28 Ноември, 2018 09:54, обновена 2 Юли, 2022 10:43 83 642 54

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините

  • скоростна кутия-
  • автоматична трансмисия-
  • проблеми-
  • автомобил
Автоматикът "тресе" при превключване: Причините - 1

Все повече от автомобилите по родните пътища са оборудвани с автоматични скоростни кутии, които определено са по-комфортни при управление, но са и по-капризни. Некоректната работа на автоматичната трансмисия и по-конкретно "придърпването" при превключване на предавките е един от най-често срещаните проблеми. Той може да е следствие от няколко причини, за които ще ви разкажем сега.

Тампони на двигателя и скоростната кутия

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините


Ако "придърпването" става, когато превключвате от неутрална на дирактна предавка или на задна предавка, то трябва да се проверят опорите на двигателя и трансмисията. Те са гумени и често пъти гумата се къса или омеква, което води до накланяне на агрегатите и оттам до неправилна и неравномерна работа.

Ниво на маслото
Колкото и банално да звучи, е много важно е да се обръща внимание на нивото на смазочната течност в автоматичната трансмисия. Специалистите отбелязват факта, че дори и 0.5 литра да липсват от оптималното количество на маслото в трансмисията, това води до сериозни проблеми, които бързо могат да се превърнат в необратими.

Прегряване

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините


Изправната система за охлаждане на автоматичната трансмисия е от особено важно значение. При прегряване на работната течност много често колата започва да "тресе". Това се случва основно заради запушен радиатор на автоматика или термостат, който блокира в затворено положение. Първият случай се среща често при Ford Mondeo, например - автомобил, оборудван с шестстепенната трансмисия Aisin, а вторият - при модели на BMW със скоростни кутии ZF 6HP.

Датчик на двигателя
Неизправната работа на автоматика може да е следствие от повреда в някой от датчиците. Най-често се развалят датчиците на дроселовата клапа и този на EGR-а. Последният, за рециркулация на отработените газове, влияе на промяната на въртящия момент и оттам на електронния блок за управление на автоматика.

Електронен блок за управление

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините


Електрониката, управляваща автоматика също може да е една от причините за неизправната му работа. Конструктивно той може да е като отделен възел, но често е част от "мозъка" на двигателя. При първия случай диагностиката и смяната са значително по-лесни и евтини.

Електромагнити

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините


Електромагнитите или т.нар. соленоиди в хидроблока са една от най-честите причини за неправилна работа на автоматичната трансмисия. Най-много от тази повреда страда управляващият клапан за налягане на маслото. Именно той се поврежда най-често при "многострадалните" френски автоматици от семейството DP.

Хидроблок

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините


Спадът в налягане на маслото в хидросистемата на автоматика води до често "придърпване" при смяната на предавки. Проблемът с повреда на хидроблока може да е следствие от прегряване на трансмисията, водещо до деформация на корпуса на въпросния блок.

Механична част

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините


Превключването на предавки в хидромеханичните трансмисии се осъществява с помощта на блокировки на част от планетарните механизми. За това отговаря пакет от т.нар. фрикционни или лентови спирачки. Те могат да приплъзват - действие, което също води до "притрисане".


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    69 214 Отговор
    Афтоматика е за тея каде не могат да карат

    Коментиран от #5, #6, #26, #31

  • 2 Eeee

    67 111 Отговор
    С една дума не си купувай автоматик
  • 3 Кольо Дапа

    59 111 Отговор
    Автоматик на старо само ако е Мерцедес. Иначе ще ревеш.

