18 Юни, 2019 14:17 12 117 31

Вижте къде се забраняват колите с ДВГ

  • автомобили-
  • двг-
  • забрана
Вижте къде се забраняват колите с ДВГ - 1

За последните 20 години замърсяването на околната среда вследствие на транспорт е нараснало 71%, като 3/4 от тях идват от автомобилния транспорт. Международната организация Greenpeace, цитирана от руското издание ЦТС, показа как протича отказването от коли с двигатели с вътрешно горене в Европа.

Активистите обнародваха специална карта, на която местата са оцветени с три основни цвята - сив, жълт и зелен. Сивият показва страните, които въобще не планират отказ от коли с ДВГ, жълтият - страните, които планират отказване след 2030 година, а зеленият - страните, които ще се откажат от коли с ДВГ до 2030-а. България, както може би се досещате, е в сивия сектор и по този показател.

Вижте къде се забраняват колите с ДВГ


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 SR20

    11 2 Отговор
    На луната
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 истината ви казвам

    72 31 Отговор
    на картата виждате кои са джендърските държавички! пълно е там с педеруги, които мно' си падат по еко-толерастия! абсолютни малоумници! еко коли няма!

    Коментиран от #12, #29

  • 6 Бай Хой

    55 9 Отговор
    Тия тъпи активисти да не гледат колите, а тези които изсичат дърветата, защото там е истинския проблем. Като са толко загрижени да садят дървета не са реват само.
  • 7 гост

    8 17 Отговор
    Такааа , да уточним за неразбралите , щото автора не е довършил !!!!! Германия като цяло още не е обявила отказаване единствено заради лобистите на "стогодишните" в сегашното правителство !!!! Но то скоро си отива и идва такова с решаващо участие на ЗЕЛЕНИТЕ !!!! Освен това тия зелени точки по картата на Германия са практически всички големи градове , в които живее практически 90% от населението на Германия !!!! И които на които лобистите не могат да въздействат !!!! Съответно те са обявили ОТКАЗВАНЕ от петролки след 2030 г !!!!! Тоест 90% от Германия СЪЩО се отказва след 2030 г, заедно с Ирландия , Белгия, Холандия,Дания , Норвегия,Швеция и Финландия !!!! Англия , Франция и Испания ще ги последват през 2040 г !!!! И става въпрос за ЗАБРАНА ЗА ДВИЖЕНИЕ , а не за продажба на нови петролки , които ще спрат да се продават от само себе си още 5-6 години преди това , просто никой няма да ги купува !!!! Честито !!!!

    Коментиран от #15, #22, #27

  • 8 Гост

    15 21 Отговор
    Без да я чета тая статия, веднага ти казвам. Забраняват ги в БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ!
  • 9 гост

    6 13 Отговор
    Също така оставащите Австрия , Чехия и Италия няма да имат никакъв друг избор , освен да се присъединят към другите до 2040 г , по простата причина , че никой няма да произвежда петролки само за тях , да не говорим , че внос извън ЕС ще значи цени , дето ще ги накарат моментално да минат на електрички !!!
  • 10 Зайко Байко многознайко

    12 8 Отговор
    Автомобилите с т.н. водородна клетка ги определяха, като изключително екологични, но никой не казваше, какво е замърсяването при изготвянето на горивото. БМВ имаше голям напредък в тая област, бързо го спряха, когато констатираха реалното замърсяване! Литиевите батерии също ще бъдат голям проблем в близко бъдеще. Ресурсите са ограничени а рестрикциите са много. Както обикновено се случва , това е борба на лобитата в световен мащаб за и против ДВГ. За целта удобно субсидират разни " зелени" парти, които прокарват удобни предложения за добре плащащите лобисти.
  • 11 тъпо

    6 10 Отговор
    Не може да бъде! Според БГ специалистите ДВГ-то не само,че не замърсява,а даже пречиства въздуха! Засмуква мръсен въздух и изпуска чист планински въздух,нали? Фалшиви новини!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Бай Тошо

    12 2 Отговор
    Двигателите може да са вредни но и полезни, във горивните камери се изгарят доста вируси, болести и бацили носещи се по въздуха
  • 14 Бачо Киро

    16 5 Отговор

    До коментар #12 от "Нормален":

    Зависи коя природа визираш. Опазването на природата където има само електромобили става за сметка на природата там, където правят батериите и произвеждат тока. До едно време сигурно бива, но после? В края на краищата като осерат страните производители пак ще стигне до тях, планетата е една и всичко е свързано. Къде акъл обаче в псевдоеколозите?

    Коментиран от #16

  • 15 rtyuiol

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Благодарим за честитката, но не разбрахме теб лично тази забрана какво те грее? Нещо спира ли те още днес да смениш сегашното си СУВ-че Рено с някакво електрическо такова? Или таиш някакви надежди, че до 2030-2040-та година цените на електричките ще са достатъчно ниски за доходите ти? Или може би разчиташ да си повишиш доходите в пъти? Ха, блажени се верующите (във второто пришествие).

    Коментиран от #17

  • 16 асддса

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Бачо Киро":

    Работи се за 100% възобновяема енергия. Така градовете ще са чисти, производството ще намали замърсяването навсякъде.
    Колите са само малка част от това което трябва да се направи.
    Започват от сега, защото трябва време да се развие всичко. Малко по малко ще стане.
  • 17 гост

    5 11 Отговор

    До коментар #15 от "rtyuiol":

    Мен лично ме грее , че все по-малко трошки от моргите на въпросните държави ще стигат до България за начало !!! А същите в България също ще намаляват прогресивно в следващите години по една проста причина , данъци и застраховки !!! Вече е пълен дебилизъм да караш кола за 1000 лева , която има още горе долу толкова разходи на година от данъци и застраховки , до две години това ще се отнася за колите под 2000 , а след 5 и за колите под 7-8000 !!! Което вече значи над 70% от сегашния "автопарк" !!! Та пак повтарям , честито !!!!

