Камският автомобилен завод представи огромен кариерен самосвал с товароносимост 60 тона и пълна маса 87 тона. Петосният 11-метров "Самсон" е сравним с беларуските модели от семейството БелАЗ-7555, но е по-тесен и дълъг, което позволява движението му по цивилната пътна мрежа.
Товароносимостта на 16-колесния "Самсон" е рекордна за КамАЗ. Досега най-могъщият самосвал на руския производител бе четириосният 65801, който може да превозва до 32 тона.
За да подобрят маневреността на гигантския самосвал, инженерите на КамАЗ са снабдили със завиващи механизми първата, втората и петата ос. Първите два моста са с по две гуми, а трите задни - с по четири.
КамАЗ-65805, както е заводският индекс на камиона, има леген с обем 26 кубически метра. Товарната платформа може да се повдига под ъгъл до 50 градуса. За да се избегне замръзване през зимата, каросерията се подгрява от изгорелите газове.
"Самсон" ще се произвежда по индивидуални поръчки. Конструкцията му е максимално унифицирана с останалата продукция на КамАЗ. Самосвалът ще се оборудва с редови шестцилиндров турбодизел с мощност 550 к.с., разработен съвместно с Liebherr.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сега некой
Коментиран от #4, #11, #28, #41, #69
09:51 08.06.2020
2 Руски инженери
Коментиран от #6, #7, #10, #73
10:11 08.06.2020
3 стреч лимузина
Коментиран от #42, #51
10:13 08.06.2020
4 браво
До коментар #1 от "Сега некой":
А могат ли? И кое в този Камаз е нова разработка? Всичко е взето на готово, просто 20-30 години по-късно го пускат и руснаците.10:16 08.06.2020
5 реалиста
мухахха
Тоест са си платили за разработката
Коментиран от #30
10:16 08.06.2020
6 Петър
До коментар #2 от "Руски инженери":
Сега остава да кажеш-ушанки,пияници,червени и коментара ще ти стане бонбон,ще е върха на заучените фрази и апогей на незнанието.Коментиран от #9
10:19 08.06.2020
7 Рошко
До коментар #2 от "Руски инженери":
Ама какъвто камион направят, път не му трябваКоментиран от #12
10:20 08.06.2020
8 Вова
Коментиран от #31
10:37 08.06.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 kvy
До коментар #2 от "Руски инженери":
А западните инженери са масово имигранти от Индия и Източният блок. Така че, ако не бяха те надали европата щеше да е толкова напред!10:45 08.06.2020
11 1234
До коментар #1 от "Сега некой":
7 пъти Рали Дакар печелят. . Коментаритв са излишни. Като искаш здрава машина тази е....Коментиран от #20, #65
10:49 08.06.2020
12 Рошков
До коментар #7 от "Рошко":
Ти явно освен на картинка камаз не си виждал.А тоя 5 осен мелез м/у Либхер Ман и като му гледам кабината Рено. Ако не е със задвижване на всички мостове и до багера на мокър терен няма да стигне.Коментиран от #32, #43, #55
10:52 08.06.2020
13 Аз ако съм на Румен Радев
Коментиран от #14
11:05 08.06.2020
14 КАПИШ
До коментар #13 от "Аз ако съм на Румен Радев":
РУМЕН РАДЕВ Е УМЕН ПРЕЗИДЕН И НЯМА ДА ГО НАПРАВИ ТОВА. ВИЖ БОЙКО Е ГОТОВ ДА ДОСЪСИПЕ БЪЛГАРИЯ. МНОГО ОТ ПЪТНИТЕ СЪОРАЖЕНИЯ СА С ТОВАРОНОСИМОС ДО 64 ТОНА. В СЕГАШНИЯ МОМЕНТ ТОЗИ САМОСВАЛ ЩЕ РАЗРУШИ ПЪТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА.11:09 08.06.2020
15 Ушанка
11:11 08.06.2020
16 БАРС
Коментиран от #18, #76
11:15 08.06.2020
17 от запда
11:40 08.06.2020
18 Кънчо
До коментар #16 от "БАРС":
Продай си душата на СССР ако искаш , ама не ни занимавай с тея дърводелциКоментиран от #19, #45
11:58 08.06.2020
19 БАРС
До коментар #18 от "Кънчо":
Моля ви успокойте се .Тука си прав те имат какво да секът а ти скоро няма да имаш и с какво да се згрееш .опустошиха горите.А те имат тайга за 1000 поколения напред.Коментиран от #84
