Електрически мотоциклет измина над 310 километра с едно зареждане

12 Април, 2025 11:30 1 489 13

  • електрически мотоциклет-
  • електромобил-
  • рекорд-
  • пробег-

Двуколесното постави рекорд около Лондон

Електрически мотоциклет измина над 310 километра с едно зареждане - 1

Електрическият мотоциклет Verge TS Pro на финландски стартъп постигна забележително постижение, като постави нов световен рекорд за изминато разстояние с едно зареждане. Произведеният в Естония мотоциклет измина 310,6 км (193 мили) през градската част на Лондон и според информацията от компания все още е имал запас от енергия, доказвайки своята способност в реални условия. Това е значителен етап за двуколесно превозно средство, задвижвано от батерия с капацитет 20,2 kWh, който демонстрира потенциала на електрическата мобилност в претоварената градска среда.

Електрически мотоциклет измина над 310 километра с едно зареждане

Този рекорд обаче е постигнат при специфичен, макар и труден сценарий. Водачите Сам Кларк и Сара Сломан се движеха в градския трафик на спирки и престой в продължение на 16 часа, като в резултат на това средната скорост е около 19 км/ч. (12 мили в час). Макар и впечатляващо за градско придвижване, това подчертава несъответствието между градския пробег и високоскоростното пътуване от точка до точка. Собствените данни на Verge сочат пробег от около 200 километра (124 мили) при постоянна скорост от 90 километра в час (56 мили в час) и комбиниран пробег в града и на магистрала от 191 километра (119 мили). Рекордните резултати подчертават ефективността на конструкцията на вградения в колелото двигател, която позволява максимален капацитет на батерията в рамките на мотоциклета.

Електрически мотоциклет измина над 310 километра с едно зареждане

Verge TS Pro разполага с възможност за бързо зареждане с постоянен ток с мощност 25 kW, като постига 80% зареждане за 35 минути, както и с опция за зареждане с променлив ток с мощност 3,5 kW. Данните за производителността са също толкова завладяващи - 102 kW (136 конски сили) и зашеметяващ въртящ момент от 1000 Nm (737 lb-ft), които позволяват спринт от 0 до 100 km/h за 3,5 секунди. Теглото от 245 килограма допринася за тази производителност. Verge предлага и по-високата спецификация TS Ultra, която се отличава с мощност 150 kW (201 конски сили), въртящ момент 1 200 Nm и по-голяма батерия с капацитет 21,8 kWh, увеличаваща градския пробег до 375 км.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Хахаха

    16 6 Отговор
    Представям си колко ще го одобрят пичовете и мацките , които карат по планините и горите ! Там от всяко дърво и камък стърчи контакт !

    Коментиран от #3

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хахаха":

    Ама у нас ще могат да го карат и тийнчовци без книжки, като скутерите и тротинетките дето вдигат 120км/ч🥸🥸
  • 4 Некой

    1 1 Отговор
    Радо от BES motors продава мотори негово производство с пробег до 450 км с един заряд.
    Предполагам и неговата цена ще е и по-достъпна.
    Къде са тръгнали тези?
  • 5 факт

    4 0 Отговор
    на трифазен върви ли
  • 6 Счетоводител

    2 1 Отговор
    Факт е, че за ежедневен превоз в рамките на 10-15 км в и между населени места електротранспорта е супер евтин (особено ако имаш собствен ФЕЦ). Тези резултати потвърждават това - зареждаш е неделя през нощта и цяла седмица караш. За дълъг път електричката не става със сигурност (имам предвид повече от 300км пробег). Иначе всичко е функция на четири параметъра - тегло на водач, тегло на превозното средство, капацитет на батерия и подавана мощност към електродвигателя. Колкото по тежко, колкото повече дигаш скоростта и имаш нисък капацитет на батерията - пробега е нисък. Валидното е и обратното. Като всичко е свързано с това, кой колко е склонен да плати.

    Коментиран от #7

  • 7 Хаха

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Счетоводител":

    Зимата като зарежда бавно или хич кво праим? Цената на тока кво праим? С по 2 зарядни на обект кво праим като са заети? През цялото време докато зарежда мръзнеш или кибичиш на 40 градуса. В планината ако почиваш 2-3 дена и падне батерията кво праим? Кое е супер евтино я изкарай доказателства, че нещо не ти вярвам!

    Коментиран от #8

  • 8 Счетоводител

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Хаха":

    Всичко това е изкарано извън контекста на това което съм написал, ни карай. Примерът ми е за градско каране, например мотопед 2kW с батерия 45Ah, пробег около 60-80 км при скорост около 40 km/h , всичко това струва като разход на енергия 2х0.32 лв. или всичко 0.64 лв./60 км или около 1 ст. на км пробег. Дачия Спринг - 16 kW, пробег 160 км реален, 16 х 0.32 лв = 5.12 лв за 160 км или 3.2лв на 100 км или 32 ст. на км. Тук не пиша за пробег в планини, за разстояние по големи от пробега на превозното средство, а за ежедневно шофиране в градски условия, където след като се прибера ще си ги заредя на нощна тарифа. Цената е за дневна, между другото. За тези примери които си дал, естествено, че не са релевантни за приложение на електрическо превозно средство.

    Коментиран от #9

  • 9 Хаха

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Счетоводител":

    от 1 юли ще отпадне нощната , но защо пропускаш цената за изграждане на фец, също и цената на чисто ново електрическо мпс, данък гараж и тн също загуби при зареждане на батерията и тн...за рециклираните купета даже няма да коментирам, сорка, но не бих си купил електричка нито хибрид в следващите 10 години или докато не се решат поне 70% от множеството проблеми и неудобства, цените също да паднат драстично... за градско дизел дори бензин трошка от 2-3 хил лева ми върши идеална работа, не я мисля, спя спокойно никой не я пипа, не инвестирам 50+ хил лв с надеждата, че виждаш ли след 10-15 години ще съм спестил 5-6 хиляди
  • 10 Бай Ганьо

    2 0 Отговор
    200 км път и няма на какво да се опреш и изгориш . Стига да на гърмят и горят като колите аз съм заинтересован
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Мщопбб

    0 0 Отговор
    Я, Митьо Бустера продължава да се вихри тук , въпреки клетвите, че се е махнал. Ама тя цялата му работа е такава, "мекокитчеста".
  • 13 хубаво ама

    0 0 Отговор
    Мен ме впечатлиха 245 кг. Който е карал мотоциклет може да си представи какво изпитание е да тръгва / спира в градско движение.