30 Май, 2018 11:30 6 663 86

Почти 1000 км с евтината Tesla

  • tesla-
  • model 3-
  • пробег
Почти 1000 км с евтината Tesla - 1

Преди две седмици ви разказахме за американец на име Шон Мичъл, който успя да измине 515.7 мили (829.8 км) с Tesla Model 3 без презареждане. Сега, американецът подобри собственото си постижение, като със същата Tesla Model 3 измина 975.58 километра.

За поставянето на рекорда колата се е движела със скорост в диапазона 32 - 48 км/ч, като Мичел е преседял зад волана цели 32 часа. Постижението е направено на овална писта с дължина на обиколката 1.61 километра и денивелация не повече от три метра.

Любопитното е, че след пълното изтощаване на батерията, колата не е могла да бъде включена в зарядно и се наложило откарването и до най-близкия сервиз на марката.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Щъркел

    30 10 Отговор
    На овална писта?!?! следващият път може да я носи самолет така ще стане по бързо и ще изхарчи по малко:))

    Коментиран от #4, #6

  • 2 1243

    32 10 Отговор
    Ако някой хване някой нов дизел при същите условия на тестване нищо чудно да изкара 3000км с един резервоар.

    Коментиран от #3, #7

  • 3 гост

    25 8 Отговор

    До коментар #2 от "1243":

    Ще изкара ама в шестък !!! ДВГ има минимален разход под който не пада , ако ще да караш и със 30км/ч !!! Още повече при такива скорости ще караш само 2-ра - 3-та , тоест още по-голям разход !!!

    Коментиран от #8

  • 4 гост

    23 8 Отговор

    До коментар #1 от "Щъркел":

    Ами не , следващия път може да се сетиш , че това отговаря на типичен градски цикъл за електромобил , щото той в задръствания ток НЕ ХАРЧИ , честото спиране и потегляне не му влияе , щото има рекурперация , а средната скорост е точно около 40 км/ч !!!!! Тоест тая Тесла в София с едно зареждане можеш да караш цяла седмица и да не забравиш , че синя , зелена зона паркира БЕЗПЛАТНО !!!!

    Коментиран от #11

  • 5 Асасин Гриид

    8 6 Отговор
    Скъпата Тесла бие Феррито при теста 0-100км/ч.
  • 6 гост

    16 10 Отговор

    До коментар #1 от "Щъркел":

    А и забравих , ПЪЛНОТО зареждане на 75 квт , даже на дневна тарифа е 1,5 лв . !!!!!!!!!!! ЕДИН ЛЕВ И ПЕТДЕСЕТ СТОТИНКИ !!!!!! Мъкааааааа , мъкааааааа !!!!!!!!!

    Коментиран от #9, #20

  • 7 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #2 от "1243":

    Пак да обясним на заблудените ДВГ фенове !!!! Разхода и на най-модерния дизел при такова движение ще бъде същия , както при движение със 70-80 км/ч !!! По една много проста причина , със 35-40 км/ч НЕ МОЖЕШ да караш на 5-6 скорост , а най-много на 2-3 !!!!! Тоест двигателя ще работи със същите обороти и същото натоварване , като при 70-80 км/ч !!!!! Което НЕ ВАЖИ за електромобила !!!!!
  • 8 Щъркел

    13 13 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Ти уби коча с лопатата:))
    1.ДВГ имал минимален разход я ходи се пусни по баира и прочети на компа колко ти е разхода???
    2.На ДВГ това му е хубавото че има скоростна кутия, и няма нужда да кара с 20, ще кара с 90 на 7ма и ще мине повече километри и за по-бързо време.

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    13 4 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Поправка от бързане ! Пълното зареждане е 15 лв , но за 1000 км . А за 100 км е 1,50 лв !!!!!
  • 10 гост

    15 6 Отговор

    До коментар #8 от "Щъркел":

    Айде сега "пусни" ДВГ да повърти из града да му видим разхода , а и да ти припомня , че Тесла "по баира " НЕ ХАРЧИ , а ВРЪЩА ток в батерията , май и това го забравихме пак , а ??!! А скоростната кутия е един от най-големите недостатъци пак на ДВГ !!!!!

    Коментиран от #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Гот

    13 6 Отговор
    Много се кефа на тези спорове.Чета как феновете на ДВГ се чудят какво да напишат.Искам да добавя,че скоростната кутия на колите е една от най-скъпите,труднодостъпни,леснотрошливи части в един автомобил.Независимо дали е ръчка или автоматик проблемите са постоянни.
    А относно Теслата супер е.Само дано се справят с асамблирането,но и да не върви по план новия нисан лийф не е лош избор.ДВГ са чао...

    Коментиран от #15, #65

  • 13 Щъркел

    3 9 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Пусни Тесла в града да му видим разхода, дай да видим колко е чакам линк????
    И още като километри колко ти е отношението(не време а километри) градско и извънградско???
  • 14 Гост

    11 4 Отговор

    До коментар #11 от "Щъркел":

    Я карай на бензин и плащай небостъргачите на ония с официалните чаршафи за дрехи.Хайде да мислим малко кое какво е преди да пишем а?

    Коментиран от #16

  • 15 Щъркел

    6 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гот":

    Тука не пишем за здравина, и дали дава проблеми недей да извърташ нещата както ти е удобно, това не е спор за детската градина!!!!!
    Скоростната кутия разтоварва двигателят и върши чудесна работа щото не цялата работа се пада на двигателят!!!!!
  • 16 Щъркел

    10 3 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Не ще плащам на Гинка шалтера бентлито така става ли???
    Или на Доган 9тото чудо на света!!!!
    Абе без акциз държавата няма да преживее познай защо не забраняват цигарите???
    Държавата има нужда от пари да храни 100членното ти семейство в махалата.
  • 17 ......

