковете.
    Предпочитам да се претрепя, от колкото някой да помисли че съм връщал километража
  • 45 Каза Нова

    36 3 Отговор
    За кола и жена се казва, че имат много ОПИТ, но никога, че са износени и издухани - сменяш гумата и пак си ТИ !
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Продавач на коли

    55 59 Отговор
    Ся действителен случай който направих зимам преди време от щудгард една х5ца на 720хил км с проблем в двигатела за точната сума от 750€ в бг я върнах на 80хил и я оправих салона от една ударена нов лакове макове и ми стъпи на 3500лв шитнах я на едно гъзе за 20хил тоя тъпак даже доволен остана като я кара една година и ходеше само при моя майстор с който ми се отчиташе и го щавеше келеша яко тая х5ца му излезе на малкия над 50хилки ама баща му плаща.моя човек майстора я стегна и на малкия му писна и ми остави х5цата която му я хванах на 8хил лв и му докарах а5 което ми стъпи на 8€ аз му го шитнах за 36хил лв ама за да не ходя празен до германия отидох и закарах х5цата стегната с върнат километраж на 120хил км и я остайх в една автокъща в мадрид от която взех а5цата и ми я прифанаха на 5€. И тва балъци да знаете докат има балъци дет искат да се праат на мутри ше има е такива стари кучета кат мене да ги чешата и когато и последния балък умре един от тарикатите ше стане балък и колелото па ша се завърти! Аре са елате да ви продам некоя сгодна колица и с нея да отидете на околомръсното да ударите некоя сгодна женица!

    Коментиран от #74, #122, #124, #126

  • 48 Joysss

    23 4 Отговор

    До коментар #13 от "Бесен Язовец":

    Не е вярно това за данъците.Данък плащаш до датата на отчислението в цуласунга.Останалата сума се връща.Евтин автомобил купуваш от малък град и от немец.Това е тайната.
  • 49 Бен

    33 5 Отговор
    Ако сте чували как работи нов двигател, винаги ще отсеете паразитните шумове при таралясника, без да гледате педали, подлакътници и т.н. Става и със затворени очи.
  • 50 Авто мото

    15 15 Отговор
    Всичко е доста относително,притежавам 5 автомобила и 1 мотоциклет 1 от автомобилите е на 20 години и е на 356 хил.км.но е Екласа и няма проблеми 2рия е БМВ на 12 години и е на 112 хил.км,3тия автомобил е 124ка от 1988г. и е на 220хил.км и продължава да си седи в двора,другите не са интересни,а аз продължавам да си карам мотора,защото е единственото превозно средство за центъра на София
  • 51 MITKO

    76 4 Отговор
    Батковци и лелички и какички в бранша съм от 100 години.Всичко написано в статията е вярно.Но когато купувате кола втора употреба знайте едно от мен-КОЛА ОТ КАРАНЕ НА СЕ ПЛАШИ.страшното е когато не поддържана добре.Така че ако купуваш кола за 2000лв. няма как да очакваш чудеса от Небето това е ефффтина кола и такъв ще е резултата.Ако все пак отделиш повече пари може би ще купиш и малко по-добра кола.Всичко зависи от модела,марката и т.н.Това за километрите е вярно всеки си върти кои как му падне.Може би България е единствената страна на планетата където кола над 180 хил км няма.Брей ние сме като Бермудския триъгълник.И така като заключение мога да кажа.Купуването на кола втора употреба винаги крие риск, но това трябва да си го знаете.Въпросът е той да не много голям и да бъде поносим.Защото как си представяте кола на 15 години да не е карана, да е била в гаража и пенсионер е решил изведнъж да я продава звучи много не сериозно.Ето защо според възможностите на всеки които има,такава кола да си купи, но нека бъдем реалисти, а не мечтатели и хвърчащи по въздуха.
    Съвет от мен:НОВА ИЛИ СТАРА КОЛА-тя колата има еднинствена цел да ти бъде слуга,да ти върши работа.Не си купувайте кола, която не можете да си позволите.Купете коля, която дори да се развали и се нуждае от ремонт хич да не ВИ ПУКА.Оставяте я и си живеете живота.Колкото и да струва една кола, в момента на покупката цената започва да пада а а а а а а надолу.т.е. обезценява се.
    Хайдееее, че отивам на Го
  • 52 гощо

