„Опитите да се създаде ос на злото срещу Турция и да се експлоатира ЕС няма да помогнат на Гърция“. Това заяви говорителят на турското външно министерство Хами Аксой, цитиран от електронното издание на гръцкия вестник Protothema.
Въпреки че говорителят на дипломатическото ведомство не спомена конкретно от кои страни е създадена оста, е ясно, че това са Франция, Израел и Република Кипър, а може би и Египет, които се противопоставят на амбициите на Анкара за разширяване на влиянието ѝ във водите на Източното Средиземноморие, предаде агенция "Фокус".
Но най-смущаващият намек, който даде говорителят на турското външно министерство, е, че Турция е готова да предприеме по-драстични мерки, за да разруши или деактивира тази така наречен „Ос на злото“. Това, което предизвика заплахите на Хами Аксой, беше изявлението, направено от гръцкия външен министър Никос Дендиас в сряда от граничния пункт Кастанис на границата по Марица. „Турция настоява за подкопаване на сигурността и стабилността, както и на мира в Източното Средиземноморие“, каза той и добави, че Анкара „създава проблеми на всички свои съседи“. Изказването беше направено , докато до първия дипломат на Атина беше върховният представител на ЕС по въпросите на външните работи и политиката на сигурност Жозеп Борел.
„Изявленията на външния министър Дендиас за Егейско море и Източното Средиземноморие са напълно изключени от реалността. Гърция, заедно с Кипър, сега трябва да се събудят от мечтата, че могат да ограничат Турция до нейните брегове и че това е в съответствие с международното право“, заяви говорителят на турското външно министерство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хрониките на герберлунгия
11:39 26.06.2020
2 𐱅𐰇𐰼𐰰
Коментиран от #64, #75
11:40 26.06.2020
3 Кирил
Не е трудно,просто трябва да прочетат заветите на Ататюрк.
Коментиран от #8, #62, #76
11:41 26.06.2020
4 Не "ос на злото"
11:44 26.06.2020
5 разкрита тайна
11:46 26.06.2020
6 Фен на САЩ
Коментиран от #14, #19
11:49 26.06.2020
7 777
11:50 26.06.2020
8 Хасан
До коментар #3 от "Кирил":
Да бе да ...Гърция иска да наложи своите национални тези на ЕС .и да направи Средиземно море гръцко ..защо Турция трябва да се съобразява !?Коментиран от #11, #16
11:51 26.06.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Кирил
До коментар #8 от "Хасан":
Не е така.Има международни правила,ако се наложи и международен арбитраж.Това е все едно да кажеш,правосъдието съм аз,другите не ме интересуват.Коментиран от #15
11:57 26.06.2020
12 прока
11:57 26.06.2020
13 ермустак
Коментиран от #26, #28
11:57 26.06.2020
14 Хасан
До коментар #6 от "Фен на САЩ":
Боли го за американеца за гръцкия интерес ..той си прибира от Близкия изток и Балканите и оставя Турция като регионален играчКоментиран от #23
12:00 26.06.2020
15 Хасан
До коментар #11 от "Кирил":
Що не осъдиш Русия за анексията на Крим !? Или пък Франция за нападението над Либия?Коментиран от #22, #78
12:02 26.06.2020
16 Само че
До коментар #8 от "Хасан":
Ако надхвърлите фантазиите, ще видите, че има решение на международното морско право и международните съдилища. Можете да ги използвате и да бъдете оправдани. Но първо трябва да ги разпознаете, нали. Много е подозрително, че не признавате международното морско право и международните съдилища.. Досега обаче чухме Европа, Америка и Русия да оправдават Гърция и Кипър, а не вас.Коментиран от #18, #20, #21, #24
12:09 26.06.2020
17 Гост
Коментиран от #25
12:12 26.06.2020
18 Хасан
До коментар #16 от "Само че":
Първо аз не съм Министър на външните работи на Турция а най обикновен турчин симпатизиращ на Турция и съм за българо турска дружба ..гръцката теза е на 5км от Анталия да почват гръцките териториални води а Турция не признава това ..гърците искат от Атина до Кипър да са гръцки Тер. води...вземи карта и погледниКоментиран от #47, #77
