17 Септември, 2018 14:38 174 119 89

Коя клема на акумулатора се сваля първа?

  • акумулатор-
  • клема-
  • демонтаж
Коя клема на акумулатора се сваля първа? - 1

За това как се свалят акумулатори са се запитвали почти всички водачи на пътни превозни средства. Но не всички знаят точно как.

Самопровъзгласени експерти дават коренно противоположни съвети за това коя клема се откача първа, а всъщност отговорът е прост и се намира много лесно - стига човек да обърне внимание на книжката за експлоатация на автомобила.

Но нея почти никой не я чете. А там ясно и точно е написано, че след като се разхлабят клемите на акумулатора, първо се сваля минусът и след това плюсът. Обратното може да доведе до късо съединение по невнимание.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 54 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 наблюдаващотдалеч

    253 15 Отговор
    А се слагат в обратен ред.
  • 2 Експерт

    208 18 Отговор
    Е, открихте топлата вода.
    В казармата на Джуганите имаше "ключ маса" - ПРЕКЪСВА МИНУСА!

    Коментиран от #4

  • 3 filo

    133 70 Отговор
    Пробвал съм и двата варианта и проблем не е имало.

    Коментиран от #60, #88

  • 4 ;))

    233 14 Отговор

    До коментар #2 от "Експерт":

    Нека пишат, полезно е ! Вече се навъди с автоджендъри, които дори не знаят, къде им е акумулатора ;)

    Коментиран от #14

  • 5 ванката

    33 6 Отговор
    защо не се интересувате за някоя дума как се пише преди да пишете статии нали се водите журналисти не би трябвало да сте неграмотни

    Коментиран от #75

  • 6 НЕ Е ВЯРНО

    92 121 Отговор
    Няма как обратното да доведе до късо съединение ! Както и да откачите проводниците не можете да предизвикате късо съединение . Цялото това действие се извършва при загасен двигател и изключен контактен ключ . В това състояние както и да изключвате клемите е без значение , нищо че в книжката на колата било описано , няма как да предизвикате късо съединение . Късо съединение може да предизвикате ако разполагате с проводник и го свържете към двете клеми , това е късо съединение .

    Коментиран от #7, #11, #61, #86

  • 7 James

    92 47 Отговор

    До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":

    Да, ама ако теоретично плюсовете крема се опре до купето при включен минус, ще стане късо.

    Коментиран от #10, #21, #67, #73

  • 8 охо

    337 6 Отговор
    Моя инструктор каза така: първо се разхлабва болта на минуса и се маха клемата. После се разхлабва и се маха плюса. Това е защото ако се започне с плюса -докато се разхлабва болта на клемата е възможно гаечния ключ, който е проводник и е допрян до плюса при въртенето може да се допре до ламарина някоя , която е маса и при не изключен минус става късо. Докато ако се започне с минуса, ключа и да опре до ламарина няма да стане късо. След като е махнат минуса - работата с плюса е безопасна тъй като ламарините вече не са минус.

    Коментиран от #26

  • 9 ТАС

    81 42 Отговор
    Зависи от автомобила при повечето минуса е на корпус, но има автомобили при, които плюса е на корпуса. Универсалното правило е сваля се електрода, който е свързан на корпус(купето на автомобила), независимо плюс или минус. Това е една от причините за объркването.

    Коментиран от #12

  • 10 хахаха

    27 6 Отговор

    До коментар #7 от "James":

    Не бе,ще стане дълго съединение!

