Скорошната инвестиция на Toyota в размер на 500 млн. долара в Joby Aviation бележи значителна стъпка напред за участието на компанията в нововъзникващата област на градската въздушна мобилност (UAM). С тази инвестиция общият дял на Toyota в Joby достига 894 млн. долара, което затвърждава позицията ѝ на основен играч в разработването на електрически летящи таксита.
Joby Aviation е водеща компания в сектора на UAM, като се фокусира върху разработването на електрически самолети с вертикално излитане и кацане (eVTOL). През последните години компанията постигна значителен напредък, като завърши четири от петте стъпки, необходими за сертифициране, и разшири производствения си капацитет.
Инвестицията на Toyota в Joby е в съответствие с по-широката стратегия на компанията за проучване на нови решения за мобилност. С инвестицията си в UAM Toyota се позиционира като лидер на този нововъзникващ пазар и се възползва от потенциалните възможности за растеж, които той предоставя.
Партньорството между Toyota и Joby предлага няколко предимства и за двете компании. Toyota внася своя експертен опит в областта на автомобилното производство и инженеринг, докато Joby допринася с познанията си в областта на авиацията и технологията eVTOL. Заедно те работят за разработването на безопасно, ефективно и устойчиво решение за UAM.
Целта на Joby е да стартира първите си търговски полети в края на 2025 г. Ако това се случи успешно, това ще бъде важен етап за индустрията на UAM, който ще демонстрира осъществимостта и жизнеспособността на електрическите летящите таксита като вид транспорт.
Инвестицията на Toyota в Joby също така подчертава нарастващия интерес към UAM сред големите корпорации. Други компании, като Hyundai, Xpeng и Stellantis, също направиха значителни инвестиции в тази нововъзникваща технология, отчитайки потенциала за революционни иновации и нови бизнес възможности.
Тъй като UAM продължава да се развива, вероятно ще станем свидетели на още повече партньорства и инвестиции между утвърдени компании и стартиращи компании в областта на UAM. Бъдещето на транспорта може би започва да лети.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Оффффффффф
Като гледам какви огромни провали са всички останали безперспективни технологии в които хвърлят безумни сили и средства. То не беше водород, то не бяха твърдотелни батерии вече второ десетилетие, то не бяха синтетични горива, А сега и летящи електрически автомобили, преди въобще да са произвеждали смислен електрически автомобил, който се движи по асфалта.
Вероятно летящите автомобили ще имат своята ниша и твърдотелните батерии все някога ще се произвеждат масово, но това ще е в далечно бъдеще и Toyota няма да са лидери при тези технологии, както са сега с хибридите.
Коментиран от #6
13:33 03.10.2024
2 българина
13:57 03.10.2024
3 Джони
13:58 03.10.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Знайко
До коментар #1 от "Оффффффффф":
Пич, точно това е целта: докато на тях не им се избистри идеята, другите да не могат да разберат нищо, за да не могат да го патентоват преди тях самите.Има ли нужда да обяснявам , че Тойота се опитват вместо да изместят някой стар играч от утвърден пазар с ограничени обороти, да си измислят чисто нов пазар на който поне известно време ще са сами и няма да делят пазарен дял с никой друг?
Коментиран от #7, #8
15:30 03.10.2024
7 Незнайко
До коментар #6 от "Знайко":
Имаха чудесната възможност да го направят, защото имаха както знанията, така и възможностите да го направят. Само до преди десетина години Toyota беше лидер в електрическото задвижване на автомобилите.Ако бяха инвестирали всички сили и средства в разработката на електромобили, вместо във водорода, днес със сигурност щяха да са най-големия производител на електромобили и нямаше да дадат шанс нито на Тесла, нито на китайците.
Днес освен десетте милиона автомобили с ДВГ и хибриди, можеше да продават допълнително още 5-10 милиона електромобила.
16:35 03.10.2024
8 Незнайко
До коментар #6 от "Знайко":
Ако сериозно се бяха захванали с разработката на твърдотелните батерии, тяхното производство нямаше да започне чак през 2027 година както обявиха наскоро, а електромобилите вече щяха да имат 1500 км пробег с 10 минути зареждане. Изгубиха много време и средства във водорода. И ако пари се печелят, то загубата на това време може да се окаже фатална и да не може да бъде наваксано никога.16:37 03.10.2024