Преди седмица в медийното пространство "гръмна" новината, че властите у нас се канят да забранят вноса на стари дизелови автомобили. По-конкретно ставаше въпрос за това, да се въведе забрана за употребявани дизелови автомобили, които не отговарят на екологичния стандарт Euro 4 - предложение, вписано в проекта на Национална програма за контрол над замърсяванията на въздуха.
Сега, в телевизионно интервю, министърът на околната среда и водите Нено Димов заяви, че директна забрана за вноса на стари дизелови коли в България не може да има. Според Димов, ако това решение бъде прието ще се нарушат основни принципи за свободното движение. За да се случи въпросното предложение, то е необходимо Европейската комисия да намери европейско решение на този въпрос.
Ако тава се случи на равнище ЕС, то чак тогава може да се говори за някакви мерки за ограничаване на вноса на по-стари дизелови автомобили. И докато общественото мнение у нас се занимава с въпроси, които не са от нашата компетентност, никой не поставя въпроса за катализаторните устройства на дизеловите автомобили и масовото им премахване в България, което е проблем, доста по-сериозен от вноса на един дизелов автомобил със стандарт Euro 3, например.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартин
09:52 02.07.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 El merjamaTDi
09:53 02.07.2019
4 ПНСД
Коментиран от #6, #11
10:00 02.07.2019
5 Random
10:06 02.07.2019
6 Random
До коментар #4 от "ПНСД":
Само за твоя информация - Е39 525и покрива Евро 5 и ако не бяха твърдите частици щеше и евро 6 да покрие, обаче производителя няма сметка да я сертифицира тъй като не се продава. Бай ганьо си тиКоментиран от #7, #9
10:08 02.07.2019
7 кукото
До коментар #6 от "Random":
ганьо си ти, бедния, без работа, мислещ дребно, Е39 БМВ хахаха на 100 години кола,10:12 02.07.2019
8 jambazina
Коментиран от #43
10:21 02.07.2019
9 ПНСД
До коментар #6 от "Random":
Знам, знам... Всички дребни душички обеснявате, че старите автомобили са по-добри, по-здрави... Нямат системи за сигурност, имаш контрол над автомобила... Един питол нямаме във формула 1,2,3,Е обаче всички са ГОЛЕМИ ШОФЪОРИ и затова имаме най-голямата смъртност по пътищата! e39 беше автомобил хубав автомобил 2005-2010 година, а сега е МОРГА.Не ми обеснявай как М52 и М54 са супер яките двигатели. Вземи почни да караш след военни BMW-та, че защото са още по-стари и са по-здрави...
Коментиран от #19
10:24 02.07.2019
10 Цанко
До коментар #2 от "738":
И колко нови автомобила се купуват на година ? Или това е лобизъм в полза на банките за заробване със заем за нов автомобил?!!Коментиран от #14
10:25 02.07.2019
11 Кожухаров
До коментар #4 от "ПНСД":
Румънците като забраниха вноса на автомобили над 10 години какво стана. Пълно с над 10 годишни автомобили с българска и македонска регистрация. Че на всичкото отгоре и данъците и застраховките не си плащат там !!!10:28 02.07.2019
12 ВикиВарна
10:31 02.07.2019
13 Госта
10:34 02.07.2019
14 пейо
До коментар #10 от "Цанко":
В момента в България законите са така направени че няма смисъл от нова кола. На новата кола плащаш такси по 400-500 лв, а на старата по 150лв. Какъв е замисъла да си даваш парите за нова? Никакви облекчения, че си по екологичен. Напротив точно обратното се случва.Коментиран от #18
10:35 02.07.2019
15 турбо
Коментиран от #34
10:37 02.07.2019
16 червен гей
10:41 02.07.2019
17 Бесен
10:47 02.07.2019
18 Random
До коментар #14 от "пейо":
Като имаш 30000 за нова кола, ще имаш и 500 за данък.Коментиран от #33
11:32 02.07.2019
19 Random
До коментар #9 от "ПНСД":
Ми прост ганчо си. Гробница е всяка неподдържана кола. Ако е поддържана си е съвсем нормална. Ама ти е кофти да ти изпреварват дачийката, а да струват по-малко и да са по-стари, от там ти идва и злобата. То се знае.Коментиран от #24
11:35 02.07.2019
20 Мечо Грух
11:54 02.07.2019
21 Разумен
Коментиран от #22, #23, #25, #48, #52
12:39 02.07.2019
22 Random
До коментар #21 от "Разумен":
Всеки сам решава как да си харчи парите. Ти не си никой да им даваш наклон на...12:53 02.07.2019
23 ххх
До коментар #21 от "Разумен":
Чак прилична за 300 лв/мес няма да е, а ще е по-скоро компромисна, птделно и за първоначална вноска трябва сериозна сума, каскпто също е доста... Но за другото си абсолютно прав и вместо да се радваме на нов автомобил (може и върнат от лизинг, все още в гаранция) ние предпочитаме да ни лъжат, че караме 10+ годишни уморени от каране таралястници... Масовото хората предпочитат да купят премиум дарак на неизвестини км, факт!Коментиран от #32
12:57 02.07.2019
24 ПНСД
До коментар #19 от "Random":
И ти си голям шофьор гледам... изпреварваш, сигурно и мигаш на магистралата, че си се засилил към на майка ти ******* ;)Ела ми опани G30-ската с твойта 15 годишна бангия!
