Mercedes-Benz Vision EQXX, който обикаля света, за да проправи пътя на бъдещите електрически автомобили на Mercedes, които да бъдат възможно най-ефективни, отново постигна впечатляващ резултат, като измина 1009 километра с едно зареждане при включен климатик.
Инженерите на Mercedes преминаха с Vision EQXX арабската пустиня, пътувайки от Рияд, Саудитска Арабия, до Дубай, ОАЕ. Електрическият автомобил постигна ефективност от 13,5 км на киловатчас благодарение на аеродинамичния си дизайн.
Mercedes-Benz временно измести фокуса си от електрическите превозни средства, но изследователската и развойната дейност все още продължава. Преди това компанията се бе ангажирала с изцяло електрическа гама до 2030 г. Въпреки това, с оглед на неотдавнашното забавяне на продажбите на електрически превозни средства в световен мащаб и предстоящите президентски избори в САЩ, които могат да повлияят на бъдещето на индустрията за електрически превозни средства, Mercedes-Benz временно намали плановете си. Въпреки това по-късно тази година ще дебютира нов електромобил, базиран на универсалната платформа MMA, като в момента продължава разработването на бъдещи EV модели.
Mercedes EQXX може да се похвали с изключителна аеродинамика, като коефициентът на челно съпротивление е 0,17, надминавайки този на всеки сериен седан. Обтекаемата му задна част включва допълнителна аеродинамична ламел под задната броня, която се отдалечава от каросерията, за да улесни плавното излизане на въздушния поток от ходовата част. Освен това в него са използвани модерни материали като лека пластмаса, подсилена с въглеродни влакна.
Все още не е сигурно доколко тази ефективност ще се прояви в реални условия на шофиране. По време на цялото пътуване колата е била с включен климатик, подпомогнат от термопомпа, за да се сведат до минимум загубите на енергия. EQXX разполага с батерия с капацитет 100 kWh в рамките на 900-волтова архитектура.
Маркус Шефер, главен технологичен директор в Mercedes-Benz AG, потвърди ролята на EQXX за развитието на технологиите за електрическа ефективност. Той заяви: "EQXX продължава да предоставя ценни данни за разработването на модерни технологии за електрическа ефективност. Всички системи работиха перфектно в пустинята, справяйки се с лекота с предизвикателства като покритие на пътната настилка, температури и прах. Това е доказателство, че електрическото задвижване е готово за световните пазари."
Mercedes-Benz също така посочи, че EQXX служи като концепция, близка до серийното производство, предлагайки поглед към бъдещата моделна гама, базирана на следващото поколение платформа MMA. Част от нейната термопомпена технология вече е интегрирана в концептуалния CLA, показан през 2023 г. Платформата MMA ще даде началото на следващото поколение CLA, както и на два кросоувъра и комби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 😆😆😆
Да живеят санкциите 😆😆😆
Коментиран от #7
11:34 17.03.2024
2 Оплакванията
Коментиран от #13
11:36 17.03.2024
3 охлюви
Коментиран от #30
11:45 17.03.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 революция
11:54 17.03.2024
6 Психоезиковед
Коментиран от #15
11:56 17.03.2024
7 авто фен
До коментар #1 от "😆😆😆":
Съвсем нормално. При високия стандарт в Германия производството е по-изгодно в Китай,където заплатите са ниски. От това следва,че държавите от ЕС са най-богати и с най-висок стандарт и могат да си позолят да използват евтиния труд в Китай,индия, Русия или Пакистан11:59 17.03.2024
8 Ако ще и 20000 да мине
Коментиран от #16
12:07 17.03.2024
9 Типичният българин
Коментиран от #11
12:19 17.03.2024
10 Браво на китайците
12:20 17.03.2024
11 Тод
До коментар #9 от "Типичният българин":
С 5 км\ч. Вятърът го е духал, а батерията е била само за климатика.12:32 17.03.2024
12 Български гражданин
13:39 17.03.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 озадачен по цялата глава
Коментиран от #19
14:05 17.03.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Лисицата
До коментар #8 от "Ако ще и 20000 да мине":
Кисело ама много кисело това грозде......Коментиран от #18
14:22 17.03.2024
17 оня с коня
17:39 17.03.2024
18 Лишко
До коментар #16 от "Лисицата":
много неща не са ви ясни, няма и да ви станат….автомобилни ин валиди…20:13 17.03.2024
19 Без да съм ходил
До коментар #14 от "озадачен по цялата глава":
там проверих по картата. Риад е почти в центъра н Саудитска Арабия, а пътят до океана е дълъг и почти прав. Столицата се намира на някаква висичина, а пътят накрая е на морското равнище. Ще излезеш прав, че са намерили дълго и право нанадолнище и качествен асфалт.Коментиран от #20
23:25 17.03.2024
20 Риад е на
До коментар #19 от "Без да съм ходил":
650м надморска височина която постоянно намалява докато се стигне до град Дамам на брега на Персийския залив (0м. надморска височина). Възможно е да е тръгнал и от град Мизаил, югозападно от Риад на 870м. н.в.23:36 17.03.2024
21 Светлин
09:01 18.03.2024
22 Боби
10:50 18.03.2024
23 незнайко
17 Март, 2024 11:31 от Галин Ганев. Електрическият автомобил постигна ефективност от 13,5 км на киловатчас благодарение на аеродинамичния си дизайн, което е равносилно на предната статия .
Някой да събере двете статии и да обобщи !!!
16:56 18.03.2024
24 българина
14:29 19.03.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 кустенурка
До коментар #3 от "охлюви":
ТО ако,е хубаво Елекктричката и FERARRI ще произвежда.Аз вече чакам летяща Honda автомобил от ЯПОНЦИТЕ вие... абе бягай с тия к.кутии19:59 19.03.2024