Китайският производител на електромобили Zeekr е напът да предефинира времето за зареждане с предстоящия си модел 007. Оборудван с новаторска литиево-желязо-фосфатна батерия, 007 може да се похвали с впечатляваща скорост на зареждане, като може да премине от 10% до 80% заряд за малко повече от 10 минути.
Тази технология може да доведе до революция в зареждането на електромобили. Със заявен пробег от 688 километра според китайския стандарт (CLTC) с едно зареждане, електрическият седан дава приоритет както на производителността, така и на ефективността. Интериорът включва луксозни удобства като кожени седалки с функции за отопление, вентилация и масаж.
Задвижването на Zeekr 007 е по избор между задвижване на задните колела и задвижване на всички колела, като второто осигурява мощност от 637 конски сили. По-слабата версия се предлага с 416 конски сили.
Постижението на Zeekr в областта на технологиите за батерии бележи значителна крачка напред за индустрията на електромобилите. Ако тези скорости на зареждане могат да бъдат възпроизведени и разпространени на пазара, това може да облекчи едно от основните опасения на потенциалните купувачи на електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нека
Коментиран от #2
16:10 15.08.2024
2 Край
До коментар #1 от "Нека":
Да разбирам ли че си с нокия 8800 и компютъра ти е правец16ДКоментиран от #6
16:23 15.08.2024
3 Тити
Коментиран от #5
16:41 15.08.2024
4 Анонимен
Коментиран от #17
17:16 15.08.2024
5 рфтгъухйик
До коментар #3 от "Тити":
Нищо не преувеличават, вервай ми... Не е проблема в цифрите им, а в това дето трябва да стои зад тези цифри...Батерията е 100квт и успяват да заредят 70квт за 10 минути- ОК, вярвам им... Сериозно им вярвам... За да заредиш 70квт в батерията имаш загуби по трасето "зарядна станция - батерия на колата" по куп причини (физични закони основно) и реално ти трябват около, че и над 75квт... За да осигуриш тези 75квт зареждане за 10 минути ти трябва зарядна станция която да подава "скромните" 450квт ... Но и там има технологични загуби и е нужно захранване от поне 500квт...
Вервай ми, изключително малък % са заводите които ползват 500+квт захранване, а тук това е нужно за да заредиш 1 кола... По същество това е кух ПР- имаме технология, но ще може да я ползвате на 3 места в целият свят... Голема ползъ, нема що...
Коментиран от #7, #12, #25
17:21 15.08.2024
6 Джо
До коментар #2 от "Край":
Защо, Айфон да не са го измислили китайците? Те само сглобят или крадат, но с крадене качество не се постига.Коментиран от #16
17:51 15.08.2024
7 Ей няма угодия
До коментар #5 от "рфтгъухйик":
Преди плачехте, че се зареждали бавно електричките. Сега вече китайците казват, решихме проблема и пак недоволни. Как станцията щяла да осигури 500+кбч? Това си е работа на китайчетата и предполагам вече е решен и този въпрос.Ако с тази технология се зарежда пробег от 200км за 5 мин /според данни от статията/ мен напълно ме устройва.
Коментиран от #8, #20
18:42 15.08.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 След дъжд качулка
До коментар #8 от "седрфтгъхуйик":
Да ти напомня, че преди 4-5 години когато Yonity започнаха да изграждат 350 kW зарядни станции из цяла Европа, питахте кой ще зарежда на тях.Да ти напомня, че зарядната на Тесла в мол paradise в София е от най-малките в мрежата на Тесла. Предлага само 8 колонки по 250 kW всяка. Редовно и осемте са заети и си работят безпроблемно, въпреки че общата им мощност е 2000kW.
Тоест нерешимите според тебе проблеми, всъщност не съществуват от години и им е намерено решение.
