Тази година южнокорейската компания LG Chem планира да започне производството на батерии за електромобилите на Tesla в местна фабрика, след като американският технологичен гигант увеличи поръчките си в отговор на голямото търсенето, заяви източник, цитиран от Reuters.
"Tesla не иска само LG Chem, но и други партньорски компании да увеличат доставките си. Причината са добрите продажби на американските електромобили", заяви източникът пред Reuters.
Според друга информация на медията, LG Chem преобразува част от заводите си в Южна Корея, за да произвежда батерии за Tesla. Двете компании вече си сътрудничат в Нанкин, Китай. Там фабрика на LG Chem прави акумулаторни батерии за Tesla.
Говорител на южнокорейската компания отказа коментар по темата.
В четвъртък Tesla обяви, че е победила прогнозите за глобални доставки на електромобили през второто тримесечие, игнорирайки забраната за производство в САЩ поради коронавирусната пандемия.
У дома американската фирма участва в съвместна фабрика за батерии с японската Panasonic. Освен това, Tesla добави LG Chem и китайската CATL като доставчици на най-скъпия компонент в електромобилите в своята фабрика в Шанхай.
Сътрудничеството с американския пионер на електрически коли със сигурност се отразява добре на южнокорейската компания. До сега през 2020-а акциите на LG Chem са скочили с близо 60%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Удар под кръста
11:43 05.07.2020
2 Госあ
Коментиран от #3, #4
11:44 05.07.2020
3 Щели?
До коментар #2 от "Госあ":
Те вече СА на батерии, разбира се за кратко разстояние. Така че дори влак стрела с батерии вече има! Батерии трябват навсякъде.Коментиран от #5
11:52 05.07.2020
4 Губи ти се нишката
До коментар #2 от "Госあ":
Към момента пълното рециклиране на батериите не е икономически обосновано, защото за да се автоматизира напълно, трябва да има огромно количество еднотипни батерии, какви това в момента няма откъде да дойдат.Ти като си предадеш акумулатора на вторични суровини. Колко плащаш за преработката му? Не само, че не плащаш но и ти дават пари, нали? Защо си мислиш, че някой ще си хвърли литиево-йонните батерии, при положение че може да вземе десетки пъти повече пари, отколкото за оловен акумулатор?
Коментиран от #6
11:58 05.07.2020
5 Госあ
До коментар #3 от "Щели?":
Влак какъв 😂 хахахахаКоментиран от #8
12:01 05.07.2020
6 Госあ
До коментар #4 от "Губи ти се нишката":
А на теб ти се губят невронни връзки да сравняваш акумулатор с батерия която да задвижи влака "стрела" 😂12:02 05.07.2020
7 И за влак стрела ли не си чувал
информира “CNN”. N700S – ‘S’ идващо от “Supreme” (в превод върховен), е влязъл в експлоатация на 1 юли и е предназначен да обслужва линията Токайдо Шинкансен...Той може да се движи с до 360 километра в час – нов рекорд, поставен по време на пробен пуск през 2019 г., което го прави един от най-бързите влакове в света. Работната скорост обаче ще бъде ограничена до 285 километра в час...Снабден е и със система за самозадвижване на ЛИТИЕВО-ЙОННА БАТЕРИЯ – първата по рода си в света. Тази система позволява влакът да се движи на кратко разстояние самостоятелно по време на прекъсване на електрозахранването и ще позволи да се придвижва до по-безопасно място с ниска скорост, ако се заседи в зона с висок риск – на мост или в тунел, например – по време на земетресение."
Дали влак стрела, електромобил, или батерия за съхранение на енергия, все са литиево-йонни батерии, които струват десетки пъти повече от оловните акумулатори. Като гледам, въпреки че се изкупуват на по-ниска цена и има достатъчно текучество, земята не е зарината с оловни акумулатори. С кое точно не си съгласен, или репликираш ей така по инерция?
Коментиран от #9, #11
12:23 05.07.2020
8 И за влак стрела ли не си чувал
До коментар #5 от "Госあ":
Чукни едно търсене в google. Нито е срамно нито боли. Ще ти излязат хиляди статии и картинки. Това нарицателно не съм го измислил аз.Коментиран от #10
12:29 05.07.2020
9 Госあ
До коментар #7 от "И за влак стрела ли не си чувал":
Използвал съм такъв и то не веднъж 😉 Наричат се Шинкансен. И ТЖВ съм използвал и то не веднъж. И всички са на релси и електропреносна мрежа. И между другото, тези експериментални влакове развиват със 70-80 км повече от стандартните. Освен това изобщо не смятам че са на батерии. Няма да търся. Те японците и литиево йонната батерия измислиха,само че я ползват по предназначение- за фенерчета,лаптопи и хибриди. Е, ще пуснат и електрокари в Европа, кой е луд да отказва от баницата.Коментиран от #14
12:33 05.07.2020
10 Госあ
До коментар #8 от "И за влак стрела ли не си чувал":
Превода на Шинкансен е съвсем друг, математикоКоментиран от #12
12:36 05.07.2020
11 Госあ
До коментар #7 от "И за влак стрела ли не си чувал":
Като ги пействаш тези опорки, обръщай внимание на детайлите "Тази система позволява влакът да се движи на кратко разстояние самостоятелно по време на прекъсване на електрозахранването" Токио-Киото развива на места по голяма скорост от 360. ТЖВ същоКоментиран от #13
12:41 05.07.2020
12 Дрън-дрън
До коментар #10 от "Госあ":
