24 Април, 2021 11:30 20 267 42

7 тайни за дълъг експлоатационен живот на вашите автомобилни гуми

  • гуми-
  • износване

Разберете как можете да удължите живота на гумите на вашата кола, както и да намалите разхода на гориво

7 тайни за дълъг експлоатационен живот на вашите автомобилни гуми - 1
Снимка: Shutterstock

Експертите от една от най-реномираните марки (умишлено не посочваме името ѝ) посочват 7 тайни за това как да удължите живота на гумите на вашата кола, както и да намалите разхода на гориво. Ето кои са те:

1. Проверявайте редовно дали болтовете на джантата са добре стегнати не само по време на монтажа на колелото. Препоръчва се това да се прави поне на всеки три месеца или 10 хиляди км.

2. Докато проверявате болтовете на колелата, можете едновременно да проверите и налягането в гумите. Най-добре е да използвате точен калибриран манометър. В този случай най-добре е да следвате препоръките за налягане от производителя на автомобила.

3. Когато подменяте гуми, трябва да проверите вентилите. Ако е необходимо, те трябва да бъдат заменени с нови, това съвсем не е скъпа операция.

4. Трябва да се помни коя гума къде е била монтирана предишния път. Когато се подготвят за новия сезон, те трябва да бъдат разменени, тоест тези, които са били отпред трябва да бъдат монтирани отзад . Това ще удължи живота на протектора.

5. Също така, преди монтажа, балансирането е задължително. Трябва да бъде проверено и коригирано, ако е необходимо на специална машина.

6. Сходимостта на колелата също трябва да бъде проверена. Това ще помогне на колата ви като цяло и протектора на гумите ще се износват равномерно.

7. И последното нещо - не въртете напразно волана, тоест когато колата не е в движение. В допълнение към намаляването на напрежението върху компонентите на кормилната система, това ще помогне иза защитата на протектора на гумите.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 43 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 .......

    107 4 Отговор
    ДА НЕ СЕ ИЗКАРВА ОТ ГАРАЖА И ЩЕ ТРАЕ

    Коментиран от #27

  • 2 Vw golf

    117 5 Отговор
    Едно единствено правило: хубави пътища!

    Коментиран от #42

  • 3 Сарая

    98 2 Отговор
    8. Да се запълва всяка дупка преди гумата да влезе в нея !
    За целта бетоновоз и един бус с орки .....
  • 4 най

    33 6 Отговор
    Да нямаш кола.
  • 5 БМВ фен

    26 6 Отговор
    Мен ме интересува само валвтроника на бмв-то ми да не се строши
  • 6 7374

    42 22 Отговор
    Хич не ми дреме за гумите. Копувам 4 чисто нови Нексена всезонни. Сменям ги на 4 години. 195/65/15 струват 360 с монтажа. Държат се еднакво добре 3 зими и 4 лета. Карам в сухо в мокро 140-150 магистралите в австрия. Тука сняг много. Няма проблем. Същите гуми в австрия са 360 евро без монтажа. Затова в БГ ги сменям

    Коментиран от #9, #28, #40

  • 7 Относно т.3

    13 3 Отговор
    Не е скъпо за старите модели,а за новите със датчик за налягане само някакви си 150лв на бройка!

    Коментиран от #30

  • 8 От 7

    7 2 Отговор
    С датчик
  • 9 И аз

    18 9 Отговор

    До коментар #6 от "7374":

    Карам НЕКСЕН все сезонни и съм много доволен.Скъпите да си ги карат баровците.
  • 10 Хихи

    30 14 Отговор
    Интересно, как затягането на болтовете, ще помогне за дълъг живот на гумата?😂😂 Гумата няма нищо общо с болтовете на колелото!

    Коментиран от #11

  • 11 Пич

    20 23 Отговор

    До коментар #10 от "Хихи":

    Как да няма като болтовете държат джантата стабилна и съответно гумата. Иначе може да мърда леко странично,което увеличава износването.
  • 12 4 сезона

    15 3 Отговор
    Карам гумите 4 сезона. После някой бакшиш ги купува да бръмчи из града. Летни, зимни - все тая.
  • 13 Само левски

    8 71 Отговор
    Хора копуваите само 2ра ръка гуми.. Има като нови. Нека европейците да копуват а ние да ги караме. Фаида от нова гума няма

    Коментиран от #21

  • 14 Буха ха

    38 2 Отговор
    Налягане, центровка на предницата, баланс, все много тайни неща за които никой не е чувал
  • 15 Само левски

    6 44 Отговор
    Хора копуваите само 2ра ръка гуми.. Има като нови. Нека европейците да копуват а ние да ги караме. Фаида от нова гума няма
  • 16 Гошо

    42 9 Отговор
    Страхотни идеи, написани за олигофени, бих добавил: 8. Не си купувайте гуми, ще траят вечно!, 9. Ако все пак си купите не ги монтирайте на колата!, 10. Ако ги монтирате не карайте колата, винаги ще се радвате на нови гуми!, 11. Ако пък решите да се повозите качете колата на репатрак, гумите дълго време ще са като нови!, Решите ли наистина да ги експлоатирате по предназначение, мажете протектора на всеки 5 километра обилно с грес да не се износва!

