Съвременните автомобили, независимо от типа на двигателя, имат сложни горивни системи с високопрецизни инжектори. Осигуряват ефективно разпръскване на горивото, точно дозиране и стабилна работа на двигателя. Но с течение на времето дори най-висококачествените компоненти губят своята ефективност поради типичните оперативни процеси на замърсяване. И така, трябва ли да почистите инжекторите? Кой метод е най-безопасен и ефективен?
Защо инжекторите се запушват?
Инжекторите работят при условия на високо налягане и температура, в пряк контакт с гориво и въздух, което ги прави уязвими за образуване на отлагания. В бензиновите системи това обикновено са смолисти компоненти, продукти от горенето и остатъци от горивни добавки. При дизеловите двигатели това са въглеродни отлагания и сажди, които се образуват поради непълно изгаряне на горивото, особено ако е с ниско качество. Натрупването на такива отлагания върху дюзите на инжектора води до редица негативни последици:
Повишен разход на гориво
Влошаване на динамиката
Труден старт, особено през студения сезон.
Повишен шум: типичен за дизелови двигатели.
Повишена токсичност на отработените газове: горивото не изгаря напълно.
Преждевременно износване на компонентите на двигателя.
Така че чистотата на инжекторите е въпрос не само на мощност, но и на икономия и екология. Но как можем да почистим инжекторите?

Има няколко начина:
Механично почистване с премахване на дюзи - включва демонтаж, монтаж на стойка, измиване с ултразвук или химически разтвори. Методът е ефективен, но скъп и трудоемък. Съществува риск от повреда на частите при повторното им инсталиране.
Промиване с помощта на специално оборудване без отстраняване - изисква свързване към горивната система, използва се специална инсталация. Често се използва в сервизи, има добър ефект, но също така изисква финансови разходи и време.
Химическото почистване с добавки за гориво е най-лесният и достъпен метод за обикновения собственик на автомобил. Не изисква намеса в системата, не нарушава гаранционните условия и е на достъпна цена.Именно този вариант е оптимален за профилактика и поддържане на чистотата на горивната система.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цицоманов
14:25 11.04.2025
2 Неразбиращ
14:28 11.04.2025
3 пешеходец
14:30 11.04.2025
4 здраво мислещ
Коментиран от #5
14:31 11.04.2025
5 Само питам
До коментар #4 от "здраво мислещ":
На тия млади шошорковци с купени книжки и инвалидни коли, ако им дават кола с ръчни скорости ще потъне по пътя от кардани, полуоски и т.н. Ще е яко мазало, при 60 км да сложат първа, а може и задна, не че немогат, но толкова им е акъла.Коментиран от #6
15:02 11.04.2025
6 здраво мислещ
До коментар #5 от "Само питам":
Карам само ръчка . Много съм прочел , с много механици (не майстори ) съм се консултирал и всички до един са ми казвали -ръчни скорости ! Тази зима в големия сняг в един от проходите , ако бях с автоматик не знам какво щях да правя .Коментиран от #8
15:21 11.04.2025
7 Будител
Коментиран от #9
11:41 12.04.2025
8 щеше да минеш
До коментар #6 от "здраво мислещ":
в ръчен режим на автомата и да си преминеш15:55 12.04.2025
9 моята каруца
До коментар #7 от "Будител":
стана на 200К и започнаха да се появяват симптомите на програмираното износване: дросели, егр-и, датчици на дпф, и тн. аман от боклуциКоментиран от #10
15:57 12.04.2025
10 Будител
До коментар #9 от "моята каруца":
Може би защото я караш в България19:30 12.04.2025