На 11 юли босненските мюсюлмани почитат паметта на жертвите на геноцида в Сребреница - най-ужасното масово убийство в Европа след Втората световна война, с възпоменателна церемония в мемориален център.
В края на войната в Босна, на 11 юли 1995 г., силите на босненските сърби избиха над 8000 босненски мъже и момчета в мюсюлманския анклав Сребреница, обявен за защитена от ООН зона. Телата им бяха заровени в масови гробове. Клането в Сребреница е единственият епизод от войната Босна (1992-1995 гг.) признат за геноцид от международното правосъдие. Босненският сръбски политически лидер по време на войната Радован Караджич и военният командир Ратко Младич бяха осъдени от трибунала на ООН за военните престъпления на доживотен затвор, именно заради клането в Сребреница и обсадата на Сараево.
Възпоменателната церемония днес включва и погребение на идентифицираните наскоро тленни останки на 9 жертви на клането в гробището на мемориаления център край Сребреница. До момента са открити и идентифицирани тленните останки на близо 7000 жертви на клането. Повечето от тях са погребани в гробището на мемориалния център.
Сръбският член на колективното босненско председателство Милорад Додик отхвърля определението за "геноцид" и казва, че става дума за "мит". "Ще настояваме безотказно за истината, справедливостта и необходимостта да бъдат съдени всички тези, които са извършили това престъпление", заяви в петък мюсюлманският член на колективното босненско председателство Шефик Джаферович. „Ще се борим срещу тези, които отричат геноцида и възхваляват неговите извършители", заяви той в мемориалния център, където присъства на колективна молитва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Много сте избирателни
Коментиран от #5, #8
16:28 11.07.2020
2 Ицо
16:28 11.07.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Хасан
Коментиран от #25
16:30 11.07.2020
5 Хасан
До коментар #1 от "Много сте избирателни":
Кое село ? И един ако извърши престъпление можеш ли да му отвърнеш с друго престъпление ??Коментиран от #7, #56, #72
16:31 11.07.2020
6 Георги
16:32 11.07.2020
7 Оооо Роме
До коментар #5 от "Хасан":
Цяло село Коневичи поле! Изклани са и животните в него! Моя грешка че стоя и се занимавам с теб! Ти не си ли на плажа? Абе щеше да гушнеш 100 лева!Коментиран от #11, #23, #65
16:35 11.07.2020
8 Ами не казваме защото
До коментар #1 от "Много сте избирателни":
Няма такова нещо.16:37 11.07.2020
9 Георги
16:37 11.07.2020
10 фен
16:39 11.07.2020
11 Хахаха
До коментар #7 от "Оооо Роме":
Това село е изклани от сръбски провокатори за да нахлуват сърбите, също както българите взривиха вагона на гара Буново. Номерата ви нямат край.Коментиран от #16
16:39 11.07.2020
12 Балканджиите
Коментиран от #14, #15
16:41 11.07.2020
13 Бесен Язовец
Коментиран от #61
16:46 11.07.2020
14 0808
До коментар #12 от "Балканджиите":
... много политкоректна "статия".... щом е срещу християните.... но тоягата има два края.... никога западняците не са били с нас.... добре помнят как ги изтрепа генера Вазов..Коментиран от #35
16:47 11.07.2020
15 Проблема е обаче
До коментар #12 от "Балканджиите":
Че в България турци няма! Останали са османските Роми, които обикновения турчин ненавижда! Тъй че под това крило, няма да се чувстваш комфортно! Както днес на плажа!16:47 11.07.2020
16 Мъртвия аалах
До коментар #11 от "Хахаха":
се смее...така ....хахаха16:48 11.07.2020
17 456 до Факти
17:00 11.07.2020
18 ГРАД КОЗЛОДУЙ
17:09 11.07.2020
19 az #Победа75
17:16 11.07.2020
20 Генерал 🇧🇬
Това там беше гражданска война, не геноцид.
