Mercedes-Benz продължава по пътя към електрификацията на градските автобуси. Производителят представи премиерно изцяло електрическия eCitaro G. Новият 18,13-метров автобус е идеален за превози в задръствания по маршрути с голям брой пътници и е важен фактор за подобряване на качеството на живот в градовете. Автобусът може да бъде оборудван с иновативни твърдотелни акумулатори (опционално). С тази нова концепция на батериите Mercedes-Benz повежда технологичното развитие не само в сегмента на автобусите, но и в автомобилостроенето в световен мащаб.
Както съчлененият eCitaro G, така и соло-автобусът eCitaro отговарят на индивидуалните изисквания на транспортните компании, като улесняват преминаването към електромобилност. Стандартните батерии в eCitaro G и eCitaro се зареждат с постоянен ток чрез заряден конектор със заряден изход до 150 kW. Конекторът се намира от дясната страна над свода на предния мост. През идната пролет ще се предлагат и още няколко позиции на контактните точки за зареждане от лявата страна и в задната част на превозното средство.
Новият eCitaro G е първият градски автобус в световен мащаб, който е оборудван с твърдотелна батерия. Тези батерии имат много висока енергийна плътност – около 25% по-голяма от новата генерация на традиционните литиево-йонни батерии с течен електролит. Новата технология на батерията с енергиен капацитет 441 kWh всяка е налична както за съчленен автобус, така и за солов. Това осигурява на eCitaro G пробег до 220 километра при благоприятни условия със средна скорост, топография и натоварване при стандартни климатични условия. През зимата с включено отоплението eCitaro G покрива впечатляващите 170 километра пробег.
Друго предимство на твърдотелните батерии е дългият им експлоатационен живот. С тази технология автобусите еCitaro/eCitaro G получават гаранция до десет години или енергийна производителност до 280 MWh на комплект батерии. Поради различните си характеристики градските автобуси с твърдотелни батерии покриват различни приложения от тези с литиево-йонните батерии, използвани до този момент. Mercedes-Benz ще предложи на транспортните оператори избор: eCitaro G и eCitaro ще бъдат достъпни с опция за твърдотелни батерии или нови, по-мощни NMC батерии.
Другият изцяло нов автобус на Mercedes-Benz е Intouro. Той също е електрически, но е предназначен за междуградски пътувания и вдига високо летвата при автобусите за междуградски и екскурзионен транспорт. Intouro се характеризира с голям набор от приложения: от училищен до практичен автобус с багажно отделение, от автобус за превоз на служители до такъв, подходящ за екскурзии през уикенда. Това е първият автобус, който включва уникалната система за аварийно спиране Active Brake Assist 5 (ABA 5).
За първи път системата работи в комбинация с радар и камера. Тя може автоматично да задейства спирачната система, за да избегне неподвижно или движещо се препятствие. Като първата общодостъпна система за аварийно спиране за автобуси, ABA 5 може да извърши и автоматизирана спирачна маневра с пълно спиране, за избягване на преминаващи пешеходци. Sideguard Assist функцията в новия Intouro пък ще подпомага водача главно при завои в градска среда и ще осигурява ефективна защита на по-уязвимите участници в движението, като пешеходци и велосипедисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Преходник
Коментиран от #2, #3
12:03 01.10.2020
2 Мислещ
До коментар #1 от "Преходник":
То май само комунягите по върховете са на тази вълна и се самонадъхват, обикновените хора не са особено ентусиазирани и са наясно, че нито ще им е по-изгодно, нито по-екологично, дори напротив за второто - вече все повече лъсва за какво иде реч.Коментиран от #5
12:20 01.10.2020
3 Що за
До коментар #1 от "Преходник":
... идиотизъм! Обществен лозунг да се сравнява с технически!!!12:22 01.10.2020
4 куку руку ку
12:31 01.10.2020
5 грешиш
До коментар #2 от "Мислещ":
Комунягите предпочитат дизел.13:03 01.10.2020
6 Край
В градовете си слагаш жици и никакви скъпи батерии ти не трябват.
кола с батерии - да. камион, автобус, влак, кораб и самолет с батерии е глупост.
16:15 01.10.2020