    Коментиран от #20

  • 11 ТАС

    42 8 Отговор

    До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":

    Свързването на двете клеми на акумулатор със ключ или дебел проводник си е метод буквално за гърмене на акумулатор при електролитните, а при сухите за самозапалване поне в лошия случай за гърмене. А при тънък проводник за термично изгаряне на пръстите на експериментатора. Без експерименти с акумулатори, Те много лесно могат да доведат до химическо изгаряне с киселина.
  • 12 сссс

    54 34 Отговор

    До коментар #9 от "ТАС":

    къде тоя автомобил на който плюса е на корпус 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Коментиран от #13, #74, #81

  • 13 ТАС

    50 5 Отговор

    До коментар #12 от "сссс":

    Сблъсквал съм се с такива, но са сравнително рядко. Не е грешка на пишман майстор. Заводско изпълнение е. Целта е електрохимична (катодна) защита на купето от корозия. Факт е, че въпреки, че бяха доста стари нямаха грам ръжда. Това изпълнение си има своите проблеми за да не се наложи.

    Коментиран от #49, #85

  • 14 Bot

    44 2 Отговор

    До коментар #4 от ";))":

    Е да, ама уж не съм на Вие с моторизираната техника, сам съм си ремонтирал колите до колкото е възможно на паркинг, че даже и основен ремонт на двигател. Но когато търсих акумулатора на Mercedes Gl 63, се наложи да гледам в нета. И се оказа, че е под седалката на предният пътник. На служебната Audi А6 C7 беше по-лесно- в багажника, под резервната гума :) В по-новите коли навират акумулаторите в интересни места...
  • 15 куку руку ку

    65 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: А там ясно и точно е написано, че след като се разхлабят клемите на акумулатора"... пак ли след корекция на статията ще ме изтриете? Късото става в момента на разхлабване на плюсовата клема, ако минусовата не е откачена и случайно допрем другия край на ключа до корпус на колата. Иначе няма значение коя клема кога ще се махне от полюса на акумулатора. Има значение минусовата да е откачена, когато започнем да разхлабваме плюсовата.

    Коментиран от #72

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Gencho

    44 3 Отговор

    До коментар #16 от "CUKOVSKI":

    Може! Семейство Флинтстоун ако си гледал...
  • 18 ААА

    31 6 Отговор
    При закачена минусова клейма и поставяне , или откачане на плюса може да се наблюдава леко искрене на плюса , има консуматори в автомобила които работят , като аларми, радио, др. Това искрене може да прецака , някоя финна електроника , макар и по рядко. За това е този ред на сваляне. Винаги гледайте акумулатора, да не остава без електролит - ТОЕСТ КЛЕТКИТЕ ДА СА ПОКРИТИ С ТЕЧНОСТТА до указаното място. Над клетките се отделя акумулаторен газ , който взривоопасен . При късо съединение , проба на акумулатора с кабел , изтърван ключ , по горните НЕПОКРИТ с течност клетки на акумулатора се образува искра , и взривява този този газ , и акумулатора гърми като бомба. Акумулатора би трябвало да има и отдушници които да функционират . Казвам го защото при някои от по -старите автомобили , прикрепянето на акум. става с правоъгълна рамка и тя може да притисне тези отдушници. Не насилваите и не преизтощавайте акумулатора си , ако се остави напрежението да падне под 10.5 волта , настъпва процес наречен сулфатизация на клетките , и иди фърли море стария , и купуваш нов.

    Коментиран от #24

  • 19 Чурулик чурулик

    13 51 Отговор
    Стига сте дрънкали глупости при липса на захранване от акомулатора късо съединение не може да стане защото няма източник на напрежение а дали ще мехнете + или --- няма ама никакво значение за свързването пак няма значение стига сте дрънкали глупости...при късо съединение тока е максимален а напрежението във веригата = 0

    Коментиран от #56

  • 20 James

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "хахаха":

    Умник.
  • 21 Бачови

    9 4 Отговор

    До коментар #7 от "James":

    Прав си,но виж българина всичко знае.Пробвал бил всякакси и нямало проблеми.Всичко е от значение,а и това че в обратен ред се слагат след монтиране на Акомулатор а батерия.
  • 22 Гост

    6 6 Отговор
    схемата е абсолютно същата както при смяната на контакт, дали ще са 12 или 220 волта правилата за затворена верига са еднакви.
  • 23 Гошо

    41 3 Отговор
    Сваляне - минус, плюс
    Качване - плюс, минус
    Има и логика даже...