    36 10 Отговор
    Ако п...лите са запазени имайте едно на ум,ако са захабени имайте едно на ум!?!?Демек все едно на ум да имаме! Ветроупорно стъкло?!?!? Каква е тази глупост! Състоянието на салона показва отношението на човека към колата като цяло!Давам личен пример!Моята кола е вече на 250000км и в салона няма следи от ползване,като нова е!!! На приятелката ми колата е на едва 70000км и вътре е катастрофа! Просто е мърла безподобна! А сега да дойде специалиста и да установи по външни белези коя кола е карана повече! Това за дисковете също е някакъв виц!Още съм си с оргиналните и нямат драма никаква,всеки път се глася да ги сменям с поредните накладки и все са ОК!!! И двете коли ги имаме от чисто нови!

    Коментиран от #63

  • 53 ТУР

    30 8 Отговор
    А бе хората са казали: Жена и кола втора употреба, ако вземеш винаги ще сбъркаш :)
  • 54 Гост

    97 7 Отговор
    Искам да ви кажа едно нещо , от Горубляне кола не купувайте. По професия съм бояджия и теникиджия. Работил съм в един сервиз на Горубляне и се правеха колите нов внос на търговците . Няма да споменавам сервиза , за да не навредя на хората там. Правил съм коли за продава на който по ламарините имаше дупки колкото юмрук. Тук идва тънкия момент търговеца не му се дават пари за качествен ремонт , за това ме караха да ги пълня дупките с вестници , после кид и боя. Вие си направете сметка каво си купувате от там , ако видите кола и боята да е като нова на места ,без каквата и да е драскотина , значи е правена , как е правена никой не знае. Но никой не обръща внимание на това , всеки си мисли ,че колкото е по лъскава една кола толкова е по запазена , а всъщтност си купувате кола от вестници. Работил съм и в Юнитрейд там пък ламарините се купуват от измислени места китайски и турски боклуци , а убеждават клиентите ,че всички части са оригинални от Германия. Там за това напуснах , защото тези ламарини нямат напасване , луфтуве не идват, нищо не пасва ,и се измъчвахме докато ги напаснем.
    Не карам никой да ми вярва на това което пиша , но това е истината. И големи търговци и малки в България всички са измамници.

    Коментиран от #62

  • 55 PlimP

    15 1 Отговор
    12,за съжаление са на много повече от 200000 или 150 000, ако е на 4,5г. може да е на тия километри и това не са никак лоши км. стига да е гледана, реалността е болезнена, на дизелаците по на 10г. 500 000 не им мърдат, превърта се с 300 000,350 000 и то не рядко, пресният ми пример я мондео купено в БГ и з аняма и 10г. беше на 420 000 и по нито един признак, от изброените по-горе, не можеш да разбереш какъв и е километражът, единственият и зор беше РАЗШИТАТА топка на скоростния лост, не скъсана, а РАЗШИТА и беше преправен на 160 и нещо си

    Коментиран от #105

  • 56 Кобрата

    10 2 Отговор

    До коментар #34 от "Диян":

    Ми колега, може и да е на реални километри, но малко се съмнявам, виж, ако си я купил от познат, който я е карал в България и го познаваш човека, може и наистина колата ти да е на толкова километри, но ако е нов внос, това не ми се вярва.
    Само раздели километрите на годините и ще видиш, че се получава по около 8600 км на година, и то за дизел.
    А дизелите в чужбина ги взимат за да пътуват на дълги разстояния с тях. То ние тук в България, където пътуваме много по-малко, си ги въртим по 10-15 000 км на година, че и отгоре, а как те да въртят по-малко от нас? При условие, че и стандартите им са други и всичко. Може и да не е на 500 000, но и на 155 000 е малко вероятно да е такава кола. Но най-добре ще разбереш ако отидеш в сервиз и и направят диагностика на двигателя, там компютърът ще покаже на колко километра е колата ти.
  • 57 бълък

    13 2 Отговор
    Леле мойта е с манипулиран километраж са да я фъргам ли ?