12:15 26.06.2020
19 Иван
До коментар #6 от "Фен на САЩ":
САЩ си имат достатъчно проблеми, че да се тормозят какво се случва между Турция и Гърция.12:15 26.06.2020
20 Прекалил си с узото
До коментар #16 от "Само че":
Турция действа напълно правомерно. Ако Гърция смята, че някой я ощетява има си съд за това.Коментиран от #31
12:17 26.06.2020
21 Хасан
До коментар #16 от "Само че":
Факти цитира Категорични ,гръцки вестник , и си мислиш че целия свят е зад Гърция12:18 26.06.2020
22 Иван
До коментар #15 от "Хасан":
Ти що не осъдиш албанците и американците за откъсване на Косово(което никога исторически не е имало и А от албанско присъствие) от СърбияКоментиран от #27
12:18 26.06.2020
23 Не си прав
До коментар #14 от "Хасан":
Моретата, които Турция се опитва да открадне от Крит до Мегисти, освен прекалено много газ, съдържат и 30 трилиона кубически метра метан хидрат. Горивото на бъдещето. 1 М3 = 164 М3 природен газ. Лесно е да го вземеш, по-икономично е да го транспортираш и т.н. Значи, голяма работа, големи пари. Това е от интерес за всички. Америка не заминава, никой не заминава.. Ако избухне война, това ще е Трета световна война.12:20 26.06.2020
24 ?????????
До коментар #16 от "Само че":
НАТО смята да запази неутралитет по въпроса за гръцко-турските отношения", заяви генералният секретар на Алианса Йенс Столтенберг в интервю за „Катимерини”, цитирано от БГНЕС.„Гърция и Турция са ценни съюзници и двете държави допринасят за нашата обща сигурност”, казва той.
Според Столтенберг, съществуват известни разногласия, но положителното е, че има двустранни контакти, при които тези разногласия да бъдат разрешени. НАТО не е част от процеса на решаването им, подчерта генералният секретар, с което даде да се разбере, че Алиансът ще остане в ролята на неутрален наблюдател.
В края на ноември Турция и Либия подписаха меморандум за взаимно разбирателство относно морските зони, който доведе до дипломатическо напрежение. Турция публикува карта на морските зони „като отчита турско-либийските меморандуми”, според която голяма част от гръцката изключителна икономическа зона „отива” към Турция.
Коментиран от #29, #35
12:25 26.06.2020
25 Хасан
До коментар #17 от "Гост":
Ами Русия като анексира Крим и части от Украйна си е много "добра съседка"!12:28 26.06.2020
26 Дали
До коментар #13 от "ермустак":
Турската армия в блока на НАТО е втората по големина - 510 хиляди души. Не случайно някога я държаха по южните граници на СССР. Тази армия винаги е била подготвена за конфликт. По време на Студената война - за конфликт със СССР, след това за различни военни операции в Близкия изток “, каза за вестник „Взгляд“ редакторът на списание„ Арсенал Отечества“ Алексей Леонков. Последният успешен военен опит, натрупан в Либия и Сирия, говори в полза на турската армия. Това е мнение на руснак12:28 26.06.2020
27 Хасан
До коментар #22 от "Иван":
Косово ,косовари са си имали някакво феодални княжество,бейлик ..12:30 26.06.2020
28 Я да видим
До коментар #13 от "ермустак":
Турция разполага с 8,6 хиляди бронирани машини, включително танкове, 470 самолета. Турция надминава съседа по големина на флота. Гърция се спасява само от факта, че е член на НАТО. При директен сблъсък тя най-вероятно няма да оцелее сама ”, смята Леонков. Президентът на Академията за геополитически проблеми .12:30 26.06.2020
29 Хасан
До коментар #24 от "?????????":
Ами турска петролна компания с италианска правят договор с официално признатия Сарандж за либийски нефт ...гърците се разбират с френски компании за същото само че няма договор а голи мерациКоментиран от #34
