Mercedes разработи ново поколение волан

13 Февруари, 2025 12:35 1 521 8

  • mercedes-benz-
  • волан-
  • пера на волана

Производителят предлага да оборудва волана с четири спици вместо две

Mercedes разработи ново поколение волан - 1

Mercedes-Benz подаде нова патентна заявка в Европейското патентно ведомство, която може значително да промени концепцията за кормилното управление в автомобилите. Производителят предлага да оборудва волана с четири "пера" вместо две, разширявайки тяхната функционалност.

Според документа новите "пера" ще бъдат разположени на волана или колоната и ще изпълняват редица допълнителни задачи.

Те ще позволят не само да се превключват предавки или да се симулират такива в електрическите превозни средства, но и да се контролира спирането на двигателя, да се регулира интензивността на регенеративното спиране, да се активира високопроизводителният режим "boost" и да се конфигурират режими за движение извън пътя и теглене. Освен това системата ще осигурява тактилна обратна връзка, адаптирана към предпочитанията на водача.

Mercedes разработи ново поколение волан

Уникалността на технологията се състои в това, че всяко "перо" може да се движи както напред, така и назад, което разширява неговата универсалност. Водачът ще може самостоятелно да конфигурира функциите, като им задава определени команди според личните нужди. За да предотвратите случайно натискане, системата има вградена функция за заключване, която ви позволява напълно да деактивирате движението на въпросните "венчелистчета". В същото време, след тяхното деактивиране, водачът ще получи съответно съобщение.

Тази иновация може да промени начина, по който шофираме, като предостави на водачите повече възможности за персонализиране на изживяването си при шофиране и направи модерните технологии по-лесни за потребителя.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тираджия

    2 0 Отговор
    Немският брецел е геврек с четири дупки.
  • 2 Професионален шофьор

    4 4 Отговор
    Пак някаква напълно безполезна тъпотия.
    Само проблеми ми създават тези с тяхните нововъдения.

    Коментиран от #4

  • 3 Пилотът Гошу

    6 2 Отговор
    Тъпотии ... турете и една клавиатура със 102 клавиша и хората да си програмират как да сменят скоростите.... примерно чрез едновременно натискане на а к ъ л и 7 8 9...
    Тоеа, че нещо технически може да бъде направено не означава, че непременно трябва.... Основни неща в автомобилите трябва да бъдат гарантирано универсални, като как се сменят скоростите.... Автомобилите не са играчки...
  • 4 голЕм си професионел

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Професионален шофьор":

    Щом имаш проблеми с карането на нови коли. Кажи си го камионджия
  • 5 Хмм

    4 0 Отговор
    Китайците ще пуснат само за европейския и американския пазар нова седалка за шофьора, а по желание и за пътниците. Иновативната седалка ще е оборудвана със скоростен лост който ще се скрива и подава от средата на седалката. Така ръцете на водача ще са свободни да борави с новите 4 пера на волана, сензорния екран, радиото, касетофона, мигачите, фаровете, отоплението и т.н. и ще може да си чопли дори носа едновременно с боравенето със скоростния лост.

    Коментиран от #7

  • 6 ...

    1 1 Отговор
    Предпочитам полуавоматик пера на волана. Писнали са ми ръчки или автонатици които хабер си нямат кога да сменят предавката.
  • 7 аха

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Хмм":

    Да разбираме че си я тествал вече и неможеш да се откажеш от тази "екстра".
  • 8 Анонимен

    1 0 Отговор
    Ние едно време децата си правехме кормилации и се спущахме по пътищата като я управлявахме седнали върху нея с краката. Сега по колите вместо да държиш бедрото на жената с ръката, шофьора трябва да държи кормилото на колата.