Volvo реши един от проблемите при зареждане на електромобили

9 Април, 2025 18:15 3 053 12

  • volvo-
  • батерия-
  • електромобили-
  • зареждане

PU500 осигурява енергия за до 20 коли на ток

Volvo реши един от проблемите при зареждане на електромобили - 1

Volvo представи акумулаторната система за съхранение на енергия PU500 - революционно мобилно енергийно решение, предназначено да осигури възможности за зареждане навсякъде и по всяко време, дори при прекъсване на електропреносната мрежа, причинено от природни бедствия или други смущения. Тази преносима електроцентрала обещава да промени начина, по който получаваме достъп до електричество и го използваме, особено за електромобилите.

PU500, разполагащ с капацитет за съхранение от 500 kWh, е проектиран да захранва всичко - от домове и промишлени предприятия до строителни обекти, работещи в райони, засегнати от бедствия. Volvo Energy подчертава неговата гъвкавост, като изтъква способността му да захранва концерти и развлекателни събития и, което е изключително важно, да осигурява зареждане на електромобили в движение на отдалечени места.

Volvo реши един от проблемите при зареждане на електромобили

С бързата си скорост на зареждане и разреждане от 240 kW PU500 може да зареди повечето електромобили само за няколко минути и да достигне пълен заряд само за няколко часа. „С вграденото зарядно устройство от типа CCS2 PU500 е проектирано да работи с всички електрически съоръжения на пазара, независимо от компанията, която ги произвежда“, обяснява Никлас Тулин, мениджър стационарни системи на Volvo Energy. „Това гарантира, че всяко устройство, включително електрически автомобили, може да бъде захранвано, което значително увеличава гъвкавостта на нашия продукт.“

Volvo реши един от проблемите при зареждане на електромобили

Здравата литиево-йонна батерия на PU500 позволява да се зареждат до 20 електромобила на ден или да се захранват три електрически тежкотоварни камиона или строителни машини. Volvo подчертава възможностите за бързо зареждане на устройството, като заявява, че то може да зареди тежкотоварен камион за около 1,5 часа.

Проектиран за мобилност, PU500 може лесно да се транспортира с камион и да се разполага в отдалечени райони, като осигурява незабавен достъп до енергия. Volvo обяви също, че устройството ще разполага с цифрови услуги за дистанционно наблюдение и планиране на операциите по зареждане.

Въпреки че конкретната дата на пускане на пазара и подробностите за цените остават неразкрити, представянето на PU500 е сигнал за значителна стъпка към независимостта на мрежата и мобилните енергийни решения, които потенциално могат да предизвикат революция в зареждането на електромобили и достъпа до енергия в различни среди.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Китин от Китен

    11 2 Отговор
    И колко колици може да зареди това чудо?
    Малки колици, не големи. Питам, щото ги смятам някъде до около 10 заряда.
    А ТИР, като този на снимката, може ли да зареди? А втори, след него?
    И като се зареди ТИРа - какво прави - качва източената зарядна станция и я кара на 50 к да се зареди, после я връща на мястото й, пак дозарежда от нея и продължава пътя си?

    Коментиран от #2

  • 2 име

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Китин от Китен":

    Нещо такова се получава. Голям акумулатор. Хората за такива случаи слагат генератори, ама волво са решили да се правят на интересни само и само да предложат нещо различно.
  • 3 Фхцьй

    5 1 Отговор
    Нали Тесла щяха да правят разни подобни милиони буферни батерии? Май след пилотните инсталации в Австралия настана тишина.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 роад

    4 0 Отговор
    Дизел генератор му е майката
  • 7 бла бла мисирка

    8 0 Отговор
    И тази голяма батерия нали трябва да се зарежда предварително от някъде
  • 8 гжотст

    5 0 Отговор
    Тоя бидон с ток как ще го пренасяш

    Коментиран от #9

  • 9 Бидоня срещу перчема

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "гжотст":

    Точно това е идеята на всяка буферна батерия. Да напълниш бидоня с вода когато има и колкото има - с чаша, включително чашка за кафе или халба за бира, канче, с шепи може да пълниш вода, А може и да го напълниш с маркуча, а когато няма вода Или ти трябва много наведнъж да си гребнеш с 20-литровата кофа за секунда вместо да чакаш да я пълниш една минута с маркуча..

    Същия принцип се използва в казанчето с водата. В същото помещение този принцип, но за буферирането на електрическа енергия се използва във всяка баня - електрическият бойлер загрява вода с малка мощност с часове, за да се събере достатъчно за да я източиш за няколко минути с много по-голяма мощност, за да не се товари системата от проточни бойлери които загряват водата директно на момента.

    Друг е въпросът че мощността и капацитета на тази батерия са смешни. За камиони трябва минимум мегават мощност, което пък позволява зареждането на 4 автомобила с по 250kW едновременно.
  • 10 батерията е батерия

    3 0 Отговор
    защото може да се пълни и празни и..... ДА СЕ СМЕНЯ когато е празна. Докато не го направите това въглеродното гориво ще царува.
  • 11 Петър

    0 0 Отговор
    Може също така да се монтира зад кабината на шофьора и да си кара с нея. Примерно 2000-3000 км.
  • 12 Тома Неварни

    0 0 Отговор
    500 kWh? Да захрани концерт? За колко минути? А-е стига, бе!