09:24 16.08.2024
12 Не се коси, оти ке ти мине
До коментар #5 от "рфтгъухйик":
Задаваш отговори. Какъв е проблема за изграждане на тези 450 kW зарядни станции? Ето ти клип от 2021 година, на зарядна станция за 144 автомобила.Както виждаш има зарядни колонки с различни мощности и различни цени, както за тези които бързат и биха платили повече за да спестят време, така и за тези които искат да хапнат и обяда плюс зареждането да им излезе на същата цена, защото са зареждали 20 минути повече.
На 1:30 минута можеш да видиш 475 киловата зарядни станции още през 2021 година.
Какъв казваш ще е проблема в бъдеще, при проблемът с всичката тази излишна възобновяема енергия, която ще става все повече с времето?
09:44 16.08.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Юнак
До коментар #8 от "седрфтгъхуйик":
Първо се създават технологии, после се въвеждат в употреба. Ама нали пусти гънки в сивото..10:00 16.08.2024
15 Записвам въпрос
Технологията за зареждане е само 10% от цялата схема, другите 90% са изграждането на инфраструктурата"
Защо мислиш, че проблемът някога е бил в зарядните? Проблемът винаги е бил в батерията. Зарядните на Tesla вече втора петилетка са 250 kW, което по твоите сметки означава, че трябва да заредят най-голямата батерия на модел 3, която е 80kWh от 10 до 80% само за 14 минути, но това не е вярно.
Още на 25% мощността пада на 200kW, а около 40% пада на 150 kW. Това означава че ако отидеш на зарядната с 40% заряд, няма да можеш да заредиш с повече от 150kW дори зарядната да може да ти осигури 1500kW.
Тази нова батерия решава именно този проблем. Дори на зарядна станция с по-малка от максималната мощност която може да поеме батерията, тя ще зарежда на максимална мощност на зарядната през цялото време, независимо на колко процента е батерията.
10:03 16.08.2024
16 Страшна аналогия
До коментар #6 от "Джо":
"Защо, Айфон да не са го измислили китайците? Те само сглобят или крадат, но с крадене качество не се постига."По куца аналогия не можа ли да дадеш? Като говорим за зареждане, кое точно са изкопирали китайците от 20 ватовото зареждане на iPhone, при положение че моят телефон се зарежда със 120 вата?
Вече трети телефон чакам батерията да се запали или да изкара само два-три месеца заради бързото зареждане, но си изкарват двете години, на които обикновено сменям телефон с оригиналната батерия.
Това е все едно да кажеш че китайците са изкопирали тази батерия от PSA защото електрическите peugeot модел 2025 година продължават да предлагат бързо зареждане 100 kW и се чудят защо продажбите им падат, при положение че Тесла модел 3 2017 година предлага 250 kW.
10:12 16.08.2024
17 Бен тен
До коментар #4 от "Анонимен":
По-скоро ДВГ умре.С който и електро-критик да говориш, всеки ти казва че скороста на зареждането е проблема, който е основен.
Втория е цената на електричките.
В Китай от една година цената не е проблем, понеже електро са по евтини. Сега очевидно сме на прага и проблема със скороста зареждането да бъде решен.
Коментиран от #18, #19
10:54 16.08.2024
18 Какво е решено?
До коментар #17 от "Бен тен":
Нищо не е решено. Никой антиелектрик няма да си купи електромобил който се зарежда толкова бавно - два пъти по-бавно от резервоар с гориво. Знаеш ли колко са 5 минути разлика и колко проблеми им решават!Докато не направят електромобил който да минава поне 2000 км със 150 км в час който се зарежда за 3 минути, електромобилите няма да стават за нищо!
И докато не ги направят на цена максимум 10 000 лв и батериите да издържат минимум 5 милиона километра.
11:57 16.08.2024
19 Пропуснах
До коментар #17 от "Бен тен":
Забравих за зарядните. Въпреки че ще трябва да зареждат веднъж на два месеца при 2000 км пробег, задължително зарядните трябва да са максимум през 500 метра, включително по магистралите и на всеки електромобил да бъдат предвидени поне по две зарядни станции. Докато в България няма шест милиона зарядни станции няма да си купят електромобил.И зареждането на тях да е безплатно разбира се.
