5 Юли, 2021 19:31 2 325 30

Първи интернет ъпдейт за електрическите Volkswagen-и

  • vw-
  • volkswagen-
  • id.4-
  • id.3

ID.3 и ID.4 ще получат някои нови функции

Първи интернет ъпдейт за електрическите Volkswagen-и - 1
Снимки: Volkswagen

През последната година, голяма част от автомобилните производители добавят една доста важна екстра към своите нови модели, а именно възможност за така наречените over-the-air ъпдейти или обновяване на софтуер чрез отдалечен достъп и без нужда от посещение на сервиз. Функцията доста напомня на тази при смартфоните и има почти същата роля.

Първи интернет ъпдейт за електрическите Volkswagen-и

От Volkswagen също са част от групата на производителите, които добавиха тази функция при своите автомобили, а сега техните собственици ще могат да се възползват за първи път от нея.

Първи интернет ъпдейт за електрическите Volkswagen-и

Германците обявиха, че първият over-the-air ъпдейт вече е наличен и ще може да се инсталира на моделите ID.3 и ID.4. След него, потребителите ще могат да открият подобрена функционалност на инфотеймънт системата, както и подобряване на светлините и светлинните сигнали в интериора.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димов

    11 2 Отговор
    Утре да не тръгнат на заден ход, или ти завиваш наляво, а тя надясно.
  • 2 Пилот на Ферари

    19 2 Отговор
    На живо изглеждат още по грозни !
  • 3 Гост

    8 7 Отговор
    Карах ги... и се отказах. Това е като от зрънчо... Няма истински шофьо който да хареса тези коли. До тези които ще дават минуси, първо да се качат и покарат!

    Коментиран от #13

  • 4 Ахахах

    4 4 Отговор
    На мойта Ес класа ъпдейта е 1400 лева. Колко ли струва за автомобила за народа? За немския народ?

    Коментиран от #5

  • 5 Колко ли

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ахахах":

    Без пари е! Така, както е и при Тесла! Но за 2 години Модел 3 има над 70 ъпдейта!
  • 6 Хихи

    3 6 Отговор
    Но понеже има ъпдейт, значи инженерите не са си свършили работата от първия път, според един форумен специалист! 😂😂

    Коментиран от #8

  • 7 Хмммм

    2 4 Отговор
    И между другото, Римак взима контрол над Бугати! Новата марка ще се казва Бугати Римак! Новината ще излезе скоро и във Факти!
  • 8 Софтуер

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "Хихи":

    Във един от от ъпдейтите на Тесла колата вече можела да пърди а в другият да прожектира филмче от Тесла в космоса. Трети ъпдейт пък е да издава звук като ДВГ. Със стари к.... ви какъвто и ъпдейт да правиш най-много да замажеш грешките както в Китай и автопилота. Типичен пример е Вин10 хиляда ъпдейт има и накрая същото.

    Коментиран от #9

  • 9 Ето че Volkswagen настига Tesla

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "Софтуер":

    От Фолксваген започнаха да настигат Тесла и вече са на етапа в който беше Тесла през 2012 година. Остана само още малко за да я стигнат - десетина години. Има само едно-единствено условие - Тесла да не прави нищо през това време!

    А иначе всеки софтуер има грешки и недостатъци. Обаче тази екстра ти дава предимството да оправят грешките без да ходиш в сервиз. Точно както "оправиха" круиз контрола на 300 000 автомобила за по-малко от 24 часа, без да стъпват в сервиз. Ако беше друга марка, ако разполагат с 300 сервиза, през всеки от тях трябваше да минат по 1000 автомобила - сещате ли се колко време и ресурси щеше да отнеме?

    А пропускаш, че освен пръдните, Тесла оправи с ъпдейт по интернет спирачния път на Тесла модел 3 като го подобри с десетина метра, вдигна мощността на някои свои модели, добави им режими за по-добро стартиране, включително добави и режим за каране по писта и drift mode. С други думи, добавя нови възможности на стария автомобил и той става като новия модел. Точно затова Тесла модел 3 държи висока цена на вторичния пазар. При малко километри и запазен и батерии, стария по нищо не се отличава от най-новия модел.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Софтуер

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Ето че Volkswagen настига Tesla":

    Именно бързат да я пуснат на пазара и я пускат бъгава, после ще я оправят през интернет. Апък спирачките не работят оптимално нищо няколко катастрофи не са проблем важно е оборота да върви.
    Ако прочетеш статията за какво са ъпдейтите във ФВ за инфотеймънт системата и за светлните В ИНТЕРИОРА!!!!
    Иначе това което може най-много да се подобри при Тесла е автопилота. Нови алгоритми и т.н. но в един момент не се знае дали старите чипове ще могат да обработят допълнителната информация така че и там е спорно дали автопилота също не е затворен в ограниченията на хардуера.
    Ето сега новите тесли излизат без радар, дали и това няма да им струва скъпо, само с камери при един силен дъжд знае ли човек, имат си инженери те си знаят.

