22 Ноември, 2020 11:30 14 534 27

Защо е препоръчително да се извърши антикорозионна обработка на автомобила преди зимата

  • автомобили-
  • корозия-
  • зима-
  • съвети

Защо е препоръчително да се извърши антикорозионна обработка на автомобила преди зимата - 1

През зимата пътищата в градовете са обилно обработвани с реактиви за обезледяване. Тази химия влияе агресивно върху каросерията на автомобила, а честите размразявания увеличават корозията на дъното и скритите му кухини. Сега ще ви разкажем как е възможно да избегнете основен ремонт на каросерията в бъдеще.

Навремето за всеки соц. автомобил беше задължително да се направи антикорозионна обработка на дъното. Нещо повече, това се правеше веднага след като собственикът получеше ключовете за новата кола. Сега ситуацията е друга.

Автомобилните производители непрекъснато ни казват, че вече в завода производителят извършва всички необходими антикорозионни „процедури“ и други не се изискват. Това до голяма степен е вярно, но те не спасяват сто процента от корозия, а предвид родния силно застаряващ автопарк, нещата стават още по-притеснителни.

В много фабрики за автомобили лазерните заварки се обработват добре със специално защитно покритие, но дъното остава "голо". Прави се единствено т.нар, катафорезно покритие, което производителите твърдят, че е достатъчно. Наистина: така дъното ръждясва значително по-бавно, но все пак кафяви петна се появяват след няколко години.

В края на краищата, дъното редовно страда от удари от ситни камъчета, а средствата против заледяване ускоряват появата на ръжда. Следователно повторно антикорозионно покритие на стара кола в никакъв случай няма да навреди и дори е силно препоръчително. Освен това, през дългите години експлоатация на много от колите се задръстват дренажните отвори и вода остава в праговете.

Преди обработката дренажът трябва да се почисти. Особено внимание трябва да се обърне на местата между арките на предните колела и праговете. Мръсотията, натрупана в тях, падналите листа и пясък са обилно навлажнени с вода. В резултат на това там може дори да започне да расте трева. А какво да кажем за развитието на корозия.

Обърнете внимание на самите прагове. Поради запушен дренаж водата също може да се натрупва в тях. А през зимата е и "солена". И ако там се появи ръжда, това се забелязва, чак когато се види подуване на боята. Така че на скритите кухини в каросерията трябва да се обърне голямо внимание.

И накрая, вижте състоянието на арките над колелата. Много производители сега спестяват от облицовки и те не покриват цялата арка, а само част от нея. В резултат на това металът се „бомбардира“ от камъчета, вследствие на което бързо ръждясва след "солените" зими. Затова преди студеното време почистването и обработката на тези места със защитно съединение е задължително.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Онзи

    39 6 Отговор
    Къде я видяхте тая зима ? Преди Октомври месец дежурехме по планините да дрифтим, сега само играем на лаптопите ...
  • 2 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ

    39 7 Отговор
    На снимката: обява в автокъща - нов внос...
  • 3 jар

    47 13 Отговор
    У нас се движат коли в по окаяно състояние и от тази на снимката но имат валиден технически преглед и данъчното облагане за тях е най ниско.В блока където живея има няколко "тариката" разполагащи с по няколко броя такива бракми и заради тях останалите няма къде да паркират.

    Коментиран от #12

  • 4 оня с магарето

    35 2 Отговор
    в Русия и Украйна се предлага антикорозионна защита на автомобила. вдигат колата на повдигач, разглобяват пласмасите от долу мият, подсушават и пръскат с смоли, като антикор. струва около 400-500 лв
  • 5 ares

    30 31 Отговор
    Като си купиш АУДИ и няма да имаш никакви проблеми.ИЗПИТАНА РЕЦЕПТА

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Преувеличаваш

    62 7 Отговор

    До коментар #5 от "ares":

    Проблеми няма да имаш единствено с ръждата и то защото зимата ще е на топло по сервизите.
  • 7 qwerty

    19 0 Отговор
    имам съсед с москвич и до преди 1-2 зими винаги октомври месец под него с препарат за корозия. бъзикам го: нещо не го боядисваш вече, а той ми отговаря- то зима няма, ти искаш да го запечатвам. тези 1-2 седмици със сняг може да се движи и с градския или пеша.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 8383

    11 17 Отговор

    До коментар #5 от "ares":

    Отворко искаш ли да ти покажа а4 б9 от 2017та бяла с точки на задната врата окошонзадния номер. Австрия 3 зими до тука и се наигра. Аверите с бавариите не са мръднали тенекиите