    Коментиран от #14

  • 4 ERTYUIOP

    71 18 Отговор
    И НАКРАЯ ДА СМЕ НА ЯСНО ЧЕ ХИДРОТРАНСФОРМАТОРНИТЕ СКОРОСТНИ АВТОМАТИЧНИ КУТИИ КАКТО ПРИ ПО-СТАРИТЕ МОДЕЛИ ЖИВЕЯТ СПОКОЙНО 300 000 АКО ПРАВИЛНО СЕ ОБСЛУЖВАТ.
    ЖИВОТА НА ПО НОВИТЕ ,ТЪПКАНИ С ЕЛЕКТРОНИКА НО И ПО ИКОНОМИЧНИ И БЪРЗОПРЕВКЛЮЧВАЩИ ВАРИАТОРНИ АВТОМАТИЦИ Е ОКОЛА 150 000 И ПОСЛЕ ИДВА НЕИЗБЕЖЕН СКЪП РЕМОНТ .
    ТОЕСТ АВТОМАТИКА Е МНОГО ХУБАВО ПОЛЕЗНО СЪВРЕМЕНО И УДОБНО НЕЩО ЗА КОЛА В ГАРАНЦИЯ ДО 5 ГОДИНИ И ДО 150 000 КМ. КОЙТО НЕ ВЯРВА САМ ЩЕ СЕ УБЕДИ КАТО ОСТАНЕ НА ПЪТЯ.

    Коментиран от #7, #11, #51

  • 5 Само Дъстър

    42 15 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Я да те видим ти как ще си вземеш Бмв 7 серия , X6 или X5 и като цяло повечето расови бмвта с ръчни скорости.

    Коментиран от #12, #20

  • 6 админ123

    35 7 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Той е за тея къде имат пари
  • 7 Ала бала

    35 5 Отговор

    До коментар #4 от "ERTYUIOP":

    Ти щото последните 20години си сменял само чисто нови автомобили та твърдиш ,че се трошат...карай 124-ката автомат (факт здрава) и тва е

    Коментиран от #37

  • 8 гост

    33 19 Отговор
    Хахаха ако тресе и какво от всичко може да е ! Думи нямам от тренене до тресене има разлика и е индивидуално! Най добрият автоматик е японският и то добре подържан и правилно експлоатиран
  • 9 Пръцко

    63 62 Отговор
    Ако автомобилът е най-безмисленото разходване на време, технологии и ресурси - лангъркаме два тона димящо желязо, за да си пренесем мързеливия затлъстяващ г..з на няколко километра или по-малко, то автоматът е еманацията на човешката наглост и простотия - ужасно усложнена и оскъпена дивотия, която да ти спестява няколко леки движения в китката!

    Коментиран от #10, #23, #48

  • 10 Само Дъстър

    47 15 Отговор

    До коментар #9 от "Пръцко":

    Карай си мотопеда и не се обаждай!

    Коментиран от #13

  • 11 123

    44 5 Отговор

    До коментар #4 от "ERTYUIOP":

    Хе, хе. 150 000 ама от тези горублянските. При правилна поддръжка новите автоматици могат да изкарат и доста над 300 000 км. Ама като 90 % от колите в БГ са "нов внос", на 10 г. и на 150 000 км., карани от домакиня само до пазара. После такива като теб реват - счупи ми се типтроника на 153 000 км. Само, че ако направиш справка при производителя ще се окаже, че 10 - годишната бангия е поне на 500 000 км.
  • 12 биенвист

    15 9 Отговор

    До коментар #5 от "Само Дъстър":

    Е да де - тия, дето си ги изредил, са точно представителна извадка за малкопишковци и селските им пръчки, ха-ха-ха
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 особено

    32 6 Отговор

    До коментар #3 от "Кольо Дапа":

    ако е А 170 CDI, там платките горът често и смяната им излиза към 4000 лв. След 6м. проблемите започват пак! Поздрави на сервиза за Мерцедес в София, до 9-то колено!

    Коментиран от #16

  • 15 BG citizen

    33 8 Отговор
    До onq s konq

    Ти с коня как си? Можеш ли да го оправяш или той тебе те оправя?
    Правописът ти е като на шведите от Пазарджик.
    Аре дърпай каручката по-бързо и не се обаждай навсякъде, миндил.
  • 16 Кольо Дапа

    22 6 Отговор

    До коментар #14 от "особено":

    A и В класа не са Мерцедес! На А класата най-често и гори целия компютър и струва 4 бона.