Сребреница е град с големината на нашия Ботевград. Разположен е в Източна Босна, близо до границата със Сърбия. Т. нар. „клане“ и въпросният „геноцид“ е трагедия, разиграла се през 1995 г. Но тази трагедия е всъщност последваща на трагедията в Сребреница в продължение на две години след 1992 г., за която днес никой не говори и светът не знае точно какво се е вършило през тези две окупационни години, през които редовната войска на Босна, под командването на Насер Орич (бивш телохранител на Милошевич) завзема този град, отдалечен от големите сражения и населен с 25 % сърби. Там Орич създава мюсюлмански анклав с площ 900 кв. км и с център Сребреница, където започва и етническо прочистване на сърбите. Под ножа на бошняците-мюсюлмани попадат 50 сръбски села. Няма делник, няма празник за жестокостите на бойците на Орич. Реакцията на международните правозащитни организации е вяла и може би затова те и досега не могат да дадат смислен отговор на два въпроса: има ли разлика между убийството на 8 000 мюсюлмани за 3 дни и на същия брой православни сърби в сръбските села за 3 години? И защо след като жертвите от страна на православните сърби били малобройни, както ни убеждават, всяка година православната сръбска общност организира всеобща панихида за загиналите в Източна Босна?
Коментиран от #27, #30
17:18 11.07.2020
21 Генерал 🇧🇬
Тогава обаче НАТО и ЕС не се намесиха. А когато жертви станаха мюсюлманите в Босна(по късно Косово), изведнъж евроатлантиците забравиха мнимия си пацифизъм.
Коментиран от #24
17:19 11.07.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Хасан
До коментар #7 от "Оооо Роме":
Аз съм аполитичен..не ме интересува ДПС и техните проблемиКоментиран от #29
17:27 11.07.2020
24 Хасан
До коментар #21 от "Генерал 🇧🇬":
Първо Югославия беше федерация под лидерството на сърбите ..и дойде такъв момент в който членовете на федерацията поискаха независимост ..но сръбските фашисти не им дадоха и почнаха да ги избиват ..хървати,македонци,босненци ,слоевенци нямаха армия и въоръжение и бяха подложени на насилие и геноцид от сърбите от фашистите на Аркан и Милошееич17:33 11.07.2020
25 456
До коментар #4 от "Хасан":
И аз това не го разбирам. Нали всички сме хора и има слънце за всички. Но, кажи ми защо много мюсюлмани са тръгнали против християните? Защо трябва да се делим на религия? А можем да си живеем заедно без значение от това кой в какво вярва. Дали си мюсюлманин, християнин, еврейн или будист. Можем да живеем в мир и да се уважаваме.Коментиран от #26, #28
17:36 11.07.2020
26 Хасан
До коментар #25 от "456":
С къде си видял " мюсюлмани да тръгват към християни"???..деца,жени,старци и младежи прогонени от войната и глада идват към Европа но последния път когато мюсюлмани нападнаха християни беше при Виена преди 4-5 векаКоментиран от #33
17:44 11.07.2020
27 Гнвжэн
До коментар #20 от "Генерал 🇧🇬":
Гражданска война, воени срещу цивилно население? Масово изнасилвания на деца и жени на гражданска война ли ти се вижда. Геноцид е меко казано в този случай.17:46 11.07.2020
28 Хасан
До коментар #25 от "456":
Хитлер нахлу в Франция,Полша,Русия ..Япония в Китай..Сащ в Виетнам ,Корея,Афганистан,Сирия,Ирак..Франция в ЛибивКоментиран от #34
17:47 11.07.2020
29 фен
До коментар #23 от "Хасан":
Ама винаги гласуваш за ДПС!Коментиран от #38
17:47 11.07.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Хаджиментов
17:56 11.07.2020
32 ГРАД КОЗЛОДУЙ
17:56 11.07.2020
33 456
До коментар #26 от "Хасан":
