Дизеловите двигатели може да страдат от много недостатъци в сравнение с бензиновите, но дефицитът на въртящ момент определено не е от тях. Обикновено дори атмосферен мотор на нафта развива повече Нютонметри от бензинов агрегат с принудително пълнене.
На какво се държи тази диспропорция обяснява любопитен клип на образователния YouTube-канал Engineering Explained. Водещият Джейсън Фенске посочва пет основни предпоставки дизелите да генерират много по-висок въртящ момент от бензиновите двигатели:
1. Дизелите работят с по-висока степен на сгъстяване, което автоматично означава повече тяга.
2. Дизелът достига пълно изгаряне на горивната смес много по-рано от бензиновия мотор. Така тя избутва буталото по-продължително време, което означава повече извършена работа.
3. Дизелите обикновено имат по-дълъг ход на буталото, което означава повече изминато разстояние от горна до долна мъртва точка, а въртящият момент се равнява на силата, умножена по разстоянието.
4. Дизелите обикновено имат принудително пълнене и са изработени от компоненти, проектирани за турбодвигатели - чугунени блокове, подсилени бутала и т.н. Горивната смес е много по-богата на въздух, което означава повече кислород за горене и по-ефективна работа.
5. Дизеловото гориво има по-висока енергийна плътност. Това означава, че от него може да бъде произведено повече полезно действие, отколкото от същото количество бензин.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МИ ДА
Не трябва да се образоваме от ЮтЮб. Утре ако публикувам клипче с друга глупост, ти ще напишеш ли статия за него като го приемеш за чиста истина?
Като ти е интересно клипчето, иди при някой преподавател в МЕИ то по ДВГ и го питай за всяка от страните по всяка от точките които си описал в статията и тогава публикувай нещо такова.
Коментиран от #2
11:59 09.03.2018
2 Петър Тонев
До коментар #1 от "МИ ДА":
Имаш психично разстройствоКоментиран от #5
12:09 09.03.2018
3 Петър Тонев
12:11 09.03.2018
4 ДВГ
Коментиран от #7
12:23 09.03.2018
5 МИ ДА
До коментар #2 от "Петър Тонев":
Ами гледай някой клип в тубата как да ме излакуваш, д-р Тонев... :D13:10 09.03.2018
6 ЧЕСТНО
Коментиран от #136
13:26 09.03.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ДВГ
До коментар #7 от "МИ НЕ":
Да направена е за такива като тебе.Момчето е инженер, било е на всякакви състезания, и разбира много повече от дървени глави като теб.
Каналът в тубата е за пари ама ти и това не знаеш, защо изобщо приказваш като нищо не разбираш.
Коментиран от #12
13:35 09.03.2018
9 Илиян
Коментиран от #22, #129
13:58 09.03.2018
10 инж дмн Иванов
Коментиран от #11
14:00 09.03.2018
11 ДВГ
До коментар #10 от "инж дмн Иванов":
Има го в клипа, точка 5!!!Коментиран от #42
14:04 09.03.2018
12 Аз съм бе
До коментар #8 от "ДВГ":
То затова на състезанията са дизел до дизела...14:14 09.03.2018
13 Гост
Те и въглищата имат висока калоричност, но парните машини гледам, че не ги ползват вече?!
Коментиран от #23, #26, #135
14:21 09.03.2018
14 Нема Бира
14:44 09.03.2018
15 ЕдинОтКаращите
Пак се изказа неподготвен!
И в коментарите има по някоя истина - ама не е само това !
14:49 09.03.2018
16 пп76
15:30 09.03.2018
17 Guest10
Коментиран от #132
16:39 09.03.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 vasik atanasova
ДИЗЕЛА Е ЗА СТИСНАТИ ХОРА
17:25 09.03.2018
21 656
Коментиран от #50
18:01 09.03.2018
22 Муха
До коментар #9 от "Илиян":
И в коя лека кола на VW слагат тоз дизелов двигател?Коментиран от #30
18:09 09.03.2018
23 ЧЕСТНО
До коментар #13 от "Гост":
АБЕ ВИЙ ЧУВАЛИ СТЕ ЗА ДЕТОНАЦИОННО ЧИСЛО И ЧЕ ТО Е НАЙ ГОЛЯМО ПРИ НАФТАТА И НАЙ ВАЖНО ЗА КОМПРЕСИЯТА В ГОРИВНАТА КАМЕРА..ЗА КВИ ВЪГЛИЩА И БЕНЗИНИ МИ ДРЪНКАШ ТУКА.Коментиран от #24
19:02 09.03.2018
24 Гост
До коментар #23 от "ЧЕСТНО":
Май ти си единствения, който е чувал за детонационно число - хахахахахахаКарай си умрялата нафта и си мисли, че си с най-голямо детонационно число.
