Над 500 километра пробег с 5-минутно зареждане вече е факт при електромобилите

22 Април, 2025 16:24 2 146 11

  • батерия-
  • catl-
  • lfp-
  • електромобили-
  • зареждане

CATL представи новата си батерия

Над 500 километра пробег с 5-минутно зареждане вече е факт при електромобилите - 1

Непосредствено преди дългоочакваното изложение Auto Shanghai безспорният шампион в тежка категория в света на батериите, Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), хвърли бомба, която предизвикаха шокови вълни в автомобилната индустрия. Тази световна сила, която е в основата на електромобилите на гиганти като Tesla, Ford и General Motors, току-що представи революционна батерия, която обещава да предефинира самите граници на технологията за електромобили.

Това е второто поколение литиево-желязо-фосфатна батерия Shenxing (LFP), която е директен удар за конкурента BYD. CATL смело твърди, че този нов химически състав на LFP се отличава със скорост на зареждане, която дори засенчва наскоро представената платформа Super-e на BYD.

Второто поколение батерия Shenxing LFP не е само сурова мощност; тя също така се отличава с впечатляваща енергийна плътност, осигурявайки заявен пробег от 800 километра (497 мили) с едно зареждане. Но истинският главен герой е нейната бърза скорост на зареждане от 12C. В перспектива това означава, че при скорост на зареждане 1С зареждането обикновено отнема цял час, а при 2С този срок се намалява наполовина - до 30 минути. Тази нова батерия 12C може да добави забележителните 2,5 километра (1,55 мили) пробег в секунда, което позволява на водачите да възстановят пробега си от 520 километра (323 мили) само за пет минути зареждане - значително надхвърляйки вече впечатляващото твърдение на BYD за 248 мили за приблизително същия период от време. Дори при студени условия от -10 градуса по Целзий (14 градуса по Фаренхайт) батерията нможе да се зареди от почти празни 5% до значителни 80% само за 15 минути, като по този начин се решава ключов проблем за приемането на електромобили в по-студен климат.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 21 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    12 9 Отговор
    Това не е 5 мин презареждане, а подмяна на батерията за 5 мин, да не бъркаме термините.. А такава услуга се полага само на благонадеждните, за които лицевото разпознаване поне казва така.. Останалите одат пеш.
  • 2 Сатана Z

    11 3 Отговор
    На кой да вярвам?Статията е манджа с грозде,а от сайта на компанията има друго инфо
    "Китайският производител на батерии CATL в понеделник сподели нови подробности за своите батерии от следващо поколение, заявявайки, че неговата батерия на базата на никел и кобалт с „двойна мощност“ може да даде възможност за нова ера на електрически превозни средства, които могат да достигнат над 1500 километра (932 мили) и значително да намалят вероятността от термично бягство"
  • 3 Мхммм

    17 7 Отговор
    Да, да, и телефоните се рекламират с батерии издържащи 32 дни, а не могат да изкарат до късния следобед на същия ден. Ама, то било 32 дни ако не работел телефона. По тази логика електрокарите може и до 20000км пробег да стигнат. Ако не се движат. Как са продажбите, между другото?
  • 4 Петдтотин

    10 7 Отговор
    километра с едно зареждане ама по нанадолнище...
  • 5 От чужбина

    6 6 Отговор
    А според мен трябва тези електрички, а също и хибридите да бъдат снабдени със соларни панели на покрива си. Тези панели няма да карат колата, но определено ще са от полза. Ама това едва ли ще се случи скоро. Причината - трябва да се плаща я за бензин, я за електричество... Безплатното е забранено.
  • 6 Госあ

    8 1 Отговор
    Китай трябва да забрани батериите си за краварските каруци и да им види сметката за секунда.
  • 7 ои8уйхътгрф

    12 1 Отговор
    Тъй- 500км. за 5 минути... Туй ще рече да натъпчеш 100квт в батерията за 5 минути... По 20квт в минута средно- в началото повече, накрая по-малко... 60мин. х 20квт => 1200квт... при зареждането има загуби от минимум 15% и отиваме на 1380квт... За удобство- 1500квт или 1,5 МЕГАВАТА захранване ще е нужно на една такава станция да зареди 1 автомобил за 5 минути...

    Вие наясно ли сте изобщо колко е туй 1,5 мегавата? Жокер- апартамента ви е захранен с 15квт мощност, тоест говорим за 100 жилища... Само дето трафопостът ви с тези 1,5 мегавата е предвиден да захранва не 100, а 200+ жилища щото вие рядко ползвате повече от 5квт...
    Тоест или захранвате 200 жилища, или ЕДНА супер бърза зарядна станция... Сетихте ли се колко такива станции ще има не у вашия град, не и у държавата ви, а в световен мащаб? Пряко сили някога ще се появят 300 такива станции... И 250 ще са у Китай...
  • 8 Хасковски каунь

    2 0 Отговор
    Моята жули 1000км с едно зареждане на 100 български акумулатори по 100АЧ. на ремаркето на жигулката
  • 9 Васил

    6 1 Отговор
    Щом са казали 500 километра значи реално ще изминава макс 350 километра Китайците обичат да поразкрасяват техническите детайли..
  • 10 Пешо от панелката

    3 0 Отговор
    Галинчо малко амбреажче, стига с тоя копи-пейст.
  • 11 Гост

    4 0 Отговор
    Всяка седмица се появява новина за "революционна" батерия.