27 Април, 2021 10:39 22 925 40

Влизат в сила новите етикети за гуми. Какво ще ни казват те?

  • гуми-
  • етикети

Европа ще бъде първият регион в света, който ще използва етикет за гуми за сцепление на лед

Влизат в сила новите етикети за гуми. Какво ще ни казват те? - 1

В допълнение на това, гумите ще имат символ за сцепление на сняг и QR код, който ще води до обширна европейска база данни. Промяната влиза в сила на 1 май тази година. Целта на новия етикет е да помогне на потребителите да сравнят различните гуми и да ги насочат към по-безопасен и екологичен избор.

Етикетите за гуми ще бъдат подновени в целия Европейски Съюз. Новите етикети ще бъдат задължителни за гуми произведени след април 2021 г., така че ще започнат постепенно да се появяват върху гумите предлагани за продажба.

Всесезонните гуми, летните гуми и зимните гуми без шипове, които се предлагат в ЕС получиха първия етикет на ЕС за гуми през 2012 г. Досега изискването се прилагаше за гуми на леки автомобили, SUV-та и ванове, а задължителната информация включваше: съпротивление при търкаляне, сцепление на мокра настилка и външен шум при търкаляне.

Влизат в сила новите етикети за гуми. Какво ще ни казват те?

Сега, етикетите се променят, и трябва да предоставят информация и за сцепление на сняг и лед, скалата за оценяване е подновена, и е добавен QR код върху етикета. Това изискване не се отнася за зимни гуми с шипове.

“На практика, сцеплението на мокро е противоположно на това върху лед: допълнителното разработване на едното обикновено намалява представянето на другото. Гумите разработени за Централна и Източна Европа обикновено наблягат на характеристики необходими за непокрити със сняг пътища, докато символът за сцепление на лед показва, че гумата работи перфектно и остава безопасна и в предизвикателните условия на зимата в северните райони.

Не препоръчваме употребата на гуми разработени за Централна и Източна Европа в условия, за които не са предвидени.”, казва Мати Мори, мениджър „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Tyres. Гумите за камиони и автобуси също ще получат етикети.

Новата система за етикиране ще помага при избора на гуми не само при потребителски, но и при бизнес решения, тъй като изискванията ще обхващат и гумите за камиони и автобуси. За тях етикетите досега бяха използвани само в маркетингови материали. Гумите за този тип превозни средства няма да имат символ за сцепление на лед.

Влизат в сила новите етикети за гуми. Какво ще ни казват те?

Почти 90% от въглеродния отпечатък на гумите се отделя при употребата им, което е и причината Nokian Tyres отдавна да работят над това да намалят съпротивлението при търкаляне на продуктите си. Разликата, която е постигната вече е 8.5% средно в сравнение с 2013 г. По-ниското съпротивление при търкаляне означава по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на въглеродни емисии.

Целите поставени пред настоящите промени на етикетите на гуми включват: улесняване на избора на потребителите и подобряване цялостната безопасност при шофиране. Първоначалната цел, с която са започнали етикетите за гуми – да спомогнат за намаляването на вредните емисии, също остава валидна.

„QR кодът е нов елемент от етикета на гумите, който ще отвежда потребителите до обширна база данни, в която се акумулират всички модели гуми предлагани на европейския пазар. Продуктовата информация е стандартизирана, позволявайки лесно сравнение между различните гуми.“, казва Суннари.

За в бъдеще, етикетите за гуми ще бъдат разширени допълнително, за да отчитат фактори като износване, пробег и експлоатационен живот на пътя. Решението вече е взето, но потвърждението на методите за изпитване ще отнеме години.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 яко ни лъжат

    89 16 Отговор
    АЛА БАЛА НИЦА И ЛЪЖА. КУПИХ СИ КОНТИНЕНТАЛ 5 НАЙ-ВИСОК КЛАС НА СЦЕПЛЕНИЕ ПРИ ДЪЖД. АЛА БАЛА И ЛЪЖИ ,СЛЕД 4 МЕСЕЦА ЛЯТОТО ТАКА СЕ ПЪРЗАЛЯХ СЛЕД ДЪЖД И РАЗБРАХ ,ЧЕ ВСИЧКО Е ЕДНА ГОЛЯМА ЛЪЖЛИВА РЕКЛАМА, ЩОМ НЕ СЕ МИЯТ УЛИЦИТЕ РЕДОВНО. ВСИЧКО Е В УСЛУГА НА ЕДНИ ГОЛЕМИ КОМПАНИИ КОИТО ОБЕЩАВАТ А НИЩО НЕ ПРАВЯТ. ГОЛЯМА ЛЪЖА И ИЗМАМА.

