Гърция втвърди реториката срещу Турция на фона на повишеното напрежение между двете съседни страни. Външният министър заяви, че при следващ инцидент в Егейско море отговорът на Гърция „няма да е мирен“, предаде „Екатимерини“.
Никос Кодзиас заяви, че последният инцидент между турски и гръцки кораби в района е „докоснал червената линия и в известен смисъл е преминал тази линия“. Дипломатът посочи, че при следващ инцидент Гърция няма да реагира толкова спокойно.
Ябълката на раздора са островите Кардак (Имия), към които и двете страни имат териториални претенции. През 1996 година Гърция и Турция бяха на ръба на война заради конфликта помежду си за островите.
Говорителят на гръцкото правителство също предупреди турските въоръжени сили и брегова охрана, че „агресията ще бъде посрещната с агресия“. „Ако има следващ акт на турска агресия на гръцка територия, то ще има отговор от наша страна“, заяви говорителят на правителството.
Преди дни кораб на турската брегова охрана се сблъска в гръцки плавателен съд близо до спорните острови. Турският министър-председател Бинали Йълдъръм призова гърците за намаляване на напрежението и посочи, че Егейско море трябва да бъде „приятелско“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лост
12:57 16.02.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Хан Крум
13:12 16.02.2018
4 Азът ми
Коментиран от #8, #61
13:13 16.02.2018
5 петър
Коментиран от #6, #119
13:19 16.02.2018
6 Хан Крум
До коментар #5 от "петър":
гърция винаги е била против България! Мразят ни и в червата си, няма как да сме съюзници с тях. Единствено като ходите на почивка и си давате парите лицемерничат и ви се усмихват, но зад гърба ви какво говорят и си мислят, не знаете.13:24 16.02.2018
7 НАТО ВЕЦ
НАТО.
НАТО.
13:28 16.02.2018
8 Гърция
До коментар #4 от "Азът ми":
Гърция е доста добре въоръжена, точна заради Турция. Конфликтът може да ескалира бързо.13:33 16.02.2018
9 Сенко
13:40 16.02.2018
10 Тръмп
Коментиран от #11
13:40 16.02.2018
11 Хан Крум
До коментар #10 от "Тръмп":
в ЕС има само една бомба и това е Гърция, дължат стотици милиони евро и не ги връщат защото фалираха. Цяла Европа работи, за да плаща гръцките фалити.Коментиран от #13
13:43 16.02.2018
12 един
13:57 16.02.2018
13 Тотхан
До коментар #11 от "Хан Крум":
То пък щото турците "не са против" България. И гърците, и турчулята добре си ги знаеме. За да бъдем обективни обаче, неоосманистка и реакционна Турция и много по-голяма, пряка заплаха за нац. сигурност на страната, включително и териториалната. Да не навлизам в подробности, но имат си турски партии у нас, настъпиха и ислямизират Родопите, буквално гледат на нас, нещо, "полагащо им се по право". Факт. А относно името "Македония" и краденето на история, гърците са прави, както и ние, а макета наглеят. Трябва да има православен балкански съюз против имперските мераци на комшиите: България, Гърция и Сърбия + Армения и Русия, които да ни подкрепят, както в миналото. Политическата конюнктура е временна, но държави като Русия имат вековни геополитически интереси. Турция също.Коментиран от #14, #117
14:01 16.02.2018
14 Хан Крум
До коментар #13 от "Тотхан":
Кой да ни подкрепи, че не разбрах??? Сърбия и Гърция са най-големите врагове на България, винаги са ни забивали нож в гърба. Прочети за Междусъюзническата война. Румъния, Сърбия, Гърция, дори Черна гора заедно обявяват война на България. Окупират територии и избиват българите там. Искаш това да се повтори ли? С Турция можем да се разберем много по-добре отколкото с византия и сръбия. Доказано е през годините.Коментиран от #17, #88
14:09 16.02.2018
15 Салам Алеко
14:16 16.02.2018
16 mediator37
Турският роден танк Алтай стои само в опитни образци, защото австрийците отказаха да им доставят дизелови двигатели, заради голяма уста на Ердоган. Не се разбраха май и с корейците да им леят оръдието. Бронетехниката на турците е 4000 бройки но са само бракми.
Така че не ги подценявайте гърците. Гърците имат армия, не са като нас.
Коментиран от #55, #125
14:18 16.02.2018
17 mediator37
До коментар #14 от "Хан Крум":
Турски трол си, никнейма не те спасява.Недей ни насъсква срещу християните, много са ти плитки магиите.
Коментиран от #29, #112
14:23 16.02.2018
18 Башъ бозук
Коментиран от #20, #33
15:02 16.02.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 5ко
До коментар #18 от "Башъ бозук":
Количеството не прави качество. Ердо се изпокара с кого ли не. Така че втори Кипър - иш алла.15:13 16.02.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Янис
До коментар #19 от "Башъ бозук":
Почнете от козите и овцете!Все пак ги предпочитате!15:19 16.02.2018
23 5ко
До коментар #21 от "Башъ бозук":
Тогава иди и се цани за шахид при Ердо тъкмо да обезпечиш душата си.15:31 16.02.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Ха ха ха
До коментар #21 от "Башъ бозук":
Да ти са невиди и курана и всичкото!!Ще обиваш хора и душата щяла във рая да иде!Това вашата религия да си остане ваша!Това за мен не е религия !!!15:39 16.02.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Янис
До коментар #24 от "Башъ бозук":
Тези които загиват като агресори в Сирия душата им възвисява ли се?Майките им които ги посрещат в чували сигурно са във възторг от това!
