Японският автомобилен производител Mazda се обяви открито срещу производството на електромобили. Според японците, цитирани от Bloomberg, двигателите с вътрешно горене се развиват доста бързо в правилната посока и не е нужно да се преминава към масово производство на електромобили.
От компанията обясняват, че в повечето случаи електромобилите са по-мръсни от конвенционалните леки коли, защото електроенергията за тях не идва от чисти източници.
Те дават пример с модела си Mazda2, като отбелязват, че CO2 емисиите които изхвърля в атмосферата "двойката" са по-малко отколкото ако същият модел е снабден с електромотор, енергията за който идва от електроцентрала на въглища.
Ще припомним, че от Mazda обявиха, че роторните двигатели, които бяха спрени от марката през 2012-а, ще се завърнат на пазара съвсем скоро. Те могат да послужат за зареждане на батериите на хибридите на Toyota. Mazda си сътрудничи с Toyota в областта на електромобилите от есента на миналата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 комунист идиот
Коментиран от #18
10:54 19.01.2018
2 Opelджия
11:02 19.01.2018
3 гоуст
Коментиран от #59
11:05 19.01.2018
4 Госссст
Абе тия какво се правят на ощипани моми. Я да кажат колко точно замърсява целия процес на добив, транспорт, преработка на нефт до бензин. А отпадните продукти. А колко електроенергия се хаби за производство на литър бензин?
За литър бензин отиват около 1,5 квч. За кола която харчи средно 8 бензин / градско+извънградско / за 100 км отиват 12 квч. Електромобилите харчат 16-20 квч на 100 км.
Явно в мазда не работят инженери а маркетолози. Айде у лево
Коментиран от #6, #7, #8, #36, #58
11:08 19.01.2018
5 YAMAHA
11:18 19.01.2018
6 Лост
До коментар #4 от "Госссст":
Разбира се отново излезе "гений" от дебрите на преуспялата ни родина да поучава ръководството на Мазда, какво да правят, че кои са тия бе? Какви глупости говорят? Я да звъннат на "електрика" да им обясни как стоят нещата... аман от психично болни в тая държава братче...Коментиран от #9, #15
11:22 19.01.2018
7 evala
До коментар #4 от "Госссст":
Евала, закова ги, точно така е! + факта, че фокуса трябва да се насочи към добив на чиста енергия, а не да сравнява с добив на въглища. Днес може да има много ТЕЦове, но човечеството се развива. + още един малоумен факт, че Мазда 2 сравнена с горния пример във статията е малолитражка, нека ми сравнят нещо по-сериозно над 1.0 двигател с 3 цилиндъра и турбо със заложен потенциал от 150 000 километра и после в моргата. А за дизелите да не говорим... Но твоя аргумент е достатъчен! Правят се на ощипани, но ако продължат в същия дух няма само да се правят!11:22 19.01.2018
8 Въздухар
До коментар #4 от "Госссст":
Тези кръчмарски сметки и дребнотенета са глупости. Автопр. не ги интересува как е произведен бензина или токът. Все едно мен да ме интересува как е порастено прасето??Има си норми които да се спазват какво ще бъде горивоти те ще си решат, олио ли, метан ли, водород ли, ток ли те си знаят.
Аз като потребител също не искам да ме замесват в тези неща, все едно да се интересувам има ли АБС, ЕСП в колата. Аз искам от тези коли които са легални на пазара да си избера най-доброто.