Само да те светна, че най-калоричен е пропан-бутанът:
http://www.remixbg.com/software/Table_11.htm
Дано малко се образоваш като видиш цифрите и разбереш какви "глупости" пиша!
Коментиран от #25, #53
19:55 09.03.2018
25 СУЛЙОО ГОВОРИШ ЗА ОКТАНОВО ЧИСЛО
До коментар #24 от "Гост":
КОЕТО НЯМА НИЩО ОБЩО С ДЕТОНАЦИОННОТО.Коментиран от #27
20:08 09.03.2018
26 ДВГ
До коментар #13 от "Гост":
Гост ти изобщо изгледа ли клипа????Видя ли какво е обяснено???
Разбра ли изобщо кой е този човек от клипа???
Срамно е човек с най-много средно образование и то със сигурност не свързано с автомобили да поучава инженер занимаващ се с ДВГ и бил във бокса на всички по-големи състезания.
Коментиран от #29
20:29 09.03.2018
27 Гост
До коментар #25 от "СУЛЙОО ГОВОРИШ ЗА ОКТАНОВО ЧИСЛО":
Сулйоо какво трябва да значи - явно не знаеш кога се слага "ь" и кога "й"?!Освен, че си неграмотен, явно и бавно схващаш, че НЯМА понятие като детонационно число!!!
20:33 09.03.2018
28 русенец
20:54 09.03.2018
29 Гост
До коментар #26 от "ДВГ":
Бъркаш ме с някой. Нито съм със средно, нито ме вълнува какво мислиш за мен, след като дори не си ми прочел коментара!Някъде видя ли да поучавам човека от клипа?
Това, че със сигурност караш дизел, те прави доста заблуден ултрас.
Дизела е пътник - ФАКТ!
Коментиран от #32
21:03 09.03.2018
30 Чети бе
До коментар #22 от "Муха":
VW Caddy. 2.0 SDIКоментиран от #34
21:27 09.03.2018
31 Гост
22:02 09.03.2018
32 ДВГ
До коментар #29 от "Гост":
Не не те бъркам казваш бензинът гори по-бързо обаче ако видиш клипа от 1.20 до 2.30 човека го е обяснил толкова добре че дори и на първолак да му стане ясно!!!!!!!!И пак ти казвам не го гледай че е младо момчето, разбира си много от нещата които говори и работи. А тубата е само за реклама и пари.
Това че казваш че дизелът е пътник е толкова вярно колкото и че бензинът е пътник ФАКТ.
Да засега може да устиска с хибридите, но все повече мощноста на ДВГ ще се заменя с електрическа.
Трябва да си супер заблуден да си фен на ДВГ и да мразиш дизела понеже реално където е дизелът там е и бензинът. Днеска единият, утре другият, просто режеш клонът на който стоиш.
Коментиран от #36
22:16 09.03.2018
33 НАФТОВА ПЕЧКА
Коментиран от #35
22:26 09.03.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ДВГ
До коментар #33 от "НАФТОВА ПЕЧКА":
И кое точно не е истина????Дай пример на 1 нещо което не е вярно???
Направо съм потресен от повечето коментари, първо виж кой е този човек после се виж ти кой си господин никой и после коментирай.
22:51 09.03.2018
36 Гост
До коментар #32 от "ДВГ":
Ето, че мислиш в напълно погрешна посока.ДВГ не означава задължително горене на петрол (дизел и бензин).
Пък за електричките, точно тук изобщо не смятам да пиша, защото са кьорфишек.
Както и да е, кефи се на дизела, мен ме отвращава тракането и смрадта му!
Коментиран от #37
23:03 09.03.2018
37 ДВГ
До коментар #36 от "Гост":
А кой ти каза че се кефя???1. Дразни ме когато някой които наистина разбира прави добри неща и всеки се прави че разбира повече а ако видиш клиповете му ще разбереш че не е случаен човек и си разбира от работата.
2.Като човек който разглежда ДВГ като една много сложна и финна за настроики машина няма как да не ме дразни такива определения като нафтова печка и т.н.
Ако дизелът покрие еко нормите има място на пазара ако не си заминава, ама от сега да ти е ясно че бензинът никога няма да е по-икономичен от дизелът и винаги ще бъде притискан от CO нормите така както дизелът от NОх.
Коментиран от #38
23:15 09.03.2018
38 Гост
До коментар #37 от "ДВГ":
Я ме цитирай къде точно казвам, че този не разбира?Казах си мнението, че бензина според мен е по-доброто решение. Не си измисляй неща, които не съм казал.
И за разлика от бензина, който отделя въглероден двуокис, който се отделя от всички живи организми, то азотния окис е доста по-отровен.
И пак да повторя - ДВГ не означава горене само на нефтени продукти.