15:43 16.02.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Янис
До коментар #25 от "Башъ бозук":
Имам доста познати турци.И в България и в Турция!Нещо не ми се вижда да са фенове на Ердоган и войнствено настроени!
Той на манипулирания си референдум загуби във всички големи градове,включително и Столицата!
За Анкара май само си чувал!Най вероятно не си и турчин а помак!То и баташкото клане е спретнато от башибозука от помаците от Барутин!
Коментиран от #71
15:57 16.02.2018
32 до башибозука
Коментиран от #90
15:58 16.02.2018
33 Като гост
До коментар #18 от "Башъ бозук":
В днешно време бройката на населението не е важна за силата на армията! Не забравяй, че Турция фактически е във война с кюрдите, респективно и със Сирия. Сега от тези 80 милиона извади 25 млн. кюрди и ги прибави към кюрдите в Сирия и Ирак и ще се получи Турция 55 милиона, срещу 40 милиона кюрди, десет млн. гърци и още толкова сирийци.Коментиран от #126
16:06 16.02.2018
34 българин
от сън дълбок се събуди
и срещу народа отомански
ти българите поведи!
16:06 16.02.2018
35 Иванов
16:27 16.02.2018
36 Осман
Коментиран от #37, #128
16:30 16.02.2018
37 Янис
До коментар #36 от "Осман":
Ти четеш ли статиите,или само заглавията!Пише че при следваща провокация ще последва адекватен отговор!
Никъде не се казва че Гърция ще нападне Турция като агресор!
Ами ако гръцки кораб беше блъснал турски?
Коментиран от #38, #54
16:39 16.02.2018
38 Осман
До коментар #37 от "Янис":
Щяха да ядат османлийски токат,сега само лодката е пробита лекичко и се чудят от къде пари за ремонт понеже и сезона не е почнал да могат стрижат българите с някоя друга такса туристКоментиран от #40
16:41 16.02.2018
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Янис
До коментар #38 от "Осман":
Отишъл един селянин при Настрадин Ходжа и се жалвал:Ходжа,да знаеш стана голяма беля!Сбиха се две крави и едната изтърбуши другата!Настрадин го успокоил:Не се притеснявай,едното добиче ще го изядем,а другото няма вина!
Ооо Ходжа ,камък ми падна!
Защо бе!
Ами моята твоята крава изтърбуши твоята!
Ааа чакай,тогава друга е работата!
Че и твойта работа така сега...
16:51 16.02.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Башъ бозук
16:56 16.02.2018
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Янис
До коментар #43 от "Башъ бозук":
Ти от опит ли го предполагаш?Май ходжата като те е клъцнал е изтървал бръснача и са ти останали само топките,но е много вероятно и тях да ги няма!
17:09 16.02.2018
45 Osman
Коментиран от #48, #72
17:09 16.02.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Дедо
До коментар #45 от "Osman":
Не ги мисли гърците!Цяла Европа начело с Баба Меркел ги храни!Коментиран от #52
17:18 16.02.2018
49 Диди
До коментар #43 от "Башъ бозук":
Ти какъв фасон си?Не си способен да общуваш като нормален човек.Клеветиш,заплашваш,обиждаш и пр.17:21 16.02.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Башъ бозук
17:26 16.02.2018
52 Осман
До коментар #48 от "Дедо":
Прав си , но още колко мислиш че ще ги храни тези мързели . Като цяло ако нямат туризъм са взели дали , а иначе много горди пък разчитат на помощи от баба Меркел и цяла Европа , защо не се оправят сами . Щяха да ядат чакъл до сега да са продали и островите както направиха с пристанищата17:36 16.02.2018
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Хасан
До коментар #37 от "Янис":
А,какво прави гръцки кораб на 5 км от турското крайбрежие и на 500км от гръцкото????Коментиран от #56, #57, #58, #59
17:42 16.02.2018
55 Хасан
До коментар #16 от "mediator37":
Може би си прав,но турците имат дух,вяра и безстрашие...в Кипър имаше ембарго от Запада...гориво за самолети и кораби нямаше,но въпреки това им показаха играта17:46 16.02.2018
56 Алеко Салам
До коментар #54 от "Хасан":
До 1996 г на Имия е имало гръцко знаме! После на търците им хрумва че не са съгласни с подписа на Ататюрк, и го махат! И тъй ся ще почне трепането!17:52 16.02.2018
57 Гост
До коментар #54 от "Хасан":
Хасане, хайде стига с плоските си разсъждения. Толкова ти е промит мозъка,че не се усещаш какви глупости блещиш.По твоята логика, какво прави турското крайбрежие на 600 километра от Анкара. Дай да дръпнем границата малко по- към столицата, става ли?
