В последните няколко месеца по-голямата част от автомобилната индустрия е засегната от недостиг на полупроводници, който предизвиква голям хаос в целия свят. Почти няма компания, която да не е спряла производството си или поне да го е ограничила, като неведнъж сме ви разказвали за различни такива случаи.
Все пак има производители, които не се оплакват от недостига на чипове и един от тях е Tesla. Въпреки, че автомобилите на марката са едни от най-технологичните към момента, хората на Мъск не са изпитвали големи затруднения с полупроводниците или поне не са съобщавали за сериозни такива.
Оказва се, че компанията е реагирала бързо и се е адаптирала към ситуацията, което е и главната причина, тя да не е особено засегната от кризата. Благодарение на своите инженери и софтуерни експерти, Tesla е заменила полупроводниците с микроконтролери, които да заместват техните функции, споменават от марката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тва е
Коментиран от #5
14:35 28.07.2021
2 Драг
14:39 28.07.2021
3 Въпросче
Да не би микроконтролерите да са "цели" проводници, та полупроводниците били заменени.? 🤔 Микроконтролера не е ли вид чип ? 😀
Хората от тесла просто са се насочили придвидливо към комбинирано (икономично)
14:42 28.07.2021
4 Пилот на Ферари
14:43 28.07.2021
5 Отговорче
До коментар #1 от "Тва е":
При бай ти Тошо нямаше да дадат диплома за журналист на толкова неосведомен по темата ! Занапред момчето да си пише само за ДВГ и да не се занимава с "неясни" ... жици и полужици! 😜 Сори.14:48 28.07.2021
6 Този
Коментиран от #10
14:49 28.07.2021
7 Някой
Коментиран от #8
15:08 28.07.2021
8 Ти да видиш!
До коментар #7 от "Някой":
Сега ако дадеш и една разумна причина, поради която Тесла не дава една стотинка за реклама в цял свят, но разбираш ли прави единственото изключение за платена статия в fakti.bg, тоест в държава в която поне още 5 до 10 години няма да има дори представителство, цена няма да имаш!Статията просто ти показва, колко гъвкава фирма е Тесла и как решава в движение всеки един възникнал проблем. Да не говорим че въвежда производствени технологии които никой досега не е ползвал в автомобилната промишленост, като не се притесняват да решат всеки един от хилядите проблеми, които неизменно изникват при започване на едромащабно серийно производство.
Коментиран от #15, #16
15:27 28.07.2021
9 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
Коментиран от #11
15:31 28.07.2021
10 Онзи
До коментар #6 от "Този":
А колко голфа са продали повече в сравнение с миналата година? Когато заработят фабриките, Tesla model У ще се продава два пъти повече отколкото golf, въпреки че ще е на два-три пъти по-висока цена. Тогава каква ще ти е опорната точка?Защо един два пъти по-скъп и три пъти по-некачествен грозен автомобил с малък пробег и изключително бавно зареждане, ще се продава два пъти повече от прекрасния и евтин golf? Нали продажбите трябваше да намаляват, защото 100 годишните изкарват свои електрически модели и според вас Тесла трябваше да е фалирала вече защото никой няма да иска тези некачествени и скъпи автомобили?
Коментиран от #12, #19
15:32 28.07.2021
11 Пак грешки в превода
До коментар #9 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Tesla заменя дефицитните контролери с други не толкова дефицитни контролери, които трябва да бъдат програмирани да извършват същите дейности. За разлика от екипа на Volkswagen, които дори когато са започнали да проектират автомобила от нулата и сами са си избрали какви контролери ще ползват и една година не можаха да ги накарат да работят заедно и без грешки, екипът на Тесла е много по-добър и им отнема много по-малко време да работят с каквото има на пазара.Освен това още преди няколко месеца имаше новина, че Тесла е един от малкото производители които са предплатили чиповете на доставчика за дълъг период напред и се обслужват с предимство.
15:36 28.07.2021
12 гост
До коментар #10 от "Онзи":
Първо голфовете продадени до средата на годината са малко над 300 000 , а Тесла от всички модели е продала над 380 000 , през втората половина ще е даже по-зле за голфовете !! Така че дори за годината Тесла ще продаде повече от Голф , да не говорим за 10 , макар , че Тесла се продава от 9 със настоящата !! Ама нека си мечтае момчето , то само това им остана на горките , вече бълнуват като трескави и то от неизлечимите !Коментиран от #14, #18
15:51 28.07.2021
13 незнайко
15:56 28.07.2021
14 Plameni
До коментар #12 от "гост":
гост коя е тая фирма голф дето я сравнявани с тесла,защо не сравняваш с Volkswagen .Сигурно защото VW продава десет пъти повече автомобили от TeslaКоментиран от #21, #30
16:11 28.07.2021
15 Драг
До коментар #8 от "Ти да видиш!":
И ти си гост, Хаха,???. Колко гъвкаво правиш микроконтролери без полупроводници ли 😊😊😊. Боже боже машина на времето няма скоро да има, но машина на оглупяеането определено Мъск е измислил. Дано да не изтрият коментарите да те обучават студентите по психология.Коментиран от #17
16:20 28.07.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Отговор е даден
До коментар #15 от "Драг":
В мнение 11, но се иска нещо в главата, за да го разбереш! А ти продължавай да четеш фалшивите статии тук и да се образоваш от тях!"