Коментиран от #10
11:23 19.01.2018
9 гост
До коментар #6 от "Лост":
Само да вметна , ако не си забелязал , Маздата на снимката е ЕЛЕКТРИЧЕСКА !!!!11:40 19.01.2018
10 Бай Тошо
До коментар #8 от "Въздухар":
Ами същото нещо можеш да кажеш и за електромобилите. Аз ако карам такъв, какво ме интересува от къде идва тока? Дали е от ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ или един соларен панел над станцията за зареждане. Електромобилите имат потенциал да станат на 100% екологично чисти за разлика от ДВГ-тата, които винаги ще замърсяват. Да не говорим, че се разработват нови технологии за батерии, които не са базирани на литий и това ще бъде големият бум в електромобилите (поне според мен)Коментиран от #20
11:59 19.01.2018
11 Марио
Най-после някой да мисли реално и практично
Най-после някой да каже изтината
Коментиран от #12
12:03 19.01.2018
12 гост
До коментар #11 от "Марио":
Дааа , именно за това мислене много скоро ще бъде "част" от някой мислещ по друг начин !!!12:07 19.01.2018
13 некойси
Автопроизводителите са свикнали дълги години да ни налагат техните решения без каквито и да е стуващи пари разработки. Вече няма лесни печалби трябва да поработят и да инвестират в скъпо струващи батерии.
Петролните игри и войни са ясни, няма какво да говорим.
И на децата е ясно че дори електриците да ползват ток правен от въглища пак е доста по икономически и екологично съобразно, все пак за това има топлофикация, за да се намалят разходите и загубите.
Един от най-големите плюсове ... смога не е в града!!! А извън него.
12:12 19.01.2018
14 цифритеговорят
13:29 19.01.2018
15 Baihui
До коментар #6 от "Лост":
👍👍...................13:34 19.01.2018
16 стефчо
13:44 19.01.2018
17 Да да
14:26 19.01.2018
18 Антиелектрика
До коментар #1 от "комунист идиот":
Папагалското повтаряне на лъже, няма да ви помогне електрофилченца - хахахахахахахаХора, които са с много повече мозък от вашия и които са известни фактори в автоиндустрията, вече в прав текст ви го казаха, ама като сте с малко багажченце, как да го разберете?
Това ли ви е прогреса: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0
Вчера Fiat, днес Mazda, ама те италианците и японците какво ли разбират - тук има къде, къде по-големи "капацитети".
Аман от мишки!!!
14:31 19.01.2018
19 незнайко
15:08 19.01.2018
20 Въздухар
До коментар #10 от "Бай Тошо":
ДВГ винаги щял да замърсява????? Това в кой учебник го учи???Има и безвъглеродни горива. Нищо още не се знае, всичко тече всичко се променя.
15:28 19.01.2018
21 Именно
Значи това не е проблем на ел.колите, а на производителите на ток!
А на мазда роторният двигател (макар и да има други предимства) не е най-подходящия пример предвид това че не е особено ефикасен (за разхода който дава) и със сигурност не е по-чист от енергията от слънчеви панели или вятърни турбини.
15:38 19.01.2018
22 Нафарфорий
Има много по-надеждни източници, с които няма нужда да се отказваме от двг
етанол
метанол
биодизел
синтетичен дизел
водород
Коментиран от #28
15:50 19.01.2018
23 PlimP
16:05 19.01.2018
24 Шмекер
"Най-голямото увеличение беше в предишния пик на Ел Ниньо през 1997-1998 г. и беше 2,7 частици на милион, а сега е 3,3 частици на милион, то е също така 50 процента по-високо от средното за последните 10 години", допълни ученият.
Ел Ниньо въздейства върху количеството въглерод в атмосферата, причинявайки засушавания, които ограничават поглъщането на CO2 от растенията и дърветата.
Емисиите от човешки източници са се забавили през последните няколко години според проучването, но според д-р Тарасова, общото натрупано количество в атмосферата е всъщност от значение, след като CO2 остава горе и активен в продължение на векове.
През последните 70 години, допълва се в доклада, повишаването на CO2 в атмосферата е близо 100 пъти по-голямо, отколкото е било в края на последната ледникова епоха.
Бързо увеличаващите се нива на CO2 в атмосферата и други газове имат потенциала, според проучването, да "инициират непредвидими промени в климатичната система... водейки до сериозни екологични и икономически проблеми".