Коментиран от #60
18:01 16.02.2018
58 Да бе
До коментар #54 от "Хасан":
Абе за вас договорите подписани през 1923г неважат така ли!Ами тези острови са гръцки а какво е това ако не агресия от турска страна !Какво правите вие на тези острови !Има граници и си до там ,все едно ние да отидем във Ксанти и да изгоним от там населението и да се настаним там.Големите сили така са решили да бъде и ще бъде.иназ ни урязаха от всякаде но си мълчим!Просто спазваш правилата иначе ще те бутнат във ямата и до там.18:27 16.02.2018
59 Хайдтин
До коментар #54 от "Хасан":
Как какво плуват си хората във свои води !Как досега са плували и изведнъж немогат !Та границите са им до там !Това е приемаш го и толкова !Коментиран от #63, #64
18:33 16.02.2018
60 Осман
До коментар #57 от "Гост":
По твоята логика и София е на 450км. Черноморието , преди та пишеш поне мисли малкоКоментиран от #69
19:23 16.02.2018
61 Ghost
До коментар #4 от "Азът ми":
Най-смисленият коментар за последните няколко седмици19:25 16.02.2018
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Осман
До коментар #59 от "Хайдтин":
Да бе граници на 700км от Атина и на 3 км. от Бодрум , я вземи се успокой малко ганчо , тези скали може да са принадлежали на византийците преди 600 години , но от тогава друг се разпорежда с тях.Ако си толкова голям толераст нали знаеш Несебър е построен от елините , понеже гърците са им уж внуци дай да ги дадем на тях.
Ако не става въпрос за Турция много добре знам какво и по какъв начин ще драскате тук
Коментиран от #65, #66, #79
19:29 16.02.2018
64 Хасан
До коментар #59 от "Хайдтин":
И аз ходех на Черно море на плаж и си плувах където си исках но.....вече си плащам такса хавлия19:33 16.02.2018
65 Хасан
До коментар #63 от "Осман":
А Филипополис беше македонски и сега се казва Пловдив...19:35 16.02.2018
66 история
До коментар #63 от "Осман":
Ние Несебър и да го дадем има какво друго да си искаме от гърците.Турците няма какво да искат защото преди 600 години не ги е имало по тези земи за които сега претендират.
Коментиран от #67
19:37 16.02.2018
67 Осман
До коментар #66 от "история":
Като се замисля не само Несебър като тръгнеш от Варна чак до Царево на времето елините са ги построили тези градове , какво става то няма да имаме излаз на море по вашата логика.Те и маите са управлявали цяла Южна Америка и индианците са били господарите на Северна Америка и то до преди 200г. , но за съжаление сега са в едни резервати натикани и то повече за атракция май. Времената се менят никой и нищо не е вечно на този свят.Каквото било е било , живеем в настоящето и да се дървите файда йок.
Вместо да се правите тук на големи бабаити излезте да протестирате за това че за 20г. разказаха играта на цялата държава,но не може по лесно е да се плюят турците и циганите .
Турците ли са виновни че бабите и дядовците че тази държава им дава по 200лв. пенсии
или циганите за това че някои хора си купиха за по 1$ цели заводи и ги оглозгаха .
България по голям враг от самите българи няма....
19:49 16.02.2018
68 AKРЕП
20:17 16.02.2018
69 Гост
До коментар #60 от "Осман":
Османчо, това с километрите е безумната логиката на Хасанчо,а не моя.Вземи почети малко коментарите,преди да пишеш!
Коментиран от #70, #73
20:32 16.02.2018
70 Хасан
До коментар #69 от "Гост":
Гърция предявавайки собственост над тия камънаци иска да държи под пряк контрол цялото крайбрежие и турски флот..никоя страна няма да се съгласи на такава заплаха над сувернитета си...присто Гърция трябва да се прибере на континентслната си частКоментиран от #74, #76
20:37 16.02.2018
71 Янис
До коментар #31 от "Янис":
Янис, ти да не си мислиш, че един човек щом е помак, то непременно подкрепя Турция. Всички гърци ли са маляки? А за Баташкото клане може да прочетеш, че тогавашния башибозук който го е извършил и е населявал района на Барутин, отдавна се е изнесъл към Анадола, а днес въпросните населени места на тогавашния башибозук се населяват от хора прогонени от Гръцките андарти от Беломорието. Да го знаеш от обща култура просто ;)20:41 16.02.2018
72 Гост
До коментар #45 от "Osman":
Асане, точно гърците са най-на далавера от всички конфликти в последните 150-180 год. по балканските земи! А турчу най-добре га а ял, гръцкия! Войната от 19-23 год. Кога Ви преполовиха! Сещаш ли се? Лозана после, де Ердо.аня риве ся! Убаво, че бе Кемал паша (вечна му слава и поклон, че Ви направи хора) да ги изтика от континента, ама за островите Ви казаха - дуайте го! Ша яде дървото аскера, ако скочи на византиеца. Запомни кво ти казвам!Коментиран от #78
20:48 16.02.2018
73 Осман
До коментар #69 от "Гост":
Прочетох какво е написал , гърците в случая наглеят не може на 3км. от комтинентална Турция да си разхождат коня и да си мислят че ще им се размине.Помисли малко все едно Руски или Турски военни кораби да се увъртат по българското крайбрежие ,просто ей така за спорта, не че нещо може да направи нашата брегова охрана едва ли ще му е приятно на някой . Не съм голям експерт и не твърдя че знам всичко но мисля че имаше едно правило за 12мили ако не грешаКоментиран от #130
20:51 16.02.2018
74 Гост
До коментар #70 от "Хасан":
И така трябва! Където свършва исляма, започва "бай Христо"! Панимаиш ли бе секан? Радвай се и на Мала Азия, че...Коментиран от #86
20:53 16.02.2018
75 Янис
Коментиран от #82
21:14 16.02.2018
76 Салам Алеко
До коментар #70 от "Хасан":
От 23 до 96 г. нямаше проблем! Значи от 96 порасна, защо ли? Сигурно щото вече се е знаело пе бг-армия няма да има!Коментиран от #85
21:39 16.02.2018
77 АКРЕП
Коментиран от #80
21:41 16.02.2018