    Коментиран от #68

  • 24 САП

    25 1 Отговор

    До коментар #18 от "ААА":

    А при откачане на минусова клема при закачена плюсова няма искрене така ли. :)) Я вземи провери. Има ли верига има протичане на ток има и искрене.

    Коментиран от #27

  • 25 фастфуудфюриъс

    20 5 Отговор
    А къде се намира акумулатора? Аз знам, ама за един преател питам. И ко е по лошо да се случи - късо или дълго съединение?
  • 26 незнайко

    18 0 Отговор

    До коментар #8 от "охо":

    Ето това е перфектното обяснение как може да стане късо съединение . БРАВО .
  • 27 ААА

    4 15 Отговор

    До коментар #24 от "САП":

    Електричеството е насочено движение на електрични заряди , от положително зареденият полюс към отрицателният. Между положителният и отрицателният има консуматор ,със свое съпротивление, (най общо казано) между Фаза и нула. проводника също има свое съпротивление. Постави един фазомер след работещият консуматор , там където трябва да е нула и гледай. Понякога на фазомера може да се получи и лека засветка , но това е явление познато като Лоша Нула.

    Коментиран от #28, #40, #42

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 иванов

    18 0 Отговор
    Моят Запорожец, макар да е бъкан с електроника му е все едно.
  • 31 Радо

    15 4 Отговор
    Първо се откача минусът - това и децата го знаят, че ако има о/утечки, да се прекъснат.
  • 32 ГГГГГ

    26 0 Отговор
    Книжките на нашите коли в 99% са на немски, италиански ......
  • 33 Шаран БГ

    20 0 Отговор
    Правилно е, първо да се сваля "минуса" - клемата на отрицателния полюс на акумулатора!! Обаче на моята "каруца"акумулатора се завира с отрицателната си клема под калника!? ТеЙника баджанак. Вдигам го , поставям го там някъде и ща, не ща, първо слагам отрицателната клема на минуса, стягам я, и ръгам целия акумулатор надясно, да си легне на мястото , а тази клема се шмугва под калника. После монтирам плюсовата клема на +, стягам я и притягам и скобата , която държи акумулатора на мястото му, да не подскача. При сваляне няма как да бръкна с ключето да охлабя минусовата клема и първо нея да махна. Още не съм го давал ни на "късо", ни на "дълго". Дано не ми се случва.........
  • 34 Може

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "CUKOVSKI":

    МОЖЕ ВЪРЖИ СЕ ЗА ТРАМВАЙНИ ИЛИ ТРОЛЕЙБУСНИ ТРАСЕТА !
  • 35 Шарко

    9 8 Отговор
    Акомулаторо не е ли за ламбите и талавизоро у колата. Моета е на газ и се чудим да ли да не взема да то продам за некой леф.
  • 36 бат мишо

    12 3 Отговор
    праил съм късо кът нууб- неколко пъти
    става с тялото на самия ключ с който отвивате
    Съвет след късото НЕ ПИПАЙТЕ КЛЮЧА - нагрят е зверски - при мене и клемите се разтопифа
    НАИСТИНА има коли където плюса върви на купе ОТ ЗАВОДА
    повечето са джапанки последно виждах на 1 датсун
    на който и съединителя се сменя кът пълнител на шпагин- освобождаваш и пада надолу БЕЗ ДА РАЗГЛОБЯВАШ НИЩО и ти пада в ръцете- както и да е
  • 37 майстора

    15 2 Отговор
    леле майко какви неща прочетох в коментарите .....
    лей се слово тъпанчево
  • 38 4х4

    22 0 Отговор
    От къде да знаем едно време...отваряш капака,крадеш акумулатора и бягаш. Пък то виж трябвало първо да охлабиш едната клема , пък да развиеш другата и евентуално да събудиш собственика и да го питаш къде му е вързан плюса...
  • 39 onq s konqq

    17 6 Отговор
    Като прочетох реших да видя кой полюс е минуса на бмв-то и може да не вярвате но и двата му полюса са плюс, при това положение електроните как се оправят накъде да ходят.