    Коментиран от #17

  • 17 един от стадото

    32 2 Отговор

    До коментар #16 от "Гошо":

    ..и спирачките да мажат. ''Пестиш'' дискове и накладки. Ей не увряха тука някои капацитети, че износването на гумите и накладките значи СПИРАНЕ и стабилност. Значи сигурност, а тя без пари не става
  • 18 Димов

    14 1 Отговор
    Ако вентилите ти са с датчик за налягането, смяната им никак няма да ти е евтина. На колегата му е 100 лв вентила.
  • 19 ванко

    9 8 Отговор
    Добро утро.А такива компании преди да дават съвети,да видят,какво им куца в производственият процес.Карам в момента с Континентал,задните са 2010г,предните 2018г,горе-долу са на еднакви километри.Ами тези по старите изглеждат перфектно,докато новите-не ми се коментира

    Коментиран от #22

  • 20 Край

    20 7 Отговор
    Купете си нови всесезонни гуми есента и ги карайте 3години. Реално ще ги износите без да ходите по гумаджии есен/пролет и ще сте винаги с нови гуми. Перфектни на мокро и сухо. По предпазливо на сняг /7дни в годината/.
  • 21 де юре

    4 6 Отговор

    До коментар #13 от "Само левски":

    Втора употреба на максимум 25% от стойността при това износването не трябва да бъде повече от 50%. При различни от тия условия е прецакване !
  • 22 Дончо

    13 5 Отговор

    До коментар #19 от "ванко":

    Ванко не в Момента а 12 години караш тези континентал и си решил вече да ги сложиш от зад. Ти си истински разбирач. Евала Ванко само можем да се учим от тебе. По твои думи имат живот още поне 10-15 години задните гуми

    Коментиран от #23

  • 23 ванко

    7 0 Отговор

    До коментар #22 от "Дончо":

    Ех,бай Дончо,не си ме съвсем разбрал.2017 лятото ги купих нови,но със стар ДОТ,другите ги взех пролетта вече чисто нови-затова и написах,че са на почти еднакви километри.Навъртам по около 8-10000км,няма как а и не съм толкова луд да ги карам от 2010г досега
  • 24 Софиянец

    12 0 Отговор
    Новите гуми - по-малко каучук, повече полимери и силикони (за неразбралите - пластмаси). Програмиран живот - 4-5 години, независимо от пробега, след това стават на камък. Личен опит - купувам кола от Швейцария обута с летни гуми Toyo ДОТ2016 и грайфер 5 мм. - съвсем прилично за "нашия стандарт". Обаче твърди като камък и не спират - ABS се включва когато си иска и за малко да карам колата в сервиз за проверка на спирачки. Сега съм с чисто нови летни ДОТ2021 и няма никакви ядове.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #25 от "Вито Андолини":

    Всичко вярно без едно - не карай с пренапомпени гуми, че ще се износят в средата на протектора и няма да имат добро петно на контакт. Помпи по предписание.
  • 27 Читател

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от ".......":

    ... и в гаража да е на трупчета/подемник.
  • 28 Читател

    10 1 Отговор

    До коментар #6 от "7374":

    По-добре си кОпи и един Очебник. По бАлгарски език.

    Коментиран от #38

  • 29 Японеца

    3 1 Отговор
    Винаги нови гуми с пресен ДОТ!⁹!
  • 30 Jeep

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Относно т.3":

    1. Те нямат такава гумена част. 2. Може да им се смени само иглата. 3. След 5-6 години като им свършат батериите, волю неволю - сменяш.
  • 31 321

    3 0 Отговор
    Тези от Нокиан пак се о..ха.
    Една от най-реномираните марки, умишлено не посочваме името ѝ, но сме го оставили услужливо върху снимката на гумата. Що не сложите продуктово позициониране на статията. Освен рекламата в първото изречение нищо друго няма смислено в нея. Големите специалисти страшни научни открития са направили и сега за прърви път ги споделят с наивните потребители?! Най-смешното е, че тази най-реномирана марка само цените са и като на премиумите, но качеството е като на Сава и Тигър. Не казва, че са лоши, ама за качеството трябва цената да е максимум 90-100 лева за масовите размери гуми.

    Коментиран от #37

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Амед Азнавур

    4 2 Отговор
    само у булгар булгар има толкова гумаджии
    търговският трик зимни/летни работи

    по света не сменят гуми карат с всесезонни качествени
  • 34 Амед Азнавур

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Вито Андолини":

    не е статия дописка с рекламен тих напън както всичките им ди арии тук
  • 35 коментатор

    0 0 Отговор
    нема начин
  • 36 ОпОп

    2 1 Отговор
    Или просто си следвате книжката на колата. Спазвате размера преди монтаж (на гуми с джанти) се прави баланс и си следите налягането да е в норма посоче на от производителя. Аз повече от 4 лета/зими не карам една гума. Цените на гумите определено са по-ниски от фарове, брони, а да не говорим за човешки живот.
    Излезна, че карам с едни и същи гуми зима и лята - не :D
  • 37 Fast but not

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "321":

    Карал съм с летни Нокиан (чисто нови, купени от магазин лично от мен, балансирани както трябва и т.н.) гумите бяха перфектни. Карал съм ги три сезона (за зимата си имам винаги комплект стоманени джанти със зимни гуми) и продадох колата заедно с тях, до последно бяха ОК. Какво не ти хареса на твоите?

    Коментиран от #39

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Само нексен

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Fast but not":

    И мен не ме кефят. Много са шумни. Шарка като за сняг. А тука сняг няма. Бързо стават пластмасови. Имат твърди бордове возят много по лошо. Бавно се изностват, защото както казах приличат на пластмасови, а не на гумени. И висока цена.
  • 40 Чук

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "7374":

    Те в РъБъ са същите кат с Австрия шъ знайш....те всички тук доставят от се кладове в Мюнхен и Дюселдорф...с абсолютно реднскво качество, само че кат си вземеш оттам разбираш кви галоши са тия оттук...

    Коментиран от #41

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Golf,запомни:

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Vw golf":

    Най-качествените гуми са Мишелин,Континентал,Гудиър,Дънлоп и Пирели.
    А ти вероятно си си сложил на твоя раздрънкан Голф гуми Сава или Деница.