78 Салам Алеко
До коментар #72 от "Гост":
В случая си имат право гърците! А и турците би трябвало да се срамуват да наддигат костите на Ататурк, погазвайки договорите подписани от него! Дааааааааа!21:46 16.02.2018
79 Хайдтин
До коментар #63 от "Осман":
Няма 700няма ,800 метра щом ти е очертана границата си дотам !Ти не разбрали че тези острови са дадени на Гърция.на вас на какъв език трябва да ви се обеснява !Вижте картата къде са границите и тогава говорете.Коментиран от #83
21:58 16.02.2018
80 Доньо Донев
До коментар #77 от "АКРЕП":
Айде, заформихте триото. Хасан,Осман и Акреп. Тримата г......Да ви е честито! :)
Коментиран от #81
22:02 16.02.2018
81 Осман
До коментар #80 от "Доньо Донев":
Защо вие като сте 30 драскачи тука , значи сте още по голяма група г......Дори няма нужда да ви честитя :)
22:17 16.02.2018
82 Никос
До коментар #75 от "Янис":
Извинявам се за преповтореното име. Съгласен съм, че историческите факти са такива каквито са, баташкото клане е факт, факт е от кого е извършено, но редно ли е тези безобразни деяния да се лепват на всички днешни хора населяващи въпросните села. Пак ти обръщам внимание, че тогавашния башибзук живял по тези места в Родопите, се е омел масово след Балканската война и може би само 10% от днешното население са потомци на някогашния башибозук. Иначе в днешния свят никой не следва да повтаря грешките на прадедите си, а войната е признак за ниско ниво на цивилизованост и развитие.22:21 16.02.2018
83 Осман
До коментар #79 от "Хайдтин":
Ти сам го пишеш дадени демек гърците не са си ги взели или отвоювали , дали са им ги :) ,Ганьо ако знаеш само колко си прост а претендираш за нещо където въобще не ти е ясно за какво става въпрос,с това мислене още доста ще седиш в панелката на ракийка и сланинкаКоментиран от #133, #134
22:27 16.02.2018
84 Янис
22:35 16.02.2018
85 Хасан
До коментар #76 от "Салам Алеко":
Абе човек ти къде се бъркаш...Турция и България не са имали никакви проблеми ..просто по време на студената война бяхме от противоположните страни на фронтаКоментиран от #89
23:26 16.02.2018
86 Хасан
До коментар #74 от "Гост":
За религията няма граници..който ,където има жажда от вяра просто би трябвало да си е свободен...на никой турчин не му пречи Желязната църква ,не разбирам защо на българина трябва да му пречи Томбул джамияКоментиран от #91, #107
23:29 16.02.2018
87 Мони
Коментиран от #95
00:16 17.02.2018
88 Тотхан
До коментар #14 от "Хан Крум":
Да се разберем с анадолците, а да не можем да седнем нa една маса с гърци и сърби против общия ислямски враг, който открито иска ревизия на Лозанския договор и буфер от "ислямска дъга" на Балканите?! Това е нонсенс. Много добре ми е известна Междусъюзническата война, ама я и ти попрочети нещо за Първата Балканска война (1912-1913). А само преди 30 години дотогава (съюза) воювахме със сърбите. Политиката е по-сложно нещо, а Историята е учителка на народите, нека и ние балканските християнски православни държави се поучим от нея, защото в противен случай не е изключено да се повтори османската експанзия през 14-15 век тук. Ако гледаш само Междусъюзническата война, а не се съобразяваш със съвременните геополитически реалности и стремежите на гиганта Турция да бъде регионален хегемон на Балканите не просто в икономически план, а в политически и културно-религиозен, си струва тогава да си помислиш защо нито един балкански православен народ на Балканите не иска да се повтори 500-годишното османско присъствие и окупация над нашите земи. Тук става въпрос не само за епизодичен военен балкански и междусъседски конфликт, а за конфликт между две коренно различни цивилизации. Така че православен Балкански съюз е не просто желание, а дългосрочна необходимост. Врагът на моя враг е мой приятел. Не толкова Сърбия и Гърция, а и прогресивните сили в Европа биха застанали зад подобна балканска инициатива. Друг е въпросът дали политиците в София, Атина и Белград ще са адекватнКоментиран от #96
00:25 17.02.2018
89 Салам Алеко
До коментар #85 от "Хасан":
Аз не се бъркам! Аз просто съм за истината завещана от дедите! Кемал е най-великия турчин, а вие тук не се подчинявате на подписаното от него! А пък за църквата в Константинопул- виж, във всяка циганска махала вдигната по една джамия, там сигурно новите повярвали влизат по пет пъти......... на година! Ама ги направихме! А за другата джамия- ми просто да не става много калъбълък!Коментиран от #97
06:02 17.02.2018
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Салам Алеко
До коментар #86 от "Хасан":
Хасане, я кажи тази тобул джамия, откъде и как е построена! Обясни как е дошъл и откъде, камъка за нейното построяване! И кажи преди да бъде издигната какво е имало ма нейно място! Докато разясняваш това, може и сам да получиш отговор на собствения ти въпрос!Коментиран от #94, #98
07:11 17.02.2018
92 4528
07:35 17.02.2018
93 500 години сте избива ли изнасилва ли
07:40 17.02.2018
94 Bg komandos
До коментар #91 от "Салам Алеко":
Не знам дали ви е ясно но уж великата турска армия разчита само на златото си при тежка война ако им спрат петрола ще станат като една циганска махла без ток08:54 17.02.2018
95 Данс
До коментар #87 от "Мони":
Прав си и лошото е че на балканите никой няма да се застъпи за нас даже и македонците с които уж имаме договор за добросъседство09:00 17.02.2018
96 Данс
До коментар #88 от "Тотхан":
Истината е че се пече война ама яка, даже и главите на държавите го казват че светът има нужда от война не усещате ли че всички ги сърбят ръцете09:06 17.02.2018
97 Хасан
До коментар #89 от "Салам Алеко":
