8 Юни, 2020 09:38 27 127 88

КамАЗ показа гигантски самосвал с товароносимост на БелАЗ

  • камаз-
  • белаз-
  • самсон-
  • самосвал

Камският автомобилен завод представи огромен кариерен самосвал с товароносимост 60 тона и пълна маса 87 тона. Петосният 11-метров "Самсон" е сравним с беларуските модели от семейството БелАЗ-7555, но е по-тесен и дълъг, което позволява движението му по цивилната пътна мрежа.

 

Товароносимостта на 16-колесния "Самсон" е рекордна за КамАЗ. Досега най-могъщият самосвал на руския производител бе четириосният 65801, който може да превозва до 32 тона.

 

За да подобрят маневреността на гигантския самосвал, инженерите на КамАЗ са снабдили със завиващи механизми първата, втората и петата ос. Първите два моста са с по две гуми, а трите задни - с по четири.

 

КамАЗ-65805, както е заводският индекс на камиона, има леген с обем 26 кубически метра. Товарната платформа може да се повдига под ъгъл до 50 градуса. За да се избегне замръзване през зимата, каросерията се подгрява от изгорелите газове.

 

"Самсон" ще се произвежда по индивидуални поръчки. Конструкцията му е максимално унифицирана с останалата продукция на КамАЗ. Самосвалът ще се оборудва с редови шестцилиндров турбодизел с мощност 550 к.с., разработен съвместно с Liebherr.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сега некой

    169 29 Отговор
    ще дойде и ще каже, че един телевевизор не могат да направят.

    Коментиран от #4, #11, #28, #41, #69

  • 2 Руски инженери

    37 166 Отговор
    Ко да зе ? Ко каза ко ? Всичко се разработа от западни инженери , тея за 100г един чук и едно длето не се научиха да ползват .

    Коментиран от #6, #7, #10, #73

  • 3 стреч лимузина

    20 78 Отговор
    5 оси са 56 тона. Къде е Камаз, къде Белаз със 75 тона на 2 оси. Те - простите германци правят до 4 оси, защото трябва да отговаря на максимално-допустимата дължина.

    Коментиран от #42, #51

  • 4 браво

    37 78 Отговор

    До коментар #1 от "Сега некой":

    А могат ли? И кое в този Камаз е нова разработка? Всичко е взето на готово, просто 20-30 години по-късно го пускат и руснаците.
  • 5 реалиста

    39 86 Отговор
    турбодизел с мощност 550 к.с., разработен съвместно с Liebherr.
    мухахха
    Тоест са си платили за разработката

    Коментиран от #30

  • 6 Петър

    100 17 Отговор

    До коментар #2 от "Руски инженери":

    Сега остава да кажеш-ушанки,пияници,червени и коментара ще ти стане бонбон,ще е върха на заучените фрази и апогей на незнанието.

    Коментиран от #9

  • 7 Рошко

    72 10 Отговор

    До коментар #2 от "Руски инженери":

    Ама какъвто камион направят, път не му трябва

    Коментиран от #12

  • 8 Вова

    17 29 Отговор
    Без аналог и качество ,предназначен за вътрешен пазар

    Коментиран от #31

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 kvy

    68 14 Отговор

    До коментар #2 от "Руски инженери":

    А западните инженери са масово имигранти от Индия и Източният блок. Така че, ако не бяха те надали европата щеше да е толкова напред!
  • 11 1234

    112 13 Отговор

    До коментар #1 от "Сега некой":

    7 пъти Рали Дакар печелят. . Коментаритв са излишни. Като искаш здрава машина тази е....

    Коментиран от #20, #65

  • 12 Рошков

    14 55 Отговор

    До коментар #7 от "Рошко":

    Ти явно освен на картинка камаз не си виждал.А тоя 5 осен мелез м/у Либхер Ман и като му гледам кабината Рено. Ако не е със задвижване на всички мостове и до багера на мокър терен няма да стигне.