    Коментиран от #12

  • 11 Plameni

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ето че Volkswagen настига Tesla":

    А как ще оправят разпадащите се едро габарити части
  • 12 Ами толкова си могат немците

    3 4 Отговор

    До коментар #10 от "Софтуер":

    Дотолкова им стигат силите - да update-ват само два от 30-те компютъра, всеки от различен производител със собствен софтуер, които са наблъскали в Volkswagen id3 и цяла година след началото на производството, не успяха да ги накарат да се сработят в една система и ги държаха на депо да оправят проблема.

    При Тесла един мощен компютър, който има двойник който да поеме контрола ако нещо стане с първия, контролират абсолютно всичко по автомобила и всичко това може да се настрои с ъпдейт по интернет, като хардуера е с такава мощност, че да позволява автомобилът да бъде актуален поне 10-15 години и да е по-добър от на останалите които ще бъдат произведени след 10-15 години.

    Мощността на хардуера на Volkswagen id3 вече е морално остаряла. И компютъра и батериите и двигателите са по-зле от Тесла 2012 година модел, а Тесла вече ползва най-мощните компютри, батерии и двигатели в света, когато говорим за серийни електромобили. Надали и след 20 години, някой ще се нуждае от автомобил с по-голяма мощност или по-голям пробег. Дотогава най-много да подобрят времето за зареждане на новите електромобили и да намалят теглото. Друго няма какво да им се подобрява, за разлика от Volkswagen id3, който още днес е куц кон.

    Коментиран от #14

  • 13 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Не не не, те първо ще позпамят хахахахаха
  • 14 Софтует

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ами толкова си могат немците":

    Вземи се завии малко ще изстинеш. Те Интел не са и една година пред конкурентите когато става въпрос за чипове ти ми говориш 10 години, цъкай си там форт найт и не се обаждай лапе.

    Коментиран от #15

  • 15 Пак не разбрал?

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Софтует":

    Това какво произвежда интел и какво влага Volkswagen в електромобилите си са две коренно различни неща. Факт е че Tesla още от 2012 година предлагаше ъпдейти по интернет. Е вярно хардуера не беше на днешното ниво, но въпреки това е над нивото на което е Volkswagen id3 днес. Тоест от Volkswagen или не могат или не искат да се възползват от най-новите технологии предлагани днес.
  • 16 И за да не съм голословен

    2 0 Отговор
    Специалистите на Volkswagen, които тестват електромобила ID.3, откриват 300 грешки на ден в софтуера на колата. Поради това компанията може да забави началото на продажбите с още една година, до лятото на 2021 година. Според немското издание Magazine, проблемът е, че компанията е разработила прекалено набързо основната софтуерна архитектура.

    Поради това много елементи на системата не се синхронизират помежду си, което води до дефекти. Сега повече от десет хиляди специалисти са заети с решаването на тези проблеми и отстраняване на грешките в работата на автомобилните системи. Източници на изданието обаче твърдят, че все още съществува огромен риск от забавяне на официалния старт на продажбите на електромобила, който беше планиран за лятото на тази година.

    https://m.fakti.bg/avto/450421-seriozni-problemi-za-vw-otkrivat-po-300-greshki-na-den-v-novoto-id3

    Коментиран от #17

  • 17 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "И за да не съм голословен":

    Айде бягай от тука лъжльо. Не си научи урока лъжльо и старите номера на нов глас лъжльо. Даваш линк към статия от 27 февруари 2020 в която казват че колата ще бъде отложена за лятото на 2021!!!Лъжльо ИД3 е на пазара от септември 2020 лъжльо, старите номера на нов глас. И правиш ли разлика когато нещо е готово за тестване и се тества и се намират грешки и нещо което е пуснато на пазара лъжльо!!! Съвсем нормално е в тестовата версия да се намират грешки лъжльо. А сега лъжльо като те хванах отново в лъжа почни да пишеш и от други никове както винаги правиш лъжльо. Гну... н си.
  • 18 Пак не можеш да оправиш времената

    2 0 Отговор
    Да, статията е стара, но от нея прозира колко са били спечени от Volkswagen, за да кажат че не могат да се оправят с проблема година и половина!

    И в общи линии не са се излъгали, защото тази функционалност, която заработи тези дни, които ако погледнеш са лятото на 2021 година, са заложени още при проектирането на автомобила, но досега не работеха.