като неведнъж сме ви разказвали за различни такива случаи"
Това ми е любимата част от статията и ме връща в детството когато ни караха да правим преразказ по картинка. Горе-долу толкова информация има и в тази статия - разказват ни сладки приказки за дечица, без много старание към фактологията.
Коментиран от #23
16:28 28.07.2021
18 Грета Тунберг
До коментар #12 от "гост":
Скъпи,какви голфове са ти в главата?Нали караше Тесла?16:31 28.07.2021
19 Драг
До коментар #10 от "Онзи":
гост, Хаха,???. Стига лъга за цената. Европа не е България. Може да видиш какви мита и ДДС слагат на ДВГ колите примерно в Скандинавия. Освен това електричката не плаща пътен данък, паркиране в зоните, ползва автобусните линии, някъде тока им е без пари. То всичко се трупа и накрая да ти кажа дори при покупка повтарям покупка елката е по евтина а да не говорим за другите привилегии. Нищо против елките, но да надува така цената на ДВГ колите и бензина да слагаш над 100 процента данъци покажи ми друга стока с над 100 % увеличение??? Това си е целенасочена политика за премахване на ДВГ. Има си умни хора така са преценили ОК, но фактите са факти това е целенасочена политика.Коментиран от #22
16:33 28.07.2021
20 Не вади думите от контекста
Ще ми кажеш ли кой е този автомобилен производител, който ще построи фабрика с първоначален стартов капацитет 100 гигавата батерии годишно само от една фабрика, при положение че досега не е произвел нито една батерия самостоятелно, а ще произвежда по технология, която е непозната дори за най-добрите производители на батерии? Volkswagen смята да построи шест завода за да изпълни такъв капацитет и то в рамките на следващите осем години. Тесла тогава смята да произвежда 3000 гигавата - 30 пъти повече отколкото световното годишно производство през 2019 година. Това дребномащабно ли ти се вижда? На мен ми се вижда нереално и ако Тесла наистина го постигне, няма да имат стигане.
16:35 28.07.2021
21 гост
До коментар #14 от "Plameni":
Доколкото виждам в коментар 6 дружката ти твърди , че само ГОЛФОВЕ ЗА ТАЗИ ГОДИНА са произведени колкото Тесла е произвела за 10 години !!! Та уточни се с него коя е фирмата и откъде е взел тая "обективна и вярна " информация , хахахахха !!16:37 28.07.2021
22 Вярно ли изпадна толкова
До коментар #19 от "Драг":
Наистина ли твърдиш че golf е по-евтин от Tesla? Която и да е Тесла? А аз говоря за Tesla model У. Въобще няма да се учудя, ако дори в родната Германия, golf се продава по-зле от Tesla model y, когато започне производството в Берлин и цената наистина падне. Дори тогава голфа вероятно ще е по-евтин все още.За сметка на това Тесла модел 2 вероятно ще се повече отколкото цялата гама на Mercedes или BMW, който продават по два милиона годишно. Това ще е моделът на цената на golf и ще разкаже играта на ДВГ и пазарния дял на 100-годишните. За Toyota да споменавам ли, при положение че планува през 2025-а да продава само 500 хиляди електромобила в световен мащаб? Те какво ще продават не знам?
Коментиран от #25, #26
16:41 28.07.2021
23 Драг
До коментар #17 от "Отговор е даден":
Почваш да се гърчиш като плу-жек както винаги. Нека коментар 8 да стои не смеи да го триеш😀😀😀. Нека видят акъла ти дето не знае какво е полупроводник и микроконтролери😀😀😀. Я разкажи повече как Мъск прави тези микроконтролери ходи в гориста да ги бере ли?? 😀😀😀като гъби😀😀.16:44 28.07.2021
24 47318
16:48 28.07.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Драг
До коментар #22 от "Вярно ли изпадна толкова":
И как сравняваш лъжльо голф с У😀😀😀😀😀. Нито по качество нито по клас са сравними😀😀😀😀. Ти нещо се оплете в лъжите си лъжльо😀😀😀. Я кажи в коя гора ги бере Мъск микроконтролери те и аз да си набера малко😀😀😀😀, ох не мога ти си бил много забавен.Коментиран от #29
16:54 28.07.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Е толкова ли да си тъп
До коментар #26 от "Драг":
По същия начин може да сравниш golf с Mercedes c-class. Кое е нормално да се продава повече? Толкова ли ти е трудно да схванеш, че Тесла модел y е по-висок клас автомобил, който по принцип е нормално да се продава много по-малко от голф, но въпреки това ще има минимум два пъти повече продажби.Все едно Mercedes s-class да се продава два пъти повече от Mercedes c-class. Не ти ли се струва противоестествено?