    Коментиран от #32, #43, #55

  • 13 Аз ако съм на Румен Радев

    21 50 Отговор
    Ще задължа всички фирми в България които строят магистрали да накупят такива Камази...,..... така ще се подмажа на тавариш Путин

    Коментиран от #14

  • 14 КАПИШ

    48 18 Отговор

    До коментар #13 от "Аз ако съм на Румен Радев":

    РУМЕН РАДЕВ Е УМЕН ПРЕЗИДЕН И НЯМА ДА ГО НАПРАВИ ТОВА. ВИЖ БОЙКО Е ГОТОВ ДА ДОСЪСИПЕ БЪЛГАРИЯ. МНОГО ОТ ПЪТНИТЕ СЪОРАЖЕНИЯ СА С ТОВАРОНОСИМОС ДО 64 ТОНА. В СЕГАШНИЯ МОМЕНТ ТОЗИ САМОСВАЛ ЩЕ РАЗРУШИ ПЪТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА.
  • 15 Ушанка

    11 7 Отговор
    Ох дочакахме го
  • 16 БАРС

    96 12 Отговор
    НЕ ЗНАМ ЗАЩО ИМА ЕДНИ ХОРА ДЕТО САМО ЧАКАТ ДА СЕ НАПИШЕ НЕЩО ХУБАВО ЗА РУСИЯ ИЛИ РУСКО И ТЕ ВЕДНАГА ПОЧВАТ ДА Я ОПЛЮВАТ.И НАЙ ИНТЕРЕСТНОТО Е ,Чё СА ЕДНИ И Същи хора с различни псевдоними в комментариите та да им кажа нещто Няма значение с гого са го направили важното е че са го направили и си го имат на много по евтини цени в сравнение с нашите които нямаме наше производство а купуваме чуждо.Някога някъде преди 18_20 год немци и французи стигнаха до задънена улица с найголемият пътнически самолет еарбъс 380 мисля не можеше да излети и попитаха Путин на прес конференция от цял свят щте помогнете ли на проекта думите му бяха аз ви обещтавам самолетът ще излети и той изпрати инжинери именно които са запознати с ан 224 мрия.не можеха да направят гредите които да издържат тежеста.и Еарбъс излетя но нийкой не е оплювал че нее чисто европейски може би и за двигателите помогнаха.Руснаците дадоха много на света и то от Русия.А ние се гордеем с някъкви българи Които почти не са живеели в България и са работели за чужди държави.Моля успокойте се малко

    Коментиран от #18, #76

  • 17 от запда

    8 29 Отговор
    И тея копират като китайците.
  • 18 Кънчо

    14 59 Отговор

    До коментар #16 от "БАРС":

    Продай си душата на СССР ако искаш , ама не ни занимавай с тея дърводелци

    Коментиран от #19, #45

  • 19 БАРС

    46 7 Отговор

    До коментар #18 от "Кънчо":

    Моля ви успокойте се .Тука си прав те имат какво да секът а ти скоро няма да имаш и с какво да се згрееш .опустошиха горите.А те имат тайга за 1000 поколения напред.

    Коментиран от #84

  • 20 БАРС

    30 4 Отговор

    До коментар #11 от "1234":

    Прав си но не 7 пъти а цели 14 и друго 2 рият екипаж винаги или второ или трето место много рядко 4

    Коментиран от #33

  • 21 някой си

    14 34 Отговор
    Ако не са германците, и този руски гигант щеше отдавна да е "глътнал водичка " !

