21 Юни, 2024 10:17 1 975 6

Tesla и нейният бивш доставчик на батерии се обвиняват взаимно в кражба на технологии

  • tesla-
  • сухи батерии-
  • технология

Двете страни са подписали споразумение за неразкриване, което им забранява да споделят технологията с други клиенти, но от Matthews били направили точно това

Tesla и нейният бивш доставчик на батерии се обвиняват взаимно в кражба на технологии - 1

Tesla съди бившия си доставчик на батерии за предполагаема кражба на търговски тайни. В същото време, другата компания - Matthews International, твърди обратното - че Tesla е тази, която е нарушила патента и е откраднала нейната технология.

Компанията на Илон Мъск е завела дело в калифорнийския съд срещу Matthews International, която описва като доставчик на „патентована технология за производство на батерии със сух електрод“.

Производителят на електрически автомобили казва, че е избрал Matthews през 2019 година като „един от доставчиците на оборудване, които Tesla използва, за да усъвършенства производството на батерии със сух електрод и да ги пусне в масово производство“.

Двете страни са подписали споразумение за неразкриване, което им забранява да споделят технологията с други клиенти, но от Matthews били направили точно това. Според обвинителния акт Matthews са откраднали търговски тайни по два начина.

Първо, като са използвали патенти, които включват технология, която вече е собственост на Tesla, и второ, като са я продали на други клиенти. Така, според Tesla, са причинени "извънредни щети в особено големи размери".

„По този начин Matthews явно се стреми да присвои собствеността и авторството на поверителни търговски тайни на Tesla. В допълнение, като подава тези заявления, Matthews задейства събития, които биха могли да доведат до (и в някои случаи са довели до) публикуването на определена поверителна информация на Tesla относно процеса на производство на сухи електроди “, се посочва в съдебния иск.

Tesla добавя, че Matthews никога не е търсил разрешение да подаде тези заявления или дори е съобщил за тяхното съществуване, докато от Tesla не са ги открили сами, като са намерили поверителна информация, притежавана от Tesla, в публикувани патентни заявки.

„След откриването на неправомерното поведение от Tesla се опитаха да блокират и/или забавят публикуването на съответните документи и само част от поверителната информация на Tesla за производство на сухи електроди беше публикувана. Независимо от това, резултатът от неправомерните действия води до лишаването от патентните права на Tesla върху нейната собствена технология

Що се отнася до продажбата на технологията на други компании, Tesla добавя, че поверителни търговски тайни са били разкрити на нейните конкуренти. Това включва опити за продажба (и в някои случаи действителна продажба) на оборудване за производство на батерии със сухи клетки. Tesla отделно подчертава, че никога не е позволявала и всъщност изрично е забранявала подобни действия.

Сега Tesla търси обезщетение и в момента го оценява "консервативно" на 1 милиард долара. Matthews отрича всички твърдения: „Исканията са напълно неоснователни и ние възнамеряваме енергично да се защитаваме този случай. Прави впечатление, че в жалбата бегло се споменават търговски тайни. Не са уточнени търговски тайни, които Tesla да е разкрила на Matthews. Продължаваме да оценяваме тази жалба и ще използваме правни средства за защита."

Всъщност компанията твърди, че Tesla се опитва да открадне нейната технология за сух електрод. Тя смята, че противно на твърденията в жалбата, съдебният иск на Tesla е просто още една тактика в техния продължаващ опит да сплашат Matthews и да присвоят нейната ценна интелектуална собственост.

Освен това се твърди, че съдебният процес на Tesla се стреми да ограничи способността на компанията да предлага иновативни решения на други, като попречи на пазара да се възползва значително от спестяванията, свързани с решенията за сухи батерии, и попречи на Matthews да монетизира собствената си технология.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    7 3 Отговор
    Тесла ползват готови батерии и никога не са разработвали технология за батерия.Мъск показа на bateryday нещо на картинка.

    Коментиран от #2

  • 2 Така е

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Точно както и пикапите им са само картинка които се движат с картинки на батерии 4680. Всички снимки и клипове на пикапа са само генерирани от изкуствен интелект изображения. Такъв пикап никога не е имало и няма да има.

    Коментиран от #3

  • 3 анонимен

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Така е":

    Кои пикапи,ония дето ги спряха от производство?С кои батерии ги правят,онези дето останаха само на хартия?

    Коментиран от #4

  • 4 Изкуствен интелект

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "анонимен":

    Ето още един клип генериран от изкуствен интелект който показва 46 80 батерии произведени от Тесла и използвани в модел У и cybertruck

    Коментиран от #5

  • 5 Анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Изкуствен интелект":

    Тези батерии са китайски.

    Коментиран от #6

  • 6 Грешен отговор

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Анонимен":

    Коя китайска фирма ги произвежда тези 46 80 батерии за пикапа на Тесла? Ако може и източник на информация, който да казва нещо различно от това че Тесла сама си произвежда батериите за пикапа?