Технологичният гигант Xiaomi, известен със своите смартфони, прави фурор на пазара на електрически превозни средства. Goldman Sachs значително преразгледа прогнозата си за продажбите на електромобили на Xiaomi, като прогнозира рязък ръст на продажбите до 350 000 единици през 2025 г. и зашеметяващите 655 000 единици през 2026 г. Тази бърза траектория на растеж поставя Xiaomi като основен претендент в силно конкурентния пейзаж на електрическите превозни средства.
Навлизането на Xiaomi на пазара на електрически превозни средства започна с пускането на SU7, предлаган в различни версии, за да се задоволят различните бюджети. Компанията допълнително разширява гамата си с предстоящия SUV YU7, който се очаква да увеличи значително продажбите.
За да подкрепи този амбициозен растеж, Xiaomi инвестира сериозно в производствен капацитет. Нов производствен завод в Пекин, способен да произвежда 300 000 автомобила годишно, трябва да заработи напълно до юни 2025 г.
Goldman Sachs обяснява потенциалния успех на Xiaomi с нейната стратегия за „продукт-герой“, която се фокусира върху висококачествени и богати на функции автомобили. Този подход, съчетан със значителни инвестиции в научноизследователска и развойна дейност, надхвърлящи 1,62 млрд. евро през 2025 г., позиционира Xiaomi за силен растеж и потенциална рентабилност през следващите години.
Макар че конкуренцията от страна на утвърдени производители на автомобили и други стартиращи компании в областта на електрическите превозни средства остава ожесточена, силната разпознаваемост на марката, технологичният опит и агресивните планове за разширяване на Xiaomi ѝ дават конкурентно предимство. Ако прогнозите на Goldman Sachs се сбъднат, Xiaomi скоро може да се превърне в доминираща сила на световния пазар на електрически превозни средства, което ще отрази успеха ѝ в индустрията на смартфоните.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гробар
19:43 16.01.2025
2 гробар
19:43 16.01.2025
3 Ган Чо
19:47 16.01.2025
4 Хахах
19:52 16.01.2025
5 Бай бай Тойота
След като изтласка старите производители на автомобили от Китай със своите евтини електрически автомобили, BYD прави силен тласък към задграничните пазари.
През първата си пълна година на продажби BYD вече изпревари Toyota в продажбите на EV в Япония. Това постижение е още по-впечатляващо, тъй като Toyota исторически е доминирала продажбите на вътрешния пазар.
Според Японската асоциация на дилърите на автомобили (чрез CarNewsChina ), BYD е продал 2223 електромобила през 2024 г. За сравнение Toyota е продала само 2038 електрически автомобила на вътрешния си пазар миналата година.
Продажбите на електромобили на BYD са нараснали с 54% в сравнение с 2023 г., докато тези на Toyota са се понижили с 30% на годишна база (на годишна база). От стартирането си през 2023 г. BYD представи няколко най-продавани модела, включително хечбека Dolphin и седана Seal.
21:48 16.01.2025