Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

7 Април, 2025 09:00 8 739 26

  • ford-
  • capri-
  • тест

Новото Capri има малко връзки със старото Capri, но пък е един много интересен иновативен електрически SUV

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас) - 1

Падуа, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Новият електрически SUV Ford Capri предизвика голям фурор още с появата си. Не можем да си спомним друг случай, когато нов модел е накарал автомобилната общественост да бъде толкова раздвоена. Мнозина шофьори не са много доволни, че Ford е поставил емблемата на своя емблематичен спортен автомобил върху задната врата на електрически SUV, но голяма част от тях са във възторг от иновацията.

Наследството на Capri е доста солидно. Сега моделът се завръща след почти 40-годишна пауза и със сигурност се различава значително от оригинала. От Ford обаче казват, че този нов модел е колата, каквато Capri щеше да стане, ако беше останал в постоянно производство, а дори специалистите стигат дотам, че го наричат „спортен автомобил, изпълнен с душа“. Това според нас не е точно така, но пък от друга страна колата изглежда ефектно и е добър вариант за по-спортно ориентирана "електричка".

Екстериор

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Принципно новото Capri има много малко връзки със старото Capri, може би освен лентата на предната решетка и формата на рамката на задния прозорец, но нека не се вкопчваме в миналото. Новият Capri е роднина на новия Ford Explorer, въпреки че е по-дълъг, по-практичен и има по-елегантна форма на купе в сравнение с него.

Любопитно е още, че и двете коли (Capri и Explorer) са изградени върху платформата за електрическите автомобили на Volkswagen, която също е в основата на автомобили като VW ID.5, Skoda Enyaq Coupe, Audi Q4 e-tron Sportback и Cupra Tavascan. Идеята на Ford е да се намалят разходите за разработка, като споделят основата на VW, въпреки че това далеч не е просто упражнение и не представлява само преименуване, тъй като Ford успяват да поставят доста интересен собствен отпечатък върху нещата.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Capri стартира с една опция за батерия с разширен обхват от 77 kWh, която се предлага с един електромотор, както и с модификация с два електромотора, батерия с капацитет 79 kWh и задвижване на четирите колела, които могат да се похвалят с максимален пробег от над 600 километра с едно зареждане. По-евтиният стандартен модел е със заявен пробег от около 400 километра и с батерия с капацитет 52 kWh, но той не беше наличен по време на нашия тест. Ние тествахме основно двумоторната версия в най-наточеното ѝ изпълнение.

Предлагат се две нива на оборудване – Select и Premium. Стандартното оборудване е много щедро, включително електрическа и масажираща седалка на водача, 19-цолови алуминиеви джанти, безключов достъп и огромен 14.6-инчов сензорен екран. Премиум моделите добавят Matrix LED фарове, панорамен стъклен покрив, електрически багажник и тапицерия от изкуствена кожа.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Цените на Capri започват от 80 700 лв. за Select и от 99 200 лв. с ДДС за Premium, а най-наточената 4х4 версия струва 105 000 лв. с ДДС. На хартия новото Capri е по-скъпо от повечето от еквивалентните на Skoda или Volkswagen, но има ли нещо повече в него, за да оправдае цената си?

Интериор

Въпреки че оценихме добре Ford Explorer, той не е най-просторният сред електрическите SUV-та, особено що се отнася до пространството в багажника. Именно това е мястото, с което Capri надминава Explorer, тъй като с дължина от 4.63 м той е с около 20 см по-дълъг от Explorer и това пространство е оползотворено добре.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Има много място и отпред, с широко табло, което помага да се почувствате по-просторно и същевременно комфортно. Отзад мястото също е достатъчно за възрастни пасажери, които могат да седят удобно и разполагат с много място, особено за краката.

Плоският заден под благодарение на неговата EV платформа също означава, че няма трансмисионен тунел, с който да се борите, и следователно можете да разчитате на три почти пълноценни места отзад. Просто пътниците с по-висок ръст трябва да имат едно наум заради скосената линия на покрива в задната част. Отворите на задните врати са по-малки от стандарта, особено по височина, и има вероятност пътниците да си ударят главата в горната част на вратите, но това е присъщо за всички купеобразни кросоувъри.