    Коментиран от #34

  • 22 Ушанка

    16 34 Отговор
    Един шофьор се залубил с жената на конструктора на камаз .И конструктора му го върнал като направил камаза шофьора да лежи постоянно мазен под него
  • 23 Водкаджия

    13 8 Отговор
    А тоз що с маска ,да него е страх от камазовируса
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 тест за русофили

    24 9 Отговор
    Двигателят с вътрешно горене е изобретен от:
    немец - гласувайте с плюс
    руснак - гласувайте с минус

    Коментиран от #35

  • 26 Добромир

    42 2 Отговор
    Къде видяхте кабина на рено ,всичко е МЕРЦЕДЕС. МЕРЦЕДЕС ИМАТ 11% ДЯЛ ОТ КАМАЗ, ЛИБХЕР ДРАГИ СПЕЦИАЛИСТИ ПО ВСИЧКИ ВЪПРОСИ СЪЩО СА С ДВИГАТЕЛИ НА МЕРЦЕДЕС ТАКА ЧЕ ЗА КВИ ЛИБХЕРИ И ЗА КВИ МАНОВЕ ГОВОРИТЕ НЕ ВИ ЗНАМ. ПЪРВО ВЗЕМЕТЕ ПРОЧЕТЕТЕ МАЛКО НЕ САМО ДА ВЛИЗАТЕ В PORNHUB!!!

    Коментиран от #52

  • 27 Белаза носи над 300 тона

    2 15 Отговор
    Тва е 5 пъти по малко

    Коментиран от #36

  • 28 Ами не могат да правят нищо

    7 21 Отговор

    До коментар #1 от "Сега некой":

    Разбирам тоз камион с тези параметри да се беше появил 1990г

    Коментиран от #88

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Тоест муха без глава

    32 6 Отговор

    До коментар #5 от "реалиста":

    съвместната разработка одначава съвсем различно от това да си платиш и вземеш на готово. Съвместните разработки се осъществяват на принципа един разработва едно другия друго и накарая го събират в общо цяло. Ама то от злоба откъде да ги знаеш тези позробности,в гърнето ти като има само ушна кал и нищо повече.

    Коментиран от #86

  • 31 Ами то за нашия за

    12 0 Отговор

    До коментар #8 от "Вова":

    какво ни е такъв къде да го ползваме,като нямаме строежи в развитие и то огромни?
  • 32 Предните два не са

    31 6 Отговор

    До коментар #12 от "Рошков":

    двигателни и колесната му формула е 10х6 трите задни са двигателни. А, КАМАЗ си е КАМАЗ дори и старите самосвали са в пъти по-проходими от западните си аналози,така,че този няма да е по-различен,а това където е направено там е направено за там и техните условия и изискванияи повярвай ще стигне не само до багера на поляната ами ум ще ти зайде откъде може да мине,нищо,че може да ти мяза на каква ли не западна помия. Втази област руснаците са ненадминати.

    Коментиран от #40

  • 33 Да не говорим че

    16 4 Отговор

    До коментар #20 от "БАРС":

    компания им правят другите рускоезични белорусите с МАЗ така,че това е тяхна запазена територия,а направите изпреварват даже и леките автомобили.
  • 34 И какво са напрвили

    22 14 Отговор

    До коментар #21 от "някой си":

    германците за този завод? Купуват им продукцията ли или им плащат сметките или нещо друго правят твойте изпаднали германци. А, по-полека с тези висши изхвърляния за германците и техните "велики" инженери,че освен измами друго не правят или забрави за дизелгейт а умник мамин.

    Коментиран от #60, #61

  • 35 То те всичко лошо

    23 2 Отговор

    До коментар #25 от "тест за русофили":

    изобретяват тези немци и дизелгейта е тяхна разработка и още шменти капели са техни,а за двг преди Ото един французин на име Леноар през 1862г. изпробва за първи път своя автомобил с двигател работещ на газ от въглища,а Ото се приема за съвременния двигател,така,че не немците са първи,но трябва малко да си извадиш главата от дупката и да се поразтърсиш,а не на махленски приказки да лежиш.

