3 Октомври, 2024 13:07 1 890 8

Toyota инвестира 500 милиона долара в летящи таксита

  • toyota-
  • joby-
  • летящи таксита

Общата сума достига 894 милиона долара

Toyota инвестира 500 милиона долара в летящи таксита - 1

Скорошната инвестиция на Toyota в размер на 500 млн. долара в Joby Aviation бележи значителна стъпка напред за участието на компанията в нововъзникващата област на градската въздушна мобилност (UAM). С тази инвестиция общият дял на Toyota в Joby достига 894 млн. долара, което затвърждава позицията ѝ на основен играч в разработването на електрически летящи таксита.

Joby Aviation е водеща компания в сектора на UAM, като се фокусира върху разработването на електрически самолети с вертикално излитане и кацане (eVTOL). През последните години компанията постигна значителен напредък, като завърши четири от петте стъпки, необходими за сертифициране, и разшири производствения си капацитет.

Инвестицията на Toyota в Joby е в съответствие с по-широката стратегия на компанията за проучване на нови решения за мобилност. С инвестицията си в UAM Toyota се позиционира като лидер на този нововъзникващ пазар и се възползва от потенциалните възможности за растеж, които той предоставя.

Партньорството между Toyota и Joby предлага няколко предимства и за двете компании. Toyota внася своя експертен опит в областта на автомобилното производство и инженеринг, докато Joby допринася с познанията си в областта на авиацията и технологията eVTOL. Заедно те работят за разработването на безопасно, ефективно и устойчиво решение за UAM.

Целта на Joby е да стартира първите си търговски полети в края на 2025 г. Ако това се случи успешно, това ще бъде важен етап за индустрията на UAM, който ще демонстрира осъществимостта и жизнеспособността на електрическите летящите таксита като вид транспорт.

Инвестицията на Toyota в Joby също така подчертава нарастващия интерес към UAM сред големите корпорации. Други компании, като Hyundai, Xpeng и Stellantis, също направиха значителни инвестиции в тази нововъзникваща технология, отчитайки потенциала за революционни иновации и нови бизнес възможности.

Тъй като UAM продължава да се развива, вероятно ще станем свидетели на още повече партньорства и инвестиции между утвърдени компании и стартиращи компании в областта на UAM. Бъдещето на транспорта може би започва да лети.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Оффффффффф

    3 2 Отговор
    От ден на ден ставам все по разочарован от визията на Toyota. Имам чувството, че са уцелили избора да развиват успешно хибриди по някаква случайност.

    Като гледам какви огромни провали са всички останали безперспективни технологии в които хвърлят безумни сили и средства. То не беше водород, то не бяха твърдотелни батерии вече второ десетилетие, то не бяха синтетични горива, А сега и летящи електрически автомобили, преди въобще да са произвеждали смислен електрически автомобил, който се движи по асфалта.

    Вероятно летящите автомобили ще имат своята ниша и твърдотелните батерии все някога ще се произвеждат масово, но това ще е в далечно бъдеще и Toyota няма да са лидери при тези технологии, както са сега с хибридите.

    Коментиран от #6

  • 2 българина

    2 0 Отговор
    мисля, че всички фирми пилеещи ресурс без резултат трябва да фалират.... а иначе пари за повече заплати няма, като видят зора съкращения!
  • 3 Джони

    5 1 Отговор
    А Ганьо ще инвестира един милиард в джуки и мерцедеси на един милион километра.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Оффффффффф":

    Пич, точно това е целта: докато на тях не им се избистри идеята, другите да не могат да разберат нищо, за да не могат да го патентоват преди тях самите.
    Има ли нужда да обяснявам , че Тойота се опитват вместо да изместят някой стар играч от утвърден пазар с ограничени обороти, да си измислят чисто нов пазар на който поне известно време ще са сами и няма да делят пазарен дял с никой друг?

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Знайко":

    Имаха чудесната възможност да го направят, защото имаха както знанията, така и възможностите да го направят. Само до преди десетина години Toyota беше лидер в електрическото задвижване на автомобилите.

    Ако бяха инвестирали всички сили и средства в разработката на електромобили, вместо във водорода, днес със сигурност щяха да са най-големия производител на електромобили и нямаше да дадат шанс нито на Тесла, нито на китайците.

    Днес освен десетте милиона автомобили с ДВГ и хибриди, можеше да продават допълнително още 5-10 милиона електромобила.
  • 8 Незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Знайко":

    Ако сериозно се бяха захванали с разработката на твърдотелните батерии, тяхното производство нямаше да започне чак през 2027 година както обявиха наскоро, а електромобилите вече щяха да имат 1500 км пробег с 10 минути зареждане. Изгубиха много време и средства във водорода. И ако пари се печелят, то загубата на това време може да се окаже фатална и да не може да бъде наваксано никога.