Не е така. Сега много мюсюлмани са джихидисти и избиват хора само защото са християни. Гледат ни с омраза и ненавист. Готови всеки момент ако могат да прережат гърлата ни. За тях ние сме неверници и не заслужавам да живеем. Кажи ми как при тези ситуаций да има мир? И аз като теб мисля, че това не е правилно. Чела съм и библията и корана и никъде не видях призив за неравенство между двата пола или че трябва да се избиват християните. Знам че Бог е Един. И всички трябва да живеем с бог в сърцето. Господ да ни пази.Коментиран от #39
17:59 11.07.2020
34 456
До коментар #28 от "Хасан":
И Турция в Либия. Хайде да си поговорим истината.Коментиран от #41
18:01 11.07.2020
35 Презвотер Козма
До коментар #14 от "0808":
Кои са тия нас? Ти сърбин ли си? Защото аз не съм. И за справка с историята, сърбите са ни най големите душмани на нас българите. Същия геноцид го направиха в Македония срещу българите.18:18 11.07.2020
36 Не е геноцид
18:19 11.07.2020
37 Сандо
Коментиран от #43
18:19 11.07.2020
38 Хасан
До коментар #29 от "фен":
Не гласувам..не чакам от никого нищоКоментиран от #67
18:30 11.07.2020
39 Хасан
До коментар #33 от "456":
Дай да ти обясня ..имаше двуполюсен световен ред Сащ и СССР и сфери на влияние ..разделиха си света ..СССР отслабна и страните под тяхно влияние отидоха към Запада ..Източна Европа ...Ирак ,Либия ,Сирия ,Югославия се съпротивлява ха и видя какво сполетяКоментиран от #40, #42
18:36 11.07.2020
40 456
До коментар #39 от "Хасан":
Ссср, това е минало. Кажи сега защо мюсюлмани искат и избиват християни. Сега. Всеки ден ги виждам как ме гледат като видят кръста на врата ми. Омраза, човече. Омраза и готови всеки момент да ми прережат гърлото. Но... няма да им е толкова лесно.Коментиран от #45
18:45 11.07.2020
41 Хасан
До коментар #34 от "456":
Значи в Либия има признато от ООН лидер ,Сарандж и той моли за помощ ...плаща си ..и Турция отива ...има нужда и от петрол ..вместо да е обвързан към Русия и руски петрол ,ще купува от ЛибияКоментиран от #44
18:46 11.07.2020
42 Хасан
До коментар #39 от "Хасан":
Ти къде живееш?ако си в България ,едва ли някой мюсюлманин седнал на биричка и свинска пържола да те гледа с ненавистКоментиран от #47
18:48 11.07.2020
43 Хасан
До коментар #37 от "Сандо":
Ами същото направиха с индианците ..дадоха им мънисти и " огнена вода " и им вземаха земята и богатствата ...същото направиха и с китайците ,дадоха им марихуана и им вземаха чая и Хонконг18:51 11.07.2020
44 456
До коментар #41 от "Хасан":
Да но те не купуват петрол, а също като САЩ си я за взимат. Историята се повтаря и покрай бреговете на Кипър. Лошото е, че Ердоган иска да възстановява Османската империя и правата на хората и най-вече на жените са потъпкани. Той върна Турция поне90 г. назад. Турция да си гледа нея си, а не да се меша където не й е работата. Темата е много голяма и обширна.Коментиран от #46, #48
18:55 11.07.2020
45 Сандо
До коментар #40 от "456":
Отговора не е еднозначен и е много обширен.Но ето една част:Исляма е създаден през 7-ми век,сега сме 21-в.Припомни си какви са ги вършили християните през 14 -ти век.Но ме мързи да пиша дълги обяснения,задоволи се с това,засега.Коментиран от #52
18:55 11.07.2020
46 Хасан
До коментар #44 от "456":
Значи добив на петрол,транспорт и реализация са отделни ..тука въпроса е кой колко процента взима ..Сащ взима саудицки петрол и в замяна им продава оръжие ..и някой мижав процент за принцовете и краля ..народа пак гладенКоментиран от #49
19:06 11.07.2020
47 456
До коментар #42 от "Хасан":
В Германия съм. За щастие семейството ми е приятелско с друго българско мюсюлманско семейство. Но повярвай ми виждам ги всеки ден. Настъхнали, готови да извадят ножовете. Омраза, човече, нямаш си на идея какво виждам в очите им. И това в Европа.Коментиран от #51
19:07 11.07.2020
48 Хасан
До коментар #44 от "456":
Кадафи диктатор ли беше !? Даже български доктори и медици отиваха да работят а сега либийци идват в Европа да бачкатКоментиран от #50
