В допълнение на това, гумите ще имат символ за сцепление на сняг и QR код, който ще води до обширна европейска база данни. Промяната влиза в сила на 1 май тази година. Целта на новия етикет е да помогне на потребителите да сравнят различните гуми и да ги насочат към по-безопасен и екологичен избор.
Етикетите за гуми ще бъдат подновени в целия Европейски Съюз. Новите етикети ще бъдат задължителни за гуми произведени след април 2021 г., така че ще започнат постепенно да се появяват върху гумите предлагани за продажба.
Всесезонните гуми, летните гуми и зимните гуми без шипове, които се предлагат в ЕС получиха първия етикет на ЕС за гуми през 2012 г. Досега изискването се прилагаше за гуми на леки автомобили, SUV-та и ванове, а задължителната информация включваше: съпротивление при търкаляне, сцепление на мокра настилка и външен шум при търкаляне.
Сега, етикетите се променят, и трябва да предоставят информация и за сцепление на сняг и лед, скалата за оценяване е подновена, и е добавен QR код върху етикета. Това изискване не се отнася за зимни гуми с шипове.
“На практика, сцеплението на мокро е противоположно на това върху лед: допълнителното разработване на едното обикновено намалява представянето на другото. Гумите разработени за Централна и Източна Европа обикновено наблягат на характеристики необходими за непокрити със сняг пътища, докато символът за сцепление на лед показва, че гумата работи перфектно и остава безопасна и в предизвикателните условия на зимата в северните райони.
Не препоръчваме употребата на гуми разработени за Централна и Източна Европа в условия, за които не са предвидени.”, казва Мати Мори, мениджър „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Tyres. Гумите за камиони и автобуси също ще получат етикети.
Новата система за етикиране ще помага при избора на гуми не само при потребителски, но и при бизнес решения, тъй като изискванията ще обхващат и гумите за камиони и автобуси. За тях етикетите досега бяха използвани само в маркетингови материали. Гумите за този тип превозни средства няма да имат символ за сцепление на лед.
Почти 90% от въглеродния отпечатък на гумите се отделя при употребата им, което е и причината Nokian Tyres отдавна да работят над това да намалят съпротивлението при търкаляне на продуктите си. Разликата, която е постигната вече е 8.5% средно в сравнение с 2013 г. По-ниското съпротивление при търкаляне означава по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на въглеродни емисии.
Целите поставени пред настоящите промени на етикетите на гуми включват: улесняване на избора на потребителите и подобряване цялостната безопасност при шофиране. Първоначалната цел, с която са започнали етикетите за гуми – да спомогнат за намаляването на вредните емисии, също остава валидна.
„QR кодът е нов елемент от етикета на гумите, който ще отвежда потребителите до обширна база данни, в която се акумулират всички модели гуми предлагани на европейския пазар. Продуктовата информация е стандартизирана, позволявайки лесно сравнение между различните гуми.“, казва Суннари.
За в бъдеще, етикетите за гуми ще бъдат разширени допълнително, за да отчитат фактори като износване, пробег и експлоатационен живот на пътя. Решението вече е взето, но потвърждението на методите за изпитване ще отнеме години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 яко ни лъжат
Коментиран от #4, #8, #14, #28, #29, #37
10:55 27.04.2021
2 ХХХ
Коментиран от #7, #18
10:57 27.04.2021
3 куку руку ку
10:57 27.04.2021
4 ШАЙКАДЖИЯ
До коментар #1 от "яко ни лъжат":
хакат безобразно пластмаса в гумите и след 3 месеца са баламатомки. После имало замърсяване с пластмаса а ??????11:01 27.04.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ХХХ