12:56 08.06.2020
20 БАРС
До коментар #11 от "1234":
Прав си но не 7 пъти а цели 14 и друго 2 рият екипаж винаги или второ или трето место много рядко 4Коментиран от #33
13:53 08.06.2020
21 някой си
Коментиран от #34
14:49 08.06.2020
22 Ушанка
14:55 08.06.2020
23 Водкаджия
14:57 08.06.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 тест за русофили
немец - гласувайте с плюс
руснак - гласувайте с минус
Коментиран от #35
15:10 08.06.2020
26 Добромир
Коментиран от #52
15:24 08.06.2020
27 Белаза носи над 300 тона
Коментиран от #36
15:44 08.06.2020
28 Ами не могат да правят нищо
До коментар #1 от "Сега некой":
Разбирам тоз камион с тези параметри да се беше появил 1990гКоментиран от #88
15:45 08.06.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Тоест муха без глава
До коментар #5 от "реалиста":
съвместната разработка одначава съвсем различно от това да си платиш и вземеш на готово. Съвместните разработки се осъществяват на принципа един разработва едно другия друго и накарая го събират в общо цяло. Ама то от злоба откъде да ги знаеш тези позробности,в гърнето ти като има само ушна кал и нищо повече.Коментиран от #86
17:23 08.06.2020
31 Ами то за нашия за
До коментар #8 от "Вова":
какво ни е такъв къде да го ползваме,като нямаме строежи в развитие и то огромни?17:27 08.06.2020
32 Предните два не са
До коментар #12 от "Рошков":
двигателни и колесната му формула е 10х6 трите задни са двигателни. А, КАМАЗ си е КАМАЗ дори и старите самосвали са в пъти по-проходими от западните си аналози,така,че този няма да е по-различен,а това където е направено там е направено за там и техните условия и изискванияи повярвай ще стигне не само до багера на поляната ами ум ще ти зайде откъде може да мине,нищо,че може да ти мяза на каква ли не западна помия. Втази област руснаците са ненадминати.Коментиран от #40
17:34 08.06.2020
33 Да не говорим че
До коментар #20 от "БАРС":
компания им правят другите рускоезични белорусите с МАЗ така,че това е тяхна запазена територия,а направите изпреварват даже и леките автомобили.17:40 08.06.2020
34 И какво са напрвили
До коментар #21 от "някой си":
германците за този завод? Купуват им продукцията ли или им плащат сметките или нещо друго правят твойте изпаднали германци. А, по-полека с тези висши изхвърляния за германците и техните "велики" инженери,че освен измами друго не правят или забрави за дизелгейт а умник мамин.Коментиран от #60, #61
17:44 08.06.2020
35 То те всичко лошо
До коментар #25 от "тест за русофили":
изобретяват тези немци и дизелгейта е тяхна разработка и още шменти капели са техни,а за двг преди Ото един французин на име Леноар през 1862г. изпробва за първи път своя автомобил с двигател работещ на газ от въглища,а Ото се приема за съвременния двигател,така,че не немците са първи,но трябва малко да си извадиш главата от дупката и да се поразтърсиш,а не на махленски приказки да лежиш.Коментиран от #64, #70
17:50 08.06.2020
36 Прочети с кой
До коментар #27 от "Белаза носи над 300 тона":
модел на БеЛАЗ го сравняват. Да по-малко носи от него но не 5 а само един път. Уловката тук е в това,че е по-тесен и в кариерите с техните пътища ще е по-лесен за маневриране и разминаване,а сигурно и като икономия на гориво,както и ползването на собствена продукция,а не вносна от друга държава та била тя и от Белорусия. Ако забелязвате напоследък изчезнаха кразовете от руската армия и са заместени от КАМЗ и УРАЛ,както и от БАЗ/БрянскияАвтомобилен Завод/ за многоколесните камиони.17:56 08.06.2020
37 Зверо
18:08 08.06.2020
38 Сталин
Големи разбирачи се извъдиха на камиони.
