YouTube преработва стратегията си за реклами в средата на предаването, като обещава по-малко смущаващо изживяване за аудиторията и потенциално по-големи приходи за създателите. От 12 май 2025 г. платформата ще дава предимство на поставянето на реклами в средата на видеоклиповете в „естествени точки на прекъсване“, като паузи и преходи, с цел да се сведат до минимум прекъсванията по време на важни моменти, като например диалог или последователност от действия.
Въпреки че основната концепция на рекламите в средата на видеоклиповете се запазва, YouTube твърди, че тази промяна ще подобри преживяването на зрителите, като намали вероятността от напускане на видеоклиповете поради стряскащо разположение на рекламите. За по-стари видеоклипове с ръчно поставени междинни реклами (качени преди 24 февруари 2025 г.) YouTube автоматично ще добавя допълнителни рекламни слотове в тези естествени точки на прекъсване. Създателите запазват възможността да деактивират това автоматично поставяне в YouTube Studio, въпреки че това може да се отрази негативно на потенциала им за приходи.
Създателите, които разчитат изключително на реклами в средата на видеата, няма да бъдат засегнати от тези промени и могат да продължат досегашните си практики. Новата функция „Обратна връзка“, въведена в YouTube Studio тази седмица, позволява на създателите да оценят потенциалната смущаваща роля на техните реклами в средата на ролката, като им дава възможност да направят необходимите корекции. Този инструмент предоставя ценна информация за това как алгоритъмът на YouTube възприема разполагането на реклами, като дава възможност на създателите да оптимизират съдържанието си както за преживяването на зрителите, така и за монетизацията.
Важното е, че YouTube няма да активира автоматично рекламите в средата на видеоклиповете, в които преди това те не са били включени. Според YouTube общата цел на тези промени е да се подобрят общите приходи на създателите от mid-roll реклами, както и да се осигури по-безпроблемно гледане за аудиторията. Този ход е сигнал за продължаващите усилия на YouTube да усъвършенства рекламния си модел и да постигне баланс между монетизацията и удовлетвореността на потребителите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Полковник Марков
16:14 25.02.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Смешни
17:25 25.02.2025