Honda представи ново поколение водородни горивни клетки, което се нарича Next Generation Fuel Cell Module и е два пъти по-мощно и с 50% по-евтино за производство. Иновативният модул развива мощност 150 kW, което е почти два пъти повече от предишната версия (78 kW), създадена съвместно с General Motors.
Технологични подобрения и ключови характеристики:
Повишена мощност: 150 kW срещу 78 kW в предишната версия.
Разширен обхват на изходното напрежение: 450-850 V, осигуряващ съвместимост с 800-волтови електрически превозни средства и хибридни платформи.
Повишена ефективност: Коефициентът на ефективност (EFC) се увеличава от 56.8% на 59.8%, което позволява по-енергийно ефективно използване на гориво.
По-компактни размери: Обемът на модула е намален от 557 на 300 литра, което значително опростява интегрирането в превозни средства от различни класове.
Плътност на мощността: Увеличена от 0.14 на 0.50 kW/L, значителен пробив в технологията на горивните клетки.
Издръжливост: Животът на горивната клетка е увеличен с 66%, което я прави по-надеждна и рентабилна за търговска употреба.

Honda планира да започне масово производство на новите горивни клетки през 2027 година. Въпреки че компанията все още не е разкрила кои модели ще получат иновативното задвижване, експерти предполагат, че технологията ще се прилага в бъдещите водородни седани, SUV-та и търговски превозни средства. Honda също планира да разшири използването на тези модули за стационарни енергийни решения и тежкотоварни превозни средства.

Новата технология превръща Honda в един от лидерите в разработването на водородни системи, проправяйки пътя за масова електрификация с помощта на екологично чисти енергийни източници.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пешо Кюстендилецо
Коментиран от #2, #3
11:36 09.03.2025
2 Реалист
До коментар #1 от "Пешо Кюстендилецо":
Няма да ги СМЕНЯВАМЕ шопе:)11:44 09.03.2025
3 Метанол
До коментар #1 от "Пешо Кюстендилецо":
В Бразилия карат на ракия, буквално.Коментиран от #14
11:51 09.03.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Хейтър
Не че искам да говоря лоши работи и да се заяждам, ама в заглавието пише двигател, а в статията четем за горивни клетки. Аз ли съм толкова неумен, че досега съм си мислил, че това са две различни неща или има някаква грешка в заглавието?
11:53 09.03.2025
6 моди э эдераст
11:57 09.03.2025
7 Пейтриът
12:08 09.03.2025
8 побърканяк
Коментиран от #11
12:09 09.03.2025
9 Зевс
12:45 09.03.2025
10 Просто човек
Коментиран от #12
13:08 09.03.2025
11 Ми тя и тая е
До коментар #8 от "побърканяк":
елекричка. Така се задвижва. С електроенергия. Вместо батерия използват водород под налягане и горивна клетка да произвежда електроенергия от водорода. Дори и с тези подобрения КПД на системата е доста под това на електромобилите с батерии.Коментиран от #13
13:42 09.03.2025
12 За наивници
До коментар #10 от "Просто човек":
Няма как да е бъдещето. Цената на "зеления" водород /получен от електролиза на дестилирана вода /, съхранение и транспортиране е много висока.13:50 09.03.2025
13 гост
До коментар #11 от "Ми тя и тая е":
То дори това не е най-големия проблем !! Той е РЕСУРСА !! Щото това дето са написали "с 66% повече " от предишния са пропуснали да кажат , че предишния едвам изкарваше 100-120 000 км , тоест този ще кара под 200 000 !! Дори да са 200-220 000 , това са точно километрите , когато колата се продава след изтичане на гаранцията , а ремонта е невъзможен , тоест възможен , но струва повече от нова клетка !! На "водородаджиите" ще им се види , че батериите са вечни в сравнение с това и на всичкото отгоре ПО-ЕВТИНИ !!14:22 09.03.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.