    Коментиран от #59

  • 58 Боре

    27 1 Отговор
    Жена,кола и прасе се взимат на късмет.
  • 59 123.300д

    18 1 Отговор

    До коментар #57 от "бълък":

    Ако е жена ти дай да я покараме малко преди да я фърлиш😂😂😂
  • 60 123

    19 4 Отговор
    Имам познат търговец на коли,втора употреба.
    Докарал бе доста бараки пролетта. Подкарахме подобен разговор,като този.
    Айде, казва няколко няма да ги пипам, да видим. Познайте кой заминаха, и кой се влачеха????? Извода- хората искат да е малко карана, дори да е нереално!
  • 61 Max

    2 5 Отговор

    До коментар #23 от "Димитров":

    Напълно я разбирам. Кой би искал да кара това недоразумение?!
  • 62 Azilka

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Bravo
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Гост

    8 7 Отговор
    На мен ми доиде 20 год.кола която беше на 160 000км.колата е от човек които докарва коли така,че е на реални км.Но все пак трябва да се гледа волана скорастноя лост,копчетата като тези за фаровете,ел.стъклата и т.н.След което двг.дали духа мн.при капачката за наливане на масло,сейдинителя.Обикновено прии бензиновите се преебавадебитомера м/у 150-200хил.,а при дизелите 200-250ЕГР,МАФ и т.н.това са първите признаци западняка да я остави за продан,а БГ джамбазите я пипнат малко на компа ,палиш я и е ОК.Излизаш на магистралата да се по радваш даваш малко газ и таблото коледна елха.Тя почва да си търси не работещите компоненти.Гледаите внимателно ако може с някои майстор и успех,че кола и жена на късмет.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 nencho65

    49 4 Отговор
    Всички търговци искат големи печалби и затова превъртат километрите.Лъжат ни политиците,лъжат ни в хранителните магазини,Лъжат ни в Аптеките и Болниците,Лъжат по сервизите,Може ли някой да каже къде не е излъган?За съжаление!
  • 69 Палко

    11 4 Отговор
    Трябва да знаете че за да си купи западняка дизел трябва да изминава мин. 25000км годишно!!! Ако изминава по-малко си купува бензин! Вие сами си правете сметката като купувате, 10г дизели на 163000км!?! Късмет на всички куповачи!!!
  • 70 nik

    25 1 Отговор

    До коментар #4 от "Зъ гъзъ":

    в Швейцария се лежи от 3-5г за превър.км
  • 71 nik

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Кобрата":

    познай защо най големите бдклуци а тук, искаме евтино и хубаво и бмв,ауди, ама ,нема
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 hienata

    43 5 Отговор
    Да дам и аз някой съвет, тези от автора не са най-надеждни (освен диагностиката). В Дупница има много магазини които продават гумички за педали, маншончета за скоростен лост и ръчна, фарове, стопове и т.н. чаркове за разкрасяване. Първо гледам всички фуги по купето - да са еднакви по цялата дължина. Да няма никаква фуга между броните и ламарините. Двигателя да работи равномерно без притръскване , оборотите на загрял двигател 800 макс. Всички стъкла по купето да са с еднаква маркировка и година. Бъркам в ауспуха , саждите трябва да са малко и сухи, мазни ли са -лошо. Карам някой да даде рязко газ , синкав или бял пушек - лошо. При работещ двигател свалям капачката на маслото, има ли вятър - лошо. Отварям капачката на охладителната т-т , мазни петна , пяна , мехурчета - лошо. Маслото , мирис на бензин , ако е много силен - лошо. Големите дизели (комби или ван) и колите с фабрина газ на 5 години са на 500 000км, тука вече си е чисто тото. Дано съм бул полезен :)
  • 74 Реалист