    5 2 Отговор
    С Лагуна 2 (2002) 1,9dCi, перфектно поддържана, с нов въздушен филтър и хубава нафта, АЗ ЛИЧНО, съм изминавал 1117 км. (Хиляда сто и седемнайсе км!) с уточнението - София Бургас - София - климатик нонстоп, скорост около 130км/ч. Останалите извън магистралата до 1117 , са карани в Сф градско!
  • 18 .....(продължение)

    5 4 Отговор
    А сега карам последната Mazda6 2,5 бенц - Сф - Бс с постоянна скорост 160 - резултат- на Нефтохима бяха на резерва!
    Чакам с нетърпение още малко да падне Теслата и я взимам. Убеден съм , чв това е бъдещето
  • 19 Driving pleasure

    5 3 Отговор
    Писна ми от глупостите на тия сектанти! То бива олигофрения ама тия са еволюционо изостанали даже и от приматите!
    Ми бутайте я на смени бе, нищо няма да изкахчи и сигурно ще и по-бързо!
  • 20 Driving pleasure

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Гостенинче тва как ставало за 1.50 зареждането го обясни на Автобилд, които платиха 70 евро за малко над 100 км пробег!

    Другата глупост която си изтърсил е как в градско едва ли не връщала пари тая бънгия. Рекуперацията няма как да възстанови изразходваната енергия за привеждане на дадена маса в движение - ако това беше така значи Свети Илон е измислил Перпетум мобиле. Всяко тръгване изразходва повече енергия отколкото поддържането на постоянна скорост! Физиката го казва и Свети лон не може да я оспори!

    Коментиран от #22

  • 21 Driving pleasure

    5 4 Отговор
    В момента се върти едно клипче на Car Trottle как 20 годишна октавия на 700 хил км изминава с 1 резервоар В РЕАЛНИ ПЪТНИ УСЛОВИЯ 1300 км от Лондон до Нюрнбургринг върти 1 обиколка на "Зеления ад" и се връща до Лондон!
    Това е още помпа дюза двигател! Движще се по магистралата с трафика! Когато електричарка направи същото - обадете се!

    Коментиран от #23

  • 22 Зорлем

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    Той удобно пропуска и темата за саморазряда на батериите, но не пропуска да се пени за скоростните кутии на ДВГ-тата, но. Само глей сега как ще изкочи да обяснява, че саморазрядът нищожна част от процента на година и това няма абсолютно никакво практическо отражение.

    Същевременно обаче в главата му, ръчната скоростна кутия е толкова проблемен агрегат, че в сервизите не знаят как се отварят дори (защото никога не им се налага да го правят!). Уникален е, наистина!
  • 23 Щъркел

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Driving pleasure":

    Пробега никога не е бил на първо място.
    Може ДВГ да се направи да измине 3000км и повече, електричка 2000км и т.н. просто правиш по-голям резервоар или слагаш повече батерии.
    По-важно е да се направи така че да нямаш нужда от повече от 500-700км. ДВГ го може ел. колите трябва да се стремят към това а не 3 сек 0-100. Дърветата и манталитетите не питат дали ускорението ти идва от ток или бензин, много хора го разбраха това вече.
  • 24 Грую

    4 2 Отговор
    .......П.П. където беше заредена с електричество, произведено на базата на горивни процеси!!!!!!!!! Опааааа айде тури му пепел. Свърши екологията, свършиха парите, свърши любовта! Качвай се на старата "кошница" на газ и не се занасяй по тези екзотики!
  • 25 Язе

    8 5 Отговор
    Любопитното е, че след пълното изтощаване на батерията, колата не е могла да бъде включена в зарядно и се наложило откарването и до най-близкия сервиз на марката.

    Това след всяко изтощаване на батерията е яко.Караш,пада тока и у бокса.Караш,пада тока и у бокса.Хубави били тия коли.Убави ама друг път.Смях.Да си ги кара госта тия измишльотини.
  • 26 Антиелектрика

    4 3 Отговор
    Хайде пак електротроловете в действие.
    Електричките нямали скоростна кутия - хахахахахахахаха
    Да, ама имат, поне така пише навсякъде.
    ДВГ трябвало да работи постоянно в задръстванията - да, ама не трябва. Хората преди 10 години направиха всички със start/stop система.
    Мискерите ускорявали по-бързо - да, ама не. Всеки с желания и пари може да си тунингова колата и да размаже на драг Тесла струваща 300 000 лева.

    Ама то те не са виновни де, родителите им явно са допуснали грешка.

    Коментиран от #27, #31, #36

  • 27 Долен ляв педал

    5 3 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Аз ли пропускам нещо, като си мисля че Тесла няма нито съединител нито лост за скорости?

    Дай поне един линк в който е написано че Тесла има скоростна кутия. Скоростна кутия е gearbox на английски, за да не се чудиш как да потърсиш!

    Коментиран от #28, #29

  • 28 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "Долен ляв педал":

    Той понеже много го владее английския , а най-вече щото така му изнася твърди , че едностепенния редуктор , на който хората обикновенно казват главно предаване бил "скоростна кутия" , макар че е постоянно зацепен и НЕ МОЖЕ да се включва или изключва , да не говорим , че го има и на всяко ДВГ , ама плюс скоростна кутия със 8-9 предавки на по новите и диференциал !!!

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Антиелектрика

    2 4 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Сега Тесла и диференциал ли няма - хахахахахаха
    Пък за хората не бери дерт - кръстили са го transmission. Ти умувай колкото искаш, но фактите са категорични - transmission, ТОЧКА!

    Коментиран от #32

  • 31 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Обяснявам не за тебе , а за хората които по не са наясно по въпроса и ще вземат да се вържат на глупостите ти !!! Във Тесла , както и във всеки електромобил има ЕДНА двойка обикновенни зъбни колела , без лагери , без синхронизатори , постоянно зацепени , които свалят оборотите на електромотора до нужните за колелата !! Това при ДВГ се нарича главно предаване или така известните при задно задвижване пиньон и корона !!! Едното колело е на оста на електромотора , а другото на оста задвижваща полуоската !! Само че при ДВГ ОСВЕН това има цяла скоростна кутия със 7-8 предавки вече плюс диференциал !!! А това че на английски се пише gearbox е просто общо наименование , което не обяснява какво има вътре !! Та скоростна кутия като на ДВГ при Тесла НЯМА , колкото и да е неприятно на някои хора !!!