Коментиран от #31
13:04 02.07.2019
25 Driving pleasure
До коментар #21 от "Разумен":
Само каското по лизинга е 100+лева. Под 350 много трудно, сложи още по 100тина лева за гориво, сложи 30-40 месечно лева за годишно обслужване във фирмения сервиз вече си на 500 лева абсолютен минимум. И това е на фона на едни 7-10 хиляди лева които си дал като първоначална вноска и на едни 5-6, които остават като остатъчна стойност... С масова заплата в БГ чиста сума около 6-800 лева няма как да се случи с нова кола!13:23 02.07.2019
26 Хайл
14:20 02.07.2019
27 Miroslav Dimitrov
14:20 02.07.2019
28 Алфа Ромео
Коментиран от #36
14:47 02.07.2019
29 АнтиЕС
До коментар #2 от "738":
Абе ти с болен мозък ли си??? В България половината хора едвам свързват двата края,ти искаш да сменят колата с нова. Ти ако имаш тази възможност,значи си от онези,които ни окрадоха.14:48 02.07.2019
30 Бай Шиле
15:14 02.07.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ссссс
16:46 02.07.2019
36 Никви алфи
До коментар #28 от "Алфа Ромео":
А бе човек, къде в буташ тая алфа, дето буквално нищо не става от нея, а си тръгнал да обсъждат tdi-то. Покрай мен има няколко заблудени с такива кочини и добре и често ги виждам качени на други коли, тъй като с половин уста си признават, че алфата отново е извикала на умрели.Коментиран от #42
18:13 02.07.2019
37 Кико
19:06 02.07.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Луд
ОХ ЗАБРАВИХ ЧИТАВ ВЕЛОСИПЕД Е НА ЦЕНАТА НА НОВО БМВ ОТ 2004 Г.
19:35 02.07.2019
40 МАК
До коментар #38 от "Луд":
Даа като се пипне грамотно не пуши, личи чеси некомпетентен и не си наясно !!голяма част от пушищите барутници са от скапана подръжка и най вече скапаните горива!!!!20:28 02.07.2019
41 Ros
21:56 02.07.2019
42 Алфа Ромео
До коментар #36 от "Никви алфи":
Фен съм но не карам Алфа щото не мога да си позволя такава каквато искам, карам Астра G.22:02 02.07.2019
43 Гого
До коментар #8 от "jambazina":
Не е проблем цената на тока, проблема е в % от заплатата който отива за покриване на сметката. А и тва такса пренос и такса достъп и такса на баба му хвърчилото...10:37 03.07.2019
44 Гол тупан
15:57 03.07.2019
45 Ганьо
До коментар #2 от "738":
Хайде поредната надупка на церберите. Половингодишна, 20 годишна, щом дими: да се маха. Данъка нито дървета ще засади, нито дима ще пречисти! Вместо това да се създадат предпоставки хората да карат на бензин (или газ, който, както му харесва) с катализатор. Отпадане на акциза върху бензина, данъчни ОБЛЕКЧЕНИЯ за бензинките, и затвор за внасяне без/крадене/търговия с катализатори! Хай със здраве!Коментиран от #46, #47
17:25 03.07.2019
46 Ганьо
До коментар #45 от "Ганьо":
Аа и пропуснах да спомена : за ВСИЧКИ бензинки. От облекчения само до 100 коня която даже трябва да е законово забранена като опасна за движението извънградско няма смисъл!17:32 03.07.2019
47 МАК
До коментар #45 от "Ганьо":
Стига си давал некомпетенто мнение за дизелите!!!карай си японския боклук еднодневка и стига с твойта пропаганда за бензинови коли!!!не си мисли че щайгата ти е екологична при тия скапани горива в Парцаландия!!! По скоро трябва облекчения за хора като нас дето си поддържаме колите качествено!!! Няма значение бензин или дизел!!пуу не се разкара от коментарите едни и същи глупости да пишеш!!Коментиран от #49
19:22 03.07.2019
48 Иванчо
До коментар #21 от "Разумен":