    Коментиран от #64, #70

  • 36 Прочети с кой

    12 2 Отговор

    До коментар #27 от "Белаза носи над 300 тона":

    модел на БеЛАЗ го сравняват. Да по-малко носи от него но не 5 а само един път. Уловката тук е в това,че е по-тесен и в кариерите с техните пътища ще е по-лесен за маневриране и разминаване,а сигурно и като икономия на гориво,както и ползването на собствена продукция,а не вносна от друга държава та била тя и от Белорусия. Ако забелязвате напоследък изчезнаха кразовете от руската армия и са заместени от КАМЗ и УРАЛ,както и от БАЗ/БрянскияАвтомобилен Завод/ за многоколесните камиони.
  • 37 Зверо

    33 2 Отговор
    Абе не знам какво толкоз плюете против Камазите , ама в автопарка имаме Камази и Татри от 80те години и още работят. Докато всички Манове и Ивеко отдавна ги нарязаха.
  • 38 Сталин

    25 5 Отговор
    Тука само тапунгери и ТУЛУПИ. Седят.
    Големи разбирачи се извъдиха на камиони.
    Карайте си вашите леки трошки. А камионите оставете на големите хора.
  • 39 SAD

    29 2 Отговор
    Този ако е натоварен и мине по някоя от нашите магистрали след него ще има коловози по един метър.
  • 40 Българин

    8 1 Отговор

    До коментар #32 от "Предните два не са":

    ти явно никога не си карал дори четириос за повече/оси/ да не ти говоря.Само за едно си прав че камаза си е камаз. Относно проходимостта на този не съм сигурен че и последният мост е двигателен/съмнявам се/.А с този тонаж за ливадата/ както споменаваш/ЗАБРАВИ.

    Коментиран от #77

  • 41 стоян

    2 20 Отговор

    До коментар #1 от "Сега некой":

    До 1 ком -А известно ли ти е че само името и ламарината в този самосвал са руски - фирма Камаз е собственост на Мерцедес и механиката е от Мерцедес

    Коментиран от #44

  • 42 чичо манчо

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "стреч лимузина":

    зле си със сметките, а и с разпоредбите
  • 43 Шумахер

    15 2 Отговор

    До коментар #12 от "Рошков":

    Вземи изгледай филма на Дискавъри -"Адския път - Русия" !
    Там ще разбереш кой как се движи .

    Коментиран от #50

  • 44 прочети малко преди да пишеш простотии

    19 0 Отговор

    До коментар #41 от "стоян":

    В края на 2008 г. Daimler купува за 300 млн. долара 10% от акциите на руския производител на камиони ОАО „КАМАЗ“. В резултат от сделката Daimler получава едно място в съвета на директорите на „КАМАЗ“.
  • 45 Дърводелството е уважавана професия

    12 1 Отговор

    До коментар #18 от "Кънчо":

    но когато простащината се превърне в професия,е жалко.
  • 46 сдггс

    5 15 Отговор
    двигателя е Liebherr и се произвежда от MAN. в този камаз само желязото е руско.

    Коментиран от #47, #48, #49

  • 47 читател

    11 2 Отговор

    До коментар #46 от "сдггс":

    А двигателя от какво е - от пластмаса ?

    Коментиран от #66

  • 48 бастунчо

    15 2 Отговор

    До коментар #46 от "сдггс":

    Руският производител на автобуси и камиони ОАО "КАМАЗ" и швейцарската компания за производство на машини и оборудване Liebherr-International AG са подписали предварителен договор за производство на 6-цилиндрови, 12-литрови двигатели.

    Договорът е за съвместно сътрудничество при разработването и производството на Евро-5 дизелови и CNG двигатели, а на по-късен етап и за Евро-6 двигатели. Процесът ще се осъществява в заводите на руската компания, а новите двигатели ще бъдат монтирани в камионите и автобусите на КАМАЗ
  • 49 ЧНГ

    19 0 Отговор

    До коментар #46 от "сдггс":

    А Мерцедес като слагат двигатели на Рено - какво ? Само ламарините на Мерцедес ?!!
  • 50 Българин

    1 8 Отговор

    До коментар #43 от "Шумахер":

    качи се покарай/не телефона/. Намали филмите.И пак ще говорим. М/У другото няма марка камион от европейските който да не съм карал. КамазО не искам и да го коментирам.