    Коментиран от #35

  • 32 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Ами за твое съжаление в най-новите модели , които са със ЧЕТИРИ електромотора , НЯМА диференциал , щото всеки мотор е зацепен със съответното колело и оборотите се управляват електронно !!! Казва се векторно управление и е по-добро от всеки диференциал който можеш или не можеш да си представиш !!! Така че и тоя "полезен" според теб компонент скоро ще бъде забравен !!
  • 33 toyota

    5 8 Отговор
    Стига сте го хвалили този барутник тесла.Не прочетохте ли ,че след 900 км се е развалила.Карали ли сте тесла ,че коментирате.Или информацията е на база клипчета от интернет.Аман от разбирачи.Как ли пък не с 15 лв 1000 км.Ако беше така нашите бакшиши всичките да са с тесли.Защо няма 1 истински тест,ами само 0-100 на заредена батерия.Харесвам електрички ,но теслата е боклук.

    Коментиран от #34

  • 34 Да да

    5 2 Отговор

    До коментар #33 от "toyota":

    Всъщност Тесла в популярно такси в Норвегия! Ако има къде да се зареждат със сигурност бакшишите ще ги налазят! Цената е малко висока за нашия стандарт!
  • 35 Гост

    0 5 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Наистина ли си толкова неграмотен или просто ти плащат да се правиш на луд?
    Тransmission какво е на английски? Колко пъти да те питам едни и същи неща, на които все се правиш на разсеян и не отговаряш?
    transmission, transmission, transmission, transmission, transmission
    Можеш ли да четеш?
    Колко пъти да ти пиша, че има много коли с ДВГ без предавки - нарича се вариатор?

    Ама то какво ли може да напишеш, когато фактите говорят? Освен пак твоите кристални топки, ти други доводи не може да измислиш!
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Долен ляв педал

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Ами в образователната ти система за висше образование, наречена Wikipedia си го пише черно на бяло но явно този урок си го пропуснал:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transmission_(mechanics)

    Прочети и ако има нещо неясно питай!

    the term transmission refers to the whole drivetrain, including clutch, gearbox, prop shaft (for rear-wheel drive), differential, and final drive shafts.

    И превод за да не изтрият мнението


    терминът " transmission" се отнася до цялото задвижване, включително съединителя, скоростната кутия, кардана(за задвижване на задно предаване), диференциалните и крайните задвижващи валове.

    Така че превод и значение има без значение ти дали ги знаеш, а ти винаги интерпретираш термините по свой собствен начин, тотално неправилен. Точно както не правиш никаква разлика между принцип на действие и технология за производство и постоянно тролиш съмнението, че технологията на електромобилите била на 150 години.

    Коментиран от #39

  • 38 Антиелектрика

    1 5 Отговор

    До коментар #36 от "Бесен Язовец":

    Нарича се коректив. Пък омраза имам само и единствено към фанатично тръбящите лъжи.
    Не знам какви мнения си ми чел, но аз си пишех с един ник "Гост", който един болен многоников трол, открадна и от тогава винаги ще оплювам миксерите в статиите с този ник, за да не ми го открадне.
    Всъщност този ник, който ползваш, съм забелязал, че също е откраднат и не знам ти ли си този, който първи писа с него или си крадеца на ника?
    А най-голямата ми омраза е свързана с фашисткото налагане на електричките.
    Ако в мнението ми има лъжа, просто може да ме обориш. Ако ти се струва, че само плюя, това вече си е твой проблем.

    Коментиран от #42, #56

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Долен ляв педал

    3 2 Отговор
    Копираме фразата в Гугъл преводача и о чудо

    Трансмисия 1-скоростна фиксирана предавка (9.73: 1)

    Къде видя скоростна кутия?

    Правиш ли разлика между трансмисия и скоростна кутия? Какво означава трансмисия на един автомобил според тебе?

    Коментиран от #41

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Бесен Язовец

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Антиелектрика":

    Публикувано във факти.бг: "А най-голямата ми омраза е свързана с фашисткото налагане на електричките."
    Фашисткото налагане е меко казано, пресилено, никой няма да те обеси, или да те прати в Белене, ако не си купиш електричка, а за самото налагане и раздуването на темата, "вина" имат журналистите, но нали и те са хора и те искат хляб да ядат.

    Коментиран от #43

  • 43 Зорлем

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "Бесен Язовец":

    Пресилено, пресилено, колко да е пресилено след като нацистите в предвоенна Германия пръво са започнали да слагат звезди по реверите на евреите (и не само на тях!), след което са им забранили да използват обществен транспорт, а накрая знаем накъде и за какво са ги извозвали.

    Същевременно, тези дни четем, че пак в Германия се слагат стикери по стъклата на коли с определени двигатели и се започва недопускането на някои от тях в градовете.

    Да поставяме ли изрична задачата с понижена трудност, "Открийте 10-те разлики между прийомите и почините на хитлеровите и еко фашистите", или няма нужда?

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Антиелектрика

    3 3 Отговор

    До коментар #43 от "Зорлем":

    Нали толкова време се опитваме да им обясним за каква демагогия иде реч?!
    Ако бяха такива еко радетели, първо щяха да пробват с масови LPG, вместо да хвърлят безумни субсидии за миксери. Пък с парите за измислените парникови газове, да плащат за залесяване.
    Ама не, само електрички са им в лобистките кратуни!
  • 45 Бесен Язовец

    4 1 Отговор

    До коментар #43 от "Зорлем":

    Германия, та Германия ! А бе човек, ти в Германия ли живееш, или в България ?? Ако живееш там, ще спазваш техните закони, без да мрънкаш, а ако не ти харесва, че слагали стикери, ела си в България, тука никой ги не слага.
  • 46 Долен ляв педал

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    Господин функционална неграмотност, като прочетем значението на думата "трансмисия" на който и да е език, това е нещото което предава въртящия момент от двигателя на гумите и за всеки автомобил е различно. Едни имат скоростни кутии, и кардани, а други нямат.
    Думата има няколко значения, които хората използват без да се съобразяват дали ти ги знаеш или не, но почти винаги е второто, но ти спориш с останалите все едно те са виновни за твоето незнание!