За триста лева месечно,могат да те почешат отзад,там дето не те огрява лятно слънце,отворко. Триста лева за 60 месеца плюс десет бона начална вноска.Отделно застрэховки,още аларми и имобилайзери,щото нашите мошеници застрахователи не признават инженерите по сигурноста на производителя. Май само си сънувал кола на лизинг за 300 лева месечно.Базово Клио е около 23 бона кеш....ай със здраве22:15 03.07.2019
49 Ганьо
До коментар #47 от "МАК":
И къде ги тия "поддържани дизели"? Нещо не ги виждам сред пушеците на светофара! Май само така, на теория, си приказваме без да си си подал носа навън да помиришеш! На теория е лесно да бълваш демагогия, но практиката показва че бензина не дими докато ония трактори: да! Да, ще си карам "японската щайга" защото е направена за шофиране с кеф, докато ония с димящите боклуци мога само да ги съжалявам!Коментиран от #50
22:24 03.07.2019
50 МАК
До коментар #49 от "Ганьо":
Дааа сигурно не димят,изобще не си в час !! Освен дизелите барутници е пълно със посипани от АГУ щайги дето не само смърдят аи бълват синьо сиви пушеци и сигурно това е екологично според теб!!!малък е процента на читавите бензини които не са допълнително пипнати с АГУ,за тях ще повярван но пак не е гаранция!!!аз си карам и двете коли с кеф и нямам ядове!!!и да продължаваме да спорим няма да се разберем!!ти и аз си подържаме колите и да не бълват но повечето са без коментар!!!23:35 03.07.2019
51 Ben10
08:14 04.07.2019
52 Skk
До коментар #21 от "Разумен":
300 - 400лв. Айде бе! А задължителното каско от 1400 лв. А пътвоначалната яноска от 4, 5 хилки. А задължителната подръжка в техен сервиз, дето една смяна на масло е 600 лв. А % на оскъпяване на лизунга. А това че е 5 години в гаранция, ама в гаранцията нищо не влиза. И като сложиш, че накрая на лизинга остава и остатъчна стойност. Да си купиш нива кола в България е лесно, да плащаш 5 години по 300-400 лв на месец пробвай.Коментиран от #54
09:18 04.07.2019
53 Емил
11:56 04.07.2019
54 Ганьо
До коментар #52 от "Skk":
Бах, аз за 600 лв ще сменя всичките 7 литра на маслото на автоматика с оригинална Honda ATF, че и за двигателя ще остане и резервоара ще си напълня! И както имам и катализатор една такава "нова" нафтова комбайнерка може да ми яде *** докато я гледам назад в огледалото.... После трактористката секта нека ми разправя колко са икономични. Ама и да се сетят колко са платили за новата печка и колко аз и колко хилядарки са ми останали за бензин за години напред!Коментиран от #55
15:00 04.07.2019
55 МАК
До коментар #54 от "Ганьо":
Мечтай си да е така!!!има трактори дето до трета буксуват та не знам дали ти ше го гледаш в огледалото или той тебе с тоя асматик!!!!Коментиран от #60, #61
17:43 04.07.2019
56 Ангел
Коментиран от #57
21:44 04.07.2019
57 МАК
До коментар #56 от "Ангел":
Не и ако колата е предварително подготвена и чипосването е направено от грамотен спец!!!08:14 05.07.2019
58 Гост
Коментиран от #59
10:04 05.07.2019
59 МАК
До коментар #58 от "Гост":
Не няма нужда от тия катализатори егр и дпф боклуци!!!!всичко идва от скапаните горива ,които няма изглед да са на нивото Австрия или германияскоро!!!а това че пушат е от скапана подръжка с посредствени масла и филтри износени турбини и др.12:28 05.07.2019
60 Ганьо
До коментар #55 от "МАК":
Хахаха, не е точно така, но няма да споря, защото не ми пука. Трактора си е трактор и винаги ще трака като трактор и ще дими като трактор и ще се кандилка като трактор! Хахаха!14:05 05.07.2019
61 Ганьо
До коментар #55 от "МАК":
Ти истинска спортна кола на бензин надали някога ще караш, да знаеш усещането какво е на пътно поведение, на ускорение, на звук от мотора, затова спри да спориш, карай си там трактора, радвай му се там на тракането и дима, и не се напъвай при истинските спортисти да не вземе да пръднеш!Коментиран от #62