    Коментиран от #56

  • 51 мхй

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "стреч лимузина":

    Правят четириосни,но не поради тази причина,която си описал!!!
  • 52 гтфуъгкй

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Добромир":

    Браво колега,ясно и точно!
  • 53 В.В.

    5 0 Отговор
    Дайте да го пробвам... Моля!!Най якият ...от фамилията...
  • 54 гражданин

    16 3 Отговор
    Камаз е разработил добър самосвал.А на бълващите глупости ще кажа,че всичко,което е произведено в собствената държава облекчава собствената икономика!!! Относно характеристиките-съпоставими са с аналозите в този клас,Относно ползваните компоненти-всички производители ползват компоненти от доставчици,повечето са обединения и т.н.Относно качеството-ще видим след време,но при всички положения най-важно е,че задоволяват нуждите на собствения си пазар с продукт на добра цена.И специално за троловете: четете,анализирайте и мислете,а не тролете!!!
  • 55 Панцер

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Рошков":

    Като гледам самата кабина има стряшно много детайли на Актрос МП4,а броните и фаровете надолу приличат на Ивеко Тракер.Незнам къде видя Рено?!
  • 56 Шумахер

    8 3 Отговор

    До коментар #50 от "Българин":

    Филмът не е руски а на Дискавъри. И ще разбереш руснаците какво правят и защо така го правят.
    При температури от минус 50 градуса нищо друго там не се движи , а руснаците правят гума !
    А ти какво си карал , май на плейстейшъна.
  • 57 В.В.

    7 2 Отговор
    Камаз Мастер1185 КС...9 пъти преби всички на Дакара.......Това важи ли ,или не..???
  • 58 В.В.

    9 4 Отговор
    Камаз Мастер1185 КС...9 пъти преби всички на Дакара.......Това важи ли ,или не..???....Няма шофьор,който не иска да пробва нов камион,,особено от тоя клас.....Иначе карали всички камиони..,коли,жипки...Дрън. Дрън..
  • 59 В.В.

    5 3 Отговор
    Мотора е руски...109,%.Мердедес не могат да направят мотор... Пък за Ман. ,да не говорим....Камаз е руски камион...И се произвежда в Татарстан ......И ще ги трепе още 50 пъти на Дакара...Няма как...МБ е хилав и астматичен....Пълен боклук....Че има акции в , Камаз,,това е друга тема . Всичко се продава....И купува..
  • 60 някой си

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "И какво са напрвили":

    Айде да не те наричам и аз тебе както си знам ! Седни и прочети нещо за развитието на Камаз от 2010 година насам ! Престани само червени книжки да четеш !
  • 61 някой си

    7 1 Отговор

    До коментар #34 от "И какво са напрвили":

    За твое сведение и аз съм инженер, за разлика от тебе ! И се занимавам професионално с автомобили !

    Коментиран от #78

  • 62 Кама Сутра

    4 1 Отговор
    Чудя се едно такова нещо като мине със целия си товар по нагорещения асфалт ... Какво се случва ? :)

    Коментиран от #63, #67

  • 63 Инж Илич

    3 5 Отговор

    До коментар #62 от "Кама Сутра":

    Там асфалт няма ама и туй нещо никой няма да си го купи
  • 64 тест за русофили

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "То те всичко лошо":

    Да, може да си прав, но виж, че има хора, които мислят, че Земята е плоска! Нещо да кажеш по въпроса, умнико?