Докато не бъдат изпълнени всички тези условия, ще си купуват 20 годишни премиуми, неразличими от нови.
Коментиран от #22
12:00 16.08.2024
20 Гост
До коментар #7 от "Ей няма угодия":
Устройва те ама тук такива зарядни станции ще има след 10 години. Като идеш на масовата 22kW или 50kW и ще чакаш 2 часа, не 5 мин. Пък ти ако искаш си купи и кола дето се зарежда за 1 мин от 10-80%Коментиран от #21
21:48 16.08.2024
21 Къде са тези
До коментар #20 от "Гост":
22 kW се води бавна и домашна зарядна станция, 50 kW са вече анохронизъм, А където ги има са помощни, а до тях има изградени поне една-две минимум 150 kW колонки. Повечето собственици на Тесла и тях отбягват, защото са прекалено бавни и трябва да стоят повече от 10 минути.22:20 16.08.2024
22 А просто
До коментар #19 от "Пропуснах":
не можете да разберете и понесете, че има една огромна част, която не харесват ел.мобилите във всичките им разновидности по природа…Коментиран от #23
23:11 17.08.2024
23 Просто е
До коментар #22 от "А просто":
Но простите хора не могат да разберат, че ако не харесват жени Не е нужно да се месят в мъжки разговори в коментарите под статия за жени.Най-простото решение е като не харесват жени, просто да не четат статии за жени. А те не просто четат статията, но четат и коментарите. А най-голямата простотия е, че не просто ги четат, а са написали над 50% от коментарите за неща, които не харесват.
Като не харесват жени просто да отидат да коментират статии за мъже. Ние които харесваме жени, просто не пишем там да им се месим. Просто да си пишат там на спокойствие и да не ни занимават с простите си възгледи.
Както казах просто е!
Коментиран от #24
14:14 18.08.2024
24 Елементарно е
До коментар #23 от "Просто е":
пишеш дълго и обяснително, като жена…. не те знам какво си и като какво се определяш, но това което харесваш и се опитваш с пищене да наложиш на останалите-подсказва за цветовете на дъгата…15:30 18.08.2024
25 Антиелектрика
До коментар #5 от "рфтгъухйик":
Много си прав. Една бензиностанция (електрозареждаща станция) ще има по-голяма инсталирана мощност от средно предприятие в България със 150-200 човека работници. В химиеската промишленост например предприятие със 160 човека разполага с присъединителна мощност 240 kW като пиковата консумация е от порядъка на 230-235 максимум. А за един такъв автомобил ще трябва да се осигури мощност покриваща пикова консумация 500 kW. На бензино(електро)станцията ако спрат да заредят 5-6 автомобила едновременно, както се случва през летния сезон, ко прайм тогава. Необходима пикова мощност 3 MW !!! Ама това днешните нърдове и гийкове не им стига до главния мозък, те са свикнали само да напишат кода и да го пуснат, какво става после ... друг да се оправя.Коментиран от #26
11:40 19.08.2024
26 Електротехник
До коментар #25 от "Антиелектрика":
Ако не беше бягал от часовете по електротехника защото те е страх от тока което е видно от името ти, щеше да знаеш, че за изминаване на 400 км до морето, електромобила се нуждае от енергия, а не от мощност.100 автомобила на час по магистралата ще се нуждаят от 8000 киловатчаса независимо дали ще зареждат по 1ч на зарядна 80 kW за което ще са необходими 100 зарядни, или пък ще зареждат на 800 kW за 6 минути, за което ще са необходими само 10 зарядни който да обслужват по 10 автомобила на час без опашки.
Мощните зарядни така или иначе ползват батерии, за да не товарят мрежата и да ползват по-евтина енергия заредена предварително когато цената е била най-ниска или е имало излишна енергия от фотоволтаиците върху зарядната станция. Така че недей да говориш за неща, които мразиш и не разбираш.
13:42 19.08.2024