    Коментиран от #41

  • 40 САП

    5 6 Отговор

    До коментар #27 от "ААА":

    Постоянно токова верига с плюс и минус изобщо не я сравнявай с променливо токова с фаза и нула. Ако сравняваш трябва да сравняваш верига с две фази(има такива но са рядкост). А това, че фазомер не свети на нулата при работещ консуматор. Изобщо не значи при включена фаза и откачена нула не може да те удари ток от нулата. В над 90% от случаите си треснат. Правят изключение някой от електроните захранвани. А и кой те излъга, че при включена фаза в консуматор включването на нулата му не искри. Искри и хвърля дъги, но по слабо от фазата. Теоретични основи на електротехниката обясняват, защо, какво, къде и как. Образовай се преди да пишеш вицове. Напрежение 12 V също може да убие човек при определени условия. Макар, че се води безопасно ниско.
  • 41 4х4

    14 1 Отговор

    До коментар #39 от "onq s konqq":

    Тоя твоя акумулатор е обратен, ша знайш.

    Коментиран от #64

  • 42 ТАС

    18 1 Отговор

    До коментар #27 от "ААА":

    Кой не знае закона на Ома да си ходи дома. Нито един консуматор не е с безкрайно съпротивление, за да е консуматор. Съпротивлението му е достатъчно малко за да протече ток през него. Когато единия край на консуматор е свързан със плюс (фаза) в другия му край напрежението е равно на това на свързания. За възникване на искра нужни два фактора напрежение и ток. И двата ги имаш, така че има искра и на минуса. Слез до колата си и пробвай в тъмното та да се убедиш сам умник.
  • 43 бАЙ ШИЛЕ

    22 3 Отговор
    НЕ ВИ ЛИ ПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ,ЧЕ СЛЕД ПРОМЯНАТА ЗА СВЕТЛИНИ ПРЕЗ СЛЪНЧЕВОТО ЛЯТО,ВСИЧКИ НАУЧИХА КАКВО Е АКУМУЛАТОР?ТЪРПЕТЕ ОВЦЕ ТАКИВА.И СИ КУПУВАЙТЕ ПРЕЗ ДВЕ ГОДИНИ.
  • 44 йьйь

    7 3 Отговор
    отново не подготвени.
    първо се сваля полюса, който е свързан на корпус!!!
    а иначе всеки сваля каквото си пожелае, но е възможно гобямо БАУ
  • 45 мангалезич

    10 0 Отговор
    На последните ми два Ситроен-а плюсовата клема ФАБРИЧНО е на "бърза връзка", вдигаш ръчката на клемата ииииии ... няма връзка. Това е така за по добра безопасност при пожар в електроинсталацията, всичко става за нула време.
  • 46 гашник с мотика

    12 0 Отговор
    Толкова тъпанари и ''професори'' по сваляне на акумулатор събрани на едно място,човек не може да срещне дори и в академията изучаваща коя клема се сваля първа! Тиквената или биволишката?
  • 47 Някой

    4 4 Отговор
    Разхлабва се и се сваля първо минусът, защото ако не е свален и започнете да разхлабвате плюса, при контакт с купето на гаечния ключ (примерно), ще затворите кръга. Има вероятност инструмента да се завари към купето и тогава е възможно акумулатора да се взриви. Затова написаното в статията не е коректни и е направо опасно.
  • 48 Най-обичам : боба, леба и да е..

    14 1 Отговор
    Аууууу капацитети мамини сладки те тука брей!
    То не бяха "акомолатори, акумолатори , акомулатори " и т.н. Пък то туй е толкоз просто и логично- акумулира електроенергия пущината . Ама иначе след изакването се започват едни обосновки не ти е работа . Тесла и Фарадей биха се почуствали първолаци пред тях!!!
    Много се радвам на такива разбирачи дето името си не могат да напишат ама иначе са правили основен ремонт със подръчни средства на двигател V12 на отбивката преди село Долно нанагорнище , и тоя "матор" е минал 150000 км. от тогава .
  • 49 СссереМ

    1 12 Отговор

    До коментар #13 от "ТАС":

    Абе пий си хапчетата професоре,че само глупости бълваш.