    Трансмисия може да се отнася до:

    1.Трансмисия (техника) - съвкупност от механизми за предаване на въртеливо движение от двигател към други части на машината потребяващи енергия например задвижващи колела при автомобилите.
    2.Скоростна кутия
    3.Трансмисия (телекомуникации)
    4.Трансмисия (генетика)

    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Трансмисия

    Скоростната кутия е само ЧАСТ от трансмисията, като наличието и не е задължително. Диференциала също е част от трансмисията, но не е скоростна кутия, въпреки, че има зъбни колела и предавателно число.

    Приеми искрените ни извинения, че ТИ не знаеш какво говориш и не разбираш значението на думите! Само ние сме виновни!

    Коментиран от #48

  • 47 Справедливост

    6 1 Отговор
    Не мога да разбера неистовото отричане на електромобилите. Същото е било и когато в Англия в началото на миналия век пред колата е вървял човек с флагче, но вижте след това какво стана.
    Карането на електричка не е суетна прищявка, а трезва мисъл за бъдещето не само на децата ни, но и на планетата.
    Ако успеят да вържат зареждането на колите с ток през възобновяемите източници, като вятърни турбини например, смея да твърдя, че няма да има човек, който да не иска електричка.
    Да, и аз ще си купя веднага щом поевтинеят и няма да ме интересува дали има къде да зареждам, нито защо пробега е само 300 километра. Те и колите в началото са били десетина конски сили и едвам са вървяло, а вижте сега как е.... И по въпроса с камиларите - или обратно на камилите, или да се образоват и работят като обикновените хора, природата им е дала петрол, ама временно ...
    амиларов -

    Коментиран от #49, #59

  • 48 Антиелектрика

    1 5 Отговор

    До коментар #46 от "Долен ляв педал":

    Аре стига вече с тази тъпа и изтъркана функционална неграмотност! Нелеп си!
    Пише ли, че Тесла има трансмисия с една скорост - ПИШЕ. Пише ли, че има коли с ДВГ с трансмисия без предавки - ПИШЕ!
    Няма какво повече да ми разтягаш локуми и да ми пишеш тъпотии!
    Аре у лево, аман от идиотщините ти вече!

    Коментиран от #50

  • 49 Антиелектрика

    1 5 Отговор

    До коментар #47 от "Справедливост":

    То и аз не мога да разбера писането с различни никове, но лекарите са го описали.
    И никой не отрича електричките, а се отрича налагането им на сила. Същото това налагане, което те кара да вярваш, че електричките били нова технология, нищо, че е 50 години по-стара, както и, че са много екологични.
    Както казах, който иска да е реален еколог, първо да си сложи LPG и да засади поне 100 дървета, а не да празнодумства по форумите.
  • 50 Долен ляв педал

    4 1 Отговор

    До коментар #48 от "Антиелектрика":

    Някой някъде да е спорил с тебе, че Тесла няма ТРАНСМИСИЯ? Покажи къде?

    Всички ти обясниха, че поради хроничната ти функционална неграмотност, не правиш разлика между ТРАНСМИСИЯ и скоростна кутия, нито когато четеш, нито когато пишеш. Това твои думи ли са или пак ще играем сценката, че някой пише с ника ти?

    "Електричките нямали скоростна кутия - хахахахахахахаха
    Да, ама имат, поне така пише навсякъде."

    Ами НЕ, нямат скоростна кутия и никъде не пише да имат. Само на тебе така ти се струва, защото като прочетеш трансмисия и си представяш скоростна кутия!

    В трансмисията на Тесла влизат и диференциал и полуоски, освен зъбната предавка с една степен, която НЕ Е СКОРОСТНА КУТИЯ, а най обикновен редуктор с ФИКСИРАНО предавателно число без възможност за промяна или изключване.

    Никой не си е и помислял, че оста на двигателя е директно закачена за главината на колелото и няма никаква трансмисия между тях.

    Ако не знаеш (от къде ли ще знаеш) ремъчните шайби и ремъкът на електродвигателя и машина, също се водят трансмисия и също имат предавателно число, но само на тебе може да ти хрумне да ги наречеш скоростна кутия!

    Коментиран от #54

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Справедливост

    4 1 Отговор
    Нямам друг ник освен този , но логиката сочи в правилната посока - бъдещето е на електромобилите. Колкото по-бързо го разберат хората, толкова по-малко проблеми ще имат.
    LPG няма да сложа, ще я карам на доизживяване, безсмислено е, мотора е 1,4 и харчи малко. Посадил съм много дървета, но не е това идеята - трябва да се садят дървета съобразени с точните климатични особености на терена. Това е дълъг спор.
    Та, относно електричките, ето малко бъдеще и то не съвсем далечно : могат да се направят батерии не само литиеви, но и кондензаторни, с нови химикали, с твърд електролит и т.н., трябва време обаче. Зареждането може да става индукционно, докато се движиш по обособена лента на магистралата, може и на бензиностанция/токостанция за 3 минути да ги заменят батериите с други заредени, боя фотоволтаик и т.н.
    Преди години имаше изследване, че нефта играе и ролята на охладител на Земята, виж какво става в днешно време.
    Да, той няма да спре да се добива, но така, че да има от него стотици години още...необходим и незаменим е за много отрасли.