Страхливци и това е...никой не те насилва да ходиш в джамия ..Коментиран от #100
09:15 17.02.2018
98 Хасан
До коментар #91 от "Салам Алеко":
От македонците е построена...Коментиран от #99
09:16 17.02.2018
99 Салам Алеко
До коментар #98 от "Хасан":
Само това ли можеш! "македонците я построиха"? Или откри истини които не са приятни?09:24 17.02.2018
100 Салам Алеко
До коментар #97 от "Хасан":
Аз не те обиждам! Ако продължаваш да обиждаш, ще започна и аз!Коментиран от #101, #102
09:25 17.02.2018
101 Хасан
До коментар #100 от "Салам Алеко":
Нищо не съм търсил и не съм открил....да не би да е имало църква????това е най убедителната причина да се събори джамия.."там имаше църква.."...аргумент който цели да убеди обществото за да се събори истрически паметник....талибаните по същия начин събориха много паметници на «езическа»култура...и българите като талибаните...събаряй ако не е българскоКоментиран от #106
09:34 17.02.2018
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Салам Алеко
Пловдив, как така са ви изселили! Обаче за тобул джамия говорихме, а ти ме прекара на разходка по цялата Родина!
09:48 17.02.2018
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Салам Алеко
До коментар #102 от "Хасан":
Поне пиши като хората! По време на турското робство.... те турците не са рушили? Къде са стените на Плиска, Преслав, Търново, Перник, София и т.н. Царство България е имало такъв глад, че хората са мислели какво да ядът, не какво да рушът! Колкото за цивилизациите, ние идваме 900 години след Александър, а вашата цивилизация, само вие се смятате за цивилизация(древна)! Когато идвате и завземате Търново, ние сме 700 години държава, а вие 70! Но карай, все пак не сме разрушили нищо!Коментиран от #108
10:01 17.02.2018
106 Салам Алеко
До коментар #101 от "Хасан":
Знаеш че така са правили османците, събаряли са църкви и там са строели джамии! Примери искаш ли?Коментиран от #109
10:11 17.02.2018
107 Гост
До коментар #86 от "Хасан":
Дааа, кат атракция ич не ми и пречи. Стига оджата да са съобразява с "вечерния час". Ама като житейски ценности всеки "Перун" да си знае граничния меридиан! Пази от грешки географията в случая.10:17 17.02.2018
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Хасан
До коментар #106 от "Салам Алеко":
И с идването на османците имаме съвременно държавно териториално устройство,с правна,с данъчна и управленческа система10:33 17.02.2018
110 Абв
10:41 17.02.2018
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Отговор
До коментар #17 от "mediator37":
Ако прочетете историята ще видите че точно Гърция, Сърбия и Румъния нападат България когато цялата българска армия е концентрирана за да прогони османците от земите ни.Коментиран от #113
10:45 17.02.2018
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Салам Алеко
До коментар #108 от "Хасан":
Точно, в него момент, най-напредналите държави в целия свят са четерте гръцки и трите български, те не са враждували и техническия прогрес е бил в пълен възход! Недооценяването на заплахата от Азия е причина османците лесно да завладяват едно по едно малките царства! А съвременното данъчно и правно устройство както гоказваш ти, днес разбираме че просто е било връщане 200 години назад в развитието ни, и 500 никакво движение, пълен застой! Били сме роби, и са взимали най-силнит и кадърни деца и хора, за да бъдат потурчени,идлямизорани и заведени далеч в Азия!Коментиран от #121
10:49 17.02.2018
115 Хасан
Коментиран от #118
10:51 17.02.2018
116 зад гърба ти
До коментар #19 от "Башъ бозук":
Нали знаеш, Шабане, че е подсъдно, това да го пишеш онлайн? Айде малко по-сериозно с коментарите!11:04 17.02.2018
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Салам Алеко
До коментар #115 от "Хасан":
Да ти кажа Хасане за мен градът има едно име! Вие може да му сменяте името на всеки 4 години! Както други сменят вярата на всеки четири! Тъй че изобщо не можеш да ме заинтригуваш на тема Константинопул!11:23 17.02.2018
119 Алоууу
До коментар #5 от "петър":
Трябва да четеш повече.Това което предлагаш вече е било,ама тези съюзници после яко ни изпързаляха.11:37 17.02.2018
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Хасан
До коментар #114 от "Салам Алеко":
Добре де...представи се едно момиче на Балканите през 17 век..село,кравите,мизерия...и живота й в харема...хамам,спа център,парфюми,текстил,коприни,три пъти на ден здравословна храна..като хотел 5 звезди..Коментиран от #122
12:38 17.02.2018
122 Салам Алеко
До коментар #121 от "Хасан":
Хасане, да не взимаш нещо? Какво пишем, какво ти идва у главата! Кво става с теб! Нормално е през 17 век да е мизерия, турците са ни спуквали от данъци и ангарии! Смятай, от Плиска и Преслав българите са носели камтните от дворците в Шумен да правят джамия! Най вече това е нечовешко! Прави си бардака, мен що ме караш да ти нося камъните? Щото съм Гяур, или щото градът ти е бащиния! Изклал си бащите ни, взел си братята ни яничари, и останалите да ти слогуваме! Пък като каза за момичето! Да те питам? Ти що не оратиш сестра си в парламента, ще и дадат 5 звезден хотел, и ядене 3 пъти, даже ако искашмога и аз да я "храня" да станат 4! Ти изобщо разбираш ли какви глупости ръсиш, и какви глупости ме караш и аз да пиша?????????????????????12:55 17.02.2018
123 Един друг
Турция е колос на глинени крака и просто извади късмет, че демократите се издъниха на изборите и в момента не им е до вас. Времето обаче работи против Турция и в днешния динамичен свят толкова бързо ще ви върнат там, откъдето ви извадиха, че няма и да разберете как е станало.