    9 0 Отговор

    До коментар #47 от "Продавач на коли":

    Ей затова никога не купувам кола от България.
  • 75 Свако Тако хопът

    7 2 Отговор
    Моят го купих в идеално състояние, с изключение на няколко драскотини и то минимални по боята. Ръжди - никъде. Дъното и масло няма никакво, нито амортисьорите. Стегната ходова част(и в момента е така). Дискове, накладки - нови. Интериор - нов(материалите перфектни) и в момента е така. Мотор(дизел) - върви като пушка(и в момента е така). Екстри - фантастика. Всичко работи без забележки. Отивам на ремонт на нещо си в оторизиран сервиз. Човекът в сервиза седна на компютъра, набра вин кода и ми вика искаш ли да знаеш на колко километра си. Викам казвай: на 350 000 км. Хахахаха. Хич не ме е грижа, понеже автомобила е добър, мн.добър. Обаче кат огледаш накладките и гумичките на педалите и не знам си какво ще разбереш точно нищо. И джамбазите го знаят това. Да ви прави впечатление, че всички малки имат едни и същи гумички на педалите - хаха. Истината е в комп.диагностика или вин кода, ако има коректна сервизна история. Моят поне имаше. Поддържан автомобил.
  • 76 Километраж

    16 15 Отговор
    Що за тъпа тема. Найш кога ша разбетеш точно никога.Ша пипна в таблото ша пипна в компа после в ключалката а ти върви разбери дали е превъртан. Ония бастун депутата дет измисли тоя тъп закон кат гъзъ му да си го навре отзад. България има по важди дела и.закони а не.тея глупости.Къде е закона за взломно влизане у вас ,за обири,за убийства кражби къде бе тъпо депутатче кой те избра бе.
  • 77 Километраж

    7 10 Отговор
    Що за тъпа тема. Найш кога ша разбетеш точно никога.Ша пипна в таблото ша пипна в компа после в ключалката а ти върви разбери дали е превъртан. Ония бастун депутата дет измисли тоя тъп закон кат гъзъ му да си го навре отзад. България има по важди дела и.закони а не.тея глупости.Къде е закона за взломно влизане у вас ,за обири,за убийства кражби къде бе тъпо депутатче кой те избра бе.
  • 78 Гост

    6 2 Отговор
    Всички измислени глупости !!!Важно е състоянието на автомобила ,а да ви кажа честно автомобилите от частни лица в Германия са на реялни километри и има автомобили които да на по 15 г и са на по 120-150000 км това че някой хора вземат автомобили на килограм от Италия е друг въпрос !!Хора Гледайте състоянието на автомобила ,а не километрите! Когато автомобила е каран много и изтормозен каквото и да му смениш отвътре и отвън той няма как да изглежда както автомобил на под 200000 км!!!!!!!
  • 79 The TRAPPER

    1 16 Отговор
    А аз съм чувал че коли като корейски , италиански и др. , ги правят от вторични и преработени суровини , а германци, японци, шведи от първични и качественни. Според мен и това играе роля.
  • 80 Михаил Тодоров

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "дилър":

    Защо мислите, че в Германия една и съща кола примерно Ауди А6 2005г. 3.0tdi на 240к км струва 6к-6,5к Евро и същата такава на 370к км струва 4к защото колата без значение на колко години е тая амортизация води до смяна на много скъпи части модули и т.н. и те първа почва да се чупи все по често.
  • 81 Истина

    7 1 Отговор
    Купих си Субару,-легаси ,аутбек от Италия за 500 евра на 250 х.км.2000 г.със счупен двигател!Направих ремонт на двигателя за 1200 лв, и газ 1000 лв. и сега вече 4 години се возя като пич!Много здраво нещо!
  • 82 Azko

    12 6 Отговор
    Аз пък си купих едно колело с превъртян километраж.Как ме излъгаха тези мошенници мръсни.
  • 83 преди новата ера

    6 5 Отговор
    ВЕТРОУПОРНО СТЪКЛО???...такова имаше Москвича от 1972 и Жигулата от 1969!!!!! от кой век е тази статия????
  • 84 Аз съм

    2 14 Отговор
    Абе малоумници. Знаеш кога ша разбереш , що тъпчете с глупости ефира..ша бутна на всички места по колата и на върба у сряда ша разбетете. Шапипна у табло у компа у абса и други места. А вие как ша раззберете глупаци...