    Коментиран от #58

  • 53 Зависи

    1 1 Отговор
    Колко киловачаса е ако е от новата батерия 100kw е това прай 700и кусур коня но както знам със 12 лв си минаваш спокойно 500км
  • 54 Инженер

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Долен ляв педал":

    Първо да кажа че не съм антиелектрика!!!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28
    И така гледай внимателно клипа без да коментираш после го пусни втори и трети и после ми отговори:
    1.Казваш че нямала диференциал: Казват ли че има отворен диференциал 6:50 ????
    2.Казваш че никъде не се споменава скоростна кутия: 6:05/6:51 казват ли gearbox???
    Дааааааааааааа колкото и да не вярваш Тесла има скоростна кутия само че тя не представлява това което си представяш като на ДВГ кола!!!!!!!
    Да между другото и Вариатора не изглежда така както стандартна скоростна кутия!!!!!!
    Между другото ако си виждал кола с предно предаване щеше да знаеш че в една кутия се намира диференциала и редукторните предавки. Така и тука има отворен диференциал и редуктора е от две стъпки които са заедно в една кутия. И между другото в скоростната кутия на Тесла има дооооооста масло!!!!!!!!!!!!
    И между другото Англииските и Американските понятието transmission има различно значение и е малко хлъзгаво да се спори за смисълът на думите.
    И също всеки който е ходил да се цапа в калта знае какво е механика и какво електроника, за писта да но не и за калта. А векторното разпределение на момента чрез спирачката се прилага при много коли ама за стабилност при завоите а не за офроад и пак опираме до това абе ти знаеш ли колко правела Тесла 0-100 кмч много бърза била :)))

    Коментиран от #55, #57

  • 55 Долен ляв педал

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Инженер":

    Хайде сега прочети пост 50, после твоя, после втори и трети път и кажи къде съм писал нещо различно от тебе?


    В трансмисията на Тесла влизат и диференциал и полуоски, освен зъбната предавка с една степен, която НЕ Е СКОРОСТНА КУТИЯ, а най обикновен редуктор с ФИКСИРАНО предавателно число без възможност за промяна или изключване.

    С кое от написаното не си съгласен от техническа гледна точка, като изключим семантиката ?
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Антиелектрика

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Инженер":

    Човече, този субект е напълно неадекватен и за пореден път показва, че е безсмислен какъвто и да е спор с него.
    Той освен да става за смях и да повтаря като папагал за функционална неграмотност, друго не може да измъдри.
    Гледай с какъв ник се е кръстил и всяко едно обръщение към него бива изтрито.
    Ти му обясняваш, че в клипа казват, че gearbox за Тесла, той пак се прави на луд.

    Ето ги неговите думи:
    Публикувано във факти.бг: Ами НЕ, нямат скоростна кутия и никъде не пише да имат.

    Какво повече да се занимаваш с такъв?

    Коментиран от #60

  • 58 Антиелектрика

    0 3 Отговор

    До коментар #52 от "Справедливост":

    Похвално е, че си засадил много дървета.
    Не е похвално да се осланяш на кристална топка обаче.
    И какво е станало с атмосферата заради автомобилите? Дълга тема е лъжата за Глобалното затопляне и вината на автомобилите за това.
    Когато няма воля за спиране на свръхпопулацията на планетата и контрол при ГТП, тогава защо обикновения работещ бял човек трябва да го отнася?
    Евро стандарт има ли в Нигерия, Индия, Зимбабве, Конго и Судан?
    Ето това са истинските проблеми на планетата ни, а не, че карам бензинова кола с евро 4 с над 200 к.с.
    Аз примерно искам кола с ДВГ на водород - хем е по-чиста от всяка батерия, хем няма никакво електромагнитно поле.
  • 59 Зорлем

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "Справедливост":

    А случайно да ти прави впечатление, че въпреки съпротивата и страха от автомобилите с ДВГ те успяват да се наложат като транспортно средство за има-няма 20г? Докато електричките, въпреки субсидиите и помощите са далеч от това постижение, та чак и до забрани на конкурентите се стига и пак не става.
  • 60 Долен ляв педал

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Господин електроинженер антиелектрик, изборът ми на заглавия за мнението е игра на думи, която е доста над нивото ти за да я схванеш! Да ти подскажа че това е педал който липсва в Тесла, както липсва и скоростен лост.

    Това е очевидно доказателство, че липсва и скоростна кутия.
    Всеки БЪЛГАРСКИ инженер трябва да познава българските термини и когато разговаря с българи, да ги използва по предназначение.

    Нека видим определенията на термините скоростна кутия и редуктор, а после ми кажете "двамата" това при Тесла редуктор ли е или скоростна кутия?

    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Скоростна_кутия

    Предавателна кутия, или още популярна с наименованието скоростна кутия, е част от силовото предаване на автомобила (трактора). Тя служи за ПРОМЯНА на въртящия момент и оборотите, които се предават от двигателя към двигателните колела на автомобила. Също така, служи и за ПРОМЯНА НА ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ (напред и назад).


    По своята същност предавателната кутия представлява редуктор, който има НЯКОЛКО степени на работа (предавки или скорости).


    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Редуктор
    Редуктор е съвкупност от зъбни предавки, предназначена да намалява (редуцира - откъдето идва и наименованието редуктор) оборотите на въртене на двигател, повишавайки въртящия момент без значителни загуби на мощност. Промените на обороти и въртящ момент на редуктора са реципрочни на тези при мултипликатора. Намира приложение в областта на машиностроенето, селското стопанс

    Коментиран от #61

  • 61 Инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Долен ляв педал":

    Там е проблемът че си играеш с думите и четеш само уикипедия а не учебници, та нека да си поиграем с ДУМИТЕ!!!!
    1.Винаги когато имаш повече от един предмет имаш краен ляв!!!!
    2.ДВГто с автомат по твоята логика има ли краен ляв педал???
    3.Как се нарича кутията в която се намира диференциала и двустепенният редуктор заедно със предавката за задна, защото хората я наричат GEARBOX!!!!!!!
    4.Като нямаш скоростен лост как превключваш на задна или ТЕСЛА върви само напред?????
    Така че не си играй с думите щото винаги може да бъдеш надигран, а прочети малко учебници не само уикопедиа!!!

    Коментиран от #62, #63

  • 62 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Инженер":

    Той и уикипедия не може да прочете.
    Там са написали хората, че и Тесла и вариатора на ДВГ се наричат по един и същ начин.
    Но ние не може да стигнем интелектуалната висота и възвишеност на същество пишещо с различни никове, един от които е "долен ляв....".
    Дано никога не достигаме такива "интелектуалци" и си останем "прости".
  • 63 Инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Инженер":

    Всъщност няма предавка за задна просто игра на думи,но ти не се сети :))).