    Коментиран от #4, #8, #14, #28, #29, #37

  • 2 ХХХ

    20 34 Отговор
    ВЪПРЕКИ, ЧЕ СТАТИЯТА Е ЦЕЛЕНАСОЧЕНА РЕКЛАМА...ПОТВЪРЖДАВАМ, ЧЕ "Nokian" ИМАТ НЕВЕРОЯТНО ДОБРИ ЗИМНИ ГУМИ, КАТО WR D3!!!

    Коментиран от #7, #18

  • 3 куку руку ку

    58 2 Отговор
    Нова картинка на стария каучук!
  • 4 ШАЙКАДЖИЯ

    64 6 Отговор

    До коментар #1 от "яко ни лъжат":

    хакат безобразно пластмаса в гумите и след 3 месеца са баламатомки. После имало замърсяване с пластмаса а ??????
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ХХХ

    12 31 Отговор
    ПО МЕДИЦИНСКА СПЕШНОСТ, СМЕ КАРАЛИ ПО МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ ПРЕЗ ФЕВРУАРИ, С МНОГО ЗАЛЕДЕНИ И ЗАСНЕЖЕНИ УЧАСТЪЦИ СЪС 120 КМ. И НЕ СЕ ПРЕБИХМЕ!
    А, ГУМИТЕ СЕ ДЪРЖАХА ФЕНОМЕНАЛНО!!! Бяха 17 цола, WR D3

    Коментиран от #36

  • 7 РЕКЛАМА А

    56 9 Отговор

    До коментар #2 от "ХХХ":

    ТИ ДА НЕ ПРОДАВАШ ГУМИ И ДА СИ СЕ НАБАЛБУЧИЛ С МНОГО НОКИЯ И СЕГА ГЛЕДАШ ДА ИЗБИЕШ, ПУСКАЙ ГИ ПО 20 ИЛИ ТРИДЕСЕТ ЛЕВА И ГОТОВО. ЩЕ ИЗБИЕШ ГЛУПОСТТА СИ. НИКОЯ ГУМА НЕ Е ДОБРА НА ЛЕД САМО ТИЯ С ШИПОВЕ И НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ И ЛЪЖИ.

    Коментиран от #10

  • 8 Шоп от СО

    18 9 Отговор

    До коментар #1 от "яко ни лъжат":

    Аз съм си много доволен от моите Бриджстоунки.
  • 9 Пазарувам от продавалника само

    12 33 Отговор
    Гуми 2 употреба на минимални цени другото е измама и грабеж
  • 10 знаещия

    23 4 Отговор

    До коментар #7 от "РЕКЛАМА А":

    по принцип е така , обаче има и гуми които на лед са с голяма разлика от други ...... Мишелин ми е фаворит .
  • 11 Юлиян

    26 1 Отговор
    Лепенката точно като на пералните и хладилниците.
  • 12 чичака

    5 17 Отговор
    не ме интерисува етикета горе гумата е показана(зимната) Н О К И А Н!
  • 13 Мюмюн

    2 26 Отговор
    Ей, аркадашлар-сложих идни Лауфен на мойто Фиат 500 Абарт -ша лети, чесно ви казвам. За 70 паре на гума си е келепир. Мека, с шарка за вуда и сухо асвалт-ни мърда от патя кулата. Сички ма гледат и цъкат зивистливо-щото Мюмюн жалезниа е тарикат ма.н.га.л. Ко ша са занимавам с бриджистони-кунтининтали.....ай бегай оттука.
  • 14 Инспектора

    15 7 Отговор

    До коментар #1 от "яко ни лъжат":

    Прецакай ги и карай по джанти :)
  • 15 Jdbbr

    15 10 Отговор
    Още едни лубиски закони в полза на държавата а не на обикновените хора
  • 16 Павел пенев

    41 0 Отговор
    Сега като смените етикета,трябва да повишите цената. У нас е винаги така.
  • 17 Един

    13 4 Отговор
    Последните си гуми купих по миналата година и зимни и летни.Избирах ги най вече по коефициента на сцепление,който е обратно пропорционален на коефициента на износване.Гледах да уцеля баланса между двата коефициента.,за да могат да имат и добро сцепление и да не се износват бързо....Тази информация за която пишете че щяла да влезне в сила през май е доста изостанала,защото в Европа съществува поне от 2-3 години.
  • 18 Коментара

    6 6 Отговор

    До коментар #2 от "ХХХ":

    Ставаш за смях, не се излагай така! Писането с включен КапсЛок допринася. Казвам ти го като човек карал WR D3 четири сезона.
  • 19 Гумаджия

    30 9 Отговор
    За да оцелеят западните компании за гуми пред инвазията на китайките, се чудят какви глупости да измислят за да си изтъкнат предимствата (не повече от 5-10%). При цена 2-3 пъти над китайките, просто са обречени. Въпрос на време е да се спука западния капитализъм.

    Коментиран от #25

  • 20 МИШЕЛИН

    13 6 Отговор
    ...това е гума,всичко друго е компромис.
  • 21 3775

    34 2 Отговор
    Сцепление на лед - няма такова животно!

