В хода на последните тестове от F1 експерти забелязт, че в един от завоите на пистата състезателите от Red Bull сякаш не ускоряват докрай. Става дума за десети завой на пистата "Каталуния", който е най-бавния завой на това трасе. Обикновено пилотите го преодоляват на трета предавка, със скорост под 100 км/ч. Именно там може да се чуят разлики в двигателите Honda на болидите Red Bull RB16. По звука няма съмнение, че Адриан Нюи и японските инженери изглежда са намерили някакъв нов начин да се възползват от изгорелите газове. Какво може да бъде?
Да започнем с фактите: ако всички останали пилоти спират по права линия преди десетия завой и известно време се движат с напълно освободена газ, при Макс Верстапен сякаш чифт цилиндри все още продължават да работят. Разбира се, споменът за "духащия" дифузьор на Red Bull веднага излиза на преден план. Сега обаче е невъзможно да се приложи такава схема. Първо, FIA строго регулира местоположението на изпускателната тръба, така че да повлияе минимално на дифузьора. Второ, преходът към хибридни трактове доведе до факта, че по-голямата част от енергията от продуктите на горенето се отнема от турбината.
Какво измислиха Red Bull и Honda? Както знаете, Ferrari и Renault вече са се опитали да използват ауспуха за повишаване на аеродинамичната ефективност. Основният инструмент, с който си служат, са двете "звукови" тръби с малък диаметър, въведени с правилата през 2016 година. Поставяйки ги по-специален начин, наистина е възможно да се увеличи свързаността на дифузьора със задното крило, особено при ниска скорост.
Очевидно обаче Red Bull и Honda правят друго. Компресорът изпомпва повече въздух в цилиндрите, буталото го компресира, след което го пренасочва към изпускателния канал, където потокът върти турбината, и компресора. Въздухът се консумира активно, попадайки в изпускателната тръба с голяма енергия. И всичко това се случва без разход на гориво! Самият ускорител е напълно затворен и не са необходими допълнителни трикове от страна на пилота. След първоначалното активиране от MGU-H „системата за ускоряване на въздуха“ започва да работи сама, добавяйки аеродинамична ефективност на болида.
И поради това моторът Honda издава различен звук от този на съперниците. Разбира се, в действителност всичко е много по-сложно, отколкото в нашето описание. Необходимо е точно да се изчисли т.нар. картографията на електромотора, така че мощността да не страда, и да се вземат предвид много различни фактори. Но този пример ясно показва какво могат да постигнат екип от отбор и моторни специалисти с общи усилия, ако между тях възникнат правилните взаимоотношения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
И най-добрите спортни хетчбеци последните 4 години винаги на 1-во място в тестовете - gen9 и gen10 civic type-r
Коментиран от #5
14:20 05.03.2020
2 123
14:20 05.03.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 123
Коментиран от #10
14:29 05.03.2020
5 гост
До коментар #1 от "123":
Алонсо дали не си яде шапката като ги гледа сега? Толкова ги плюеше, а реално беше въпрос на обратна връзка и правилната развойна дейност. Хонда имат най-здравите двигатели сред мотоциклетите например, при тях повреда на бутало, колянов вал, клапани, е изключително рядко, знаят как се прави издръжлив двигател. Смениха отборите и се видя как се справят сега, побеждават фераритата, които са по-мощни от тях. Стискаме палци за Макс.Коментиран от #9
14:29 05.03.2020
6 Хонда правят
14:30 05.03.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Никой
16:41 05.03.2020
9 Японеца
До коментар #5 от "гост":
Хапят си д-то от макларън, смешници, лесно беше да винят Хонда за всичко! Алонсо е испански лигльо!Коментиран от #16
19:10 05.03.2020
10 3.5 v6 RS
До коментар #4 от "123":
за това ли има 4 титли с реноКоментиран от #11
22:14 05.03.2020
11 гост
До коментар #10 от "3.5 v6 RS":
Той и Шуми с Ферари има повече, ама я виж италианците какво постигат от ерата на турбо-двигателите. Нещо не им се отдава. При старите двигатели силите бяха изравнени, тук е ново, много системи, имат мощност, но нямат успехи, пислотите им са напрегнати и бъркат, макар че са добри. Всеки омаловажава Хамилън, ама неговата кола имаше превес първите две години, след това си е комбинация от пилот и кола.09:37 06.03.2020
12 Ще бъда кратък
09:56 06.03.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Иванов
13:18 08.03.2020
15 Onda
Коментиран от #19
22:15 10.03.2020
16 Zoro
До коментар #9 от "Японеца":
Ама как смачка Шумахер15:30 11.03.2020
17 Zoro
15:34 11.03.2020
18 Бачо Киро
00:00 30.06.2020
19 Бачо Киро
До коментар #15 от "Onda":
За теб беше предният ми коментар.00:01 30.06.2020
20 Ннн
Могат цяла вечност да усъвършенстват нещо измислено от западняци, но опре ли до качествено нови разработки им свършват и въображение и смелост. Техния самурайски стоицизъм доведе до там че на разглезения европеец могат да продават само сув и резачки, а средната и високата класа са им мъка!
Акордите които се продават в европа нямат нищо общо с американските коли които са коли на годината в америка три десетилетия, а са орязана версия на премиума им акура и пак не се конкурират като нови с еропейците в същата ценова категория, но като втора ръка са супертърсени дори и тук!
11:46 17.10.2021