Остава загадката в сърцето на кризата с катастрофиралите Boeing 737 Max: как една компания, известна с прецизен дизайн, направи привидно основни софтуерни грешки, водещи до двойка смъртоносни катастрофи. Дългогодишните инженери на Boeing твърдят, че усилието за разплитане на случая се усложнява от натиска за възлагане на работа на по-ниско платени изпълнители, пише Hicomm.bg
Софтуерът на самолета - измъчван от проблеми, които могат да задържат самолетите на земя с месеци, след като регулаторите на САЩ тази седмица разкриха нов недостатък - беше разработен в момента, когато Boeing уволнява опитни инженери и притиска доставчиците да намалят разходите. Все по-често американският производител на самолети и неговите подизпълнители разчитат на временни работници, които взимат само 9 долара на час за разработване и тестване на софтуер, често от страни, които нямат дълбок опит във въздухоплаването - особено Индия.
В офиса на Boeing в Сиатъл, наскоро завършили колеж младежи, наети от индийския разработчик на софтуер HCL Technologies Ltd., заемат няколко реда бюра, разкрива Марк Рабин, бивш софтуерен инженер на Boeing, който е работил в група за тестване на полети, която поддържа 737 Max.
Програмистите от HCL обикновено проектират според спецификациите, определени от Boeing. И все пак, „това е противоречиво, защото е било далеч по-малко ефективно от инженерите на Boeing, които просто пишат кода“, казва Рабин. Често, спомня си той, „това отнема много ходене напред-назад, защото кодът не е направен правилно.“
Използването на индийските компании от Boeing изглежда е дало други дивиденти. През последните години тя спечели няколко поръчки за индийски военни и търговски самолети, като една за 22 млрд. долара през януари 2017 г. за снабдяване на SpiceJet Ltd. Тази поръчка включва 100 джета 737 Max 8 и представлява най-голямата поръчка на Boeing от индийска авиокомпания - сериозна промяна в страна, доминирана от Airbus. На базата на автобиографии, публикувани в социалните медии, инженерите на HCL са помогнали за разработването и тестването на софтуера на 737 Max за дисплей, докато служители от друга индийска компания, Cyient Ltd., работят по софтуера за тестване на оборудване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 куку руку ку
08:39 10.07.2019
2 СссереМ
08:39 10.07.2019
3 452
08:42 10.07.2019
4 Гостилничаря
08:47 10.07.2019
5 Тони
08:54 10.07.2019
6 Кол център
08:55 10.07.2019
7 ссссс
Коментиран от #14
08:55 10.07.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Цанко
09:18 10.07.2019
10 Саманта Фокс
До коментар #8 от "Borislav Popov":
А кой да им го направи бе охлюв ? Скоро не е имало война с цивилизована държава откъдето да откраднат инженерите ! Няма вече кой да им прави и космическата програма , и компютрите и всичко свързано с техниката. Произвеждат единствено оръжия и хартия за печатницата на пари !Коментиран от #13
09:21 10.07.2019
11 КЛЮКАР
Коментиран от #12, #19
09:25 10.07.2019
12 ехото
До коментар #11 от "КЛЮКАР":
Индийцитееее..!09:28 10.07.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 На дедо ви дедо му
До коментар #7 от "ссссс":
За руснаците - не знам, но ако софта го бяха писали американците - самолетът въобще нямаше да литне, което е по-добрият вариант, тъй като нямаше да има и жертви.09:33 10.07.2019
15 Хи их хи
До коментар #13 от "Borislav Popov":
Ама мучахте, по козяшки, че новото Су е с индийска електроника, а за Боинг друга бодра песен пеете краваропитеците!Коментиран от #18, #29
09:36 10.07.2019
16 EI concistador
Коментиран от #23
09:39 10.07.2019
17 Отоплител
09:39 10.07.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 На дедо ви дедо му
До коментар #11 от "КЛЮКАР":
Бе тъкмо бях прочел за свръхвъзможностите на F16 и за това, че поддръжката му ще се осъществява в България, та излязох малко да се поразходя. Минавам през Факолтето, гледам циганетата на тумби масово цъкат на разни лаптопи... Не за друго, ама Каракачанов като каза че ще смъкне цената...09:50 10.07.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Антисоциалист
10:00 10.07.2019
22 Нане Вуте
До коментар #20 от "Бесен Язовец":
Суперджета руснаците не се отказват от проекта . Продължават производството на още 200 самолета. нещо си объркал информацията.Коментиран от #26
10:03 10.07.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 1234
10:07 10.07.2019
25 Дориан
10:09 10.07.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Нане Вуте
До коментар #26 от "Бесен Язовец":
9 Jul 2019, 20:58 Россия выпустит ещё 200 Sukhoi Superjet 100 - Несмотря на аварию самолета Sukhoi Superjet 100, Россия планирует выпустить еще как минимум 200 самолетов этой марки. Данную информацию публикует Reuters со ссылкой на министра промышленности Дениса Мантурова. Министр промышленности и торговли России Денис Мантуров в ходе интервью, данного агентству Reuters, рассказал, что выпуск самолетов Sukhoi Superjet 100 продолжится. Ожидается, что количество первых гражданских авиалайнеров, разработанных в...…Коментиран от #28
10:14 10.07.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Borislav Popov
До коментар #15 от "Хи их хи":
Защо се опитвате да ми обяснявате на мен, сигането с рижавото кересте, с каква електроника и какъв му е софта на новото Су-57, като аз снощи сядах на тоягата на Наазир с татус С-400, а по-късно се включиха Фараз и Ямар и направо ме разцепиха със Су-27 и Миг-31, татуирани на техните тояги, така че аз съм експерт ! Вие никога не сте виждали такива самолети, и то татуирани върху 35 см. африкански тояги, а взели да ми обясняват.. на мен, експерта ! Айдеее, у лево !10:56 10.07.2019
30 846
11:22 10.07.2019
31 Какви идиоти са хамериканците
11:38 10.07.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 НАТО ВЕЦ
12:45 10.07.2019
34 Гост
18:31 10.07.2019
35 БНСРП
18:32 10.07.2019
36 Боян
11:00 11.07.2019