В изследването се отбелязва, че от 1990 г. насам е отчетено 40% увеличение на общото радиационно въздействие, като това е ефектът от затоплянето върху нашия климат от всички парникови газове.
Според експертите последният път, когато Зе
Коментиран от #33
16:07 19.01.2018
25 ШМЕКЕР
Други експерти в областта на атмосферните изследвания са се съгласили, че констациите на Световната метеорологична организация са повод за тревога.
16:12 19.01.2018
26 Иван
Коментиран от #30
16:20 19.01.2018
27 111
То по същата логика и Bitcoin-a е по-мръсен дори от дизеловите трошки на по 20+ години. Хайде, няма нужда.
Аз, както и на повечето хора шофиращи на газ, никой едно браво не ни казва, да не говорим за някакво минимално данъчно облекчение, затова че си с много по-малки количества замързяване, спрямо което и да е друго конвенционално гориво.
Коментиран от #29, #31
16:24 19.01.2018
28 Анонимен
До коментар #22 от "Нафарфорий":
В пункта за рециклиране, а след това в нова батерия.Коментиран от #34, #44
16:25 19.01.2018
29 Анонимен
До коментар #27 от "111":
За жалост е така а пък аз на всичкото отгоре немога да ползвам отстъпката за катализатор защото колата е над 102 к. с.Коментиран от #32
16:30 19.01.2018
30 Ванко бре чети
До коментар #26 от "Иван":
Абе Ванко ти наред ли си, Мазда не давала пари за разработки.Имат SkyActive-Drive имат SkyActive-X роторни двигатели.
Какво повече искаш, всички ли трябва като коне с капаци да вървят по един и същ път???
16:40 19.01.2018
31 The Mall
До коментар #27 от "111":
От The Mall имаш едно браво но с трошката си до паркинга :)))16:42 19.01.2018
32 Бомба
До коментар #29 от "Анонимен":
ХаХа как си се прекарал щото на газ и без това си я скопил и не е повече от 90 коня а плащаш 150 лева ужааааааас, тя без това струва 300 в Надин:)16:44 19.01.2018
33 Антиелектрика
До коментар #24 от "Шмекер":
Поредния ник, с поредните опашати лъжи - луд умора няма, само се поти!Първо, 3,3 частици на милион са "невероятните" и "чудовищни" 0,0000033%. Няма такъв газ на света, който с такова "чудовищно" съдържание в земната атмосфера, да я затопли с 2-3 градуса. Ами ако напълним една стая с 100% въглероден двуокис, сигурно ще постигнем няколко милиона градуса, нали?
Второ, как така въглеродния двуокис остава горе, като е 1,65 пъти по-тежък от въздуха: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%8A%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B8%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%B4
Трето, как така се повишава радиоактивното въздействие, като озонът спада към групата на парниковите газове: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2_%D0%B3%D0%B0%D0%B7
Четвърто, как така се увеличават парниковите газове в атмосферата без да се промени атмосферното налягане. Ако то не се променя, значи тези уж парникови газове, трябва да са за сметка на други - кои са те?
Толкова глупости, лъжи и простотии на едно място - евала в-к "Шок"!!!