    Коментиран от #22

  • 17 Гост

    37 34 Отговор
    ЗАТОВА САМО РЪЧНА КУТИЯ!!! ТОЧКА ПО ВЪПРОСА!!!
  • 18 Гост

    31 9 Отговор
    Автоматика е хубав,докато колата е нова и в гаранция....Всичко след това е въпрос на късмет!Обикновенно повредите са толкова скъпи,а майсторите в кавички.....Става един уникален кошмар,започва да се търси нова кутия,която и тя не се знае в какво състояние е! Българите обаче са здраво комплексирани хора! Хвърлят се на най-голямото и апетитно и често остават същисани от това,което следва!
  • 19 MMM

    42 6 Отговор
    Имам Х5 2005 на 290 хил. км. Не знам дали са истински. Карам го от 4 г. и съм минал 100 хил. км. Автоматът е ZF 6 скорости. На 50 хил. км. сменям масло, филтър и гарнитура на скоростите. Преди 4 г., когато я взех, кутията не беше отваряна за смяна на масло. Досега, никакъв проблем. Тези цифри в статията малко са ала-бала..., ама здраве да е...

    Коментиран от #21

  • 20 Академик Неделчев

    27 1 Отговор

    До коментар #5 от "Само Дъстър":

    Отдавна голямата тройка-БМВ,Ауди и Мерцедес почти не предлагат ръчни кутии.
  • 21 гост

    5 22 Отговор

    До коментар #19 от "MMM":

    Браво, тъкмо се чудих каква барака караш и кога и сменяш някви неща. Извинявай ама нас кво ни интересува дъртия кочан дето го караш?

    Коментиран от #43

  • 22 газо

    21 1 Отговор

    До коментар #16 от "Кольо Дапа":

    Не говоря за компа на колата, а за този електронен модул дето управлява автоматика и се намира в самата скоростна кутия. Е в този блок има една платчица, която струва 3400 лв. Като сложиш труда и маслото, стават малко над 4000 лв. Честито на печелившите, в това число и на мен!

    Коментиран от #47

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Киро

    20 1 Отговор
    Аз преди 20 години имах Форд Орион автоматик,докарах си го от Австрия.
    Минах над 100хил.км и не знаех къде се намира пробката на скоростната кутия!
    За сведение когато го купих беше на реални 156хил.
    Продадох го на един познат доктор който го кара безпроблемно още 8 години и след това го бракувал!
  • 25 DARK

    8 5 Отговор
    На френската DP серия проблема всъщност е само един - ПРЕГРЯВАНЕ и от там почват 90% от проблемите на тая кутия. Как па не чух некой с VW дето половината са с DP скоростни кутии да се оплаква - лесно VW са решили проблема кардинално слагайки близо 4 пъти по голям хиит ексчейнджър за охлаждане на трансмисионното масло.А проблема е лесен избива се на вместо ексчейнджъра маслена линия соленоид с термостат и едно маслено радиаторче и кутията заспива.Ама все пак за каквото си плащаш това получаваш.

    Коментиран от #52

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Бай Ганьо

    5 2 Отговор
    При мен тресе защото не искам да давам пари за скъпо масло. Американците, те понеже са глупави го сменяли по 3 пъти даже! Но аз така обичам: карам до счупване и после - следващата! Америка като е бедна, нека си пази старите кошници!
  • 28 бат мишо

