Според различни източници Tesla планира да преработи своите зарядни станции, като за целта те ще използват само възобновяеми източници на енергия. Това е станало ясно на 22 април, като от американската компания все още не са обявили официално информацията.
Както знаем, компанията притежава изключително голяма мрежа от зарядни станции в целия свят, като такива могат да бъдат открити дори и в България. За момента можем да намерим единствено в Пловдив, но се очаква съвсем скоро да бъдат открити и станциите в София.
Решението на Tesla не е много изненадващо, тъй като компанията инвестира и в бизнеса със слънчева енергия, която най-вероятно ще бъде използвана за зарядните станции. Освен от икономическа гледна точка, използването на слънчевите панели ще е добро решение и от страна на грижата за природата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Малииии
18:31 29.04.2021
2 Дрън,
Коментиран от #4
18:33 29.04.2021
3 Мммммм
18:33 29.04.2021
4 гост
До коментар #2 от "Дрън,":
Те и досега ползват ток от ВЕИ !! Тока произведен от всички инсталирани панели на Солар сити е няколко пъти повече от всичкия ток използван за всички произведени Тесла , включително за производството им !! И това не значи , че ще ползва само панелите директно над зарядните , а че ще сключи договори с местни производители на соларен ток за изкупуване , докато Солар сити навлезе и в другите държави , щото засега е само в САЩ !18:52 29.04.2021
5 Тцтцтцтц
18:53 29.04.2021
6 Анонимен
Коментиран от #9
19:06 29.04.2021
7 Одеве
Коментиран от #8
19:28 29.04.2021
8 гост
До коментар #7 от "Одеве":
Е да де , за зарядните на Фолксваген , пропусна да поясниш , хаха !!19:31 29.04.2021
9 pbdan
До коментар #6 от "Анонимен":
Не могат, а и е глупаво да се цепят от енергийния пръстен. През нощта ще зареждат от АЕЦ и ТЕЦ, а през деня ако са достатъчно мощни ще връщат в пръстена, спирайки ВЕЦ и ПАВЕЦ. Дори сега има трансфер между държавите с цел оптимизиране на производство и товар.19:43 29.04.2021
10 яко ни лъжат
Коментиран от #11, #12
20:31 29.04.2021
11 Точно обратното
До коментар #10 от "яко ни лъжат":
Да не мислиш че го прави толкова от екологични съображения? Просто това е най-евтиният ток към момента. Да не мислиш че българските предприятия които масово започнаха да се инсталират фотоволтаици по покривите за собствени нужди, го правят по екологични съображения? Просто така им излиза по-изгодно, отколкото да си купуват скъпият ток от ТЕЦ и АЕЦ.Коментиран от #15
20:49 29.04.2021
12 Hoho Boho
До коментар #10 от "яко ни лъжат":
Къде прочете каква е цената?...но така или иначе ДВГ вече е минало, та не ми отговаряй.
Скоро ще има и автономни автомобили /без волан/, та и шофирането ще отиде в миналото..:)
00:51 30.04.2021
13 Ся месту да сеем домати и жито
Ш
Коментиран от #14
09:53 30.04.2021
14 Влез в час
До коментар #13 от "Ся месту да сеем домати и жито":
Това го правеха само партийните функционери, които подписаха договори за изкупуване на тока на 40 стотинки за киловатчас. Тази далавера пресъхна още през 2014 година. Към момента единствените, които получават преференциални цени са покривните централи до 30 киловата - 600 квадратни метра. Дори тяхната изкупна цена е 18 стотинки за киловатчас, което е по-ниско от цената на дневната енергия, която е 24 стотинки. Всички по-големи централи продават на пазарни цени - колкото е цената на борсата към момента - толкова.За покриването на нуждите за зареждане на електромобилите е достатъчно да се покрият само паркингите с фотоволтаични панели. Ще остава и енергия за мрежата, така че балансът ще е положителен, дори на даден етап да се наложи да черпят от мрежата.
Коментиран от #16
10:30 30.04.2021
15 12345
До коментар #11 от "Точно обратното":
Пич, виж си сметката за ток. Виж колко ти е цената за зелена енергия. Сметки колко процента е дела на всички и ще видиш че тока от веи е поне 4 пъти по скъп. Защо НЕК плаща на веи тока по 50-60 стотинки?Разберете, няма по еко и по евтин ток от този на АЕЦ. Затова редица държави започват проекти за нови атомни енергоблокове.Коментиран от #18
12:18 30.04.2021
16 Кви сте и кьде са тия паркинги?!?!!
До коментар #14 от "Влез в час":
От 30 до 200 кв е една бьрза зарядна станция ЕДНА АМИ 40 АМИ КОЛИТЕ ЗА ЦЕЛИЯ ДЕН И НОЩА НА ЗАРЯД.?!?!???? РАЗБИРАШ ЛИ ТОКА ОТ КЪДЕ И ПО КОЛКО ИДВА......... ПАРКИНГИ?!?!?!???!???!!!!?!?????!???Коментиран от #17
17:58 30.04.2021
17 100 пъти съм смятал
До коментар #16 от "Кви сте и кьде са тия паркинги?!?!!":
Фотоволтаици с площта на едно паркомясто плюс излаза пред него произвеждат годишно достатъчно електроенергия за 15 000 км. Понеже производството не е равномерно разпределено в годината и денонощието, излишната енергия през лятото се връща в мрежата, за да не работят въглищните централи, а зимно време ползват повече енергия от мрежата, която за в бъдеще ще е предимно от вятър и вода, защото те са по-изобилни през зимата и нощта.18:28 30.04.2021
18 Ти сигурен ли си?
До коментар #15 от "12345":
Знаеш ли какво плащат основно от таксата за зелена енергия? За повечето дори не е изненадана ти вероятно ще си шокиран - плащат загубите на въглищните централи! За тях плащат много повече, отколкото за фотоволтаиците. Ако не си запознат, всеки произведен от фотоволтаиците киловатчас получава въглеродни квоти, които може да продаде. При сегашното повишаване на цените на въглеродните квоти, въобще няма да се учудя ако приходите от тях са повече, отколкото разходите за доплащане на разликата.Прочети за какво се ползва напоследък фонд сигурност на енергийната система, който уж трябва да подкрепя ВЕИ и да плаща разликата между пазарната и преференциалната цена.
19:31 30.04.2021
19 гост
Коментиран от #20
23:11 01.05.2021
20 Като каза печалба
До коментар #19 от "гост":
Ако наистина изгради фотоволтаични централи върху и до зарядните станции, сега ще направи огромни инвестиции, но те ще се изплатят още първите 2-3 години, а след това паричния поток, който идва от зарядните станции ще е почти чиста печалба. Машина за пари.Дори нашите политици, продават тока на нереални преференциални цени от 40ст/квч , сегашната пазарна цена на тока е около 10ст. Тесла ще го продава на 70ст/квч, а само излишъка ще връща в мрежата на 10ст/квч, а при нужда ще го купува пак на толкова, но ще трябва да плати и такси и данъци, които в Германия например са на два пъти по-висока стойност от стойността на енергията.
Това е по-печеливш бизнес от този с горивата.
08:05 02.05.2021
21 Машала
12:34 04.11.2021