След като електричество се произвежда в батериите от химическа реакция, а не се ползва готово от кондензатор, по същия начин може да се ползва водород от химическа реакция, вместо да се ползва в чист вид в резервоар.
Ама всичко е бизнес и геополитика.
23:30 09.03.2018
39 onq s konq
23:37 09.03.2018
40 PlimP
Коментиран от #52
23:42 09.03.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 LPG
До коментар #11 от "ДВГ":
Чети внимателно. Няма го.Коментиран от #48
06:47 10.03.2018
43 Шляхтиц
Коментиран от #47
11:01 10.03.2018
44 Гост
Изобщо дизелът е за работни хора и автомобили със сериозен пробег, за да може да има някаква възвръщаемост на вложените средства, обаче това е валидно за определен времеви период! След определен такъв и изпадане във "времева безтегловност", бензина пак (отново и за кой ли път) е истината!
Още старите хора са го казали, че всяка жаба трябва да си знае гьола - нафтата
Коментиран от #51
11:29 10.03.2018
45 Гост
11:34 10.03.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 ДВГ
До коментар #43 от "Шляхтиц":
Още един който не е разбрал нищо.1.За първолаци момента е сила по рамо. Поради по голямата сила и рамо имаш по-голям момент.
2.Най просто казано компресията при дизелът е по-голяма защото не използва свещ, затова за да се самозапали сместа трябва по голяма компресия за да се вдигне температурата.При бензина самозапалването не е желателно.
15:47 10.03.2018
48 ДВГ
До коментар #42 от "LPG":
Има го от 6:05 нататъка. Какъв инженер си като не можеш да си преведеш елементарни неща????15:53 10.03.2018
49 Е пак ли
17:26 10.03.2018
50 Но дизел, но фън
До коментар #21 от "656":
То щото на бензина като замине турбото не умира. Йахаха.19:48 10.03.2018
51 Но дизел, но фън
До коментар #44 от "Гост":
Само да те светна, че всички иновации на бензиновите косачки, са взети от дизеловитр двигатели. Няма произведен бензинов двигател, който да надживее дизеловия. Взимаш една бензинова косачка и една дизелова кола с еднакви коне, натоварваш ги еднакво, и тръгвате по шипка. И само ще гледаш задния номер на дизела. Ако с бензинов агрегат изкачваш на 2ра,3та,с дизела катериш на 4та,5та. Един 2,0л бензинов двигател произвежда 30кс при 2000об. Един 1,9л дизел произвежда същите 30кс при 1300об.Коментиран от #54, #80
19:57 10.03.2018
52 Но дизел, но фън
До коментар #40 от "PlimP":
Хахаххахааххаахах. Да не си завършил школата на балшой театър. Я пробвай на едно изкачване да тръгнеш с бензиновата ти косачка(не автомат) без да пипаш педала на газта. Ще тръгнеш ама на зад с изгасен двигател. Хахаах20:02 10.03.2018
53 Но дизел, но фън
До коментар #24 от "Гост":
Хахахаха пропан бутана бил най-калоричен? Най голямата глупост. Пропан бутана е с октаново число между 102-108 октана. Да ама не е толкова калоричен като бензина. За дизела няма да говоря. А на дизела знаеш ли колко е октановото число? Изобщо знаеш ли какво е октаново число?Коментиран от #131
20:11 10.03.2018
54 Гост
До коментар #51 от "Но дизел, но фън":
Хайде пак измислици-премислици. Защо трябва да вземаме коли с еднакви коне?Сравняват се еднакви мотори - турбодизел срещу турбобензин, с еднакви кубатури. Това на коя скорост кой щял да изкачи Шипка е най-голямата тъпотия. Ще гледам задния номер на дизела, само на кукуво лято!
Те за това всички състезателни автомобили са бензин, нали професоре?
Тръгнал да сравнява 2 литра бензин с 1,9 турбодизел - аре стига простотии. Хората карат коли от по 250-300 к.с. и твоя умрял дизеляк никой не го брои за кола вече!
Коментиран от #56, #57, #59
20:35 10.03.2018
55 COJONADO
22:13 10.03.2018
56 Както и да е
До коментар #54 от "Гост":
Ти да си виждал камион на бензин? Чувал ли си изобщо за КПД? Знаеш ли изобщо какво е това? Тук от всички професори тесни специалисти, повечето сигурно имат още вечерен час. Коли са виждали само на снимка, ама компетентни. Дизела е с много по-голям КПД от бензина. Бензиновата кола е по пъргава, по-бързо ускорява, но до там филма приключва.Коментиран от #58
09:32 11.03.2018
57 Както и да е
До коментар #54 от "Гост":
И понеже никой не ги брои за коли, то за това се опитват всячески да го ебават за да накарат хората да си купуват бензиновите косачки, вместо дизели09:35 11.03.2018
58 Гост
До коментар #56 от "Както и да е":
И какво за КПД, я ми разправяй да те видя!Пък камионите какво общо имат с автомобилите, че ги даваш за пример? Все едно да ти дам за пример самолетите, че са на керосин.