    Коментиран от #63

  • 50 Гошо

    4 0 Отговор
    Браво! Всичките открихте топлата вода, пък се и надпреварвате в коментарите ....умрях от смях, честно ... имаме се даже и за техническа нация?!
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 моторко

    7 0 Отговор
    Когато започне да пуши,значи е станало късо съединение!Това ще е следващата тема,която ще ни разяснят тук,като не олигофрени :))))
  • 53 Млад шофьор

    2 6 Отговор
    Колата има акумулатор? Това за зареждане на iPhone ми ли е?
  • 54 Ама най-кефи :акулматора и кулмулатора

    3 1 Отговор
    Нали?
  • 55 Иван

    5 3 Отговор
    За късо съединение не знам дали е възможно, наблюдавал съм леко искрене, но от опит знам, че може да се прецакат част от електронните системи в автомобила. На мен ми се прецака така алармата - никакво късо, но свалих клемите в обратен ред. Ако човек внимава все пак, вероятно последици няма да има...

    Коментиран от #57

  • 56 Туземец

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Чурулик чурулик":

    Абсолютно прав си , но никой дори коментиращите след теб , не се замисля как без напрежение може да има късо съединение.
  • 57 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Иван":

    Еми нормално,те за това хората слагат предпазителите (бушоните), на плюса ,и преди консуматора , а не след него,сигурно има защо.Когато се проверява една електрическа система ,най -правилно с пробна лампа консуматор между двата полюса ,само с кабел е късо съединение.Тоест за това е по правилно да се откача първо минуса на автомобила. при 220 е обратното,най-вече заради собствена безопасност,се откача първо фаза ,или плюса, за да не се офазиш към земята или нула,тоест да се превърнеш в консуматор.
  • 58 чико

    4 5 Отговор
    Свети да питам къф е тоя прав ток ,той направо ли върви има ли крив ток ,той секиме ли върви.
  • 59 ГосТ

    0 2 Отговор
    Двете едновременно!
  • 60 Спец

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "filo":

    Ги позна. Първо трябва да се свали минуса. После завърташ ключа. Ако нещо изпуши, значи има теч. Ако не изпуши, колата е окей.
  • 61 ВБА

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":

    Логиката, и електротехниката Ви малко куца, и гледайте, нещо да не Ви изпуши или прецака....даже и ключа да Ви е в изключена позиция.
  • 62 А СЕГА ДЕ

    3 1 Отговор
    КОЕ Е ПЪРВО ЯЙЦЕТО ИЛИ КОКОШКАТА ?
  • 63 ТАС

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "СссереМ":

    И кое са глупости? За съжаление работата ми е да оправям майсторските изпълнения на разбирачи, като теб.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Данашенеца

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Батерия":

    Да наистина Голяма глупост.. Кой е произлязъл първо яйцето или кокошката ,или кой болт на джантата да развия първо......
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 АЛФА Q4

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гошо":

    150 000 МУ СМЕНИХА МАСЛОТО ОЩЕ СЕ РАЗРАБОТВА. ГОЛЕМИ ТЪПАЦИ ИМА,НО ИМА ПРАВИЛНО ИЗКАЗВАНЕ МАХАШ ПЪРВО ПЛЮСА, А ПОСЛЕ СЛАГАШ ПЪРВО МИНУСА
  • 69 АЛФА Q4