    Коментиран от #67

  • 64 мъск

    0 0 Отговор
    кой луд купува тия тесли боклуци????
  • 65 Шмекер

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гот":

    Не знам колко и какви нови коли си карал през живота си , но аз ще ти кажа, че до момента съм карал над 10 чистонови коли и нито една не е имала проблем със скоростната кутоя. Ще дам пример с Мицубиши Грандис което купихме през 2006г от магазина в София и миналата седмица на 325 000км сменихме съединителя за първи път. До момента никога не е имала проблем в скоростите и никога не са ремонтирани, както на тази, така и на дръгите коли които съм карал, така, че неразбирам за какви повреди в скоростите говориш.
  • 66 Долен ляв педал

    0 0 Отговор
    Продължаваш да се осланяш на семантиката!
    Престани да словоблудстваш с думите и дай да си поговорим технически.

    Зъбната предавка на Тесла, може ли да служи за:

    1.ПРОМЯНА на въртящия момент и оборотите, които се предават от двигателя към двигателните колела на автомобила

    2.ПРОМЯНА НА ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ (напред и назад).

    Ако този редуктор не служи за поне една от двете дейности, то той НЕ Е е скоростна кутия.

    ЩЕ МИ ПОСОЧИТЕ ЛИ ПОНЕ ЕДНА СКОРОСТНА КУТИЯ НА ДВИГАТЕЛ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ, която да не съвместява и двете функции, без значение дали е степен на безстепенна автоматична или ръчна?

    Скоростната кутия служи за смяна на нещо! Какво точно променя редуктора на Тесла с фиксираното си предавателно число и невъзможност за промяна на който и да е параметър?

    Електрическите колички на децата ви и те ли имат скоростни кутии?

    Ето ви пример за такова електродвигателче с gearbox
    https://youtu.be/XjSIOKBr6HY

    Хайде първо да се разберем за българското значение на думата пък после ще коментираме английското и американското, Хайде първо да се разберем за българското значение на думата пък после ще коментираме английското и американското които също имат разлика.


    Последно Tesla скоростна кутия ли има или редуктор? Ако е скоростна кутия какво може да се променя с нея?
  • 67 Долен ляв педал

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Инженер":

    Аз може и да ползвам различни ЗАГЛАВИЯ на мненията си в жълтото поле, което вие смятате че е за никнейм, но никога не говоря сам със себе си и да се обръщам към себе си с "ТИ"


    "Инженер ОТГОВОР63 10:57 31.05.18
    До коментар #61 от "Инженер":

    Всъщност няма предавка за задна просто игра на думи,но ти не се сети :)))."

    После пак обяснявай, че пишеш само с един никнейм и се заяждай с останалите че пишат с различни заглавия в зависимост от това на какво отговарят!

    Няма инженер който да не знае разликата между редуктор и скоростна кутия.


    Това е същото като да не правиш разлика между животно и слон.

    Според тебе, след като котката е животно, и слонът е животно, значи в къщи си гледаш слон!

    Скоростната кутия е редуктор, Tesla има редуктор, но няма скоростна кутия!
  • 68 Инженер

    0 0 Отговор
    Коментар 61 и 63 са написани от мен и са предназначени за теб, да видиш до къде води играта на думи.
    И сега продължаваш да си играеш с тях, кажи ми каква е разликата между редуктор и скоростна кутия едното е по сложно ли :)))) или скоростната кутия е създадена от много редутора????
    Дефакто двете коли имат сходна конструкция поради големият диапазон на използваемият момент за ел. моторите не им се налага многопредавателна система.
    Ако един ден се използват по-малки двигатели или за спорт (примерно в Е1 някои коли имат) може и да се сложат няколко предавки няма чак такава драма.

    Коментиран от #69, #70

  • 69 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Инженер":

    Защо продължаваш да му се връзваш на този субект?
    Не виждаш ли, че само троли и издребнява, за да се избегне от контекста, който беше, че електричките имат толкова части по окачването и ходовата част, колкото и колите с ДВГ. Имат и антифриз, филтри и накладки.
    Пък то нека си рупа и пише едни и същи простотии за функционална неграмотност - за друго не му стига акъла!
  • 70 Долен ляв педал

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Инженер":

    "кажи ми каква е разликата между редуктор и скоростна кутия едното е по сложно ли :)))) "


    Прочети това няколко пъти, минимум пет:

    "Зъбната предавка на Тесла, може ли да служи за:

    1.ПРОМЯНА на въртящия момент и оборотите, които се предават от двигателя към двигателните колела на автомобила

    2.ПРОМЯНА НА ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ (напред и назад).

    Ако този редуктор не служи за поне една от двете дейности, то той НЕ Е е скоростна кутия."


    Защото първия път като си го прочел не си го разбрал, обмисли го много добре дума по дума преди всяко препрочитане.


    Ако на петия път не си го разбрал все още, върни се и го прочете още 10 пъти още по-бавно и почивай по 10 минути между всяко четене.

    Ако и тогава не си го разбрал, попитай каквото не ти е ясно Ще се опитам в 10-15 коментара да ти го обясня. Търпелив човек съм!

    Антиелектрика половин година му обяснявах в десетина теми с по десетина мнения, че ако свърже товар от 0,06 ома към към акумулатор 1 амперчас с електродвижещо напрежение 12 волта, няма дори теоретичен шанс токът да е 200 ампера, защото всеки източник на напрежение си има вътрешно съпротивление, а кабелите също имат съпротивление. Три месеца ми се подиграваше ,че не знам закона на Ом, но вече знае че има такова животно като съпротивление на кабели и вътрешно съпротивление на батерия. Колко му е за половин година ще научиш разликата между редуктор и скоростна кутия! Резултатът не е сигурен, но процесът ще е забавен!