    Коментиран от #123

  • 85 Зоро

    2 1 Отговор
    Искам да попитам как се разбира най добре един дизелов двигател кога е най издухан говоря за двигател Рено сценик 2005 год гранд 1,9 130 коня.
  • 86 Гражданин

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Като искаме хубави коли отиваме в представителя и си купуваме. Малко по скъпо е но поне е реална. Така си закупих моята на 3,5 години и вече 2 години я карам само със смяна на масла и филтри. За сега 50000 км без проблеми
  • 87 Бай Тошо

    7 3 Отговор
    Най лесния метод е
    Умножават се годините на автомобила на средни цифри 30-40000 км годишно и сметките излизат

    Коментиран от #89

  • 88 Pako

    7 1 Отговор
    По никакъв начин не може да се разбере на какви километри е една кола, има коли на много километри изглеждащи като нови, щети от камъчета по стъклото и по предния капак могат да се получат точно за една зима .
    Има и коли на малко километри тотално разбити ,всичко зависи от собственика.Нали не вярвате,че някой ще смени всичко по една кола и ще я пусне за продажба. Всичко е на късмет преди доста години си купих кола в Германия леко катастрофирала на малко километри в сервиз в който работех с всички документи за сервизно обслужване току що минала тюф ,след няма и 10000 километра се пръсна двигателя,заводски дефект.
  • 89 Значи е била удряна , споко :)))))

    4 1 Отговор

    До коментар #87 от "Бай Тошо":

    Ако е на реални километри , значи е била ударена и то сериозно....нали не мислите че в България клиентите са по платежоспособни от тези например във Швейцария, та да дойде при тебе този евтина и на малко километри....каквото клиентите, такива и продавачите :)
  • 90 XXX

    5 2 Отговор
    Истината е че обичате да сте лъгани, защото като ви кажат че е на малко км. кой вярва. Има много коли на малко км. от Италия. Философи
  • 91 Бай Хой

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "Зъ гъзъ":

    Сигурно някоя баба я е карала
  • 92 Прост

    4 0 Отговор
    "Ветроупорно стъкло" хахахххахахах, е по-смешно определение не бях чувал. Всички изброени части могат да се сменят и кво хахахахаха. На новите коли вече и електронно не може да се превърта километража господа журналя. Долната част на автомобила е тази, по която може да се разбере колко е експлоатирана, всичко друго се сменя. Поредния лаишки материал...
  • 93 Прост

    2 0 Отговор
    И километража не значи нищо ако автомобила е поддържан по книга
  • 94 Просто Фен

    5 1 Отговор
    за стъклото малко не съм съгласен , аз лично на моята кола съм го сменял с ново. За нещата които се износват по интериора не съм съгласен , салон се претапицира лесно с 500 лв ще светне отвътре . Според мен ще е изклиучително трудо да познаеш колата на колко км е , каквото и да гледаш винаги можеш да се подведеш , едната час да ти казва едно другата друго . за това един съвет от мен Купувайте си коли от първи собственик ако е от някоя от държавите , или ако купувате от България но е нов внос гледайте да е от страна с малка площ пример :Шевйцария ако се чудите защо отговора е лесен там хората не минават по стотици километри за да идат на работа както чичо Ханс от Мюнхен до Франкфурт . И по възможност не си ги копувайте от авто къщи там правят какво ли не за да изглежда добре една кола
  • 95 Кума Лиса

    4 0 Отговор
    Ако купувате стар автомобил в България, ви препоръчвам да го разглеждате/по възможност/ веднага след свалянето от автовоза. Добре е да не е нито нищо по него, а двигателят може да ви каже всичко. Гледайте за магаре по кобилиците и по капака на главата /ако е възможно/. Гледайте цвета на течността в разширителните съд и самият съд. Гледайте маслото за добавки и слушайте работата на двигателя. Това са първите неща, който трябва да ви интересуват, другото са костени улики.

