11 Октомври, 2023 10:31 6 031 14

Запознайте се с новия автобус на Ikarus

  • автобус-
  • ikarus

Това е най-късата версия от новите електрически автообуси на унгарците

Запознайте се с новия автобус на Ikarus - 1

На международния салон Busworld Europe 2023, който се провежда от 7 до 12 октомври в Брюксел, унгарската компания Ikarus показа електрически градски автобус от клас "миди". Моделът 80e е дълъг 8 545 мм, широк 2 420 мм и висок 3 300 мм. Междуосието му е 4 350 мм. Подобно на 12-метровият аналог 120e, новостта е разработена в сътрудничество с китайския производител CRRC, съобщава Magyarbusz.info .

Едно от предимствата на автобус от този клас е ниският под по цялата дължина на купето. Последният има схема с две врати и е предназначен за 55 пътници (18 седящи места). Вътрешната височина е внушителна -2 100 мм.

Запознайте се с новия автобус на Ikarus

Съкратената версия има и редица важни разлики. Вместо китайска оптика се появиха LED фарове Hella. Шасито има и предно независимо окачване, което скоро ще се появи и при други електробуси на марката. Освен това електрическият автобус получи система от камери от Mobileye вместо традиционните външни и вътрешни огледала.

Ikarus 80e, подобно на модела 120e, е оборудван с литиево-желязо-фосфатни батерии CATL с капацитет 282 kWh, които захранват централен електродвигател с мощност 100 kW (пикова - 170 kW) и въртящ момент 2000 Нм . Гнездото за зарядното устройство SSS Combo 2 се намира над предното колело, както е обичайно в Европа.

Запознайте се с новия автобус на Ikarus

Електрическият автобус използва компоненти от редица известни производители: пневматична спирачна система Knorr Bremse, шаси ZF, кормилен механизъм Bosch, арматурно табло Actia. Собственото тегло е 9 800 кг, а пълното тегло е 14 500 кг.

Новият Ikarus 80e, представен на Busworld Europe 2023, официално се нарича прототип, въпреки че се планира производството му да бъде стартирано още през 2024 г. Трябва да се отбележи, че Ikarus днес произвежда 12-метров електрически автобус 120e, а линията включва и 18-метров съчленен модел 180e. Първият експортен пазар за тези машини е Полша.

Запознайте се с новия автобус на Ikarus


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джон

    8 26 Отговор
    китайски боклук
  • 2 Тихомир

    54 1 Отговор
    Хората работят и произвеждат. Ние надписваме сметки в кръчмите.
  • 3 факт

    52 2 Отговор
    Само Ганьо си унищожи завода за автобуси "Чавдар".
  • 4 влади

    9 32 Отговор
    Ганьо си унищожи "Чавдар", щото за 50 години един читав автобус не успяха да направят.
  • 5 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    30 4 Отговор
    на ганьо му беше наредено да си унищожи цялата икономика и да закрие всички заводи и фабрики сега и тецовете ще си унищожим после ще си купим американски демократични ядренци централи ама на каква цена? и ще ги монтираме в гьола белене
    това е идеята тока да е скъп и цял живот да сме роби на американците ида им плащаме

    Коментиран от #11

  • 6 цар

    13 5 Отговор
    Произвеждали сме самолети преди комунизма
  • 7 доста демоде

    2 2 Отговор
    С тези малки кръгли фарчета е доста демоде
  • 8 Александър

    3 3 Отговор
    Туристическия Чавдар с двигат ел на МАН и заден мост беше хубав! Другия беше на шасито на Шкода! Не знам какви самолети са правили в Пловдив, но съседа ми докара L-29 почти без лопат ки на турбината след ремонт! Това е град на помаците, чалмите и най-глупавото население в Бъл гария¡

    Коментиран от #12, #13, #14

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Никой не е

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    наредил да се закриват производства,Спрете с простотиите че вече и децата ви научиха глупостите.Нерентабилното производство на плановата комунистическа ,,икономика,, доведе до спирането.А между другото най големите унищожители са комунистическите кадри ,Банев,Гергов и компания
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Акам

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Александър":

    Ти на селската муцуна.
  • 14 Дикаслес

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Александър":

    Очарел часес