А в Европа и Китай има ли Шинкансен?Коментиран от #15
12:42 05.07.2020
13 И къде видя противоречията
До коментар #11 от "Госあ":
"Те вече СА на батерии, разбира се за кратко разстояние. Така че дори влак стрела с батерии вече има! Батерии трябват навсякъде." Има ли батерии - има! Литиево йонни ли са? Имат ли нужда от рециклиране след края на жизнения им цикъл? Това че са първите, не означава че ще са последните влакове с батерии, а в един влак има батерии колкото за десетки автомобили.12:45 05.07.2020
14 гост
До коментар #9 от "Госあ":
Ползвал си на баба си кюлотите да си скриеш наа...кания зад..ник , това си ползвал ! А и да си , това доказва единствено , че си толкова задръстен , че в челото да те удари , няма да разбереш !!!12:54 05.07.2020
15 Госあ
До коментар #12 от "Дрън-дрън":
Французите му викат ТЖВ. Китайците не знам как. Там не съм ползвал. А пък общото и най важното е, че такива влакове има там където има ядрена енергетика.Коментиран от #16, #18
13:02 05.07.2020
16 Не бе
До коментар #15 от "Госあ":
Има ядрена енергетика, там където има такива влакове! Без влаковете, няма как да пренасят ядрата на енергетиката толкова бързо!Коментиран от #17
13:15 05.07.2020
17 Госあ
До коментар #16 от "Не бе":
Абе може и така да е,ама определено вятъра няма да може да ги задуха с такава скорост 😂Коментиран от #24, #25
13:21 05.07.2020
18 Дай хилтито
До коментар #15 от "Госあ":
Къртил ли си някога с хилти? Хилтито каква марка беше - bosch или makita? Така и с твоите влакове. Нашите влакове БДЖ ли им казват? Влак стрела е нарицателно за високоскоростен влак. TGV и Шинкансен са имена.Коментиран от #20, #21
13:25 05.07.2020
19 kjl
13:25 05.07.2020
20 Госあ
До коментар #18 от "Дай хилтито":
Пак правиш аналогии с акумулатор и батерия, която да движи влака 😂Коментиран от #22, #29
13:28 05.07.2020
21 гост
До коментар #18 от "Дай хилтито":
И го питай помни ли ,че и хилтитата нямаха батерии , пък сега кабели нямат , хахахахах !!!Коментиран от #23
13:28 05.07.2020
22 гост
До коментар #20 от "Госあ":
Да де , преди 10 години щеше да плещиш , че и хилти с батерия няма да има никога , ама нанай , естествено има и то повечето !! Даже косачките за трева скоро ще са САМО на батерия !!13:32 05.07.2020
23 И маркучи нямат
До коментар #21 от "гост":
Вече и гумаджиите захвърлиха гайковертите на въздух и минаха на батерии, което само до преди пет години беше немислимо.13:33 05.07.2020
24 гост
До коментар #17 от "Госあ":
А вятъра не влаковете ти , а цели държави и то от рода на Великобритания така издухва , че се чудят къде да си дянат тока и ПЛАЩАТ на потребителите , за да го ползват !!! И там пак батериите ще оправят работата , за твой ужас и мъка !!13:34 05.07.2020
25 гост
До коментар #17 от "Госあ":
И за твое сведение на планетата има енергия от вятър над 1000 ПЪТИ повече от цялата сега употребявана и произвеждана от човека !! И на височини от над 2-3 000 метра особено в моретата има ПОСТОЯННИ И ДЕНОНОЩНИ ВЕТРОВЕ !!! И именно там сега почват да навлизат новите летящи ветрогенератори , които на всичкото отгоре са ПО-ЕВТИНИ , щото кулите на сегашните са до 60% от цената , а новите са крила , поддържани от самия вятър !!! И такива работи ще "ползваш" скоро , щеш не щеш , хахахах !!!Коментиран от #26
13:40 05.07.2020
26 12345
До коментар #25 от "гост":
А тока от тези хвърчила ще го пращат към екоджендърите в балониКоментиран от #27, #28
18:51 05.07.2020
27 гост
До коментар #26 от "12345":
Не , ще изпаряват с него петролофилчета директно с мълнии , за да ти отговоря също толкова идиотски , също в петролофилски стил !!19:19 05.07.2020
28 гост
До коментар #26 от "12345":
Поне като пишеш "хвърчила" да се беше сетил , че даже те са свързани със земята с въже (кабел) , който освен че ги държи на едно място може да върши и други работи (да провежда ток) , ама това е много мислене за петролофилчета !!19:25 05.07.2020
29 Ти си уникален!
До коментар #20 от "Госあ":
На мнението"Къртил ли си някога с хилти? Хилтито каква марка беше - bosch или makita? Така и с твоите влакове. Нашите влакове БДЖ ли им казват? Влак стрела е нарицателно за високоскоростен влак. TGV и Шинкансен са имена." Си отговорил: "Пак правиш аналогии с акумулатор и батерия, която да движи влака 😂". Само ти виждаш такава аналогия, сигурен съм. Между другото акумулаторите също са батерии - акумулаторни батерии, независимо от химията, въпреки че едните са оловно-киселинни, а другите литиево-йонни.
Коментиран от #30
22:24 05.07.2020
30 Госあ
До коментар #29 от "Ти си уникален!":
Мисирко, френската държавна железница се нарича sncf, а не TGV. TGV са само бързите влакове. Японските са частни и всеки Шинкансен на съответната компания има име,като Токайдо, който си споменал.Коментиран от #33
23:49 05.07.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Хубаво де
До коментар #30 от "Госあ":
Само не разбрах защо на български, вместо скоростен влак, е по-правилно да кажа шинкансен, дори когато говорим за европейски или китайски скоростен влак, но влак-стрела било грешно? Ще ми обясниш ли логиката? Дори в Уикипедия, и шинкансен и TGV са описани и като влак стрела.07:51 06.07.2020