А, ГУМИТЕ СЕ ДЪРЖАХА ФЕНОМЕНАЛНО!!! Бяха 17 цола, WR D3
Коментиран от #36
11:04 27.04.2021
7 РЕКЛАМА А
До коментар #2 от "ХХХ":
ТИ ДА НЕ ПРОДАВАШ ГУМИ И ДА СИ СЕ НАБАЛБУЧИЛ С МНОГО НОКИЯ И СЕГА ГЛЕДАШ ДА ИЗБИЕШ, ПУСКАЙ ГИ ПО 20 ИЛИ ТРИДЕСЕТ ЛЕВА И ГОТОВО. ЩЕ ИЗБИЕШ ГЛУПОСТТА СИ. НИКОЯ ГУМА НЕ Е ДОБРА НА ЛЕД САМО ТИЯ С ШИПОВЕ И НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ И ЛЪЖИ.Коментиран от #10
11:18 27.04.2021
8 Шоп от СО
До коментар #1 от "яко ни лъжат":
Аз съм си много доволен от моите Бриджстоунки.11:43 27.04.2021
9 Пазарувам от продавалника само
12:32 27.04.2021
10 знаещия
До коментар #7 от "РЕКЛАМА А":
по принцип е така , обаче има и гуми които на лед са с голяма разлика от други ...... Мишелин ми е фаворит .12:48 27.04.2021
11 Юлиян
13:40 27.04.2021
12 чичака
13:50 27.04.2021
13 Мюмюн
13:56 27.04.2021
14 Инспектора
До коментар #1 от "яко ни лъжат":
Прецакай ги и карай по джанти :)14:10 27.04.2021
15 Jdbbr
14:23 27.04.2021
16 Павел пенев
14:28 27.04.2021
17 Един
16:36 27.04.2021
18 Коментара
До коментар #2 от "ХХХ":
Ставаш за смях, не се излагай така! Писането с включен КапсЛок допринася. Казвам ти го като човек карал WR D3 четири сезона.16:50 27.04.2021
19 Гумаджия
Коментиран от #25
20:07 27.04.2021
20 МИШЕЛИН
23:51 27.04.2021
21 3775
Коментиран от #23
00:36 28.04.2021
22 Plameni
07:30 28.04.2021
23 бай пешо
До коментар #21 от "3775":
ЕТО ТОВА Е НАЙ-ТОЧНИЯ КОМЕНТАР....08:20 28.04.2021
24 NikNay
08:20 28.04.2021
25 До гумата
До коментар #19 от "Гумаджия":
И си прав и неси. Караш Блеклайън 2 сезина. Зимни. Тънка китайска цена. Първата зима добре. Втората все едно бях с летни гуми. Само за 7/8000 км. Пълна трагедия. И започнаха да се появяват пукнатини и цепки като на стара препечена гума.така че котайчок само за 1 сезон. А ако караш повече може и до средата на зимата.А че марковите са скъпи спор няма. Там плащаш 50% име и марка.Коментиран от #31
08:31 28.04.2021
26 Откровен
Коментиран от #27
08:36 28.04.2021
27 Митове и легенди
До коментар #26 от "Откровен":
Не е вярно че са различни.08:50 28.04.2021
28 КИВИ
До коментар #1 от "яко ни лъжат":
Като си Красимир БАЛЪКов да си купуваш най-скапаните гуми Континентал сам си си виновен!Коментиран от #30
09:36 28.04.2021
29 1944
До коментар #1 от "яко ни лъжат":
на жигулката ти със задно не вършат работа. тия гуми са за нормални коли.10:25 28.04.2021
30 Plameni
До коментар #28 от "КИВИ":
Интересно, като са най-скапаните гуми Continental, защо във всички класации са в топ 312:58 28.04.2021
31 Ицо
До коментар #25 от "До гумата":
И тук ще напиша старото клише, че от китайско до китайско има разлика. А цената не е чак толкова различна. Аз например имам зимни и летни гуми от друга китайска марка, която доколкото знам вече не се внася - Jinyu. С един и същ ДОТ са, зимните са карани само през зимата, през останалото време се съхраняват в гараж (на тъмно и относително хладно). С изненада установих след пролетния демонтаж тази година, че нямат абсолютно никакви пукнатини. Вярно, не са на много километри, но макар и възрастта си са в перфектно здраве. Виж с летните е друга ситуацията, явно жегата си е казала думата. Забелязват се малки пукнатини между грайфера.15:42 28.04.2021
32 Еко Талибан
15:48 28.04.2021
33 Winter
19:21 28.04.2021
34 пореден фалш
07:44 29.04.2021
35 файдой никакой
07:46 29.04.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Херо Мустака
До коментар #1 от "яко ни лъжат":
И то мнооого яко ! С африканские поделкие опасно(меко казано),у Скандинавия или Сибирь !
17:45 29.04.2021
38 ивелин
20:06 29.04.2021
39 Blackthorn
21:15 29.04.2021
40 ПАК ТЪПОТИИ
09:43 20.07.2021