3 Декември, 2018 12:00 75 987 31

Как се подава ток на автомобил?

  • акумулатор-
  • автомобил-
  • ток-
  • изтощена батерия
Как се подава ток на автомобил? - 1
Снимка: Shutterstock

Времето рязко захладня, а минусовите температури доста често водят до по-бързо изтощаване на акумулаторите на автомобилите. Ако батерията на вашата кола е "паднала", то трябва да знаете как да я реанимирате. Най-добрият начин е да свалите акумулатора и да го заредите, но по-лесният способ е да получите ток чрез кабели от друг автомобил. За да избегнете нежелани последствия обаче трябва да спазвате някои основни стъпки.

. Кабелите трябва да са с достатъчно голямо сечение, за да могат да поемат големия ток.
. Батерията на колата, която подава ток, трябва да е с капацитет по-голям от изтощената.
. Не допирайте двете щипки, ако другите им краища вече са закачени за акумулатор, и не докосвайте метална част от колата с тях, особено с плюсовата.
. Първо свържете плюсовата клема на заредения акумулатор с плюсовата клема на изтощения.
. След като кабелите са закачени запалете автомобила с изправния акумулатор и го оставете да поработи няколко минути. След това го изгасете и чак тогава пробвайте да запалите колата с изтощената батерия.
. Когато колата запали откачете кабелите по обратния ред - първо минусовият и след това плюсовият.
. За да се зареди изтощената батерия, то трябва да покарате колата известно време. На празен ход това няма да се случи.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Знаещ и Можещ

    60 23 Отговор
    "Как се подава ток на автомобил? Просто е: вадиш го и му го подаваш.

    Коментиран от #11

  • 2 mediator37

    15 22 Отговор
    Опитвахме, но не се получава. Тези щипки с едни остри връхчета не могат да направят нужния контакт. Говорим кабелите да са дебели, добре, но кел файда, като щипките контактуват с изправния акумулатор само чрез няколко точки по милиметър, я има , я няма. Половин час гнявихме и форсирахме и накрая свалихме акумулатора и го заредихме. При мен акумулаторът е отзад в багажника и добре, че имам гараж, че багажника седя отворен едно денонощие докато се зарежда акумулаторът. Ако затвориш и заключиш, без акумулатор не може да се отключи и вдигне вратата на багажника, следва мъка. По-новите модели имат отвътре ръчка за отключване на багажника отвътре.
  • 3 Конфуций

    21 5 Отговор
    С кабели
  • 4 Haha

    84 15 Отговор
    Няма такива схеми слагаш кабелите форсираш колата 2-3 мин и не е гасиш и тогава палиш другия автомобил

    Коментиран от #5, #19, #27

  • 5 Gordy

    41 9 Отговор

    До коментар #4 от "Haha":

    И аз така змам
    Тези кви глупости пишат тук!!

    Коментиран от #13

  • 6 Бай иван

    19 40 Отговор
    Аз пък без кабели работя. Колата докато работи и свалям акумулатора слагам го на другата и я паля. После го връщам обратно.

    Коментиран от #22, #26

  • 7 hmhmhm

    22 16 Отговор
    Аз пък - ако не запали - пробвам друга !Ако запали тръгвам , ако не запали - пак пробвам друга ! И така докто намеря дето пали ! Кой ш'ти носи кабели на днешно времи!
  • 8 Илия Илиев

    54 10 Отговор
    Кабелите трябва да са 6 квадрата,и повече.Автомобила който дава ток,задължително трябва да работи,защото рискува и той да "падне"!
  • 9 Незнаещ

    53 28 Отговор
    Ако подаваш ток на друг автомобил докато двигаля работи рискуваш да изгориш алтернатора. Много добре написана статия.

    Коментиран от #10

  • 10 Haha

    56 15 Отговор

    До коментар #9 от "Незнаещ":

    И от поне над 100 пъти съм давал и са ми давали ток до сега не е горял алтернотр така че това е мит освен ако не подаваш ток на някой тир примерно

    Коментиран от #29

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 теслА

    27 1 Отговор
    Да, ама има нови автомобили които имат скрити акумуатори в багажника.
    Там има специални клеми (само Плюс) изведена в двигателният отсег.
    Също така когато се подаде ток директно на акумуатора при палене реално товара е изтощен акумуатор + двигател.
    С изключена кола ще стане точно никога. Минуса се слага на корпуса на двигателя, не на изтощения акумуатор.
    Някои коли също така включват алтернатора само при включен консуматор - като подавате ток и на 10 000 оборота да е двигателя алтернатора държи 12.2 волта, не 14.4-14.6 както е по спецификация. Включвате подгрева на задното стъкло и няма проблеми.
    И да - напълно мъртъв акумуатор е по-добре да се "събуди" първо и чак тогава да се пробва старт...
    И повечето от това обикновено го пише в книжката на колата... ;)

    Коментиран от #16, #24

  • 13 Тъй Тъй

    13 19 Отговор

    До коментар #5 от "Gordy":

    И ти и този преди теб по-добре правете така, както са написали хората. Освен ако не искате да си поправяте алтернаторите.