Карайте си вашите леки трошки. А камионите оставете на големите хора.
18:12 08.06.2020
39 SAD
18:31 08.06.2020
40 Българин
До коментар #32 от "Предните два не са":
ти явно никога не си карал дори четириос за повече/оси/ да не ти говоря.Само за едно си прав че камаза си е камаз. Относно проходимостта на този не съм сигурен че и последният мост е двигателен/съмнявам се/.А с този тонаж за ливадата/ както споменаваш/ЗАБРАВИ.Коментиран от #77
18:39 08.06.2020
41 стоян
До коментар #1 от "Сега некой":
До 1 ком -А известно ли ти е че само името и ламарината в този самосвал са руски - фирма Камаз е собственост на Мерцедес и механиката е от МерцедесКоментиран от #44
20:02 08.06.2020
42 чичо манчо
До коментар #3 от "стреч лимузина":
зле си със сметките, а и с разпоредбите20:02 08.06.2020
43 Шумахер
До коментар #12 от "Рошков":
Вземи изгледай филма на Дискавъри -"Адския път - Русия" !Там ще разбереш кой как се движи .
Коментиран от #50
20:37 08.06.2020
44 прочети малко преди да пишеш простотии
До коментар #41 от "стоян":
В края на 2008 г. Daimler купува за 300 млн. долара 10% от акциите на руския производител на камиони ОАО „КАМАЗ“. В резултат от сделката Daimler получава едно място в съвета на директорите на „КАМАЗ“.20:48 08.06.2020
45 Дърводелството е уважавана професия
До коментар #18 от "Кънчо":
но когато простащината се превърне в професия,е жалко.21:28 08.06.2020
46 сдггс
Коментиран от #47, #48, #49
21:45 08.06.2020
47 читател
До коментар #46 от "сдггс":
А двигателя от какво е - от пластмаса ?Коментиран от #66
21:50 08.06.2020
48 бастунчо
До коментар #46 от "сдггс":
Руският производител на автобуси и камиони ОАО "КАМАЗ" и швейцарската компания за производство на машини и оборудване Liebherr-International AG са подписали предварителен договор за производство на 6-цилиндрови, 12-литрови двигатели.Договорът е за съвместно сътрудничество при разработването и производството на Евро-5 дизелови и CNG двигатели, а на по-късен етап и за Евро-6 двигатели. Процесът ще се осъществява в заводите на руската компания, а новите двигатели ще бъдат монтирани в камионите и автобусите на КАМАЗ
21:55 08.06.2020
49 ЧНГ
До коментар #46 от "сдггс":
А Мерцедес като слагат двигатели на Рено - какво ? Само ламарините на Мерцедес ?!!21:56 08.06.2020
50 Българин
До коментар #43 от "Шумахер":
качи се покарай/не телефона/. Намали филмите.И пак ще говорим. М/У другото няма марка камион от европейските който да не съм карал. КамазО не искам и да го коментирам.Коментиран от #56
22:17 08.06.2020
51 мхй
До коментар #3 от "стреч лимузина":
Правят четириосни,но не поради тази причина,която си описал!!!23:29 08.06.2020
52 гтфуъгкй
До коментар #26 от "Добромир":
Браво колега,ясно и точно!23:33 08.06.2020
53 В.В.
23:43 08.06.2020
54 гражданин
23:46 08.06.2020
55 Панцер
До коментар #12 от "Рошков":
Като гледам самата кабина има стряшно много детайли на Актрос МП4,а броните и фаровете надолу приличат на Ивеко Тракер.Незнам къде видя Рено?!00:07 09.06.2020
56 Шумахер
До коментар #50 от "Българин":
Филмът не е руски а на Дискавъри. И ще разбереш руснаците какво правят и защо така го правят.При температури от минус 50 градуса нищо друго там не се движи , а руснаците правят гума !
А ти какво си карал , май на плейстейшъна.
00:24 09.06.2020
57 В.В.
00:28 09.06.2020
58 В.В.
00:33 09.06.2020
59 В.В.