    Просто решиха че ще пуснат автомобила в продажби без да са го довършили напълно, което е точно обратното на това, което твърдиш. Не съм сигурен дали това е последното нещо или има още недовършени работи, като например работата на head-up дисплея. И престани да ми обясняваш че аз лъжа нещо, когато ти цитирам статия писана в миналото за бъдещето. Толкова ли не можеш да се усетиш, че не аз съм писал статията или ти е трудно?

    Толкова ли не можеш да се усетиш, че не всичко написано за бъдещето ще се сбъдне, независимо дали съм го написал аз или друг? Ти май не можеш да направиш връзка между изминали неща, които са факти и прогнози за бъдещето които са си прогнози и може да станат факт и в бъдеще, но може и да не станат. За втори път те хващам, да четеш прогнози и да си мислиш, че това вече са факти! Напъни малко този мозък да ги различаваш!

    Коментиран от #19

  • 19 Драг

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Пак не можеш да оправиш времената":

    Лъжльо ти добре ли си, правиш ли разлика от това днес да кажа че след една година ще стане нещо и преди една година да кажа че след половин година тоест от днешна дата назад половин година нещо ще стане. Във вторият случай вече се знае резултата и ако прогнозата не се е сбъдбала няма нужда да подвежда хората лъжльо. ИД3 е пуснат септември 2020 прогнозата е тотално грешна и в днешно време е ясно това. Освен това ФВ нищо не е казал а някакво списание което очевидно не е добър анализатор. И лъжльо прочете отново за какво са ъпдеитите за ентертсимент системата и за вътрешно осветление, пука ми на оная работа дали ще ми свети на оная работа лъжльо. Хайде сега лъжльо почни да пишеш с моя ник за да замажеш лъжите си лъжльо.
  • 20 300 грешки факт ли са?

    1 0 Отговор
    Много компютри, които не могат да се свържат помежду си на вече произведения автомобил факт ли са? Стартиране на производство в началото на ноември 2019 година факт ли е? Факт ли е че всички произведени оттогава до септември месец 2020 година стояха на склад, докато решат частично проблемите със софтуера факт ли е? Пускането на автомобил за продажба с недовършен софтуер и функции през септември 2020 факт ли е? Функцията ъпдейти по интернет, която е трябвало да работи още при започването на производството през 2019 година, заработи ли през лятото на 2021 година за първи път?


    Кой от тези факти е лъжа?

    Ако съм искал да те подвеждам, нямаше да дам линк към статията за да прочетеш на коя дата е написана!

    Коментиран от #21

  • 21 Драг

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "300 грешки факт ли са?":

    Лъжльо ти прочете ли за какво е ъпдейта лъжльо????
    1. Ентертаимент системата, нима Мъск не ъпдейтна Теслата да може да пърди и да да си гледаш клипчета на летящата Тесла, много ми пука дали иконката била заоблена или закръглена лъжльо. После вътрешно повтарям вътрешно осветление, пука му на потребителя дали ще му свети като коледна елха на топ.... те или не. Такива ъпдейт може да има до безкрай примерно нова мелодия на клаксон, ново меню, аеро ефект на иконите все простотии да ти отвличат вниманието докато караш. Лъжльо хайде сега започни да пишеш с чужди никове лъжльо щото не посмя да пишеш с един да не ти се смеят хората. Утре може да дадеш какво е написал жул верн или Леонардо давинчи за бъдещето лъжльо нещо като не е станало няма нужда да го цитираш просто това списание тотално е объркало прогнозите.
  • 22 Няма толкова залюхан като тебе

    1 0 Отговор
    Дори не разбра за какво е новината! Всъщност новината е това: "От Volkswagen също са част от групата на производителите, които добавиха тази функция при своите автомобили, а сега техните собственици ще могат да се ВЪЗПОЛЗВАТ ЗА ПЪРВИ ПЪТ ОТ НЕЯ."


    Какви са update-ите не е важно! Новината е че вече МОГАТ да получават ъпдейт. ТОВА Е НОВАТА ФУНКЦИЯ! Много ясно, че първия update ще е нещо незначително, за да тестват как се справя новата функция. Няма да пробват с update на спирачките разбира се, дори да има нужда от подобряване на работата на БАРАБАННИТЕ спирачки! Представяш ли си барабанни спирачки на най-високотехнологичния автомобил на марката - качество и иновации до безкрай?

    Коментиран от #23

  • 23 Драг

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Няма толкова залюхан като тебе":

    Лъжльо захлюпен, какво общо има твоята статия дето си постнал с тази новина. Всеки софтуер може да се ъпдейтва дали през нета или не въпрос единствено на сигурност. Ъпдейтнали радиото голяма работа хайде да видим кога ще ъпдейт ат спирачките лъжльо. ДВГ то не може ли да се ъпдейтва през нета ако искаш. Ти си толкова ограничен пе си мислиш че като е ДВГ няма ентертаимент система🙂🙂🙂, може ли да си толкова п.... т. ДВГ има точно толкова софтуер колкото и Ел колата разликата е само в генераторният режим на Ел мотора.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 От може до има разликата е огромна

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Драг":

    Досега Volkswagen id3 просто нямаше такава възможност - факт!