Ако и тази логика не можеш да схванеш, няма смисъл някой да води диалог с тебе!
Коментиран от #32
17:13 28.07.2021
30 гост
До коментар #14 от "Plameni":
Между другото марката Фолксваген за твое огромно съжаление продава малко повече от 4 милиона автомобила , останалите до 10 са от другите марки на "групата" !! А в следващите години по-всичко личи и доста ПОД 4 милиона !! Така че чакай най-много до 3-4 години изненади от Тесла , ама доста неприятни за теб , хахахах !!Коментиран от #38, #48
17:15 28.07.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Какво ще бе oлигофpен
До коментар #32 от "Драг":
Tesla модел 3 се продава в Германия от три години. Volkswagen id3 се продава от миналата година. Вземи да им сравниш продажбите в минало време. Нали Volkswagen id3 щеше да е убиецът на Тесла? Добре че бяха държавните служби в началото за да имат някакви продажби въобще. Който се набута да си купи сега ги плюе по форумите в Германия и препоръчва Тесла. За какво мислиш че избързаха с id4?Коментиран от #37
17:27 28.07.2021
35 Драг
До коментар #31 от "Няма смисъл да търся":
Лъжльо питах те лъжльо колко са броики те за полугодието за Еъп плюс ИД3 плюс ИД4 плюс Еголф лъжльо чакам лъжльо за Германия а лъжльо😀😀😀😀. Я ходи да береш трева че трябва микроконтролери да се правят😀😀😀😀. То бива ли елементарни неща да не знаеш какво е полупроводник и микроконтролери, ще се пръсна от смях😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀.17:28 28.07.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Драг
До коментар #34 от "Какво ще бе oлигофpен":
Олигоф-рена щял да сравнява в минало неопределено време 😀😀😀😀😀😀😀😀. След бъдеще неопределено сега и в минало неопределено. Еми сравнява колко Голфа са произведени общо досега от започването😀😀😀😀😀😀. Не ти наистина ли си де-бил или се правиш на такъв??? 😀😀😀😀😀. Не те слуша мозъка а😀😀😀😀🎇лъжльо щял да сравнява от момента ба започване на производство😀😀😀😀😀😀😀, ти верно со много тъ-п. 😀😀😀😀😀.17:33 28.07.2021
38 Plameni
До коментар #30 от "гост":
Неприятните изненади може да са за теб защото Tesla губи позиции и продажби на основните си пазари като САЩ и Китай, просто конкуренцията расте вече всеки втори произвежда електромобили дори и бивши таксиджии като Росен Даскалов ще произвежда електричкиКоментиран от #44
17:34 28.07.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Кико
17:42 28.07.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Какви позиции губи Тесла?
До коментар #38 от "Plameni":
Май и ти ги почна като онези от стъкмистиката със статистическите данни. Вероятно говориш за загуба на процент пазарен дял, което е логично и е близо до ума че Тесла не може да си запази 30-40 процента пазарен дял на електромобилите с батерии, както беше досега, въпреки че си удвоява продажбите като абсолютна бройка на всеки две години или по-често.Какво значение има, ако пазарният дял на Tesla падне до 20% през 2030 година когато продава 20 милиона автомобила годишно и продава повече от всички автомобилни компании под шапката на Volkswagen group плюс Toyota взети заедно?
Какво значение имат процентите, ако моделите на Тесла са най-продаваните модели електромобили в световен мащаб? Какво значение има, при положение че търсенето на Тесла е повече от производствените и възможности на този етап и продажбите не отразяват търсенето, а само предлагането?
18:06 28.07.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Ти си без мозъчен плазмодии
До коментар #43 от "Цените ти ги дадох олигофрен такъв":
Колко лесно е така, обиждаме се и не ни трият😀😀😀😀😀😀. А иначе коментарите ми изтрити, доволен ли си сега?18:38 28.07.2021
47 Не си чак толкова умен
Хайде да видим какво ще ти остане от заглавията?
Коментиран от #49
18:43 28.07.2021
48 дада
До коментар #30 от "гост":
да не би до 3-4 години да пуснат камиона и родстера19:55 28.07.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Буха ха
21:53 28.07.2021
51 гост
Коментиран от #52, #55
22:02 28.07.2021
52 Грета Тунберг
До коментар #51 от "гост":
Ти си ми умник любими.Сетил си се да купиш чипове,а виагра що не се сети да купиш?Коментиран от #56
09:26 29.07.2021
53 инж Аз
Коментиран от #54
12:00 29.07.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #51 от "гост":
Вземи си напълни мазето с коркови тапи, че Мъск може да започне да произвежда шампанско, когато фалира в другите сектори!14:44 29.07.2021
56 гост
До коментар #52 от "Грета Тунберг":
Справям се добре когато се любя с космати мъже. За скумрии като теб ще трябва много много виагра, без да са гарантирани резултатите.20:45 29.07.2021
57 блаблабла
16:48 01.08.2021