00:50 09.06.2020
60 някой си
До коментар #34 от "И какво са напрвили":
Айде да не те наричам и аз тебе както си знам ! Седни и прочети нещо за развитието на Камаз от 2010 година насам ! Престани само червени книжки да четеш !03:50 09.06.2020
61 някой си
До коментар #34 от "И какво са напрвили":
За твое сведение и аз съм инженер, за разлика от тебе ! И се занимавам професионално с автомобили !Коментиран от #78
04:02 09.06.2020
62 Кама Сутра
Коментиран от #63, #67
05:50 09.06.2020
63 Инж Илич
До коментар #62 от "Кама Сутра":
Там асфалт няма ама и туй нещо никой няма да си го купи05:57 09.06.2020
64 тест за русофили
До коментар #35 от "То те всичко лошо":
Да, може да си прав, но виж, че има хора, които мислят, че Земята е плоска! Нещо да кажеш по въпроса, умнико?Коментиран от #79
07:31 09.06.2020
65 чуеур
До коментар #11 от "1234":
Прочети в нета, какво е руското в Камаз за Дакар. Мноооого си злеКоментиран от #74
07:38 09.06.2020
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Gost
До коментар #62 от "Кама Сутра":
Чуденето ти ще продължи докато не вденеш че този самосвал за където е предназначен не съществува опасност асфалта да се нагорещи07:53 09.06.2020
68 пътищар
Коментиран от #71, #72
08:19 09.06.2020
69 Могат
До коментар #1 от "Сега некой":
Могат да направят и телевизор но с черно бял екран.09:42 09.06.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 гост
До коментар #68 от "пътищар":
Ти защо мислиш има още една ос в сравнение с нормален тежкотоварен. А за мостовете повечето издържат в пъти възможния товар ако се смятат както трябва.11:34 09.06.2020
72 гост
До коментар #68 от "пътищар":
Но при 60 т. идва малко в повече от 10т. на ос (8 т. за по-топло време)11:38 09.06.2020
73 Иван
До коментар #2 от "Руски инженери":
Хората като имат пари тва не е проблем че западни инженери правят също така и руснаците имат добри инженериКоментиран от #83
12:29 09.06.2020
74 Скит'Ник
До коментар #65 от "чуеур":
Колега ,ами Какво да четеш в Интернет като в КамАЗ-а -ВСИЧКО Е РУСКО!-Нали ходя и купувам, за КамАЗ-и какво ли не!
Един Въздушен Филтър струва колкото 6 на някое Форд-че, при положение, че е два пъти по евтин от тази на конурцията.
Гумите и Те така..,Руските са едно, че по евтини и второ по издръжливи, на гадни терени от западните аналози.
Ти си Чети в Интернет -тая 'чиста монета' и сбирай инфо.
Реалния Живот Не е точно Интернет и написаното в него.
»К а м А З«
14:00 09.06.2020
75 тот
14:02 09.06.2020
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Взри се хубаво в
До коментар #40 от "Българин":
последната ос и ще видиш,че е същата като предните два нямат разлика.И да не съм карал четириос 8х8 и да нямам лична представа,но в казармата МАЗ-овете "Циклопите" съмги виждал в действие какво представляват,е разбира се този тук не може да се сравнява с тях,но за поляната съм сигурен,че ще отиде,а в тубата има доста клипове на Мерцедес и Ман 8Х8 в пясъчна кариера как хълцат на място и стоят,като паметници. Та западните за магистрали,а руските и за всичко останало.Коментиран от #87
18:09 09.06.2020
78 Не съм инженер да
До коментар #61 от "някой си":
попрището ми е на друго място,автомобилите са ми хоби,но това не ми пречи да поназнайвам някои неща. Та за КАМАЗ след 2010 година си произвеждат камионите и си ги търгуват основно на вътрешния пазар,а за там не им са необходими "строгите" европейски еконорми,а автомобили направени за да минават там където и човешки крак не е стъпвал,а за немските инженери да помагат им за магистралните влекачи за останалите няма как,защото тяхната техника няма как да издържи на суровите условия на които са подложени. Поне в ютуб има доста клипове с КАМАЗ как минават през реки и места където не би се осмелил да мине човек. А на тези новите гледах как при теглене се откъсна ухото за буксиране заедно с част от рамата и това явно е в резултат на немската инженерна помощ,която не е предвидена да се тегли от такива безпътни условия.Коментиран от #80
18:20 09.06.2020
79 Ами тези които
До коментар #64 от "тест за русофили":
твърдят да се качат поне на самолет и от 12-13 х.метра да я видят колко е плоска,защото ако беше така щеше да се виждат държавите като на булевард,а в действителност не е така. Има поне и кадри от МКС на земята ми вижте ги бе "умници" не да лаете,че земята била плоска,а то май с това което се опитвате да мислите май ви е плоско.18:29 09.06.2020
80 Някой си
До коментар #78 от "Не съм инженер да":
Това че си просто момче се вижда и от самолет ! Не е нужно да парадираш !Германците от двигател Камаз 740 , който беше 220 к.с. / 2600 оборота направиха двигател 480 к. с. / 1900 об. ! Ако ти говори това нещо !