Като няма какво да кажеш, по-добре си замълчи!
Коментиран от #60, #61
10:16 11.03.2018
59 Както и да е
До коментар #54 от "Гост":
А и забравих. Кои състезателни коли са на бензин? Формулата ли? Хахахаха така си мислиш ти обаче. То понеже са на "бензин" за това тея двигатели на състезателните коли нямат нищо общо с тези които виждаш по улиците. То за това след всяко състезание двигателя се сменява. Хахахах. Искаш сравнение на турбо дизел с турбо бензин. Ок. 1.9 тди 150кс от 0до100км ускорява за 8,6с.1,8т 150кс ускорява за 8,5с. Ако не вярваш погледни техническите характеристики на голф4 с двигатели 1,9тди 150кс и голф4 1,8Т 150кс.Коментиран от #62
10:24 11.03.2018
60 Както и да е
До коментар #58 от "Гост":
Ми какво да ти разправям. Коефициент на полезно действие, или КПД. При дизела е много по-голям от на бензина. То за това всички автомобили и машини, които трябва да вършат работа са с дизелови двигатели. Там където трябва сила и работа се вграждат дизели. Там където трябва бързо ускорение бензин. Съврвмените дизели нямат нищо общо с тези от преди 20г. Има доста клипове дето го доказват. Има диста литература, която го доказва. Всичко останало е въпрос на вкус и предпочитания10:31 11.03.2018
61 Както и да е
До коментар #58 от "Гост":
А знаеш ли защо самолетите са на керосин? Това е най-чистото гориво. Това е най-лесно запалимото гориво. Температурата му на самозапалване е 220гр. Горе на студеното всяко друго гориво би замръзнало10:34 11.03.2018
62 Гост
До коментар #59 от "Както и да е":
Пич, опомни се - сравняваш 20 годишни коли, а на мен казваш да не гледам 20 годишните дизели!!! И дори и там, бензинът пак е по-бърз, а е с по-малък двигател - не четеш ли какво пишеш?Излагаш се, по-добре недей повече да пишеш, че ставаш смешен!
Коментиран от #63
11:01 11.03.2018
63 Както и да е
До коментар #62 от "Гост":
Ок ето друго сравнение. Бмв 330i GT 2016г от 0 до 100 за за 6,1с туинтурбо двигател. Същото бмв 330дGT 2016г от о до 100 за 5,7сек пак туинтурбо. Айде сега да видим какво ще кажеш. Еднакви двигатели еднакво турбинирани всичко е еднакво. И двете са 2016та година. https://www.auto-data.net/bg/bmw-3er-gran-turismo-f34-lci-facelift-2016-330d-258hp-steptronic-24305 ето и линк за да се убедиш сам. https://www.auto-data.net/bg/bmw-3er-gran-turismo-f34-lci-facelift-2016-330i-252hp-steptronic-24286 линк2Коментиран от #65
11:18 11.03.2018
64 Както и да е
11:36 11.03.2018
65 Гост
До коментар #63 от "Както и да е":
Ами какво да кажа, освен че или не може да четеш или се правиш на разсеян!!!Как може да сравняваш 2-литров бензин с 3-литров дизел??? Това ли за теб са еднаквите двигатели?
Поне да беше видял какво пише в линковете, които пействаш.
Наистина за пореден път те приканвам да не се излагаш повече!
Коментиран от #66
11:39 11.03.2018
66 Както и да е
До коментар #65 от "Гост":
Да на първите линкове не бях видял че единия е 4 а другия 6 цилиндъра. Виж 340i и 335i там и двата са 6 цилиндъра по 3000куб.смКоментиран от #67, #68
11:43 11.03.2018
67 Както и да е
До коментар #66 от "Както и да е":
335d*11:45 11.03.2018
68 Гост
До коментар #66 от "Както и да е":
А ти виж това BMW с 3-литров бензинов двигател, битурбо и 6 цилиндъра: https://www.auto-data.net/bg/bmw-m3-f80-cs-3.0-460hp-mdct-32077От 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди.
Спри се с излагането вече! Не се ли усещаш, че пишеш глупости?
Коментиран от #69
11:47 11.03.2018
69 Както и да е
До коментар #68 от "Гост":
Хахахах не дей гледа М палър! Това няма нищо общо с фабричните модели. Нали? Виж колко коня е. Хахаах слагаш един чип на 335d и ще даде същото време на ускорение.Коментиран от #70
11:52 11.03.2018
70 Гост
До коментар #69 от "Както и да е":
Слагаш чип на бензина и отива на 600 к.с. или викаш то само дизела може да се чипосва?Нали мерим най-мощния дизел от 3 литра с най-мощния бензин от 3 литра и то с две турбини?