16:47 19.01.2018
34 Нафарфорий
До коментар #28 от "Анонимен":
Тесла още нищо не е почнала да произвежда в големи мащаби и ги обвиняват заради дефицит на батерии. Смятай ако почнат да произвеждат повече ще почнат да крадат акумулатори от кауфланд!16:47 19.01.2018
35 Унуфри
17:22 19.01.2018
36 Александър
До коментар #4 от "Госссст":
А колко енергия отива за добива на лития в тия автомобили??18:03 19.01.2018
37 Батко
Коментиран от #41, #45
18:08 19.01.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 факт
18:44 19.01.2018
40 qqqqqq
18:55 19.01.2018
41 Истината
До коментар #37 от "Батко":
е в т.нар. "чисти" енергии,но кои или какви са те?.На този въпрос "елитът"не желае да даде отговор,седемте сестри също...АЕЦ не е никак чиста,напротив-това е бомба с радиоактивни отпадъци за милиони години напред,не случайно в доста страни ги спират.20:48 19.01.2018
42 Чи кЪк
21:05 19.01.2018
43 bibendum
22:22 19.01.2018
44 Хихих
До коментар #28 от "Анонимен":
Това с рециклирането нещо май май не е оправено както си мислиш ти.Няма кой да ти купи тази батерия.Ще ги закопават някъде докато не отровят и почвата и водата.Тогава ще си еко отвсякъде.22:45 19.01.2018
45 Ерм
До коментар #37 от "Батко":
То радиоктивните отпадъци от АЕЦ не замърсяват !?!?!?00:02 20.01.2018
46 с презрение
05:12 20.01.2018
47 гощо
рециклирането им е скъпа технология замурсяваща и тя! Аеее са по глупавите да се изтичат да си купят по един електрокар ахахахахах.....ПРОПАГАНДА Е ВСИЧКО!!!
07:47 20.01.2018
48 Кучо
Гладно куче, въглища и АЕЦ сънува.
Европейският парламент гласува правила, с които подкрепя производството на възобновяема енергия от хората в домовете им или чрез присъединяването им към кооператив.
Самостоятелно консумираната електроенергия, която европейците ще произвеждат, ще бъде освободена от наказателни такси и данъци. Приетите промени ще насърчат държави членки като България да намалят бюрократичното бреме, което съпътства инсталирането на системи за производство на възобновяема енергия в българските домове .
В България, 1 от всеки 7 българи би могъл да произвежда електроенергията, която използва, и така да бъдат задоволени 26% от количеството, необходимо за страната.
http://3e-news.net/технологии/европейският-парламент-подкрепя-енергията-от_58800
08:52 20.01.2018
49 СТЕФАН
09:23 20.01.2018
50 Гого
Коментиран от #53
09:24 20.01.2018
51 Антиелектрика
Хората обаче някой ден ще ви пребият с камъни за всичко това, че не им давате право на избор, а искате зелена диктатура!
09:25 20.01.2018
52 Алфа Ромео
10:35 20.01.2018
53 Алфа Ромео
До коментар #50 от "Гого":
Газта е доста екологична, големия проблем идва от изтърбушените дизели.10:40 20.01.2018
54 Коцо
Коментиран от #55
09:58 21.01.2018
55 Рецикле
До коментар #54 от "Коцо":
Акумулаторът съдържа основно:1.Олово
2.Сярна киселина
Дори аз съм рециклирал оловото и съм си правил рибарски приспособления толкова е лесно за рециклиране.
08:37 22.01.2018
56 Rimlev
09:59 24.01.2018
57 Глупости
Да сметнем тогава невтохимите колко боклук изхвърлят в атмосферата+ вредните емисии на ДВГ... тоя бензин да не пада от небето нали иска преработка доде се стигне до бензин...
11:50 30.01.2018
58 sim4o
До коментар #4 от "Госссст":
Хубаво е ,да не взимаме САМО РАЗХОДА на електроколата, а да видим ВСИЧКИ изразходени ресурси, за производството на колата, двигателите, батериите .. От изкопаването на рудата (да речем мед - за двигателите и компонентите) през обогатителните фабрики, та до сглобяване на изделието. И да сметнем ВСИЧКОТО СО2 ..А?
И тогава да сравняваме с ДВГ !
12:44 15.11.2018
59 Boris Georgiev
До коментар #3 от "гоуст":
Не съм съгласен, защото ел.енергията се произвежда основно от атомни електроцентрали и тецове. Къде го погребват отработеното гориво от атомните ел централи? За въглищата да не говорим. Производството на батврии също е вредно за природата. Старите батерии се рециклират само отчасти. За сега няма алтернатива на ДВГ.18:57 20.06.2019
60 Boris Georgiev
18:59 20.06.2019