12:32 26.06.2020
30 Hahiho
12:34 26.06.2020
31 Нека обясня
До коментар #20 от "Прекалил си с узото":
Международните съдилища не са като нормалните. Държавите първо трябва да признаят международното право, Гърция го е направила, Турция не, след това трябва да признаят компетентността на тези съдилища, Гърция го е направила, Турция не, след това те трябва заедно да решат кой въпрос да изпратят на арбитраж, т.е. Гърция казва ИИЗ, Турция казва искам Беломорска Тракия, половината от Егейско, море и въздух, искам гръцките острови да нямат армия, не искам Гърция да разширява териториалните си води, както има право на 12 мили, искам да ми дадат 20-50-100 острова, искам цялото море от Крит до Кипър, заедно с Крит и Кипър. Така работа не става. Нито има диалог. Така има само "елате да ги вземете и ще умрете".Коментиран от #32, #33
12:41 26.06.2020
32 Хасан
До коментар #31 от "Нека обясня":
Ами ти лъжеш ..Турция никого не е предавала претенции към Беломорска Тракия ...гръцките острови са демилитиризирани с Лозанския договор ..ИИЗ се прилага за континентален селф а не за острови ...според международното право остров без хора и животни се счита камънак ..затова гърците пуснаха кози на едни камънаци и забиха гръцко знаме ,турските командоси се качиха на острова ,смъкнаха знамето и изядоха козитеКоментиран от #45
12:46 26.06.2020
33 Говориш пълни глупости
До коментар #31 от "Нека обясня":
Къде видя, че Турция не признавала международното право? Не са ти ясни нещатаКоментиран от #61
12:47 26.06.2020
34 4444
До коментар #29 от "Хасан":
Ти си далеч от истината. BP използва услугите на Ердоган и той ръцете на джихадистите и национализма на турците.12:55 26.06.2020
35 Турция е бита карта
До коментар #24 от "?????????":
Опита се да защити уйгурите и предварително свали картите. Чайна вече го имат предвид. Освен това, докато нямат ядрено оръжие - една истинска битка с руснаците ще свърши с 8-кратера. Гърция, като разположение и близост е много по-ценна за всички играчиКоментиран от #37
12:55 26.06.2020
36 Харесва ми туркофобското квичене
12:55 26.06.2020
37 Бита бита
До коментар #35 от "Турция е бита карта":
Ама всеки я иска в колодата си :)))12:57 26.06.2020
38 921
Коментиран от #40, #43
12:57 26.06.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Дурхан
До коментар #38 от "921":
Ти гледай да няма Филибе или Филипополис13:04 26.06.2020
41 Каун
13:08 26.06.2020
42 Тюрк
13:10 26.06.2020
43 Султан Мехмет Фатих
До коментар #38 от "921":
А дано, аз съм готов.13:10 26.06.2020
44 Нищо не може да спре Турция
Коментиран от #48
13:14 26.06.2020
45 Нека обясня
До коментар #32 от "Хасан":
Известно е, че турците не са информирани правилно от своите правителства и контролираните медии. Всички останали извън Турция са добре запознати с тези проблеми. Гърците също. Точно това което казах иска Турция. Турция също многократно е нарушила Лозанския договор, както по отношение на малцинството в Истанбул, така и по отношение на религиозните въпроси, както и по отношение на двата острова пред Хелеспонт и в много други теми. Също така, аз говоря за международното морско право, което се прилага от 1982 г. Турция не го приема. Но няма значение, така или иначе е валидно, защото всички останали го приемат. Според това всички острови, независимо от размера, разстоянието и т.н., стига те просто да могат да извършват икономическа дейност, имат пълни права за ИИЗ. Само Турция в света казва, че островите имат само териториални води. Това знаете за останалите създава много смях.Коментиран от #49, #50, #52, #56, #57
13:17 26.06.2020
46 Ю Кортес
Нали знаете,че при конфликт,никой от тях няма да изпрати синът си на фронта.