    Коментиран от #27

  • 10 Аз карам алуминиево алди

    17 8 Отговор
    И там нема корозия
  • 11 Тва беше преди 30 40 години

    32 5 Отговор
    Да обръщаш съветското чудо на техниката зад блока и да го мажеш със асфалт да не гние

    Коментиран от #14

  • 12 А кой те

    36 1 Отговор

    До коментар #3 от "jар":

    Караше да живееш в блок. Аз си живея в къща и имам двор да паркирам 10 коли без да преча на никой. Между впрочем последната я купих от един в Младост. 8 етажен блок с 3 входа а отвън има не повече от 20 паркоместа. Абсолютно гето , 3 дни не бих живял там. След сделката станахме приятели и 2 пъти сме им ходили с жена ми на гости. Излизаме да пушим на терасата към 10 вечерта и в кооперация на 10 метра насреща едни се е.ат на пуснато осветление . Човека вика страх ме е пусна децата на терасата , 2 пъти сме викали полиция заради тия
  • 13 type-R

    13 3 Отговор
    И нищо не казвате какви точно са тези процедури, с какви препарати се правят и най-вече Къде? Повечето тенекеджии отговарят, че такава услуга не предлагат, а и самите препарати се нанасят само с респиратор защото са силно отровни.
  • 14 Бат Мишо

    6 12 Отговор

    До коментар #11 от "Тва беше преди 30 40 години":

    Да та осветля за съветските коли ,тъй като и досега си имам Моското - щото явно и тогава си нямал кола и си кисил по спирките ТИКОЙ НЕ ГИ МАЖЕШЕ ДА НЕ РЪЖДЯСВАТ- мажем ги за да са ни сухи краката кото ВЪНКА СПИРА ДА ВАРИ ВЪТРЕ НЕ- и това не е майтап - биеш спирачки газ и кофа вода ти се излива в скута от въздухозаборника кът се позадъни с листа...Иначе е супер Моско има и екстри -таван едно друго
  • 15 Анонимен

    14 3 Отговор
    Тая статия е пълна глупост. От около 15г автомобилите, поне по скъпите са изцяло покрити отдолу с пластмасови кори, но не против корозия, а заради аеродинамиката. Праговете са обгърнати от пластмасови кори също
  • 16 паяжина

    4 1 Отговор
    Гоуфа 3 пернишки ли е?
  • 17 Великия

    2 3 Отговор
    кво като курозира една кола важното е да не се чупи.
  • 18 Лада Веста Крос

    7 0 Отговор
    Почти всички днешни коли, дори S класите са с 6-8 годишна гаранция срещу корозия или казано по друг начин до 10-тата година каране у нас и поне 200000км за това време ръждата започва да избива видимо. Коли с 12 годишна гарнация срещу корозия са вече рядкост, пък и едва ли вече има нужда от такива. Който не кара много, особено зимата, така или иначе колата му ще издържи 15-20 години. Това важи най вече за София където се полива зимата безугледно с всякаква химия за да може преуспелите софиянци да си карат с летните гуми! Кой карал до 10-тата година карал, след това нова... ама нова нова, а не нов внос.

    Коментиран от #23

  • 19 Баракудов

    9 0 Отговор
    18 годишната ми барака я изкърпих преди 2 години и няма видимо ръжда. Ще изкара още 2-3 години и я хвърлям. Ако и направя такава обработка, дали ще изкара още 20 години? Ако не - не ви я искам.
  • 20 Ставри

    11 0 Отговор
    Е тази от снимката няма нужда от разни спрейчета против ръжда. Пастира се и е като нова.

    Коментиран от #21

  • 21 Боко

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ставри":

    И на Гоубляне или Пеуник!
  • 22 Чуй ма

    4 1 Отговор
    Защо е препоръчително ли?Щото тука всеки е толкова утрепан от живота ,карат едни коптори и им се кланят до земята, и после се сърдят като им оправям Жените...нищо иди си измий колата щи минИ
  • 23 зависи

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Лада Веста Крос":

    Аз карам едно пежо 206 2002г грам ръжда няма
  • 24 Админ

    8 0 Отговор
    А познайте това на снимката какво е, ми голф 3 какво друго да е, освен немска гниеща тояга.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 4е5г45

    5 0 Отговор
    По-полезна статия от тази не съм чел.
    По полезност, до висотата на мисълта в тая статия се доближават "Защо да пием, когато сме жадни" и "Пет причини да отидем на сянка, когато ни напече силно".
  • 27 Аверите с бавариите

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "8383":

    Само си ги представих и ми стана много смешно,хахахах.