    17 2 Отговор
    през 1994 купих Тойота старлет автомат 4 степенен ,4 К мотор -задно пред произведен 1982 г ....ЗАВОДСКИ БЕЗ ФИЛТЪР на маслото в ск кутия .....карах я ДУШМАНСКИ с масло от 3 лв от АГРОС - 90 проц съм че е рециклирано - товарене МЪЖКАТА , вкл ТЕГЛЕНЕ НА МОСКВИЧ 2140 д ОТ ВАРНА ДО Лудогорието 200 км-2011г 1 цилиндър отказа -оказа се после открих че 1 колектор се е спукал, ма тва след като си бихме главите в стената 100 монтъора 100 г о клапани ли то глава ли не изръчкахме И НАБИХ ПОТОР 3 К СЪС СТАРИЯ АВТОМАТ, щото 3 К беше с 4 скорости и викам АДИ ДА ДОЧУПЯ АВТОМАТА- наниза се без доработки И ОЩЕ ВЪРВИ СЪС МАСЛОТО В КУТИЯТА С КОЯТО ГО КУПИХ И СМЕНЯ ПЕРФЕ - но в 2015 спря да е активно карана СЛЕД 21 г душманско каране ОТ МЕН и ПРЕДИ МЕН 12 г-седи в двора е койт не вярва дадоде - ДОКЪТ ВИДИ КЛЮЧА пали и сменя
    Тойота Старлет 1.3 ДЛ , вече 3 К мотор 4 ст автомат С НЕСМЕНЯНО И НЕДОЛИВАНО И НЕФИЛТРИРАНО МАСЛО 33 ГОДИНИ ВЪРВЯ и върви и днес НЕОТВАРЯН

    Коментиран от #30

  • 29 бат мишо

    8 4 Отговор
    ПС
    по въпросния автомобил съм сменял за тея години - 1 преден десен носач , ЩОТО НАМЕРИХ 1 ОРИГИНАЛЕН викам ади стария държеше ,
    2- водна помпа на 12 тата год експлоатация
    3- четки на стартера - пилнах ени самарски
    4- четки на динамото- пак самарски от 2.50 лв и после запояване
    ФИЛТЪР маслен ДВГ НЕ СМЕНЯН щот доливах на 1000 км 400 гр ,което е заводския разход на ЧИСТО НОВА Шкода ...НАРОЧНО НЕ ГО СМЕНЯХ и наливах масло от 3 лв - беше ми бактисал а имах БМВ ,бях я купил за 400 ДМ - И ВИКАМ АДИ ДА Я СЧУПЯ ЗОРЛЕ -ади насело за каруца , като попътно тегли любимия Моско -тя самата 650 кг тегли Моско 1400 кг 200 километра- И ОЩЕ НЕ Е СЧУПЕН НИ АВТОМАТА НИ КОЛАТА-пс поцинкована ламарина е
  • 30 Бай Ганьо

    10 2 Отговор

    До коментар #28 от "бат мишо":

    Всичко добре, само дето не разбрах какво щеше да те сбърка да и сменяш маслото?
  • 31 222

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    що да е за тея каде не могат да карат бе авер щото е три пъти по комфортно ли ???
  • 32 ххл

    10 15 Отговор
    Бедна Европа, защо в САЩ и Япония смятат за опасно карането с ръчни скорости и газови устройства?? такива дивотии има само по тези територии и в третия свят??
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ЕКСПЕРТА

    9 4 Отговор
    ВЕЧЕ И ТРАКТОРИТЕ СА С AVT,САМУ ТВОЯ КОН ОСТАНА С РЪЧКИ
  • 35 майстора

    5 0 Отговор
    Какво да ви кажа ...като почне на прави парчета отивате в сервиза и срещу известна сума пари може да получите и гаранция даже ... Шегата на страна една от колите ми е от седемдесетте години и е с TH180 кутия на GM с охлаждане през серпентина към водния радятор няма електроника всичко става посредством лост,жило и центробежно налягане.... напрактика не счупваема .. единствено дето правя е смяна на маслото през 3-5 години изплаквам малко филтъра и това е ...много добра !!

    Коментиран от #40

  • 36 незнайко

    9 12 Отговор
    Автоматичните кутии се слагат, защото АМЕРИКАНЦИТЕ не могат да карат с ръчни ! Колко състезателни автомобила независимо в кой клас са имат автоматични кутии ? Не на последно място, става дума и за ПАРИ !!! Как иначе ще са толкова скъпи колите ???