13:17 26.06.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Браво пич
До коментар #44 от "Нищо не може да спре Турция":
Е това е най точния коментар13:18 26.06.2020
49 Интересно тогава защо италианците
До коментар #45 от "Нека обясня":
Нещо не признават тези права на гръцките острови и в наскоро подписаното споразумение между тях границата минава точно по средата между континенталната им граница. Египтяните също не признават гръцкото "тълкуване" на законите и отпратиха алчните гърци без да подпишат такова споразумение. Цял свят им се смее на гърците.Коментиран от #54
13:23 26.06.2020
50 Разбира се, островите имат права
До коментар #45 от "Нека обясня":
Но само доколкото се намират в зоната очертана от континенталният шелф. Островът сам по себе си не генерира права и не увеличава регламентираната до 400 мили зона от островният бряг. Ей това трябва да го проумееш.13:27 26.06.2020
51 средиземноморска акула
13:36 26.06.2020
52 Не винаги
До коментар #45 от "Нека обясня":
Териториалните води от континент са 12мили( около22.2 км). Гръцкият остров Лесбос се намира на около 5,5 км разстояние от турска земя. В случая острова се намира в Турски води. А гърците искът острова да има 12 мили водна територия или до турция????? А ти го обясняваш като гръцко морско право.Коментиран от #53, #55
13:38 26.06.2020
53 🙊🙉🙈
До коментар #52 от "Не винаги":
Важното е кой байряк се вее на острова!Коментиран от #60
13:51 26.06.2020
54 Нека обясня
До коментар #49 от "Интересно тогава защо италианците":
Грешиш. Например, остров Кефалония, срещу Калаврия, е получил 120% от ИИЗ, от която има право. Освен това между италианците и гърците това е просто прехвърляне на споразумението за континентален шелф от 1977 г. - когато морското право и ИИЗ не са съществували - на ИИЗ. Но дори и така, тя не е в средната линия между континента, а с островите. На други места повече на други по-малко, но като цяло същото. В края на краищата италианците имат острови, помислете да не признават правата върху Сицилия, например. В Турция не ви информират правилно, повтарям. За египтяните, малка кошница, напомням ви, че признаха пълни права на ИИЗ в Кипър, който е остров ..Коментиран от #70
14:01 26.06.2020
55 Нека обясня
До коментар #52 от "Не винаги":
В тези случаи винаги се взема предвид средното разстояние. От другата страна на острова обаче, има право на 12 мили.Коментиран от #58, #59
14:03 26.06.2020
56 Галеници до тук
До коментар #45 от "Нека обясня":
Върху териториалните води, а също тяхната повърхност, недра и въздушно пространство се разпространява суверенитета на крайбрежната държава. Режима на териториалните води се регулира от Конвенцията на ООН по морско право от 1982 г.[1], а също и от вътрешното законодателство на отделните държави. Остров лезбос е значително по блиско до Турция и е в турски теринориални води. Островите намат териториални води те ползват териториалните води на континенента. Гърция иска да промени ММП и да се впише островни териториални води до 6мили и например това стане в, което се съмнявам, кои води са водещи, например остров лезмос е на 5.5 км от Турския бряг. Гърците доста време бяха галеници но явно до тук. Столтенберг каза че алианса нама да се меси.14:05 26.06.2020
57 Хасан
До коментар #45 от "Нека обясня":
Специалист по морско и международно право ли си!? Не ..чел си нещо гръцко14:10 26.06.2020
58 Подвеждаш
До коментар #55 от "Нека обясня":
Няма го в ММП островите нямат териториални води, гърците искан да се впише до 6мили.14:19 26.06.2020