    Коментиран от #71, #72

  • 71 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Долен ляв педал":

    Само наглостта ти е по-голяма от глупостта ти!
    Ти беше този, който говореше, че не може да е повече от 50 ампера токът, а аз ти пуснах клип да видиш, че е 175 ампера. После пак в типично твой стил се правеше, че ставало дума не за акумулатор, за малка батерийка от винтоверт!
    Нали тогава тръбеше как основно правиш електрически велосиПЕДИ?
    И да, не знаеш закона на Ом, както не правиш разлика между ток и напрежение, защото тогава пишеше, че подаваш ток 12V - УНИКАЛНА ПРОСТОТИЯ!

    А аз още чакам да ми покажеш как ще си отопляваш стаята през зимата с въглероден двуокис, защото бил парников газ - бухахахахаха

    Ти отдавна си в златните страници на книгата на глупостта!!!
  • 72 Инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Долен ляв педал":

    Да служи за номер 1:))))
    И ето два контра въпроса:
    1. Колко са оборотите на ротора на двигателят и на колелата, ралзлични ли са???
    2.Колко е момента различен ли е???
    Само с търпение не става трябва и четене.
    Чакам линк от сериозен източник разлика между редуктор и СК!!!!
  • 73 Долен ляв педал

    0 0 Отговор
    То бива наглост ама всяко нещо трябва да си има граница! Нали знаеш че всичко го има черно на бяло и много лесно може да ти докажа, че си нагъл лъжец, за това което представи че съм ти казал!
    Разбира се всичко си има логично обяснение - функционалната ти неграмотност, при която четеш едно но си представяш нещо съвсем друго.

    За тебе всяка скоростна кутия е трансмисия
    Всеки редуктор е скоростна кутия
    Всяко животно е слон
    Всяка 12 волтова батерия е стартерен акумулатор на автомобил
    Всеки един електродвигател в света има съпротивление или 4 или 8 ома


    https://m.fakti.bg/avto/247521-parvata-tesla-model-3-napusna-zavoda
    Аз
    30
     22:43  10.07.17

    Само само с напрежение, без ток, не можеш да помръднеш електромобила и с милиметър. 

    Само с четене от Интернет не става. 

    Мощността освен от напрежението зависи и от тока. За да свършиш каквато и да е работа ти трябва мощност, следователно и ток. 

    Ти:

    Та запомни едно - батерията създава ЕДН (електродвижещо напрежение). А тока е равен на напрежението делено на съпротивлението, което означава, че без съпротивление в една електрическа верига, няма как да определиш тока.
    Надявам се сега разбираш какви глупости си написал!


    Аз:


    За да си спестим излишни приказки, един конкретен практически пример. 

    Акумулатор с напрежение 12V 
    Двигател със съпротивление 0,06 ома

    Колко ще е токът, ако ги свържем ?

    Хайде да видим кой пише глупости?


    Ти:

    Имаш ли представа колко нелепо изглежда
  • 74 Долен ляв педал

    0 0 Отговор
    Ти:

    Имаш ли представа колко нелепо изглеждаш, щом не може да схванеш закона на Ом? https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD_%D0%BD%D0%B0_%D0%9E%D0%BC
    Трудно ти е да проумееш, че ако свържеш 0,06 ома към 12 волта, то токът ще стане 200 ампера ли??? 

    Аз:
    37 
    00:00  12.07.17

    Ако беше внимавал, щеше да знаеш какво е вътрешно съпротивление, за което ставаше въпрос в първа точка в едно от предишните ми мнения.
    Тогава щеше да се сетиш за закона на Ом за цялата верига.
    Не всеки 12 волтов акумулатор може да отдаде 200 ампера, дори при късо съединение, което на теория означава 0 ома съпротивление и безкрайни ампери ток. Освен това между акумулатора и електродвигателя се предполага че има кабели, които също имат съпротивление, което колкото и да е малко, върху тях има пад от напрежение. 

    Ако акумулаторът е 12 V 1Ah, трудно ще изкараш от него повече от 20-30ампера дори на късо.

    Ти:

    Направо ме удивлява простотията и наглостта ти!!!
    Ти май наистина не може да проумееш елементарни неща?
    Какво съпротивление ще има 10 см кабел със сечение 2 квадрата например, та говориш за пад на напрежение, г-н 8-ми клас? 
    И за твое сведение дори най-евтиния акумулатор има стартов ток над 300А, който е достатъчен да стопи намотката на твоя 0,06 омов двигател. Обикновено двигателите са с по 8 ома съпротивление и този пример с двигател с 0,06 ома трябва да търсиш в Лего. 

    Край на цитатите.

    Всеки свестен инженер, при споменаването на 12 вол
  • 75 Долен ляв педал

    1 0 Отговор
    Всеки свестен инженер, при споменаването на 12 волта, 1Ah акумулатор се представя малко акумулаторче за винтоверт или фенерче, а такова съпротивление за двигател предполага изключително мощен електродвигател, като аз имах предвид стартер на мощен автомобил, за да ти покажа, че вътрешното съпротивление на батерията играе много важна роля и не можеш да го пренебрегнеш в сметките, което ти така или иначе прави половин година, преди да се осъзнаеш какво съм имал предвид. От гледна точка на знанията които получи от мен през последната година, кой в диалогът е написал глупостите?

    Клипове в тази тема не си пускал!


    Сега си в същото положение по много теми, но заради некомпетентността си не го разбираш и няма как да го разбереш, защото не желаеш да научиш нищо ново и всичко става с клизма.
  • 76 Долен ляв педал

    0 0 Отговор
    Тази функционална неграмотност ще се окаже заразна!
    Какво ви става бе хора, имам чувството че си пиша с второкласници.

    Питаш ме дали мога да ти дом сериозен линк за разликата между слон и животно! ТИ сериозен ли си?

    Въпросите ти са каишки, но ще ти отговоря с конкретни цифри и ще те помоля за същото, че ми писна от празни кухи приказки.

    1. Оборотите са различни защото иначе нямаше да е редуктор, но отношението между тях е ФИКСИРАНО на 9.73:1 намаляване на оборотите.