    Коментиран от #19, #21, #25

  • 18 1488

    13 3 Отговор
    Всичко е ясно производителите на зелена енергия плащат на шепа наркомани да протестират. Всичко замърсява но тези които изсичат горите така отклоняват вниманието от действителния проблем. Ще стане ясно на всички но ще бъде твърде късно. Всички на планетата Земя ще сме зависими от шайка идиоти които държат всичко в ръцете си и ни подтикват към простотии. Има достатъчно примери за това в много американски и японски даже и европейски филми както и книги, но ние мислим че това е само фантазия. Във всяка фантазия има голяма доза истина.
  • 19 асддса

    10 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Искаш да ми кажеш че данъците ще станат 7000 лева на година ? Ти луд ли си ? А и какво общо имат те ? Колата има определени годишни разходи за данъци, застраховки и т.н.
    Човек си смята дали може да ги плаща и после си купува кола според бюджета му. Не всеки може да кара кола за 30 000 и да плаща 1000 на година, но много хора могат да карат кола за 2-3, 5000 и да плащат 1000 на година.
    Съотношението между цената на колата и тези разходи не е фактор.

    Коментиран от #20

  • 20 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #19 от "асддса":

    И 7000 ще станат , но не след 5 години , а след 10-12 !! Но след 5 ще са около 2000-2500 !!! И не данъците , а общо данък , застраховка , преглед , винетка !! Но най-голямата част естествено ще е данъка и застраховката !!! Ако можеше да си направиш сметка с колко са се вдигнали само за последните 2 години , нямаше да задаваш тъпи въпроси !!! А те сега само започват !! И целта е точно такава , всичко под Евро 5 да стане за скрап , друг вариант България да влезе в норми и да не плаща десетки милиони за глоби на ЕС за мръсен въздух няма !!!

    Коментиран от #26

  • 21 wqer

    12 2 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Охоо, ама ние сме си имали работа с новоизлюпен "богаташ", бе дами и господа. Меринджейче от Пловдив, и каращ Рено?! Предполагам на лизинг обаче, защото няма достаъчно стотинки да го плати в брой. "Пейзаните" ще ти се пречкат и ще ти замърсяват въздуха, а? Опазването на въздуха му било приоритет. Ти да видиш. Ми, щом искаш да пазиш въздуха чист, защо не ни покажеш как става тая работа и не си купиш още днес електричка? Мога да ти подскажа защо - защото нямаш достатъчно пари за електричка. С други думи си същия дрипльо като тези със старите дизели и пренебрежението ти към тях е христоматичен пример за ирония и поговорката, "Присмял се Хърбел на Щърбел".
  • 22 куку руку ку

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    В Германия от 14 години има реални сини зони, а не само за събиране на пари. Всеки автомобил има лепенка, според емисиите на вредни газове, които реално са измерени по време на преглед, като съответно лепенките са червени, жълти и зелени. В центъра на градовете може да се влиза само със зелен стикер.
  • 23 Манго с БМВ

    8 4 Отговор
    Само дизел майната им на зелените
  • 24 1984

    0 0 Отговор
    Добре де, ти какво предлагаш за справяне с проблемите!?!
  • 25 Лупи

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Ти като си написа простотиите прочете ли ги? Къде ги видя тия разходи или мама така ти каза? Сънува ли ги? Факс ли получи?
  • 26 Валери

    9 4 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Маймуняк, издръжката на една малолитражка на 14+ години на газ ти е 100 лв винетка + 20 лв данък + 240 лв гражданска + 60-70 лв масла и филтри + 40 лв преглед т.е. пряко сили 500 лв на година, което е под 50 лв на месец за да я имаш тая кола и да е регистрирана и изрядна за път. На нова кола само смяната на масла и филтри в оторизиран сервиз ти е минимум половината от тая сума, като добавиш измисленото каско и получаваш реалната картинка как никой нормален човек с масовия доход в тая държава няма да кара нова кола и как никой няма да се откаже от старата си кола първо защото доходите са малки и второ защото е в пъти по-изгодно да си със стара кола отколкото с нова. Правителството, което направи данъка на колата 1000 лв и повече ще бъде изгонено с камъни. Правителство, което направи средния доход 1500 евро и после направи данъка 500 евро на година ще бъде оставено да работи ама такова правителство в България няма да има следователно няма да има и данък 1000 лв и повече за стари коли. По-вероятно е да те изнасилят на някой светофар в новата ти кола отколкото старите коли да се обложат с голям данък, който ти със сигурност си нямаш идея в ралзичните държави от ЕС какъв е и колко е спрямо средния доход на населението.

    Коментиран от #30

  • 27 Кумчо Вълчо

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Гост, да не си гостенин от някоя друга планета.Щом си в блатото-България,келеш какво се кефиш че ще ти спрат опелчето .Ще спират хората защото имат пари а ти с голия си задник, от какъв чеп им ближеш задните бузи?????
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 987

    0 3 Отговор

    До коментар #5 от "истината ви казвам":

    На картата се вижда разликата между развитите и бели държави и тези от третия сввт като русия, Молдова и всяка подобна изостанала кочина.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Бесен

    0 0 Отговор
    Само дизел.