59 Не се мъчи да промениш основите на ММП
До коментар #55 от "Нека обясня":
Върху териториалните води, а също тяхната повърхност, недра и въздушно пространство се разпространява суверенитета на крайбрежната държава.14:24 26.06.2020
60 А дръкалото
До коментар #53 от "🙊🙉🙈":
Продължавай, по-вече смелост, вкарай по-вече думи.Коментиран от #65
14:31 26.06.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Я погледни гърчите с кого се разбират
До коментар #3 от "Кирил":
и тогава разсъждавай тук,точно маляките ненавиждат всичките си съседи Албания, Македония, България всички са яли по един гръцки под една или друга форма, а самите гърчи постоянно ядат турския и не могат да го преглътнат ,крайно време е да върнат островите по турското крайбрежие на Турция взети с византийски номера по времето на Ататюрк14:40 26.06.2020
63 Запознат
Коментиран от #71
15:05 26.06.2020
64 Нана
До коментар #2 от "𐱅𐰇𐰼𐰰":
Отивайте си в Турция...трябва да изчистим БГ и Европа от такава фанатична напаст .Коментиран от #67
15:15 26.06.2020
65 🙊🙉🙈
До коментар #60 от "А дръкалото":
Оо облата тиква квадратен гладък мозък... Мараба ти прочете ли някоя книга? Или пак червения байряк пък в България живеем и мечтаем да емигрираме в Германия, понеже в Турция е много хубаво!Коментиран от #66
15:38 26.06.2020
66 Наблюдавам
До коментар #65 от "🙊🙉🙈":
Бисерите на пича с 2 виши и основно.. хайде напиши нещо за ММП. Не коло ми е обла главата защото става ясно колко ти е капацитета. Облите глави са запазени от вас. Например VG вероятно и ти защото често го използваш гледайки се в огледалото съзнанието ти се запълнил с този образ на ....15:49 26.06.2020
67 Да бе да
До коментар #64 от "Нана":
Ще ходя,аз съм си в страната си и Филибето ша я направим 3-та столица хохохо16:06 26.06.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Признали на Кипър на добра воля
До коментар #54 от "Нека обясня":
Пък и да не признаят на Кипър трябва да признаят на Турция, така или иначе тяхното си е до там, независимо на кого признават другото. Затова и не признаха на Гърция. В споразумението с Италия гърците дадоха заден и се самозастреляха в крака, само и само да подпишат с някого споразумение, защото с това гръцко "тълкуване" на законите никой не е съгласен, особено когато е в негова вреда.20:44 26.06.2020
71 Мусайбе Али
До коментар #63 от "Запознат":
Или по точно турците искат да влязат в европейския съюз , ама по другия начин ,, по точно да бъдат окупирани те от ЕСКоментиран от #73, #74
21:43 26.06.2020
72 TRoskOt
Самото заглавие показва много дори и кои е ЗЛОБАРЯ .
Браво ФАКТИ
21:54 26.06.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Резака Али
До коментар #71 от "Мусайбе Али":
Турция се отказа, какво да прави при крадливите barbarus06:43 27.06.2020
75 Братчет
До коментар #2 от "𐱅𐰇𐰼𐰰":
Братчеде при евентуален военен сблъсък гърци и турци Атина няма да бъде втора столица на Турция а само ще бъде унищожена от турските балистики Бора .Защото в Атина не живеят турци там даже няма и джамия .09:36 28.06.2020
76 Fakti
До коментар #3 от "Кирил":
Кога съседните държави са били приятели на Турция? Много му пука на Ердоган. Човека си гледа интереса на държавата. И да ум угоди ще са враг и да не17:12 29.06.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 не се занимавай с военна музика
До коментар #15 от "Хасан":
Хасане ти точно толкова далеч от Крим колкото от Марс ! Не са ти ясни някои работи щом правиш сравнения на Крим с Кипър ! Айде яхвай козите !10:13 02.08.2020