    Коментиран от #23

  • 22 Plameni

    17 0 Отговор
    Поредната реклама на определена марка
  • 23 бай пешо

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "3775":

    ЕТО ТОВА Е НАЙ-ТОЧНИЯ КОМЕНТАР....
  • 24 NikNay

    10 1 Отговор
    Ей много разбирачи ей. Тая гума била лоша тая била добра оная била скъпа другата скъпа - гима се копува по преназначение в зависимоси в какви условия на какъв терен какъв тоеар и с каква скорост ще се управлява автомобила! По принцип всеки има глаеа на раменета о решава сам за себе си !
  • 25 До гумата

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "Гумаджия":

    И си прав и неси. Караш Блеклайън 2 сезина. Зимни. Тънка китайска цена. Първата зима добре. Втората все едно бях с летни гуми. Само за 7/8000 км. Пълна трагедия. И започнаха да се появяват пукнатини и цепки като на стара препечена гума.така че котайчок само за 1 сезон. А ако караш повече може и до средата на зимата.А че марковите са скъпи спор няма. Там плащаш 50% име и марка.

    Коментиран от #31

  • 26 Откровен

    9 4 Отговор
    Туй че е реклама ясно. Но и в прав текст са написали това за което се говори под сурдинка.Че за централна и източна Европа се правят други гуми от една и съща марка. Купи си търкало от Австрия и същото от същата марка в БГ. Разликата във возията, сцеплението и качеството на гумата са очевидни.

    Коментиран от #27

  • 27 Митове и легенди

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "Откровен":

    Не е вярно че са различни.
  • 28 КИВИ

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "яко ни лъжат":

    Като си Красимир БАЛЪКов да си купуваш най-скапаните гуми Континентал сам си си виновен!

    Коментиран от #30

  • 29 1944

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "яко ни лъжат":

    на жигулката ти със задно не вършат работа. тия гуми са за нормални коли.
  • 30 Plameni

    7 1 Отговор

    До коментар #28 от "КИВИ":

    Интересно, като са най-скапаните гуми Continental, защо във всички класации са в топ 3
  • 31 Ицо

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "До гумата":

    И тук ще напиша старото клише, че от китайско до китайско има разлика. А цената не е чак толкова различна. Аз например имам зимни и летни гуми от друга китайска марка, която доколкото знам вече не се внася - Jinyu. С един и същ ДОТ са, зимните са карани само през зимата, през останалото време се съхраняват в гараж (на тъмно и относително хладно). С изненада установих след пролетния демонтаж тази година, че нямат абсолютно никакви пукнатини. Вярно, не са на много километри, но макар и възрастта си са в перфектно здраве. Виж с летните е друга ситуацията, явно жегата си е казала думата. Забелязват се малки пукнатини между грайфера.
  • 32 Еко Талибан

    5 0 Отговор
    Това с екологичния стикер е много ценно - винаги гледам да избера най-неекологичната гума при равни други условия! Екологичната може да спести няколко грама нафта, но след 2 години е нацепено дърво при няма и 30 к км пробег!
  • 33 Winter

    5 0 Отговор
    Целогодишно вече карам само със зимни гуми, всяка 2-3- година с нови отпред. Само това е спасението от новите пластмаси. Зимните не смеят да ги правят много еко, демек пластмаса, защото рискът е по-голям и затова не смеят да развалят зимните толкова, колкото влошиха летните. Летни на 3 години вече са камък и лъзгат.
  • 34 пореден фалш

    3 0 Отговор
    "Пременил се Илия , пак в тия" - поредните козметични трикове за повече пари, лицензи, лепенки, реклами - пак дето ги плаща потребителя. Сърби ме , че някъде в Еврогейландия имали база данни за джапанки , кодове - все ненужни неща. А къде се хвърлят / изкупуват / старите гуми ? Има ли база данни , гьотверени такива ?
  • 35 файдой никакой

    3 0 Отговор
    Стара бира в НОВА БУТИЛКА ! Файдой , никакой !
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Херо Мустака

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "яко ни лъжат":

    И то мнооого яко ! С африканские поделки
    е опасно(меко казано),у Скандинавия или Сибирь !
  • 38 ивелин

    1 1 Отговор
    Чакалите в Брюксел винаги си създават работа с техните стандартизации.От доматите до картофите имат стандарти ако не друго това поне могат след време техните стандарти ще са безполезни тъй като технологически губят в много особено в IT технологиите.
  • 39 Blackthorn

    1 0 Отговор
    Бега бе! Взимам най-евтиното и карам разумно, който ми скочи под колелата вече си е за него.
  • 40 ПАК ТЪПОТИИ

    3 0 Отговор
    ЕТИКЕТ КОЛА НЕ КАРА - АЙНЩАЙН