    3 0 Отговор
    УЖАС ИЗЧЕЗВАМ ОТ ТАЗИ ТЕМА, КАКВА КАМА ТЪПАЦИ,, УЖАС
    А БОЛШИНСТВОТО ОТ ПИШЕЩИТЕ СЕ ИЗЯВЯВАТ И КАТО КАПАЦИТЕТИ И ПО САМИТЕ АВТОМОБИЛИ
    ДА ОСТАНЕШ С ВПЕЧАТЛЕНИЕТО ЧЕ ТЕ СА КОНСТРУИРАЛИ ДАДЕН АВТОМОБИЛ
    ЛЕЛЕЕЕЕЕЕ ЕГАТИ ИИИИ ТРАГЕДИЯТА
  • 70 АЛФА Q4

    2 1 Отговор
    ОТДЕЛНО ЕДИН ПИЧАГА ЗАКАЧИ ПЛЮС И МИНУС НА КУПЕТЕ
    ЛЕЕЕЕЛЕ БОЖКЕ ЛЕЛЕ,,,УУУУЖАС,,,УЖАС
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Михайлов

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Ако е с две леви ръце човек е способен на невъзможното,за мен няма значение коя ще е първата стига да си гледаш в ръцете.
  • 73 Мишо

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "James":

    АЛО, КАК ЩЕ СТАНЕ КЪСО, КАТО ВЕЧЕ ПЛЮСЪТ НА АБ НЕ УЧАСТВА В ЕЛ. ВЕРИГА.....
  • 74 АЛЕКС

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "сссс":

    Вършава и други стари МПС-та.
  • 75 фръц

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "ванката":

    Всъщност истината е съвсем друга!Новите автомобили бъкат от електроника и НАЙ-ДОБРЕ Е ДА СЕ ПОДАВА ТОК от др енергиен източник (акумулатор или кондензатор)!Като редът е следният:https://starttrading.bg/news/8/p-kak-pravilno-da-podadem-tok-na-kola-s-iztoshten-akumulator-p.html
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Стоянов

    1 0 Отговор
    Тези жигулски схеми вече не важи.Твоя инструктор е в голяма грешка.Махни на някой бмв е60 2011 първо минуса и после виж кво става

    Коментиран от #89

  • 78 Стоянов

    1 0 Отговор
    Най правилно е преди да махнеш плюса заключваш колата изпушваш една цигара докато заспи колата и тогава откачаш това се отнася за коли след 2003г.и най вече който имат много модули
  • 79 Ссс

    0 0 Отговор
    Жената !
  • 80 Иван

    1 0 Отговор
    Най-добре си сложете шалтер, първо дръпвате шалтера, после развивате,ползвайте гумени ел.изолационни ръкавици, защото е опасно!
  • 81 Марин

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "сссс":

    Жук и Ниса,сигурно има и други.
  • 82 Електро

    1 0 Отговор
    Да! Последователността е такава. Това е правилния начин! Но статията и аргументите са толкова (неприлична дума), че заслужава да бъде показвана, като "Всеки се изказва, където не му е работа".
  • 83 Defkoo

    1 0 Отговор
    Исписахте 100009 коментара Естествено че е -
    -Клема
  • 84 АРРИ

    1 0 Отговор
    ВИДЯХТЕ НАЛИ,БЪЛГАРИНА ОТ КАКВО НАЙ$РАЗБИРАНА: ФУТБОЛ, ЖЕНИ И КОЛИ!
  • 85 Механик

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ТАС":

    Я обясни какви са тези автомобили, защото аз съм на 64 години и не съм срещал такива, а само съм чел за тях. Ако говориш за произведени преди 70-80 години, да.
  • 86 НЕ СИ ПРАВ

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":

    При разхлабване на плюсовата клема с ключ, той може да се опре в корпуса и да направи късо, за това първо се разхлабва и маха минуса
  • 87 "майстор"

    1 0 Отговор
    Вярно е, аз така окъсих моя акумулатор. Затова първо минуса. Без да искам с ключа опрях вилката за стягане докато махам първо плюса.
  • 88 Кало

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "filo":

    Защото си внимавал
  • 89 Господ бог

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Стоянов":

    Само дето Е60 2011 няма 2003-2006 фейслифт-2007-2009