1 Октомври, 2020 11:52 7 484 6

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes

  • автобус-
  • мерцедес-
  • mercedes-benz-
  • електрически автобус

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes - 1

Mercedes-Benz продължава по пътя към електрификацията на градските автобуси. Производителят представи премиерно изцяло електрическия eCitaro G. Новият 18,13-метров автобус е идеален за превози в задръствания по маршрути с голям брой пътници и е важен фактор за подобряване на качеството на живот в градовете. Автобусът може да бъде оборудван с иновативни твърдотелни акумулатори (опционално). С тази нова концепция на батериите Mercedes-Benz повежда технологичното развитие не само в сегмента на автобусите, но и в автомобилостроенето в световен мащаб.

Както съчлененият eCitaro G, така и соло-автобусът eCitaro отговарят на индивидуалните изисквания на транспортните компании, като улесняват преминаването към електромобилност. Стандартните батерии в eCitaro G и eCitaro се зареждат с постоянен ток чрез заряден конектор със заряден изход до 150 kW. Конекторът се намира от дясната страна над свода на предния мост. През идната пролет ще се предлагат и още няколко позиции на контактните точки за зареждане от лявата страна и в задната част на превозното средство.

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes

Новият eCitaro G е първият градски автобус в световен мащаб, който е оборудван с твърдотелна батерия. Тези батерии имат много висока енергийна плътност – около 25% по-голяма от новата генерация на традиционните литиево-йонни батерии с течен електролит. Новата технология на батерията с енергиен капацитет 441 kWh всяка е налична както за съчленен автобус, така и за солов. Това осигурява на eCitaro G пробег до 220 километра при благоприятни условия със средна скорост, топография и натоварване при стандартни климатични условия. През зимата с включено отоплението eCitaro G покрива впечатляващите 170 километра пробег.

Друго предимство на твърдотелните батерии е дългият им експлоатационен живот. С тази технология автобусите еCitaro/eCitaro G получават гаранция до десет години или енергийна производителност до 280 MWh на комплект батерии. Поради различните си характеристики градските автобуси с твърдотелни батерии покриват различни приложения от тези с литиево-йонните батерии, използвани до този момент. Mercedes-Benz ще предложи на транспортните оператори избор: eCitaro G и eCitaro ще бъдат достъпни с опция за твърдотелни батерии или нови, по-мощни NMC батерии.

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes


Другият изцяло нов автобус на Mercedes-Benz е Intouro. Той също е електрически, но е предназначен за междуградски пътувания и вдига високо летвата при автобусите за междуградски и екскурзионен транспорт. Intouro се характеризира с голям набор от приложения: от училищен до практичен автобус с багажно отделение, от автобус за превоз на служители до такъв, подходящ за екскурзии през уикенда. Това е първият автобус, който включва уникалната система за аварийно спиране Active Brake Assist 5 (ABA 5).

За първи път системата работи в комбинация с радар и камера. Тя може автоматично да задейства спирачната система, за да избегне неподвижно или движещо се препятствие. Като първата общодостъпна система за аварийно спиране за автобуси, ABA 5 може да извърши и автоматизирана спирачна маневра с пълно спиране, за избягване на преминаващи пешеходци. Sideguard Assist функцията в новия Intouro пък ще подпомага водача главно при завои в градска среда и ще осигурява ефективна защита на по-уязвимите участници в движението, като пешеходци и велосипедисти.

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Преходник

    13 9 Отговор
    Преходът към електромобилност е също като преходът от социализъм към единний светлий комунизъм. Колкото повече преход, толкова повече кирливи ризи лъсват и накрая всичко ще се разпадне. В момента още сме на етап "да живей" и "ще пребъде".

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Мислещ

    8 4 Отговор

    До коментар #1 от "Преходник":

    То май само комунягите по върховете са на тази вълна и се самонадъхват, обикновените хора не са особено ентусиазирани и са наясно, че нито ще им е по-изгодно, нито по-екологично, дори напротив за второто - вече все повече лъсва за какво иде реч.

    Коментиран от #5

  • 3 Що за

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "Преходник":

    ... идиотизъм! Обществен лозунг да се сравнява с технически!!!
  • 4 куку руку ку

    7 2 Отговор
    Да му слагат и пантографа и да се закача, където може и за тролейбусната мрежа.
  • 5 грешиш

    6 5 Отговор

    До коментар #2 от "Мислещ":

    Комунягите предпочитат дизел.
  • 6 Край

    6 6 Отговор
    Абсолютно излишни. Рейс на ток има отдавна - викат му тролей.
    В градовете си слагаш жици и никакви скъпи батерии ти не трябват.
    кола с батерии - да. камион, автобус, влак, кораб и самолет с батерии е глупост.