Май не ти изнася, а?
Ама какво да ти обяснявам, то едва ли ще приемеш истината?
Коментиран от #71
12:00 11.03.2018
71 Както и да е
До коментар #70 от "Гост":
Хахахха то хората там са го написали бе пич. 340i 6 цилиндъра 3000куб.см за 5сек. 335d,6 цилиндъра 3000куб.см за 4,9 сек. Не тех ли да вярвам или на някъв пубер дето не прави разлика между тунинг автомобил и стоков. Бмв М5 Е 60 е бензинов и понеже е много готин за това на 70000км трябва да му се сменяват лагерите на биелите. Хахааххаха. Няма бензинов двигател, който да издържи толкова, колкото дизеловия. Живота на дизеловия двигател е двойно повече от бензиновия.Коментиран от #72
12:08 11.03.2018
72 Гост
До коментар #71 от "Както и да е":
М3 не е стоков автомобил - ти добре ли си?А, все пак мерси, че ме подмлади, доста отдавна бях пубер, някъде през комунизма :)))
Хайде бягай да ореш на полето с трактора, че аз повече няма да ти отговарям на смехориите!
Коментиран от #73
12:15 11.03.2018
73 Както и да е
До коментар #72 от "Гост":
Хахахахаахах М3, М5, М6. Са стокови автомобили? Хахахаахха ще ме пукнеш от смях. Тва все едно да кажел, че AMG е стоково. Хахахахахаахах. Колко коня е едно обикновенно бмв и колко е същото ама М палър? Май има разлика и то голяма. Хахахаахха. От всеки автомобил от всяка серия се правят определени бройки автомобили с логото М палър. Това е заводски тунинг на бмв. Ама разбираш ги обаче. Хахахахаахах. Колко истински Мки виждаш по улиците? Какво е М палър и какво е М пакет знаеш ли? Хахаахахха леле майкоооо. Почваш да ставаш смешен.Коментиран от #75
12:49 11.03.2018
74 Антонн
Защо дизела не се използва в Авиацията ?
Защо нямя формула 1 дизел ?
Защо няма дизелови мотоциклети?
Коментиран от #76
12:52 11.03.2018
75 Гост
До коментар #73 от "Както и да е":
Къде ли си бил в часовете по български, не знам?Научи основни понятия като стоков (идва от стока), тунинг и ъпгрейд.
То трактористите нямате елементарни познания, тръгнали си да ми спориш и да се излагаш!
И последно - Х5 М50d с 3 турнини, тунинг ли е или стоково?
Хайде спри, аман от простотиите ти!
Коментиран от #77
12:58 11.03.2018
76 Както и да е
До коментар #74 от "Антонн":
Ф1 керосин!Авиацията керосин!
Замръзва лошия дизел.
Има летен и зимен дизел.полярния дизел замръзва при - 45градуса.
Вече има дизелови мотоциклети.
При ф1 и мотоспорта се гони ускорение.
Виж състезанието 24ч на Льоман последните 7 състезания каква кола го печели и с какъв двигател е. Там се гони издържливост. Там бензинов агрегат не може да изкара. На Париж-Дакар бензинови агрегати няма.
13:03 11.03.2018
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Хаха
До коментар #51 от "Но дизел, но фън":
На 1300 оборота си в турбо-дупка при трактора и нЕма никоййй :-))Коментиран от #83
16:19 11.03.2018
81 Иван
Коментиран от #82
16:23 11.03.2018
82 Хахахахах
До коментар #81 от "Иван":
Мерцеде 300D 113kс. 210Nm макс въртящ момент. Производство 89та 93та година.Коментиран от #86
16:35 11.03.2018
83 Както и да е
До коментар #80 от "Хаха":
Да, да, ама не. Ако прочетеш малко повече ще разбереш. Ама нейсе. По-лесно е да пишеш тъпотии.16:38 11.03.2018
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Хаха
До коментар #82 от "Хахахахах":
Този мотор е 3000 кубика.Бензинов вади 280-300 Nm .И на празен ход ще е около 200 NmКоментиран от #87
16:47 11.03.2018
87 Хахахахах
До коментар #86 от "Хаха":
300Е 190кс 255Nm.16:53 11.03.2018
88 Хаха
Коментиран от #89
16:57 11.03.2018
89 Хахахахах
До коментар #88 от "Хаха":
Да повече е 255 от 210. Но и 190кс са повече от 113кс. Нали? 73коня повече, а едва 45Nm повече. Ако имаше дизел със 73кс повече нещата щяха да са други. Дизела има по-голям въртящ момент и това е доказано. Триста и трийсе инжинера са работили, изчислявали, и доказали. Все хора знаещи много повече от всички нас взети заедно.17:04 11.03.2018
90 Benz
Коментиран от #91
18:12 11.03.2018
91 Хахахахах
До коментар #90 от "Benz":
То по твоята логика кога почнат да правят камиони, кораби, трактори, багери, булдозери, локомотиви на бензин ела ми се обади. В статията никъде не се казва кое е по-бързо, по-мощно. В статията се обеснява защо дизела има по голям въртящ момент от бензиновия двигател. Обяснено е много точно и ясно. А и е абсолютно вярно. Ако имаш поне малки познания щеше да го знаеш. А това, че не ъеб не ти харесва е друг въпрос. Преди да се кача на дизел и аз така мислех. Да ама сега бензинова кола и на снимка не искам да видя.Коментиран от #92
18:40 11.03.2018
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Хахахахах
До коментар #92 от "Benz":
Викни си преводач, че не разбирам от маймуница.19:38 11.03.2018
94 бмв е61
Коментиран от #98
10:48 12.03.2018
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Гост
До коментар #77 от "Както и да е":
Модератора до кога смята да държи обидни коментари?Смята ли епитетът "палячо" за нормален от човек, към който няма нито един подобен епитет и който пише с няколко ника в една тема?