    Коментиран от #38, #44

  • 37 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ала бала":

    Гроб на 30 години не искам, карай си го това 124
  • 38 нервен

    10 1 Отговор

    До коментар #36 от "незнайко":

    "Кисело е това грозде" каза лисицата !!!!
    ти кола за какво си купуваш за да ходиш на състезание с нея или за да ти е удобно и комфортно!!! И между другото драгстерите не са ли с двустепенни автоматични кутии или се бъркам нещо някой майстор да разясни
  • 39 AISIN

    6 3 Отговор
    Aisin шест скорости и вече на близо 500 000км.Нищо не е пипано,превключва неусетно.Нито масло е сменяно някога нито нищо.Кутията е чук.Приятели с DSG им побеляха главите.А там какви пари са не е истина.

    Коментиран от #41

  • 40 0000

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "майстора":

    Центробежно налягане.япма бе.

    Коментиран от #42

  • 41 alfa 166

    3 2 Отговор

    До коментар #39 от "AISIN":

    Колега не знам как ти си минал 500000 км с Айсин кутия, но аз на моята Алфа смених 3 пъти маслото в кутията (Айсин 5ст) около 200 лв е с труда (Селениа м.) и още куп интервенции от баш майстори и накрая майстор Стефан от Варна я оправи колата да е жив и здрав човека само за 400лв : проблема беше в запушени соленоиди. Алфата беше на реални 185000км и тресеше зверски при смяна.
  • 42 майстора

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "0000":

    Да прави го едно нещо дето му викат турбина (или балон в някой крайща на родината) вътре в камбаната на кутията дето за него се фаща венеца дето се върти от стартера ...кое не разбра
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 MMM

    9 1 Отговор

    До коментар #36 от "незнайко":

    Понеже питаш, та да ти отговоря. Много състезателни автомобили са с опция за автомат. Тези, дето ги гледаш с лопатките на волана, могат да са и автомат. Доста състезатели във Ф1 ( Кими със сигурност) предпочитат автоматът да сменя предавките при ускорение или нагоре, а състезателят да ги връща надолу. Причината е, че при ускорение компютърът е по-прецизен и не губи никакво време при достигане на максимално настроените обороти. Преди завой, обаче, компютърът е по-слаб при връщането, защото предавките се връщат по няколко накуп, както при моторите. Ама откъде да ги знаеш тези неща, по-добре да повтаряш думите на дядо ти, като е седял в Оремака и е коментирал коли на по ракия. Нищо против дядо ти, дано сгрееш...
  • 45 никси

    3 1 Отговор
    аз мисля че няма значение скоросните кутии какви са а има значехсе самия шофиор как я кара как я обслужва на време в определени километри и последното за всеки му по джоба какво да избере когато си купува автомобил автоматика по конфортно се кара но и сьздава повече проблеми но за мен специялно ми харесва от опит го знам механичната трнсмисия никога не ми е сьждавала проблеми и пак казвам зависи наи вече от зад кормилното устроиство
  • 46 леопард на егрек

    2 1 Отговор
    е деца слушаи те деда да ви каже има един сервиз за скоросни кутуу у люлин нарича се 6 плюс тетам мое да разберете за автоматико я скоро гледа оня филип збричката .конь он беше у тоя сервиз и човеко му обясни за тия скорости мьрзеливите
  • 47 Niakoi

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "газо":

    И Аз изревах с 4000 .
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Ввв

    1 0 Отговор
    Ако си търсите белята,при коли над 7 години,взимайте автомат!Естествено не говоря за запазени и хубави екземпляри,но Ганя не ги поглежда тях!
  • 50 Оня със слона

    1 3 Отговор
    Автоматик карат само жените и леваците!
  • 51 Гог

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ERTYUIOP":

    Абсолютно вярно!!!
  • 52 Ами

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "DARK":

    По лесно е да имаш номера на надин. Някой чух дал 7 к за кутия Волво. Ама на запад там имат пари. Моята скрап с 1 к става номер 1 моно инжекция бензин 😉
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.