14:19 05.07.2019
62 МАК
До коментар #61 от "Ганьо":
Еййй продължаваш да наглееш и да пишеш глупости!! Кое не може отворко ??? Може без катализатори разбира са това че не какво се прави не ме брига !!! Аз съм карал Калибра турбо около 300 коня на мой близък братовчед със софтуер от Италия той си я доработи нямаш си на идея как върви товА!!! Така че не вървиш!!!знам толкова и достатъчно колкото ти не можеш да си представиш а от въпросната кола колко японски асматици паднаха едиствено равна беше Мицубиши Лансер Ево 8 което си е сериозно.пак казвам не претендирам с нищо сериозно просто от дизеловата кола съм постигнал страхотен пърформанс за това което е ,без силов тунинг излишен!!!повярвай ми мога да ти вгорча животеца с нея и твоя асматик!!!Коментиран от #63
18:16 05.07.2019
63 Ганьо
До коментар #62 от "МАК":
Аз моята "отворко" не съм я тунинговал, защото не искам, и, защото няма нужда, 200 коня ми стигат! Но нали се сещаш, че ако излезеш на пистата срещу тунингован японски бензинов мотор 3 литра обем си "пушено месо" с твоето димящо голфче ? Виждал съм "Хондички" с едно просто турбо да вадят 250 коня от половината обем! И пак ти казвам, НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА. За разлика от теб карам сток и се гордея с това.Коментиран от #64
20:06 05.07.2019
64 МАК
До коментар #63 от "Ганьо":
Брейй голяяяма гордост!!! Колата ми не е пистов автомобил аи нямам такива амбиций!!! И какви са тия хондички с турбо тия даун сайз моторчета !!! Боклуци с кратък живот!!! Моята кола също е сток просто съм я моднал грамотно за да извадя максимално разумния потенциал без опастност за турбото или самия мотор задължително условие никакви бълваници отзад да не тровя такива като вас, защото аз също мразя някой да ме скрива!!!Коментиран от #65
21:47 05.07.2019
65 Ганьо
До коментар #64 от "МАК":
Пак лъжеш. Напротив, човека я кара т. н. "еднодневка" всеки ден от незнам колко години..... Това е разликата между японски двигател и вагаджийска турбокифла. Затова на Запад никой не тунингова вагински трактори, а само бензинови Нисани, Тойоти и Хонди.Коментиран от #66
22:38 05.07.2019
66 МАК
До коментар #65 от "Ганьо":
Само се виж какви глупости пишеш пак.Изобще не си наясно какво тунинговат на запад!!!!там се тунинговат всякакъв вид коли от малки до големи ибензини и дизели !аи там има достатъчно качествени фирми затова!!А за подръжка на японски боклуци съм се нагледал достатъчно не благодаря!!караи си асматика и не даваи мнение за дизелите НЕ СИ НАЯСНО и пишеш постоянно ГЛУПОСТИ!!Аиде много ти здраве ,спирам да пиша просто е безмислено с такъв като теб!!! пак това което съм постигнал с мойта кола с твоя асматик е абсурд!!!22:48 05.07.2019
67 Ганьо
Коментиран от #68
22:55 05.07.2019
68 МАК
До коментар #67 от "Ганьо":
Еми ти сам показваш че не си в час щом не си чувал!!спри да коментираш неща за които не си наясно!!!23:11 05.07.2019
69 МАК
Коментиран от #70
11:08 06.07.2019
70 Ганьо
До коментар #69 от "МАК":
Т не ти слагат минуси заради това. А защото виждат със собствените си очи какво правят нафтаджиите по улиците, пък ти си тръгнал да им обясняваш обратното. Сякаш хората са ненормални и халюцинират.Коментиран от #71
18:16 09.07.2019
71 МАК
До коментар #70 от "Ганьо":
Да но недей ти и подобно разсъждаващите като теб да слагате под общ знаменател всички нафтаджий!! Има поне 10 % поне подобни на мен които си подържаме колите както трябва за да няма бълваници!!!04:48 10.07.2019
72 Мунчо
16:42 06.08.2019