Коментиран от #97
12:42 12.03.2018
97 Както и да е
До коментар #96 от "Гост":
А епитета "тракторист" нормален ли е господин морал? Псуването на майки нормално ли е господин морал? Или вие софиянците като няма какво да кажете запопвате да псувате? А относно никнейм или каквото и да е тива е въпрос на личен избор каза кучето и си захапа опашката. Нямам намерение да споря с човек, който смята заводски тунинговани автомобили за серийно производство. С човек, който няма елементарни познания за двигателите и тяхното предназначение.. По добре да си пусна радиото, с него може и да се разбера.Коментиран от #99
14:20 12.03.2018
98 Както и да е
До коментар #94 от "бмв е61":
То има хора дето не знаят какво е тунингован автомобил, и какво е стоков/сериен, ти искаш да знаят за какво е дизела.14:23 12.03.2018
99 Гост
До коментар #97 от "Както и да е":
Тракторист е еквивалентно на палячо ли - наистина не знам кой ти е преподавал в училище, но си много зле?И освен това явно не си добре, казах ти - върни се 5-ти клас и се научи кое е стоков (идва от СТОКА) и какво е тунинг (по-често се нарича афтърмаркет, защото е след покупка - ако изобщо ти говори нещо де), както и ъпгрейд!
Наистина грамотността е показателна колко ти е багажа!
Я ни кажи как 20 годишния ти Пасат с 130 к.с. е най-големия в махалата - хахахахахахаххахаха
Коментиран от #100
15:36 12.03.2018
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Както и да е
"Обикновено всеки модел е означен с три цифри и една или няколко букви (пример 325iX) – първата от цифрите е свързана с принадлежността на автомобила към дадена серия (в примера 3-та серия), следващите две – с обема на двигателя, а буквите показват типа на гориво и други специфики. Изключение правят автомобилите, разработвани от спортното поделение на BMW – BMW Motorsport, които са означавани с буквата M и цифра на серията, която представляват (пример BMW M3)."
17:49 12.03.2018
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Както и да е
До коментар #103 от "Както и да е":
Явно вече няма какво друго да кажеш и нормално за професорите Вучкови да започват с обидите. Иди при другаря ти във "Времена и нрави" такъв рейтинг ще направите, че ще ударите тъпомера в луната.Коментиран от #105
17:59 12.03.2018
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Както и да е
До коментар #105 от "Гост":
През 1988 г. персоналът на BMW Motorsport GmbH вече наброява 400 души, а 5 години по-късно подразделението е преименувано на BMW M GmbH.В наши дни М е ключовият компонент на марката, въпреки че продажбата на моделите, разработени от отдела, са скромни на фона на общите за BMW.
Преди 2 години M GmbH продава около 63 000 автомобили, което изглежда нищожен резултат на фона на близо 2 млн. продажби на баварската марка. Трябва обаче да се отчете, че преди 30 години BMW Motorsport GmbH продава едва 5000 бройки от модела M3.
ЕТО ТИ ОЩЕ ЛИТЕРАТИРА ДРУГАРЮ ВУЧКОВ. M PAWER Е ДЪЩЕРНА ФИРМА НА БМВ АУТО ГРУП.
19:41 12.03.2018
108 Както и да е
Това е въпрос на лаици и за лаици, но ние сме длъжни да го разгледаме. Трябва да се знае, че автомобил с по-голяма мощност по правило достига и по-висока максимална скорост. А автомобил с по-голям максимален въртящ момент ускорява по-добре от място. По-важното за един двигател е да разполага с оптимален работен диапазон. Този термин означава диапазонът на оборотите между пиковия въртящ момент и максималната мощност.