19:08 11.07.2020
49 456
До коментар #46 от "Хасан":
Тогава защо ги подкрепяш? Не мога да подкрепя агресори.19:09 11.07.2020
50 456
До коментар #48 от "Хасан":
Не. Кадафи за мен не беше диктатор. И проблемите на Европа започнаха след смъртта на Кадафи. Огромна грешка на САЩ да убият Кадафи, но можеби това им е била целта:да съсипят Европа.Коментиран от #53
19:12 11.07.2020
51 Хасан
До коментар #47 от "456":
Не знам да ти кажа ...и според мен е тъпо да отидеш в християнска Германия да си вадиш хляба и да мразиш християните ..обикновено в Европа отиват необразовани и без професия турци и араби ...а от България отиват по образовани,по работливи гражданиКоментиран от #54
19:12 11.07.2020
52 456
До коментар #45 от "Сандо":
Знам за какво говориш и наистина темата е обширна.19:13 11.07.2020
53 Хасан
До коментар #50 от "456":
Саддам,Есад,Кадафи бяха от БААС ..партия на арабските социалисти ..те вярваха арабския свят да се обедини с социалистическа идеология ..като СССР...и едва ли Запада ще разреши таково нещоКоментиран от #55
19:14 11.07.2020
54 456
До коментар #51 от "Хасан":
И аз не мога да разбера защо е това. Когато отиваш някъде, се съгласява да спазва законите на тази държава. Но, въпреки това искаш да ги наруши и да се въведат някакви съвсем измислени и непознати порядки. А в същото време държавата ти дава всичко. Не го разбирам. И в България, и в Германия имаме приятели мюсюлмани и никога не сме отдавали значение на това. За нас е било важно взаимното уважение и приятелство. А сега някой иска да създава напрежение. Но мисля, че това няма да се получи където има интелигентни хора.Коментиран от #57
19:22 11.07.2020
55 456
До коментар #53 от "Хасан":
Те затова ги удариха. Много ясно.19:23 11.07.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Хасан
До коментар #54 от "456":
Най добри пари се правят при война,криза и от страховете на хората..хората независимо дали са християни и мюсюлмани трябва да имат страх ..за бъдещето,за децата,за здравето,за работата ..и други да правят печалба от това ...иначе може да има революция и статуквото отива ..революцията може да бъде социалистическа,иранска,мюсюлманска ...19:27 11.07.2020
58 Хасан
До коментар #56 от "Милошев4629":
Ами през 1985 г турците в България си работеха мирно и кротко и изведнъж на някой му хрумна " Възродителния процес"19:29 11.07.2020
59 Кой68
Коментиран от #62, #90
19:42 11.07.2020
60 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #68
19:43 11.07.2020
61 Зайко Байко многознайко
До коментар #13 от "Бесен Язовец":
Абсолютно прав си! И сините каски бяха там, холандски пееераси и пакистански манафи и никаква работа не свършиха!Коментиран от #66
20:04 11.07.2020
62 Зайко Байко многознайко
До коментар #59 от "Кой68":
Холандия сега Нидерландия! Най-харно да ги кръстят Гейдрогландия!Коментиран от #64
20:06 11.07.2020
63 Иван
20:06 11.07.2020
64 Иван
До коментар #62 от "Зайко Байко многознайко":
Най-добре да ги кръстят руската демократична Хирушима.20:08 11.07.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Иван
До коментар #61 от "Зайко Байко многознайко":
Как да не са свършили?- помагаха на муслемските босански джихадистки животни и служиха като НСО эа эащита на Осама Бин Ладен.20:12 11.07.2020
67 фен
До коментар #38 от "Хасан":
Нещо не ти вярвам.Гласувате под строй за ДПС и не смеете да гъкнете!Коментиран от #69
20:13 11.07.2020
68 Иван
До коментар #60 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Евреина Ал Багдади е все още жив.Коментиран от #76
20:14 11.07.2020
69 Иван
До коментар #67 от "фен":
Как да не гласуват под строй,след като са стадо овце?20:16 11.07.2020
70 Васко Ефтов
20:16 11.07.2020
71 Иван
Коментиран от #74
20:19 11.07.2020
72 Аз ......