Предполагам сега ще се разврякате, че от никого не ви е страх и с всеки ще се справите - заблудени и параноични неадекватници. Дони какъвто е смешник, днес говори едно, но утре ще запее друго. Изритат ли ви от НАТО сте готови. "Многочислената" ви армия е без значение във века на въздушното превъзходство и термоядрените оръжия. Конкретно на вас господарите от САЩ като кажат "Скачай!", ще питате "Колко високо?" Ако забравите да питате, имате нагледен пример какво се случи с осаналите наоколу.
13:33 17.02.2018
124 Българин
13:56 17.02.2018
125 ИСТИНАТА
До коментар #16 от "mediator37":
САМО ДЕТО ГРЪЦКИТЕ ТАНКИСТИ СА ГЕЙОВЕ С ПОЛИ А ТУРСКИТЕ ТАНКОВИ ДИВИЗИИ СА РАЗПОЛОЖЕНИ В СЕВЕРЕН ИРАК И СЕВЕРНА СИРИЯ !!!!15:01 17.02.2018
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Салам Алеко
До коментар #126 от "ИСТИНАТА":
Много умен и много красив коментар г-н Настрадин Ходжа! Вие сигурно сте ги преброили и ще знаете колко са! Моля да ни простите на нас простите, но ние сме учили че хората от по ниските религии се размножават с невероятни темпове, и затова си мислим че са 25 милиона, аз мисля че са 26, та в крайна сметка г-Настрадине, колко са тези хора?15:24 17.02.2018
128 Бачо
До коментар #36 от "Осман":
Гърците имат и сърце и ...топки - доказали са го като не само се опряха на Мусолини ,а и го изхвърлиха в морето ! Тогава Турция си въртеше задника и към Германия и към Англия !Чети История ,а не агитброшурите на MIT !
Коментиран от #135
15:48 17.02.2018
129 математик
16:03 17.02.2018
130 Мати
До коментар #73 от "Осман":
На "Султанчо" не му пречи ,че гърците гледат в двора му ,а че турците "плакнат окото" с голите туристки по гръцките плажове16:04 17.02.2018
131 безпристрастен
16:11 17.02.2018
132 Фъскаспорт
16:16 17.02.2018
133 Бачо
До коментар #83 от "Осман":
При Термопилите ,съотношението е било мнооооого по-голямо . Също и през 1940 ....плюс това ,че Италия се е смятала за могъща военна сила . Германия превзема страни като Франция ,Холандия ,....Белгия ...за броени дни ,а някои даже и за часове ,но за Гърция ѝ бяха нужни много месеци и елитни части си оставят кокалите там (виж Битката за Крит)."От сега нататък не трябва да казваме ,че гърците се бият като герои ,а че героите се бият като гърци "
У. Чърчил
16:45 17.02.2018
134 Бачо
До коментар #83 от "Осман":
Да,дадени ....но като репарации от Италия ,а не от Турция!Тия "камъни" са изкупени с кръв ! Анадъмму !?
Чети Историята ...дето ви я крие "Султанчо" ...и обявява всеки интелигентен турчин за враг на държавата . Препълни занданите с цвета на турската интелигенция ! Завчера ,една турска учителка , се удави с двете си деца при опита да премине в Гърция .
Коментиран от #136, #137, #138
16:55 17.02.2018
135 Осман
До коментар #128 от "Бачо":
Да имат най-много да станат пак шампиони по плуване , виждам какъв им е тона в момента.Турците казват да намалим напрежението,появява се някакъв недоклатен гръцки охлюв почва да ръси глупости , накрая пак ще ядат сопата и това ще стане. Турците са им казали да не приближават въпросните острови , аз не знам турски военен кораб да се върти около остров Кос който е на 5км. от континентална Турция и на 500км. от Гърция16:57 17.02.2018
136 Осман
До коментар #134 от "Бачо":
Ето малко история,мисля че за островите и специално тези скали за които спорят сега маляката не е пролял и капка кръв , пак са им направили подаръци и турци и италианци.Намиращите се в непосредствена близост до брега на Егейско крайбрежие на Турция, 12 острови остават под османска власт в продължение на 400 години. Мюсюлманските популации също бяха важни на островите, където живееха повечето немюсюлмани. Името на 12 острова дойде от форма на управление, която османската държава приложи в региона. Съгласно системата, прилагана от османската държава в региона, всеки десет домакинства избират един представител и тези представители подбират една възрастова делегация от 12 души измежду тях. Когато островите в региона са значително по-големи от броя на големите острови, има повече от 20 острови и острови, ако са включени 14 по-малки.