    Е могат и 350 кв зареждане да му направят, ама няма! Можеше и да вдига поне 170 км в час, ама не може. Да изброявам ли или вече схвана? От тази седмица Volkswagen вече предлага функция която имаше в Тесла модел 2012 година. Факт! А това е полезна функция, която ти спестява ходене до сервиза за глупости. Факт.

    Коментиран от #26

  • 25 Забравих да спомена

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Драг":

    Понеже питаше какво общо има тази новина с моя линк - Ами от февруари досега се опитваха да оправят тази функция да работи и най-накрая успяха! Ама ти кога ли си можел да правиш причинно-следствени връзки или някакви връзки въобще! А тази функция е трябвало да работи още при започването на производството на модела през 2019 година.

    Коментиран от #27

  • 26 Драг

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "От може до има разликата е огромна":

    Хахаха просто се излагаш като кифладжия досега нямал и сега има откъде дойде от небето ли???? Тя функцията си е там просто сега са пуснали някакъв измислен ъпдейт за ентертаимент системата и уаааау. То всеки таблет, телефон, компютър се обновяват така. Въпрос единствено на сигурност, докъде да може през Интернет и какво не може. Всеки си решава за себе си, все пак всичко може да се хакне, не дай си боже някой нов бин ладен може да направи много бели.
  • 27 Драг

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Забравих да спомена":

    От февруари се опитват да оправят някаква никому не нужна простотия🙂🙂🙂. По скоро вземат най-лошото от Тесла след големите телевизори сега ще ни заливат с новини за нови хипер дупер мега функции как клаксон свири Моцарт или лед светлините правят мексиканска вълна. Айде няма нужда аз искам кола не плей стеишън.

    Коментиран от #28

  • 28 Простотии

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Драг":

    Ама разбира се че са простотии. Особено това че са подобрили матричните фарове да не заслепяват насрещното движение и да осветяват по-добре! Това е абсолютна простотия никому ненужна. И това че са ъпдейтнали 32 компютъра да не забиват и да влизат в авариен режим. На кого е нужно. Като забие просто я качваш на репатрак и е караш в сервиза така е по-забавно, нали! Пък и винаги могат да ти изгубят четири часа, за да ти ги update-нат тези неща в сервиза когато ходиш да ти сменят маслото. Така или иначе си отишъл да си губиш времето на всеки десет хиляди километра. Опс, Това е електромобил и не ходиш по сервизи, ама ти по навик защо пък да не идеш. То какъв автомобил, е ако не ходи по сервизи, нали?

    Коментиран от #29

  • 29 Драг

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Простотии":

    Ама ти наистина си неграмотник влизаш във ФВ България и четеш:
    прибавя функциите App-Connect и Head-up-Display с добавена реалност УААААААААААУ добавена реалниост супер ще стоиш на паркинга и колата ще се клати и ще симулира че върви :))).
    AC управляемият таймер за зареждане и свързаният активен круиз контрол (ACC) Уааааааааа активен круиз контрол далече от автопилота но колко cooool .
    App connect уааааааау телефона ми ще се свързва с колата колко иновативно нечувано, невероятно.
    Подобрение на климатика уааааау сега вместо като му зададеш 23 градуса да се колебае плюс минус 1 градус ще е плюс минус 0.5 градуса уааааааау невееееееероятно.
    Показване на зарядни станции уаааааааау нямам думи.
    Та коя от тази функция не можеше да се ъпдейте стига да ти е даден достъп преди 10 години без значени дали е ДВГ ил ел кола?

    Коментиран от #30

  • 30 Пак не правиш разлика

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Драг":

    Между можеше и може! То всичко е можело щом Тесла го прави от 10 години, ама доскоро Volkswagen не можеше. Може го от миналата седмица и вече ще го прави редовно. Ако тези глупости са безсмислени за тебе, просто измъкваш сим картата на модула и забравяш за тези простотии. След десетина години ще караш автомобилът точно както си го купил, а останалите ти колеги ще ползват 10-годишни автомобили със съвременни функции. Въпрос на избор, който не е задължителен. Ти решаваш кой update да разрешиш и кой не. Винаги можеш да идеш до сервиза за да ти го направят, за да не се занимаваш с update по интернет или пък да си оставиш някой модул да забива на воля и да те вкарва в авариен режим, защото си си спестил някоя актуализация.