    Коментиран от #96, #99

  • 96 Кума Лиса

    7 2 Отговор

    До коментар #95 от "Кума Лиса":

    Умният ми телефон написа вместо нагари/магаре/ и вместо мито/нито/. Извинете!
  • 97 abv

    1 6 Отговор
    В България болшинството кара тотално издигани дизели и по-малка част издигани бензини. Най-силно са обявите за автомобили със заводски газови уредби обявени на до 150 000км. Пълен смях. При бензиновите има един доста сигурен признак, че колата не е издухана и в двигателя има живот, но не желая да го споделям, заради автоджамбазите.
  • 98 Читател

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "onq s konq":

    Абе ти нямаше ли 30годишно БМВ, което караш с олио от фритюрник
  • 99 Стар Внос

    10 0 Отговор

    До коментар #95 от "Кума Лиса":

    Здравейте колеги. Кума лиса написа най-точния коментар тук.
    Гледат се кобилиците и разширителното казанче. Не ви трябва пс и сложни програми. Стига ви едно яко фенерче.
    Относно километрите.... Кола от Италия искайте да ви дадат стария италиански номер. С него онлайн може безплатно да се провери кога последно е минала преглед и на колко км е била.
    За Германия е същото. Запомнете че по състоянието на двигатела се определят километража.
    Един съвет от мен скъпи приятели клиенти!
    Кола втора употреба САМО ХИБРИД!!!!!!!
    Хибрида Не натоварва двг и се купува от културни и грамотни платежоспособни хора на запад.
    Бъдете живи и здрави.
    Поздрави от Дупница :)
  • 100 Да бе да

    7 3 Отговор
    Прасе, жена и кола не се избират.
    Всичко е въпрос на късмет.
    Каквото ти се падне това е.
    Ако продавачът реши да те измами, бъди сигурен че ще го направи.
  • 101 Преминаващ

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Кобрата":

    Идкаш ли да се обзаложим ?! Ами , ако ти покажа кола на 18 години, нов внос (на 2 седмици) от Италия на реални 56 000 км ?! За оглед 1000 лв, а за пазарлък от 10к лв нагоре ! Ако успееш да докажеш, че е над 100к км ... е твоя без пари ! Дииил ?! Не се изхвърляй неподготвен защото стават и такива неща ! 😁
  • 102 Кибик

    4 1 Отговор
    Аз пък си купих кола от една пу..., която мъжа и и я беше купил чистак нова, 40 хиляди реални километри, проверява се в магазина лесно, беше дал 60 хиляди лева а ми я даде за 25, защото излезе нов модел и за нея беше важно да го има. Горублянските таралясници са на по 500 хиляди км или катастрофирали, не си давайте парите за такива кочини.
  • 103 VAG

    2 0 Отговор
    Мога да ви напиша и аз някои тънкости,но не ми се пише цяла статия.За педалите например,ако не са изтрити може се свалят гумичките и се гледа какво пише.В 99% от сменените са китаиски за 5 лева.Ако отзад си я има емблемата на марката и други разни номера,на някои и годината на производство,това е плюс за колата.Но може и да е блъскана,трябва да се огледа.Първо визуален,после на подемник.Ако ви убеждават,че по колата няма никакви интервенции и я продават както е пристигнала.Заставате отпред и гледате капака и маската.Търсите следи от камъчета и колкото са по стари толкова по добре.Нямали значи има интервенция или удар и е правена.Но по принцип жена и кола винаги са избират на късмет.Късмет на всички!
  • 104 Сиготочисигобара