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 леопард на егрек

    8 7 Отговор
    емно време на деда кразо ама па беше палач като се скапу акумулаторите ги сменям с нови ни сьм давал ток ни су ми давали от смену до смену по един месец е висел и кото отидем и му дрьпнем реикуту само да дьржи гориво бушоно на помпата и немаше ядове
  • 16 гнида

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "теслА":

    Ето това е правилно !
  • 17 Тишо

    13 7 Отговор
    Няма как да изгори генератора просто може да скапеш четковия механизъм и реле регулатор, а относно това за това се подава газ на отдаващия напрежение автомобил за да избегне пада на напрежение. Ел техник съм и повечето писано горе е bull shit
  • 18 Тишо

    13 3 Отговор
    Също така реле регулатор без значение на какви обороти е колата подава повече на възбудителната намотка и генератора зарежда от 13.05 до 14.70 v след като акомулатора стигне до добър заряд си пада на 13.70 v ако има поне малко разбира щи и хора който имат волт метър ще го осъзнаят 😇просто когато даваш ток даваш газ за да не скапят твоя акомулатора прост закон и не на много а до макс 2 2 и 500 оборота

    Коментиран от #23

  • 19 Димов

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "Haha":

    Форсираш и докато пали другия, иначе ще ремонтираш алтернатор. Най-често диодна плочка.
  • 20 Патрона

    7 22 Отговор
    Как се подава ток на автомобил.1.Не давам ток!2.Дори и с едвам светещо табло с леко бутане след това на 2 или 3 предавка и си запалил.Боли ме мадото ,че карате нафтови печки и автоматици.

    Коментиран от #28

  • 21 Nikosbg

    15 5 Отговор
    Златно правило в електротехниката!!!!! Преди всичко свържи нулата(масата)
  • 22 Глупости

    19 4 Отговор

    До коментар #6 от "Бай иван":

    И после компютъря за смяна.Ти лут ли си.Как ще махаш акумулатора при запален автомобил.
  • 23 ДФилософ

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Тишо":

    Приятел, погледни как работи efficient dynamics примерно и ще научиш за умни реле регулатори и други неща, които явно не си чувал.
    Също ще ти стане и интересно за AGM акумуатори, които не се зареждат с постоянен ток и максимален заряд, а с контролер, който работи с реле регулатора (което е изцяло електронно) за да може да стигне нужният заряд.
    Оттам мини през хибридите, които имат и режим на рекуперация на много степени и рязко ще си промениш мнението.
  • 24 Дон Кихот

    7 3 Отговор

    До коментар #12 от "теслА":

    Професионален коментар! Това е правилния начин!Предложената статия ще подведе всеки новоизлюпен водач! Задължително е минусовия кабел да се постави на корпус на нуждаещата се кола!

    Коментиран от #31

  • 25 Пуйо

    9 1 Отговор
    Аз си карам бензин,но един комшия със нафтова печка-особено зимно време,през 2дни ме кара да подавам ток-полезна статия
  • 26 КоНдйо

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Бай иван":

    Я сега вземи две жици бъркни в щепсела и си подай ток да не се мъчиш повече
  • 27 И ти гори електрониката

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Haha":

    И ти гори електрониката защото зарежда 2 акумулатора
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бай Хой

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Haha":

    Сигурно караш 32 годишна кола без елактроника за това така
  • 30 Оня с коня

    1 0 Отговор
    Пълни глупости колата с изправния акумулатор требва да.работи когато подава ток не да е загасена.Второ ако работи на празен ход пак си зарежда нормално акумулатора не е нужно да се кара поне при БМВ е тъй за другите измисленни марки дето ги карате не знам как е.
  • 31 Оня с коня

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Дон Кихот":

    Нема нужда да се поставя на минуса на корпуса баце това са пълни глупости оти требва да се поставя ха кажи ми?