Honda извади водороден двигател с двойно по-голяма мощност

9 Март, 2025 11:30 5 953 15

  • honda-
  • водород-
  • горивни клетки-
  • двигател

Иновацията се нарича Next Generation Fuel Cell Module

Honda извади водороден двигател с двойно по-голяма мощност - 1

Honda представи ново поколение водородни горивни клетки, което се нарича Next Generation Fuel Cell Module и е два пъти по-мощно и с 50% по-евтино за производство. Иновативният модул развива мощност 150 kW, което е почти два пъти повече от предишната версия (78 kW), създадена съвместно с General Motors.

Технологични подобрения и ключови характеристики:

Повишена мощност: 150 kW срещу 78 kW в предишната версия.
Разширен обхват на изходното напрежение: 450-850 V, осигуряващ съвместимост с 800-волтови електрически превозни средства и хибридни платформи.
Повишена ефективност: Коефициентът на ефективност (EFC) се увеличава от 56.8% на 59.8%, което позволява по-енергийно ефективно използване на гориво.
По-компактни размери: Обемът на модула е намален от 557 на 300 литра, което значително опростява интегрирането в превозни средства от различни класове.
Плътност на мощността: Увеличена от 0.14 на 0.50 kW/L, значителен пробив в технологията на горивните клетки.
Издръжливост: Животът на горивната клетка е увеличен с 66%, което я прави по-надеждна и рентабилна за търговска употреба.

Honda извади водороден двигател с двойно по-голяма мощност

Honda планира да започне масово производство на новите горивни клетки през 2027 година. Въпреки че компанията все още не е разкрила кои модели ще получат иновативното задвижване, експерти предполагат, че технологията ще се прилага в бъдещите водородни седани, SUV-та и търговски превозни средства. Honda също планира да разшири използването на тези модули за стационарни енергийни решения и тежкотоварни превозни средства.

Honda извади водороден двигател с двойно по-голяма мощност

Новата технология превръща Honda в един от лидерите в разработването на водородни системи, проправяйки пътя за масова електрификация с помощта на екологично чисти енергийни източници.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 34 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пешо Кюстендилецо

    4 16 Отговор
    Ааа, я бех разбрал това на вода били некакви уредби и питах газаджиите у Кюстендил и ми казаа, не било вода ама така ми викали само некакви друго па газ било. Я на газ че си карам, са нема да плащам за друга уредба. 8 на сто си ми харчи Астричката и съм си доволен. Не се лъжете да ги сменявате, тия че са скъпи уредби да знаете.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Реалист

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо Кюстендилецо":

    Няма да ги СМЕНЯВАМЕ шопе:)
  • 3 Метанол

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо Кюстендилецо":

    В Бразилия карат на ракия, буквално.

    Коментиран от #14

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Хейтър

    20 2 Отговор
    Honda извади водороден двигател с двойно по-голяма мощност



    Не че искам да говоря лоши работи и да се заяждам, ама в заглавието пише двигател, а в статията четем за горивни клетки. Аз ли съм толкова неумен, че досега съм си мислил, че това са две различни неща или има някаква грешка в заглавието?
  • 6 моди э эдераст

    0 1 Отговор
    MoDи прави $$$вирки.
  • 7 Пейтриът

    7 4 Отговор
    Ха сега напишете и колко му е КПД на въпросния двигател-в числителя енергията ,която се предава на ходовата част и електрониката,в знаменателя колко енергия харчат клетките,които разграждат водата на водород и кислород.Ще останете поразени от резултата.Но най -странното е ,че и японците налапаха зелената въдица.
  • 8 побърканяк

    5 6 Отговор
    Кво праИм с електричките?

    Коментиран от #11

  • 9 Зевс

    10 1 Отговор
    Разход 5 литра водород на 100 километра, цена на литър водород 20 долара :)
  • 10 Просто човек

    3 5 Отговор
    Това е бъдещето?

    Коментиран от #12

  • 11 Ми тя и тая е

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "побърканяк":

    елекричка. Така се задвижва. С електроенергия. Вместо батерия използват водород под налягане и горивна клетка да произвежда електроенергия от водорода. Дори и с тези подобрения КПД на системата е доста под това на електромобилите с батерии.

    Коментиран от #13

  • 12 За наивници

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Просто човек":

    Няма как да е бъдещето. Цената на "зеления" водород /получен от електролиза на дестилирана вода /, съхранение и транспортиране е много висока.
  • 13 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ми тя и тая е":

    То дори това не е най-големия проблем !! Той е РЕСУРСА !! Щото това дето са написали "с 66% повече " от предишния са пропуснали да кажат , че предишния едвам изкарваше 100-120 000 км , тоест този ще кара под 200 000 !! Дори да са 200-220 000 , това са точно километрите , когато колата се продава след изтичане на гаранцията , а ремонта е невъзможен , тоест възможен , но струва повече от нова клетка !! На "водородаджиите" ще им се види , че батериите са вечни в сравнение с това и на всичкото отгоре ПО-ЕВТИНИ !!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.