ЕТО ТИ И ОЩЕ ИНФОРМАЦИЯ КАКВО Е МОЩНОСТ И КАКВО Е МАКСИМАЛЕН ВЪРТЯЩ МОМЕНТ. ДА, БЕНЗИНОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ ИМАТ ПОВЕЧЕ КОНСКИ СИЛИ ИЛИ КИЛОВАТИ, НО ПО-МАЛЪК ВЪРТЯЩ МОМЕНТ. РАЗГЛЕДАЙ БМВ 330IGT 6 ЦИЛИНДЪРА, 3000КУБИКА ТУИН ТУРБО ДВИГАТЕЛ. И 330D GT6 ЦИЛИНДЪРА, 3000КУБИКА,ПАК ТУИН ТУРБО ДВИГАТЕЛ. ГЛЕДАЙ КОНЕТЕ ИМАКСИМАЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ
Коментиран от #109, #114
19:48 12.03.2018
109 7527
До коментар #108 от "Както и да е":
Охас19:51 12.03.2018
110 Както и да е
До коментар #105 от "Гост":
БМВ 340I GT 326 кс при 5500об. 450Nm от 1380 до 5000об.БМВ 335D GT 313кс при 4400об. 630 Нм/1500-2500 об/мин
И двата двигателя са 3000куб туин пауър турбо и 6 цилиндъра.
20:08 12.03.2018
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Както и да е
До коментар #111 от "Психо":
Хахахах пич, явно не можеш да четеш. Взимам на месец толкова, колкото ти за половин година, а може и повече. Чети, ако не можеш, викни някой първолак да ти прочете какво пише. Това дето го пиша е взето от инжинери, които с това изкарват хиляди в зелено, за час време. Трябва само някой да го прочете. Стига да може разбира се. Айде Вучко отивай да пишкаш, че местят кенефа.20:25 12.03.2018
113 Както и да е
До коментар #111 от "Психо":
Тея забрани само промит мозък няма да знае за какво се правят. Понеже бензиновите коли застояват и никой не ги взима, хоп забрана за дизели. Да ама не за всички дизели!!! Само за старите под определен евро стандарт. И само за градовете. Ама пак трябва да се чете. Стига да можеш де. Като гледам ти е трудно.20:28 12.03.2018
114 Теория
До коментар #108 от "Както и да е":
Това не е вярно!!!Водещо е мощноста!!!!!!!
Защо е това,защото мощноста е работата която се извършва и тя е еднаква(с малки загуби) на двигател и на колела!!!!
Мощност=момент*обороти обаче момента на двигателят не е равен на момента на колелата, той се манипулира със скоростната кутия(заедно с оборотите). Всичко което е важно е каква мощност можеш да извадиш и кога!!! При съвременните автомати загубата е много малка защото в спорт моде оборотите се нагласят именно за мин. загуби.
Та генерално обобщено дизел по голям момент обаче слаби обороти. Една бензинка винаги можеш да я форсираш със здрави обороти и дизелът овяхва!!!!
Тук въпросът е единствено защо всички се правите на спортисти и 1-2 сек по-малко ги правите в култ.
Коментиран от #115, #116
22:30 12.03.2018
115 Както и да е
До коментар #114 от "Теория":
Е не. Още един инжинер. Стига бе хора. Спорите с хора учили години за това. Как разликата в мощността на двигателя с тази на колелата е малка? При неправилен избор на скоростна кутия и диф, загубите на мощност може да са огромни. Нима мислиш, че за драг състезанията тези компуненти са същите като на твоята кола дето ходиш до морето? Конската сила или киловатите е мощността на един двигател. А максималния въртящ момент е силата с която същия двигател върти колелата. Защо на колите с много голям въртящ момент се слага 4х4 задвижване? За да се разпредели този въртящ момент на всички колела, а не само на две. По този напин се намалява приплъзването на колелата и по-лесното ускорение. Най-бързата кола в България на колелата има 1200кс, а на двигателя 1400кс. При драг състезание са важни конските сили повече на колелата, от колкото на двигателя. Не че не е важно и това.22:44 12.03.2018
116 Както и да е
До коментар #114 от "Теория":
И другото. Много си прав за времената. 1,2 секунди са фрапантни само по състезанията. На пътя времена няма. Който бърза да тръгне по-рано. А дали дизел или бензин вече е въпрос на вкус. Аз лично от както си взех дизел, бензинова кола няма да си взема повече.22:58 12.03.2018
117 Теория
2.Реално тебе параметрите на двигателят не те топлят а тези на колелата. Мощноста е същата като на двигателят минус загуби в трансмисия ако искаш ползвай дино за точен резултат.
3.Момента се манипулира чрез трансмисия, искаш голям момент на колелата слагаш ниска предавка и готово. Изходното е колко мощност вади двигателят в даден момент, остави на компа да сметно колко момент да подаде към колелата.
