Край на ремонтите: Нов вид асфалт прави пътищата много по-здрави

7 Март, 2025 11:20 4 427 18

  • асфалт-
  • графен-
  • пътна настилка

Първият в света път с графен е построен във Великобритания

Край на ремонтите: Нов вид асфалт прави пътищата много по-здрави - 1

Експертите са уверени, че използването на този материал ще помогне да се сведе до минимум износването на пътя и да се подобри неговата работа. Тази стъпка отбеляза важен крайъгълен камък в развитието на пътната технология, предлагайки по-трайно и устойчиво решение за транспортна инфраструктура.

Новата настилка е тествана на участък от пътя, където са използвани подобрени асфалтови смеси с добавка на усъвършенстван въглероден материал. Над 150 тона модифициран състав са използвани по време на процеса на полагане, което направи възможно създаването на пътна настилка с подобрена здравина, устойчивост на напукване и повишена устойчивост на външни натоварвания. Очаква се подобна технология значително да намали нуждата от чести ремонти и да намали оперативните разходи.

Проучванията показват, че включването на иновативен компонент в асфалта не само увеличава неговата издръжливост, но също така намалява вероятността от коловози и дупки. Допълнителна полза е намаляването на въглеродния отпечатък, което прави покритието по-екологично в сравнение с традиционните материали.

Разработването и внедряването на тази технология става възможно благодарение на сътрудничеството на водещи специалисти в областта на инфраструктурните решения. Екип от инженери и учени продължава да работи върху по-нататъшното подобряване на състава, което ще позволи адаптирането му за по-широко използване в пътното строителство.

Очаква се използването на новите пътни настилки да стане по-широко разпространено през следващите години, което ще доведе до подобряване на качеството на пътищата, повишен комфорт на водача и намалени разходи за поддръжка. По-нататъшното тестване и наблюдение на състоянието на настилката ще помогне да се оцени нейната ефективност и да се определи потенциалът за широкомащабно внедряване в пътната мрежа.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Слави

    50 0 Отговор
    Тва в БГ няма да го видим, ние нормален асфалт не може да видим поради големия политически интерес!
  • 2 Трол

    16 3 Отговор
    Нови проучвания показват, че този вид асфалт е вреден за здравето и не трябва да се ползва в страните-членки на ЕС.
  • 3 побърканяк

    29 1 Отговор
    Няма такъв асфалт който да не можем да "подобрим".
  • 4 Вожда

    33 3 Отговор
    Не така. Така не може. Как ще пълним чекмеджета и как ще купуваме избори....
  • 5 Бонев

    32 2 Отговор
    Този асфалт ще бъде забранен със закон в България.
  • 6 Боруна Лом

    10 0 Отговор
    КОГААААА? ДА СЛОЖАТ НА,,ХЕМУС,, И ,, ТРАКИЯ,, В АКТИВНА ЛЕНТА
  • 7 Буха ха

    14 1 Отговор
    Графенът е скъп, така че пак ще има коловози дълбоки като ..... (по избор на читателя)
  • 8 Баце

    18 1 Отговор
    Това са чисти лъжи, аз дето съм построил толкова магистрали ли няма да знам?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Не вервам

    15 0 Отговор
    Когато има дупки се краде яко
  • 11 Боко

    11 1 Отговор
    Що бре.........на стария асфалт кво му е ?
  • 12 ПХзнхпзнп

    5 1 Отговор
    Ако започне да се използва в България, дилърите на луксозни автомобили ще усетят сериозен спад в продажбите. Ще трябва да разчитат повече само на "зърнарите".
  • 13 Сила

    6 0 Отговор
    Няма такова нещо , не вярваме , това е фейк ..... !!!!!!!фирма "Трейс Груп " и" Главболгарстрой "
  • 14 Римски Строител

    22 0 Отговор
    Хайде пак открихме топлата вода. Още има римски пътища които могат да се ползват, от камък, построени преди 1500 години. Да не говорим за акведукти и други съоръжения, част от които без поддръжка са "живи" повече от 1000 години. Хитлеровите магистрали, бетон, също се използват в Германия. Но днешната реалност, особено у нас, не включва идеята за нещо качествено и дълготрайно за удобство на хората, единствената идея е как да се откраднат повече пари от повече хора изрядно плащащи си данъците.
  • 15 Е, не!

    5 0 Отговор
    Това е безумие!
  • 16 ПРИПОМНЯНЕ

    8 0 Отговор
    Асфалтът е свързващия компонент в асфалтобетона. Асфалтът е емулсия от битум и каменно брашно. Нормално е при производството му да са се използвали седиментни скали в които се съдържа варовик. Има и природен асфалт получен при специфични геологически процеси. Паважът е 100 пъти по екологичен от канцерогенния асфалт. На година, за ремонти на улиците в София, отиват НЯКОЛКО СТОТИН ТОНА БИТУМ, КОЙТО ЗАМЕСТВА СТАРИЯ ПРЕМИНАЛ ВЪВ ВЪЗДУХА КОЙТО ДИШАМЕ и в каналната вода.
  • 17 асфалта си е добре по света

    1 2 Отговор
    В западните държави асфалта си е здрав. Само българския е боклук
  • 18 еми

    3 0 Отговор
    Това никак не е хубаво за нас защото застрашава Националната ни безопасност !---да бъде забранен . Как тогава бандитите наречени бизнесмени елити на обществото ще печелят когато получават цялата проектна сума за дадена работа но след време постоянно нови и нови допълнителни средства се отделят поради направени изменения в проекта или на цените и паралелно с ъс строителството започват и ремонтите и всичко това се проточва с години. пример колко искаш Автомагистралата А1 Бургас -София има ли месец (година е много ) някъде да не се прави ремонт аз не помня ! довършителните работи не бяха завършили започнаха ремонтите и продължават.