    10 0 Отговор
    Каквато ни е държавата такива са ни и колите!!
    Затова се спасявайте от тука за да взимате хубави заплати и да си копувате хубави коли!!
    Тука хубави коли карат само мафиотите депутати и мамините синчета! Всичко друго е заблуда и разбирачи!!
  • 105 Дани

    1 3 Отговор

    До коментар #55 от "PlimP":

    Моята Х3 я взех на 4г. и половина и си беше на 180000км. проверени разбира се в М-КАР.
  • 106 П. Т. Барнъм

    7 3 Отговор
    Въпреки, че тук е пълно с неуки, неграмотни и мизерни дървени философи, кой от кой по-прости и по-бедни, нека ви попитам : Според вас защо "оригиналните документи", съвсем "изрядно" попълнени, с нанесени км. и дати, често изглеждат доста запазени, а италианските печати на автосервизите така си приличат ? Глупави сте и такива ще си останете, и слава богу !

    Както е казал П. Т. Барнъм - Всяка секунда на света се ражда по един глупак...
  • 107 луда работа

    4 1 Отговор
    Моята кола е от магазина и е на 13 години 145000 с оригиналните дискове,шарнири и всичко,гърнета
  • 108 призрачен ездач

    6 1 Отговор
    Моят камион е на 3 години и на 406000 км. Външно и вътрешно е като нов защото само аз съм го карал.
  • 109 Коментар

    2 0 Отговор
    A moyata 5 523/09 e na 7897 mil 78970 km.
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Driving pleasure

    1 0 Отговор
    Като посетим фирмен сервиз и си платим за една проверка...
  • 112 А на тебе името ти да не е голяма уста(д

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Д-р Снагълс":

    Бля бля
  • 113 Ицака

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Александър":

    Голям оптимист си Саше..!
    Спокойно можеш да добавиш и на двете по 50 хилки още,без да збъркаш..!!!🇩🇪😀
  • 114 Рокамбол

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Кобрата":

    Кобра, не си съвсем прав.
    Аз съм ТИР-аджия, с камиона минавам 10-12 хил.км на месец а КОГА да си карам л.а. ? С него изминавам 10хил. на година. Сега имам нова, работя в Испания, 3000км отиване и 3хил.връщане.Февруари става на 2год.И е на 22хил.км.
  • 115 Razbiracha s ladata

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "King":

    Може да са били милион и 80 Хил. Км😉
  • 116 190 D

    7 0 Отговор
    Карам си Мерцедеса 190 D от 1987 г !!! Километража е спрял на около 265 хил. Здрава машина за вечни времена!
  • 117 панагюрския бик

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Е320":

    ма твоя колан на гащите и двигател ли има ,дето като ги обуеш и ти ги пристегва или като ти даде зор ,даги откопче бьрже ,какьв ти е бензинов или дизел ,да не би да е хибрид ,е незнаех това ,е са се учудвам,колан за гащи с двигател ,ха
  • 118 Истината

    1 0 Отговор
    Съгласен съм с всички колеги че кола от Зап Европа тук под 200000 км няма,и те са мошеници ,че и по-големи!Кой си породава хубавата кола за малко пари,изобщо ще продадеш ли безпроблемна кола?Като искаш кола на малко км или нова-от магазина,най-много демонстрационна!
  • 119 Някой

    4 0 Отговор
    Баща ми е тиражия,и има голф и му върти по 100 км. най—много на месец,външен вид никъкъв но от към двигател и ходова час шестица.Така,че понякога има и изключения.
  • 120 Анонимен

    2 0 Отговор
    Аз най по колана се ориентирам
    Като го изтегля ако не се върне значи е на много километри.
    Което не значи, че колата е лоша
  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Az sym

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Аз съм":

    Ще погледна часовете на еърбега. Сети ли се?
  • 124 Koko

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Продавач на коли":

    Глей някой балък да не те свирне
  • 125 Скромен Човек

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Кобрата":

    Много си прав
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Дидо Иванов

    0 0 Отговор
    На колко километра се сменя маховик при дизел? На моята и смених, така ако мога да разбера километри те. Дайте мнението си...