20:43 09.06.2020
81 Scania R580
Така, а сега малко за този ,тъй велик нов Камаз.
Още 2017г.,това го има в сайта на Кмазите,
група от,забележете, Холандски специалисти от компанията DAEK engineering company,са посетили централата на Камаз-О,за да съдействат относно разработката на ново хидравлично окачване и задвижване за шасита с 5 оси.
Така,по принцип ,другарите от "ниската земя" са доста напред в доработките на всякакъв вид строителна техника,тежка механизация и т.н.
... и са доста добри в това си поприще.
За приликата с Мерцедес,между Кзмаз-о и Даймлер е сключен,така звучният български термин, джойнт венчър или по наше му, съвместно споразумение за производство на кабините за новите Камази и Мерцедеси.
За целта са изградили нов цех за производство в близост до завода на КамаЗите,ако не се лъжа с годишен капацитет от 50000 бр. кабинки.
За двигателите,разработките на новия 6 цилиндров редови,до колкото съм информиран,са си техни,но сглобката е със някой компоненти от западни производители.
А ,съвсем наскоро,15.05.2020г., отпразнуваха 3 милионната бройка произведен V8 агрегат.
Отделно от това споменават и разработката на новата гама R6 двигатели,отговарящи на евро 5 норма за вредни емисии.
https://kamaz.ru/en/press/releases/The_three-millionth_V8_engine_was_released_on_KAMAZ/
И последно има други фирми, които приоизвеждат такива специализирани камиони,като фирмата BAS доработва самосвали на базата на Волво,Ginaf доработват на базата
20:53 09.06.2020
82 Scania R580
Айде със здраве.
20:57 09.06.2020
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Голем смях
До коментар #30 от "Тоест муха без глава":
И какво не могат да произведат германците,че да правят съвместни разработки с руските орки .Тук съвместното е ,че немците го правят ,а руснаците дават парите,защото не могат да го направят.23:59 10.06.2020
87 Никси
До коментар #77 от "Взри се хубаво в":
за в минен и кариерен рудник само Татра и Камаз ама не от старите чайници 55111 а новите с по големите легени , старите друсат на табан като каруца , няма возия и няма производителност щото легена му събира матреял колко на една кокошка полог и харчи нафта като за световно , кофа и половина на ЕКГ-то събира у легена и пада от всякъде по минното трасе на пътя за табана, а Татри и Камази с дълбоките легени събират по три кофи спокойно и си носят товара Багер ЕКГ е електрически и се захранва с отделна подстанция за него с 6KW ток захранен с кабел към елтабло н багера , който тежи само 220тона с кофата стрелата и цялата платформа с група генератори и асинхронни двигатели , 4,5 до 6 м2 събира кофата матреял земна или скална маса , Камаза спрямо запдните автомобили като Ман , Скания , Мерцедес , Щаер и Рендето е по икономичен от към части и лесен за обслужване и върши същата работа като тях даже и повече , за Татрата е друга бира , тя няма нужда за реклама дори и тези новите Феникс !!!.22:43 13.09.2024
88 Никси
До коментар #28 от "Ами не могат да правят нищо":
що ние като правехме в Мадара Шумен Товарни Автомобили и Автобуси в Балкан Ботевград , къде са сега А ? ако се работеше по тях и след 90-та година , щяхме и Русняците да изпреварим с новите технологии , оборудване и с пре модернизация на нови Автомобили и Автобуси , къде са сега А ? !!! .12:23 17.09.2024