    Коментиран от #79

  • 65 чуеур

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "1234":

    Прочети в нета, какво е руското в Камаз за Дакар. Мноооого си зле

    Коментиран от #74

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Gost

    3 0 Отговор

    До коментар #62 от "Кама Сутра":

    Чуденето ти ще продължи докато не вденеш че този самосвал за където е предназначен не съществува опасност асфалта да се нагорещи
  • 68 пътищар

    1 4 Отговор
    Дължината на пътищата, способни да устоят на тази тежест, е много малка. Традиционната магистрала, скоростен път и първокласен път не са такива. Забравяме и за мостове и надлези.

    Коментиран от #71, #72

  • 69 Могат

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "Сега некой":

    Могат да направят и телевизор но с черно бял екран.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "пътищар":

    Ти защо мислиш има още една ос в сравнение с нормален тежкотоварен. А за мостовете повечето издържат в пъти възможния товар ако се смятат както трябва.
  • 72 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "пътищар":

    Но при 60 т. идва малко в повече от 10т. на ос (8 т. за по-топло време)
  • 73 Иван

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Руски инженери":

    Хората като имат пари тва не е проблем че западни инженери правят също така и руснаците имат добри инженери

    Коментиран от #83

  • 74 Скит'Ник

    4 0 Отговор

    До коментар #65 от "чуеур":

    Колега ,ами Какво да четеш в Интернет като в КамАЗ-а -ВСИЧКО Е РУСКО!
    -Нали ходя и купувам, за КамАЗ-и какво ли не!
    Един Въздушен Филтър струва колкото 6 на някое Форд-че, при положение, че е два пъти по евтин от тази на конурцията.
    Гумите и Те така..,Руските са едно, че по евтини и второ по издръжливи, на гадни терени от западните аналози.
    Ти си Чети в Интернет -тая 'чиста монета' и сбирай инфо.
    Реалния Живот Не е точно Интернет и написаното в него.
    »К а м А З«
  • 75 тот

    7 0 Отговор
    стига плюхте бе ,ние сме се омазали с лаина до гуша а плюем по другите ,кретени прости .българска дивотия ,напавете па вие нещо ,лесно е да плюете по готовото...
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Взри се хубаво в

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Българин":

    последната ос и ще видиш,че е същата като предните два нямат разлика.И да не съм карал четириос 8х8 и да нямам лична представа,но в казармата МАЗ-овете "Циклопите" съмги виждал в действие какво представляват,е разбира се този тук не може да се сравнява с тях,но за поляната съм сигурен,че ще отиде,а в тубата има доста клипове на Мерцедес и Ман 8Х8 в пясъчна кариера как хълцат на място и стоят,като паметници. Та западните за магистрали,а руските и за всичко останало.

    Коментиран от #87

  • 78 Не съм инженер да

    1 5 Отговор

    До коментар #61 от "някой си":

    попрището ми е на друго място,автомобилите са ми хоби,но това не ми пречи да поназнайвам някои неща. Та за КАМАЗ след 2010 година си произвеждат камионите и си ги търгуват основно на вътрешния пазар,а за там не им са необходими "строгите" европейски еконорми,а автомобили направени за да минават там където и човешки крак не е стъпвал,а за немските инженери да помагат им за магистралните влекачи за останалите няма как,защото тяхната техника няма как да издържи на суровите условия на които са подложени. Поне в ютуб има доста клипове с КАМАЗ как минават през реки и места където не би се осмелил да мине човек. А на тези новите гледах как при теглене се откъсна ухото за буксиране заедно с част от рамата и това явно е в резултат на немската инженерна помощ,която не е предвидена да се тегли от такива безпътни условия.