Съдбата на останалите 12 века в османската администрация се променя, след като италианците нахлули в Триполи. Италианците завладяха тези острови в Егейско море, за да принудят Османската империя да направи мир в нахлуването в Триполи и да привлече Триполи на масата. Османската държава трябваше да подпише договор с италианците, като взе предвид възможната балканска война, която започна във всеки един момент, и напусна Траблъгарп в Италия. В договора имаше и друго забележително вещество. Османската държава искаше италианците да останат обитатели в продължение на още 12 дни. Така, по време на Балканската война, възможната гръцк
17:17 17.02.2018
137 Осман
До коментар #134 от "Бачо":
Така, по време на Балканската война, възможната гръцка окупация ще бъде предотвратена.Но всичко не вървеше по план. С избухването на Първата световна война османската държава и Италия влязоха във война помежду си в групи от различни съюзи. В резултат на четиригодишната война Османската империя била победена от войната, а през 1923 г. с Договора от Лозана турското Велико народно събрание напуска тези острови в Италия. Така тези острови, временно оставени в Италия срещу гръцката окупация, остават под италианско господство.
Положението на дванадесетте острова, които бяха окупирани от Италия до края на Втората световна война, се върна към дневния ред след войната. Италия изгуби Втората световна война. Бяха включени в дневния ред, че 12 от острова бяха взети от Италия и предадени на Гърция по време на мирните преговори, проведени в Париж през 1946 г. В края на войната в Италия победилите държави нямаха шанс да отхвърлят този план. Причината за решението да се дадат островите на Гърция е фактът, че по-голямата част от населението, живеещо на островите, е гръцки.
12 на Парижката мирна конференция на решението по отношение на факта, че на острова е бил официално поканен в Турция. Въпреки това, Исмет Иньоню, Турция в края на войната решение да отиде в посока на правителството война aldı.inö да присъстват на конференцията, председателстван означава, че всяко преследване на интереси. Това доведе до решението на 12-те острови да се проведат точно както Гърци
17:21 17.02.2018
138 Осман
До коментар #134 от "Бачо":
Това доведе до решението на 12-те острови да се проведат точно както Гърция искаше. Въпреки това, дори ако една турска делегация присъстваше на конференцията, би могло да се направят някои от островите близо до брега на Егейско море. Тъй като това е само беззаконие против Турция да вземе решение и може да бъде изразено от баланса на населението в този случай конференции. Турция ще има правото да го наричат. Например, близо 80% от населението на Западна Тракия е турски и мюсюлмански, но регионът на Западна Тракия е оставен на Гърция в Договора от Лозана. Това показва, че само равновесието на населението не е достатъчно основание.Въпреки това, Турция да участва в конференцията елиминира тази възможност от самото начало. На 10 февруари 1947 г. Италия подписва Парижкия договор. С този договор 12 острови бяха оставени в Гърция, при условие че бяха обезоръжени.
Турция се съгласи на 15 февруари 1947 г. пет дни след това решение.
РЕСУРСИ
Рифат Узарол Политическа история 1789- 2010 г.
Коментиран от #139
17:23 17.02.2018
139 Бачо
До коментар #138 от "Осман":
Тъпо е да ми представяш нескопосан превод от Гугъл на това което представяте за История !Пък ....щом сте толкоз сигурни ....,що не отидете на международен арбитраж ....или направо да си побиете кърмъзъ парцала на тях !?
Нямаш насреща си ахмаци ,а хора които знаят нещо повечко от тези дето ти пробутват брошурките на MIT
Коментиран от #142
18:02 17.02.2018
140 Един друг
Турция е регионална сила, мислеща се за световна, но това е типично за диктатурите - мегаломания и параноя. Какво ми се правиш на географ с тези километри? Има международни договори и който ги оспорва със сила, трябва много добре да си е оплел кошницата. Разбирам на нас да се зверите, а вие сте тръгнали да "тествате системата" баш където не трябва и в много неподходящ момент. Навремето покрай Кипър ви търпяха простотиите заради Студената война. Днес на толкова държави им е писнало вече от анадолските ви глупости, че ще ядете шамари от всички посоки.