Багажното пространство и мястото за съхранение са може би двете най-силни страни на Capri. Със своите 572 литра багажникът е най-големият сред електрическите SUV-та в стил „купе“ на тази платформа на Volkswagen, и въпреки скосената линия на покрива има достатъчно място. Багажникът на Capri е с около 100 литра по-голям и от този на Ford Explorer.

Задните седалки също се сгъват в съотношение 60:40 и стават почти напълно плоски. Подът на багажника също може да бъде поставен на две нива, като можете също да използвате част от пода на багажника като вертикален разделител. Има и удобен допълнителен контейнер за съхранение. Един недостатък е изключително крехката долна кора, правеща пода равен, която се усеща така, сякаш може да се счупи във всеки един момент.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Има и огромно количество място за съхранение, особено отпред. Централната конзола е масивна, с няколко подвижни елемента, в зависимост от това колко място ви трябва за съхранение на вещи. Повечето от тях също могат да бъдат скрити от погледа, което ние одобряваме. Плъзгащият се сензорен екран съдържа зад себе си интересна "жабка".

Двигател и ходови характеристики

Задвижването на Capri е познато на всеки, който е прекарал известно време в проучване на електрическите автомобили на Volkswagen. Capri е построен с помощта на същата MEB платформа като VW ID.5 и Skoda Enyaq, така че споделя двигателите и батерийните пакети на тези автомобили.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Базовата версия на модификацията с по-голямата батерия се нарича Extended Range RWD и използва 77 kWh батерия и един електромотор с 286 к.с. на задната ос. Той може да спринтира от 0 до 100 км/ч за 6.4 секунди и има максимален пробег от 627 км.

Над него е позициониран моделът Extended Range AWD, който добавя електрически мотор на предната ос, за да увеличи системната мощност до 340 к.с. Допълнителният мотор намалява времето за ускорение от място до 100 км/ч до 5.3 секунди, като този силов тракт е комбиниран с малко по-голям пакет батерии от 79 kWh, което означава, че обхватът пада само до 592 км.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Въпреки че карахме най-наточената версия с два електромотора, трябва да кажем, че това не е спортна кола, колкото и маркетолозите на Ford да настояват за това. За да бъдем честни към Ford, ще кажем, че според нас настройките на Capri са отлични и чрез тях специалистите на марката успяват да подобрят платформата MEB. Колата е доста по-приятна за управление в сравнение със своите "братя" с марки Volkswagen и Skoda.

Ford дава на Capri една идея по-твърдо окачване, дължащо се на малко по-твърди пружини и нова система за контрол на сцеплението, като всичко това прави колата да се чувства "по-остра" и доста по-приятна за шофиране. Така Ford успява да постави собствен отпечатък върху начина, по който Capri се движи.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Нашето мнение е, че това е най-добрият електрически SUV за шофиране на платформата MEB, оставайки по-водоравен в завоите. Колата е приятно динамична и много стабилна, особено със своята двумоторна задвижваща система, която тествахме. Тествахме 4х4 версията на Capri и в лека пресечена местност и бяхме впечатлени от това колко способен е този автомобил, дори със стандартните си гуми.

Шофирането е много добро, но не е перфектно. Автомобилът се чувства тежък, особено при спиране, като главна вина за това има неинформативният педал на спирачката, който може да затрудни доста плавното спиране на Capri. Това обаче е недостатък, споделен с всички Volkswagen-и на тази платформа.

Заключение и цени

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)

Ако търсите стилен електрически SUV, Ford Capri със сигурност си заслужава вниманието. Поразително е да го гледате както отвътре, така и отвън, с изобилие от технологии и потенциално обширен електрически пробег. Просторният интериор на Capri го прави по-полезен като голяма семейна кола от по-малкия Ford Explorer и се управлява по-добре от други автомобили, построени на същата платформа на Volkswagen.

Просто не се заблуждавайте от маркетинга на Ford, това не е спортна кола, а по-скоро компетентен SUV, и ако се решите на тази покупка, търсейки машина на времето, която ще ви пренесе обратно в 80-те години на миналия век, ще останете разочаровани. В противен случай Capri ще ви очарова със своя огромен багажник, комфорт в купето и изобилие от стандартно оборудване. Моделът със задвижване на четирите колела е бърз по права линия и като цяло се управлява по-добре от другите автомобили на тази платформа на VW, което обаче идва с една идея по-високи цени.

Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Вервайте ми!

    15 6 Отговор
    Най-добрият Форд е???

    Коментиран от #4, #10, #25

  • 3 преоблечен

    18 1 Отговор
    ваген ID 4
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 боги

    40 6 Отговор
    Като казахте електричка и ме загубихте.
    Аман от електрически скрап.
    100000 лв за тоя миксер ще ги дам когато Фон дер Лайен пусне на Путин!

    Коментиран от #17

  • 6 цъ цъ цъ

    25 1 Отговор
    ми той е без пари бе - ха ха ха
  • 7 Радо

    25 1 Отговор
    Форд електричка - ужас на ужасите!!!!
  • 8 дедо Стефчо

    21 0 Отговор
    Ще изчакам малко инфлацията да изяде парите ,и 100 бона да станат торба картофи. Тогава ще си купя електрическото чудо!
  • 9 ММН

    20 0 Отговор
    Шокиращо скучна! Парите няма и да ги коментирам.
  • 10 Варна 3

    15 1 Отговор

    До коментар #2 от "Вервайте ми!":

    Най-добрият форд е фиеста

    Коментиран от #23

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Дон Балон

    16 1 Отговор
    Нишо общо със старото Капри. Да ну бяха измислили друго име.

    Коментиран от #20

  • 13 Форд върви по път на Нокия

    18 1 Отговор
    От лидер в началото на века, днес брандират китайски електрички с имена на легендарни модели - Мустанг, Капри. След години Форд ще се пише Фу О Рдъ
  • 14 не забелязвам никаква

    13 1 Отговор
    прилика с онова Капри от моето детство по времето на соца, когато това беше кола мечта и привилегия за децата на богатите партийни функционери с ДВГ V6 бензин, а не за плебса в които попадахме всички ние 98% от народа на НРБ, забелязвам еднотипна електрическа кола тип BYD, или TESLA, за много пари и без никаква функционалност по отношение на дългите разстояния, с фалшивата легенда, че това е бъдещето, при условие че в Китай и западна Европа складовете са пълни с залежали електрически коли без ясна тензенция дали въобще ще бъдат продадени.

    Коментиран от #22

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Джо

    0 1 Отговор
    Обичам Падова.А шокът от Форд беше с електрическия Мустанг.
  • 17 А така

    0 15 Отговор

    До коментар #5 от "боги":

    Карай си 50 годишния барутарник и хич да ти не дреме . Той сигурно и не върви ама кокошките има къде да спят поне

    Коментиран от #18

  • 18 боги

    16 2 Отговор

    До коментар #17 от "А така":

    Пиши на дедо Коледа да ти подари агрегатче, че като умре миксера и не можеш се прибра, щото ток в туба още никой не е налял. Шеметляк.
  • 19 Пейо

    7 2 Отговор
    Изгубихте ме с думата електричка. Поне да бяхте направили и някоя модификация с ДВГ. Продажбите щяха да вървят повече.
  • 20 Ицо

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Дон Балон":

    Така е! Доколкото знам, Капри е европейската версия на Мустанг. А тук, някакви СУВ ?!?
  • 21 Техно

    1 1 Отговор
    Единствената електричка която изглеждаше наистина добре на автосалона. Жалко че е елекстричка...
  • 22 Ами

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "не забелязвам никаква":

    вече като не си от плепса , купи си два три ...
  • 23 Фокусмокус

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Варна 3":

    Фиеста ВРЦ, обаче.
  • 24 ⚜️Лопата Орешник⚜️

    2 1 Отговор
    Оригиналното Капри става легенда, защото съчетава агресивна и спортна визия с достъпност и реално може да направиш с него кръгче по лазурния бряг без да те е срам, че ще изглеждаш евтино до расовите и скъпи коли. Тоест давали са много за парите ти! Сега в най добрия случай се молиш да не си се минал!
  • 25 Порно

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Вервайте ми!":

    ....Продадения
  • 26 карчи

    1 0 Отговор
    Не малко, а никакви връзки няма със старото Capri😳
    Те така един електрически Mustang направиха, яко съсипват стари имена тия джендъpи😖