    2. Въртящия момент 1,250 N⋅m от двигателя, също се увеличава с ТОЧНО ФИКСИРАНО предавателно число 9.73:1 и става умопомрачителните 12162,5 N.m на колелата още от нула оборота.

    Въпроса ми е, можеш ли да ПРОМЕНИШ максималния въртящ момент от скоростната кутия, ако много бързаш и трябва да дръпнеш два Боинга на веднъж? Една скоростна кутия ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да може да го ПРОМЕНЯ при един и същ въртящ момент на двигателя. При електромоторите така или иначе, въртящия момент е еднакъв през почти целия диапазон на оборотите.

    НА КОЛКО МОЖЕШ ДА ГО ПРОМЕНИШ? Нагоре? Надолу

    Още едно доказателство с любимия автомобил и неговата скоростна кутия:

    US Impreza WRX STi MY05 TY856WW6MA 3,636 2,375 1,761 1,346 0,971 0,756

    Упс, на 5 и 6 предавка, скоростната кутия НЕ увеличава въртящия момент от двигателя, а го намалява и НЕ намалява оборотите, а ги увеличава, следователно НЕ Е РЕДУКТОР!

    Бях дал линк към електродвигателче и имах въпрос, но не получих отговор. И то ли има

    Коментиран от #77

  • 77 Инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Долен ляв педал":

    Изнерви се малко а :))
    Та аз си чакам:
    1.Да ми покажеш линк където пише че няма диференциал.
    2.Линк където пише как се нарича кутията в която е диференциала и редукторните колела.
    3.Сериозен линк по-възможност на англииски за разлика между редуктор и скоростна кутия, между другото на Тесла редукцията е на две нива!!!

    Пак ще повторя много обичаш да си играеш с думите и да четеш уикипедия, всички разбраха какво има в Тесла но вместо да спориш за тех. неща ти спориш за значението на думите защото друго не можеш.

    Коментиран от #79

  • 78 Долен ляв педал

    0 0 Отговор
    1. Първо ти ми покажи място в целия сайт където съм казал, че Тесла няма диференциал и редуктор?

    2. Нарича се drivetrain

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Drivetrain

    3. Отново ме караш да ти давам линк за разликата между животното и слона. Вече Сто пъти ти отговорих, че скоростната кутия е само един вид от многото видове редуктори, точно както слонът е само един вид животно, от многото видове животни.

    Задай правилен въпрос за да получиш отговор.

    Ето аз ще ти задам един. Всеки е редуктор ли е скоростна кутия?

    Все още не си ми отговорил на въпроса за онова малкото електродвигателче колкото нокът на пръстите ти, което има няколко зъбни колела - повече отколкото на Тесла. И то ли има скоростна кутия?



    Очаквам отговорите на тези два въпроса преди да зададеш следващите?
  • 79 Долен ляв педал

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Инженер":

    Пропуснах да питам и за отговора Какво може да превключиш за да ПРОМЕНИШ ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ продаван двигателя към колелата?
    Много ти е удобно да ми отговаряш с въпроси нали?

    Прочети си всички мнения дотук и кажи каква информация си дал, освен заяждане за семантиката кое как се казва, въпреки че всички разбраха че Тесла има три броя зъбни колела, които НЕ МОГАТ ДА ПРОМЕНЯТ ФИКСИРАНОТО СИ ПРЕДАВАТЕЛНО ОТНОШЕНИЕ и това е достатъчно от техническа гледна точка?

    Коментиран от #80

  • 80 Инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Долен ляв педал":

    Аз играя твоята игра на думи!!!!!!!!!
    Другото аз още в началото ти дадох линк всеки е видял как работи трансмисията на Тесла и всеки си прави изводите.
    https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28
    Ти започна твоята теза с ИГРАТА НА ДУМИ по правилата на играта ти даваш доказателства:))
    Как се нарича BOX с GEARs вътре :))))).
  • 81 Долен ляв педал

    0 0 Отговор
    Казва се редуктор на български. Хайде сега ти ми отговори на поне последните три въпроса, че губиш играта по точки и остана валат!

    За да се спечели тази игра, трябва да познаваш значението на думите, а точно това е най-слабата страна на функционално неграмотните хора така че въобще не се захващай да я играеш с мен! Думите имат много значения и задължително трябва да се четат в контекст, за да разбереш смисъла.

    Коментиран от #82

  • 82 Инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Долен ляв педал":

    Незнам чета твоят коментар 27 и пишеш СК е GEARBOX!!
    Сега обаче било редуктор😊.
    За да спечелиш тази игра трябва да знаеш и западен език а не само да четеш уикипедия на Български.
    Колкото и добре да боравиш с думите като не знаеш какво стои зад тях си един въздух под налягане.

    Коментиран от #83

  • 83 Долен ляв педал

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "Инженер":

    За да се спечели тази игра, трябва да познаваш значението на думите, а точно това е най-слабата страна на функционално неграмотните хора така че въобще не се захващай да я играеш с мен! Думите имат много значения и задължително трябва да се четат в контекст, за да разбереш смисъла.

    Думите имат много значения и задължително трябва да се четат в контекст, за да разбереш смисъла.

    Той с българския не може да се справи, тръгнал да спори за английския! Ако в английския трябва да търсиш контекст, в българския си имаме ясен и конкретен термин за скоростна кутия и споровете са излишни!

    Виждам че знаеш перфектно английски, би ли превел фразата

    For good
  • 84 Инженер

    0 1 Отговор
    Функционално неграмотният си ти щото само правиш копи/паст от Уикипедиа без да разбираш какво пише в детайли а само най-отгоре.
    Дори и като си прав не можеш да се аргументираш щото аргументите ги няма в Уикипедиа :)).
    Така ставаш идеален за манипулиране, щото Саймън казал така:)))

    Коментиран от #85

  • 85 Долен ляв педал

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "Инженер":

    Аха, значи признаваш, че знаеш че съм прав, но се опитваш да ме манипулираш! 👍
  • 86 Иван

    0 0 Отговор
    ... До двамата умници ... относно законите на Ом и двамата сте на едно дередже ...