Коментиран от #141, #143
18:45 17.02.2018
141 Хасан
До коментар #140 от "Един друг":
Турция има исторически права над всички острови в Егейско море...а и сега е момента да си ги вземе обратно..Гърция дължи пари на Запада и никой няма да защити гръцката теза..Коментиран от #144
19:10 17.02.2018
142 Осман
До коментар #139 от "Бачо":
Стига с това MIT бе човек , научил си нещо и само него повтаряш,като легнеш сигурно само MIT сънуваш. Да съм писал някъде , че аз съм го измислил това което го постнах , виж че превода не е точен , но предполагам не си толкова задръстен и си разбрал замисъла , както и да е няма значение. В крайна сметка маляките са едни пинчери ежат са само като съседа е зает с други задачи,сега хванали и Македония следващата им прищявка ще е към България само стой и гледайКоментиран от #146, #147, #148
19:26 17.02.2018
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Един друг
До коментар #141 от "Хасан":
Какви са тези кухи и незначести нищо на дипломатически език "исторически права"?! Внимавайте с тези приказки, щото малко ви остава да заявите "исторически права" по отношение на Западна Тракия, че и на цялата наша Тракия, обаче пък Гърците да не заявят права над Константинопол. Гърците са тукашен еднемичен народ с история от поне 3000 години, а иначе поне от 5000. Вие анадоллиите кога цъфнахте, че се и разпищолихте?!Лежте на тая кълка, че Гърция дължала пари и всички щели да я зарежат. В политиката парите не значат нищо, а и обективно погледнато, Турция не може да спечели военен конфликт с Гърция, защото те половината дълг го обърнаха на сувлакита и сиртакита, обаче другата половина отиде за превъоражаване на армията, ВВС и флота. Вие и сега стоите върху тънък и напукан лед, а счепкате ли се с Гърците умирате прави. То и да не се счепкате, пак скоро ще видите какво ви готвят западняците, а онези нещастници руснаците сега си кютат заради енергийните проекти, но започнат ли шамарите по вас, също ще се включат.
Скиваш ли какво правят тези дни в Хага за Арменския геноцид? Ти сигурно ще кажеш, че е нямало такова нещо, а всичко е било битови свади и спорове за паркоместа навремето...
19:32 17.02.2018
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 барбас
До коментар #142 от "Осман":
Единственото право което имат навлеците ,е да се сгъчат пак там ,откъдето са се пръкнали !А колко е велика армията ,съдя по това ,че вече 3 седмици трае .....блицкригът им срещу една шепа кюрдси милиционери .
19:48 17.02.2018
147 Бачо
До коментар #142 от "Осман":
Ако не ти е пробутан от MIT ,как се обяснява ,че АБСОЛЮТНО същият се разпространява в МЮСУЛМАНСКИТЕ села в Гърция !?Консулът в Гюморджина се оправдал ,че това е било разпространено от "частни лица" . Айде олан....не на нас тия ....уйдурми !
Коментиран от #150
19:57 17.02.2018
148 барбас
До коментар #142 от "Осман":
Сега и аз се убедих ,чие мекере си ,щом се мъчиш да насъскаш българите срещу гърците ! До сега не съм чул гръцки политик да има териториални претенции към България ....каквито не пропуска да предивява Ердоган (Кърджали и Делиормана) .Апропо....Гърция "даде рамо" на България да влезе в ЕС.
Коментиран от #149
20:13 17.02.2018
149 Осман
До коментар #148 от "барбас":
И Турция те бутна да влезеш в НАТО , българино неблагодарен много бързо забравяшКоментиран от #151
21:33 17.02.2018
150 Осман
До коментар #147 от "Бачо":
Ти ще излезеш доста обигран тип чак информация зад граница имаш а и още повече си много сигурен в писанията си брях , че и направи свръзката .Явно мислим еднакво с братята отатък границата,което говори само по себе си че огънят гори.Защо някакъв проблем ли има че имам различна гледна точка от твоята .Ако мислиш да си наложиш мнението няма как да стане избий си го от тикватаКоментиран от #153, #159
21:41 17.02.2018
151 Един друг
До коментар #149 от "Осман":
Пък тая Турция, бе... Ние сме в НАТО заради т.нар. "Интермариум" срещу Русия и от турчолята нищо не е зависело, т.е. те са ни подкрепили без някой изобщо да ги пита. Същото важи за разширението на НАТО в Западните Балкани сега. Сигурно пак Реджеп ще побърза да подкрепи дебита на Ниагарския водопад и да разреши на слънцето да изгрее. На НАТО му трябвахте за противовес на Варшавски договор навремето. В момента както Русия се рути под собствената си тежест, вашата роля става все по-незначителна, но вие сте се главозамаяли и си мислите, че сте фактор, защото на пушечното си месо викате "многочислена армия".Изтървахте си шанса за реванш на Балканите, ако изобщо сте го имали, де. Този вашият самозабравен дребен диктатор даже си беше въобрази, че Турция може да стане ядрена сила и започна да "сондира" по този въпрос, също като Садам. Израелците веднага го надушиха какви ги дипли и му набиха обръчите.
Ататюрк беше казал, че Турция е последата държава, освободила се от Османската империя, а вие жалки неоосманлийчета си мислите, че отнова ще ви огрее.
Коментиран от #152
21:48 17.02.2018
152 Осман
До коментар #151 от "Един друг":
Добре бе Ганьо , щом си мислиш че си прав за НАТО , Македония защо си сменя името ? Поне преди да драскаш мисли малко май не знаеш че една членка ако е против и си седиш в чакалнята,от къде ще знаеш то не е да нагъваш кифтаци с чаша домашна пърцуца събота вечер пред клавитуратаКоментиран от #154
21:56 17.02.2018
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Бачо
До коментар #150 от "Осман":
Не е нужно да съм обигран за да надуша един проMIT от Одринската школа ! Много са ви тъпи инструкторите ....смърдите от километри !Коментиран от #160
10:06 18.02.2018
160 Този коментар е премахнат от модератор.