Най-бързите влакове, движещи се по метода на магнитна левитация се наричат Maglev, а пионери и лидери по отношение на скорост са японците. Първото място засега се държи точно от влаковете от серията Shinkansen, наречени "куршум", пише blog.trs. Те използват метода на магнитната левитация, а скоростта, достигната от тях като максимална при магнитна левитация е 581 км/ч.
В Китай първата търговско управлявана високоскоростна жп линия е също на принципа на магнитната левитация. Тя свързва летището в Шанхай и покрайнините на града, където пътниците могат да се включат вече в метрото. Влаковете от този тип развиват максимална скорост от 431 км / ч. Разстоянието от 30 км се взема за около 7-8 минути. При проби влакът е развил до 501 км/ч. през 2003 г. Този проект е дело на германски концерн с прототип моделът Transrapid SMT.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2
14:23 08.01.2019
2 JEEP
До коментар #1 от "гост":
Тц...много е къса. Там ще е с телепортиране14:25 08.01.2019
3 Е пак ли
Коментиран от #12
14:27 08.01.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 На баба ти фърчилото
Коментиран от #6
14:53 08.01.2019
6 Бачо Киро
До коментар #5 от "На баба ти фърчилото":
Е чакай малко де, за 30 години не можем да достроим магистралите на Бай Тошо, може би следващата 30-летка да ги завършим. После ще почваме да събираме магнити за тея влакове. 200-300 години обаче са малко, ние за толкова десетилетия още не можем да направим нещата като преди 1989, нищо, че онея били тъпи селяци, а сегашните са невероятно интелигентни инженери. Но пък за 2000 години България (ако изобщо окряка държавата до тогава) може и да има такъв влак между София и Варна примерно.Коментиран от #8
15:20 08.01.2019
7 БДЖ
15:40 08.01.2019
8 куку руку ку
До коментар #6 от "Бачо Киро":
То докато съберем магнитите... и те ще се размагнитят.15:55 08.01.2019
9 магнито
17:31 08.01.2019
10 Жокер
11:52 09.01.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ГосТ
До коментар #3 от "Е пак ли":
531км Париж - Страсбург. Пътувал съм много и с шинкансени и тжв'та. Освен че са първи, като цяло тжв'тата са по бързи. Наблягам на 'като цяло'. Това е положението,тжв'та е най доброто. А Тея китайци освен ментета,друго не могатКоментиран от #14, #16
23:16 09.01.2019
13 ГосТ
23:16 09.01.2019
14 гост
До коментар #12 от "ГосТ":
Над 2/3 от световната мрежа скоростни влакове е в Китай (още веднъж прочети- НАД 2/3 ОТ СВЕТОВНАТА МРЕЖА), и се развива с бързи темпове. А ти, полека да не се наплюеш като плюеш :)Коментиран от #15
08:18 10.01.2019
15 Е пак ли
До коментар #14 от "гост":
Момчета не се карайте ! Това за основоположника на Маглев го гледах по Дискавъри , май по предаването инженерни постижения беше , та там показаха тази изоставена Френска технология , и двата тестови локомотива показаха които са все още във добро състояние . Но за съжаление не са я довършили.16:18 10.01.2019
16 Вярващ
До коментар #12 от "ГосТ":
Публикувано във факти.бг: Пътувал съм много и с шинкансени и тжв'та................мдаааа, пътувал си много ама с БДЖ, ха ха ха18:02 10.01.2019
17 премълчаното
22:57 11.01.2019