    Коментиран от #80

  • 79 Ами тези които

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "тест за русофили":

    твърдят да се качат поне на самолет и от 12-13 х.метра да я видят колко е плоска,защото ако беше така щеше да се виждат държавите като на булевард,а в действителност не е така. Има поне и кадри от МКС на земята ми вижте ги бе "умници" не да лаете,че земята била плоска,а то май с това което се опитвате да мислите май ви е плоско.
  • 80 Някой си

    5 0 Отговор

    До коментар #78 от "Не съм инженер да":

    Това че си просто момче се вижда и от самолет ! Не е нужно да парадираш !
    Германците от двигател Камаз 740 , който беше 220 к.с. / 2600 оборота направиха двигател 480 к. с. / 1900 об. ! Ако ти говори това нещо !
  • 81 Scania R580

    2 2 Отговор
    И да се пените и плюнчите,Камаз-О си един.
    Така, а сега малко за този ,тъй велик нов Камаз.
    Още 2017г.,това го има в сайта на Кмазите,
    група от,забележете, Холандски специалисти от компанията DAEK engineering company,са посетили централата на Камаз-О,за да съдействат относно разработката на ново хидравлично окачване и задвижване за шасита с 5 оси.
    Така,по принцип ,другарите от "ниската земя" са доста напред в доработките на всякакъв вид строителна техника,тежка механизация и т.н.
    ... и са доста добри в това си поприще.
    За приликата с Мерцедес,между Кзмаз-о и Даймлер е сключен,така звучният български термин, джойнт венчър или по наше му, съвместно споразумение за производство на кабините за новите Камази и Мерцедеси.
    За целта са изградили нов цех за производство в близост до завода на КамаЗите,ако не се лъжа с годишен капацитет от 50000 бр. кабинки.
    За двигателите,разработките на новия 6 цилиндров редови,до колкото съм информиран,са си техни,но сглобката е със някой компоненти от западни производители.
    А ,съвсем наскоро,15.05.2020г., отпразнуваха 3 милионната бройка произведен V8 агрегат.
    Отделно от това споменават и разработката на новата гама R6 двигатели,отговарящи на евро 5 норма за вредни емисии.
    https://kamaz.ru/en/press/releases/The_three-millionth_V8_engine_was_released_on_KAMAZ/
    И последно има други фирми, които приоизвеждат такива специализирани камиони,като фирмата BAS доработва самосвали на базата на Волво,Ginaf доработват на базата
  • 82 Scania R580

    2 1 Отговор
    На Даф,и не на последно място, съвременните Татри, които май пак нещо се бяха джойнтнали с Даф.Та така, накратко за Камаз-О.
    Айде със здраве.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Голем смях

    2 3 Отговор

    До коментар #30 от "Тоест муха без глава":

    И какво не могат да произведат германците,че да правят съвместни разработки с руските орки .Тук съвместното е ,че немците го правят ,а руснаците дават парите,защото не могат да го направят.
  • 87 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Взри се хубаво в":

    за в минен и кариерен рудник само Татра и Камаз ама не от старите чайници 55111 а новите с по големите легени , старите друсат на табан като каруца , няма возия и няма производителност щото легена му събира матреял колко на една кокошка полог и харчи нафта като за световно , кофа и половина на ЕКГ-то събира у легена и пада от всякъде по минното трасе на пътя за табана, а Татри и Камази с дълбоките легени събират по три кофи спокойно и си носят товара Багер ЕКГ е електрически и се захранва с отделна подстанция за него с 6KW ток захранен с кабел към елтабло н багера , който тежи само 220тона с кофата стрелата и цялата платформа с група генератори и асинхронни двигатели , 4,5 до 6 м2 събира кофата матреял земна или скална маса , Камаза спрямо запдните автомобили като Ман , Скания , Мерцедес , Щаер и Рендето е по икономичен от към части и лесен за обслужване и върши същата работа като тях даже и повече , за Татрата е друга бира , тя няма нужда за реклама дори и тези новите Феникс !!!.
  • 88 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ами не могат да правят нищо":

    що ние като правехме в Мадара Шумен Товарни Автомобили и Автобуси в Балкан Ботевград , къде са сега А ? ако се работеше по тях и след 90-та година , щяхме и Русняците да изпреварим с новите технологии , оборудване и с пре модернизация на нови Автомобили и Автобуси , къде са сега А ? !!! .