Коментиран от #118
23:38 12.03.2018
118 Както и да е
До коментар #117 от "Теория":
Ти гледал ли си как се прави дино тест? Пак питам. Мислиш ли че една скоростна кутия и диф при драг авомобил е същата като на автомобила, с който си ходим до морето? Пак ти давам пример имено с драг автомобил 1200кс на колелата, 1400 + - на двигателя. Но това се постига със специално изчислени скорости и диф за тази цел. Там се иска максимално ускорение за минимално разстояние. Както и максимална скорост. Ако двигателя има много мощ(конски сили, киловати), много сила(въртящ момент), но скоростите и дифа не са изчислени да ги предават на колелата, то файда от як двигател няма. Това се казва предавателно число. При всички скорости тези числа са различни. За всичи двигатели се слагат различни скорости. Не можеш да сложиш скорости от двигател 100кс на двигател 300+ защото няма да издържат при голямо натоварване.Коментиран от #120
00:06 13.03.2018
119 Аман от разбирачи
Коментиран от #121
00:10 13.03.2018
120 Теория
До коментар #118 от "Както и да е":
Съгласен съм с някои доуточнения:1. В твоят пример загубите са по малко от 15% както съм и написал.
2.Драгстерите нямат скоростна кутия, те не правят икономия на гориво, и не си пазят двигателте :))
Като обобщение за нормално ускорение най-важното е отношение тегло/мощност за екстремно влиза в сила и тркцията.Когато имаш този коефициент заедно с предназначението на ППСто ще избереш и правилната скоростна кутия.
06:37 13.03.2018
121 Теория
До коментар #119 от "Аман от разбирачи":
Да така е само да добавя че най-голямото предимство на дизелът е и неговият най-голям враг:Тоест ИКОНОМИЯ=АЗОТНИ ОКИСИ
AdBlue е решение на проблема на икономичните двигатели.
06:42 13.03.2018
122 такае
Коментиран от #123
13:10 13.03.2018
123 Теория
До коментар #122 от "такае":
Те хубаво го разработват ама къде е на пазара, няма го????Това число не е за двигатели със свещ, при тази компресия горивото ще се самозапали и ще се получи обратен ефект.
Това което прави Мазда и вече е на пазара е бензин да работи като дизел тоест без свещ, ноооо отново САМО при ниски обороти, настъпиш ли я всичко идва по старому.
Та ето един въпрос за размисъл защо дори и бензинът искат да го правят като дизелът, явно има защо нали?
Коментиран от #125
13:54 13.03.2018
124 Иван
23:25 13.03.2018
125 Както и да е
До коментар #123 от "Теория":
То всяко нещо в днешния бензинов двигател е взето от дизеловия. Дюзи, горивна система,турбини. Всичко.05:18 14.03.2018
126 куку руку ку
Те това ме разсмя. Вярно, че сила по разстояние, но кое разстояние?
А иначе винаги съм казвал, че мен ме интересува въртящият момент на един автомобил. От мощността се интересуват само от НАП.
09:02 14.03.2018
127 123
Коментиран от #128
17:18 14.03.2018
128 Както и да е
До коментар #127 от "123":
Хахахахаха четете бе хора. Тея забрани ще са чак 2025г и то само старите дизели под Е4. Нито се трошат повече, нито нищо. Погледни ауспуха на един нов дизел и кажи от къде ще се изцапаш. Днешните дизели нямат нищо общо с тея преди 20-30г. Новите дизели имат филтри за твърди частици. Имат ADBLUE системи.21:35 14.03.2018
129 АнтиЕС
До коментар #9 от "Илиян":
Този дизел на Фолксваген от миналия век ли е????09:24 15.03.2018
130 Реалист
Коментиран от #133
08:37 23.06.2018
131 Кало
До коментар #53 от "Но дизел, но фън":
Специалиста дизела има цетаново число и е в границите на 45-60 цетана00:40 10.07.2018
132 Батко
До коментар #17 от "Guest10":
На 24 часа печелят само дизели.14:10 28.11.2019
133 Онзи
До коментар #130 от "Реалист":
На твоите 7000к об.и моите4000 скороста е еднаква.просто бензинката само реве и си отива по бързо21:44 28.11.2019
134 111
13:36 06.12.2019
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Ами
До коментар #6 от "ЧЕСТНО":
Всъщност никой не позна такта въздух се поема компресира и се подава гориво колкото трябва. Затова кпд е високо. Най добре газотурбинен обаче има 1н клип как аматьорски се подава много гориво и мотора прави бау бум и никаква тяга. Така че вкарай по малко въздух и хода 2 метра да е ще си доникъде.01:25 07.12.2019
137 droich
13:29 07.12.2019