Собственик на електромобил използва системата за аварийно захранване на автомобила си, за да включи животоспасяващия апарат за диализа на 11-годишния си син след силните бури, които причиниха прекъсване на електрозахранването в югоизточната част на Куинсланд, разказва The Guardian. Когато бурите и внезапните наводнения прекъснаха електрозахранването на Коледа, многобройни жители се сблъскаха с непосредствени последици като неработещи електрически врати, пълнене на септични ями, неработещи климатици и затопляне на хладилници по време на последвалата гореща вълна. Някои водачи на електромобили, оборудвани със системи "vehicle-to-load" - функция за резервно захранване, позволяваща на автомобила да функционира като авариен генератор или източник на енергия за устройства като светлини, лаптопи, телевизори и хладилници - обаче се включиха в помощ и в някои случаи изиграха решаваща роля за спасяването на човешки живот. Първоначално Холмс и съпругът ѝ използват автомобила, за да свържат своите хладилници и тези на съседните помещения. Тъй като обаче прекъсването на електрозахранването продължавало, тя започнала да се замисля дали закупеният през февруари BYD Atto 3 има капацитет да захрани животоспасяващата машина за диализа. "Захранвахме я от колата", казва Холмс. "Трябваше да го използваме само за една нощ. Можехме да я ползваме поне четири нощи и след това да се наложи да отидем да заредим някъде колата".
Синът ѝ Леви, който този месец ще бъде включен в списъка за трансплантация, щеше да бъде изправен пред животозастрашаващи последици за здравето си, ако не можеше да се лекува, и щеше да се наложи да пътува до Бризбейн по време на бурята, ако не можеше да намери алтернатива.
Холмс заяви, че е знаела, че може да "използва колата си за добри неща", тъй като е направила бавно приготвено греяно вино за филмова вечер, използвайки електрическата система на автомобила.
"Това е най-невероятният автомобил, който някога съм притежавала. Сега, когато успя да спаси сина ми по време на буря, не мисля, че някога отново ще се върна към бензинов автомобил."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баце
11:54 01.01.2024
2 Бачо Киро
Въпреки това е несериозно, щом имаш човек в къщата, който прави диализа. Освен това тя не се прави всеки ден, да не говорим пък по 24 часа, както излиза от статията...
Коментиран от #3, #10
12:08 01.01.2024
3 е да де ама
До коментар #2 от "Бачо Киро":
нали трябва да се прави реклама на електрокара колко яко е да имаш такова чудо в къщата си !!!12:15 01.01.2024
4 Визионер
12:18 01.01.2024
5 метода е ясен
Коментиран от #9
12:20 01.01.2024
6 От Хасково
12:28 01.01.2024
7 СЗО
13:56 01.01.2024
8 Забилижете
14:16 01.01.2024
9 дфтгъхуй
До коментар #5 от "метода е ясен":
И като ви е ясна схемата около конвенцийката що не се размърдате и да направите нещо, а? Или е по-лесно да квичиш от дивана и да чакаш някой друг да свърши нещо, а?Покрай купищата "основни" причини да се откажа от бг гражданството си това с конвенцията, 47-те пола и масовото залитане към лгбт простотиите доста наклониха везните в посока "живей си кротко в Русия и не се занимавай с глупости"
14:36 01.01.2024
10 гост
До коментар #2 от "Бачо Киро":
Оборудването на къщата с генератор и всички съпътстващи неща , които о ужас включват и буферна батерия струва едни пари , особено в тези държави , които са минимум 50% от цената на електричката !! И подлежат на постоянен контрол след това , което значи също постоянни и значителни разходи !! Освен това " горивото " за генератора също не е безкрайно и както обикновено точно когато ти потрябва се оказва , че почти липсва или генератора НЕ използван дълго време отказва да работи !! А електромобила който се ползва постоянно и няма никакви допълнителни нужди от специални поддръжки просто върши една допълнителна работа , която е много ПО-ЛЕКА за него от основната , която върши , тоест вероятността от отказ или проблеми е доста по- малка !! А глупостите как си щял да напълниш гаража с " гориво" ще докарат до екстаз всеки пожарникар в нормална държава , който с кеф ще ти разгони фамилията от глоби и наказания , а след него и застрахователите и банкерите , дали ти ипотека , въобще ще станеш такава черна овца , че няма да помислиш повече дори за кюмбета !!Коментиран от #13
16:00 01.01.2024
11 гост
Коментиран от #14, #16
16:12 01.01.2024
12 предателят соломон
18:19 01.01.2024
13 св2де3фр4гтхъ
До коментар #10 от "гост":
Алооооуууууу, клоунчето- опитвай да мислиш бе... Не боли, вервай ми...18:21 01.01.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ДОИОООООСТА СКЪП ДЖЕНЕРАТОР
Коментиран от #18
20:29 01.01.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
До коментар #15 от "ДОИОООООСТА СКЪП ДЖЕНЕРАТОР":
С тия " генераторчета" по 500 евра можеш да си захраниш само палатката на къмпинг и то ако не те хване горския , че ще ти излязат златни !! А за къща си мнооого далеч от истината , попитай барем някой , който е наясно с нещата и после си мечтай !! И това тук в България , а за Щатите направо ще ти се дореве !!Коментиран от #21
07:38 02.01.2024
19 Чекмедже бабаит
10:44 02.01.2024
20 незнайко
10:46 02.01.2024
21 незнайко
До коментар #18 от "гост":
За 500 евра или 1000 лева можеш да си купиш 5 киловатов генератор а палатката ще ти се види много тяста тогава !!!Коментиран от #22
10:50 02.01.2024
22 Има разлика
До коментар #21 от "незнайко":
Ключовата дума е "купува". Ти колко такива генератора имаш вкъщи? Кога смяташ да си купиш? Всеки може да си купи и дизелова печка за отопление на автомобила, която се включва автоматично или включва с дистанционно половин час преди тръгване сутрин за работа или вечер от работа. Ти имаш ли такава?Можеш да си купиш и батерии за съхранение на евтината енергия на нощна тарифа за да я ползваш през деня. Купил ли си си?
Всичко това си идва бонус с електромобилите и те на практика не са само средство за придвижване от точка А до точка Б като автомобилите с ДВГ, точно както телефоните вече не са само средство за гласови обаждания. Просто още не сте го осъзнали. В бъдеще електромобилите само в 10% от времето ще се използват за транспорт, другите 90% ще са използвани по други предназначения. На всяко паркиране ще се включват към мрежата, но не за да зареждат, а да помагат на енергийната система. Не да купуват, а да търгуват с енергия.
Коментиран от #23
13:01 02.01.2024
23 да ША ПОМАГАТ НА МРЕЖАТТА
До коментар #22 от "Има разлика":
аКУЖВ БАГАЖНИКА СИ ИМАТ МИНИ ТОКАМАК...АКУ ЗНАЕШ КО Е ДЕ А ИМАТ ЛИ ТОКАМАК ТОЯ АВТОМОБИЛ ША СТРУВА КОЛКОТО ПОЛОВИН СОФИЯ.....барабар с бунаците в него....16:27 02.01.2024
24 Има разлика
Мощността с която може да връща един електромобил в мрежата е стандартно 11 kW. 2 милиона автомобила в България са потенциални 22 гигавата, което е мощността на 22 реактора като в АЕЦ Козлодуй. Дали не могат да помагат на мрежата? В момента консумацията на цяла България е около 5 гигавата. Е колко пък помощ да е необходима?
16:38 02.01.2024