До коментар #5 от "Хасан":
А дали е така. Питай ЦРУ от кде са изровили останалите трупове.....Коментиран от #73
20:19 11.07.2020
73 Иван
До коментар #72 от "Аз ......":
Прекрасно! Абсолютно точно! Босанските муслемски животни са иэравяли трупове от други гробища и са ги эаравяли в Сребреница,эа да инсценират "геноцид".(ЦРУ стои эад таэи идея,а эад ЦРУ стои еврейската Сатанинска Синагога).Коментиран от #77
20:27 11.07.2020
74 Херо Мусака
До коментар #71 от "Иван":
Абе верно, голем умник е...само дето ако му смениш патъците с джапанки, ще отиде да си легне, щото ще ги помисли за нощна шапчица!!!20:28 11.07.2020
75 Иван
Коментиран от #78
20:31 11.07.2020
76 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #68 от "Иван":
всичко се връща20:35 11.07.2020
77 Хасан
До коментар #73 от "Иван":
Запада разбира се използва всичко и всички за да наложи своята власт ..в Полша използва католическата църква и Папата ..в Афганистан муджахидините ..в Чеченистан ислямисти ..в Югославия бошнаци ..а в Турция се опита да използва военни срещу Ердоган ..общото е че не са се подчинили на волята на Сащ20:47 11.07.2020
78 Хасан
До коментар #75 от "Иван":
Влез в интернет и ще видиш там концлагери с бошнаци ,изнасилени жени и деца ,разстреляни цивилниКоментиран от #82, #83
20:48 11.07.2020
79 Иван
Коментиран от #88
20:52 11.07.2020
80 Турчина
Коментиран от #81
20:52 11.07.2020
81 Хасан
До коментар #80 от "Турчина":
И как ще управляваш тая човешка маса ??....хората се управляват със страх ..Коментиран от #85, #93
20:56 11.07.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Иван
До коментар #78 от "Хасан":
Как се отнасят към иэнасилени жени в Турция,Сомалия,Пакистан,Сауд Арабел,Афганистан?Коментиран от #84
21:01 11.07.2020
84 Хасан
До коментар #83 от "Иван":
Изнасилването е криминално престъпление и може да е в Пакистан или в Холивуд ..но военни или паравоенни формирования да изнасилват и властта да подкрепя е военно престъплениеКоментиран от #86, #94
21:04 11.07.2020
85 Иван
До коментар #81 от "Хасан":
Това е в основата на исляма-страха.21:04 11.07.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 ттттт
22:24 11.07.2020
90 Зайко Байко многознайко
До коментар #59 от "Кой68":
Холандия сега Нидерландия! Най-харно да ги кръстят Гейдрогландия!Коментиран от #91
22:40 11.07.2020
91 Нидерландия винаги се е казвала така.
До коментар #90 от "Зайко Байко многознайко":
Холандия е името само на двете най-големи провинции - Северна и Южна Холандия. Преди да пишете глупости почетете малко.00:16 12.07.2020
92 Барчо
07:43 12.07.2020
93 Барчо
До коментар #81 от "Хасан":
Хората се управляват единствено със закона и прилагането му до края без компромис. Всички престъпници като започнеш от обикновените, та като стигнеш до джихадистите и военните принадлежат на някаква вяра в Бог, Аллах, Буда и още стотици знайни и незнайни светци. Не можеш да ги държиш в правия път с вяра, а със закони.07:50 12.07.2020
94 Барчо
До коментар #84 от "Хасан":
Властта никога не подкрепя военните да изнасилват враговете или да ги обират. Когато се установи едното или другото наказанието обикновено е разстрел на място без съд и присъда. Евентуално може да бъркаш понятието мародерство-кражба с понятието "трофей". Те се придобиват по различни начини, като едното се наказва, а другото не. Може да ти се струва, че по време на военни действия е хаос, но това е на пръв поглед. Всичко се води по документация, като се почне кой как се е държал в битка и се стигне кой колко врагове е тръшнал. Та ако пък се установи, че е имало доказателства за извършено мародерство, изнасилване или друго престъпление, което не е наказано от висшестоящите командири, същите много бързо се прощават с живота си. Америка, разбира се е изключение. Изключение са и косоварите, които тогава имаха военизирано опълчение, което целта му беше да създава хаос и омраза, като избиваше както сърби, така и свои. Това беше единствения начин да отцепят Косово, което в последствие ще се присъедини рано или късно към Албания, както и Северна Македония пък още по-нататък във времето. Създаването на Велика Албания е задействан и той е процес на време и няколко поколения. Жертвения агнец на хора за тази цел са съпътстващ факт и оправдан. На всички беше ясно как отвън се създаде несъществуваща омраза между двете религии там.Коментиран от #95, #96, #98
08:08 12.07.2020
95 Хасан
До коментар #94 от "Барчо":
Прав си за някои неща ,но нали знаеш ако войната е в Европа е "световна" , ако насилието е в Европа е геноцид ,ако изнасилванията са в Европа са изнасилвания ..но иначе има насилие и избиване в Африка ,Азия и Латинска Америка ..в Югославия модела не потръгна и се почнаха да се завладяват села и територии и да се прави етническо прочистване ..09:06 12.07.2020
96 Хасан
До коментар #94 от "Барчо":
След разпадането на Османската империя всички народи като българи,гърци,албанци,арменци,сърби искаха да си създадат ВЕЛИКА държава ..измисляха си истории ,приписваха си владетелиКоментиран от #97
09:08 12.07.2020
97 един от стадото
До коментар #96 от "Хасан":
що не се гръмнеш Асане. За сега толкова, ако имаш претенции те почвам. И не ми яж от свободното време, не си само ти лудияКоментиран от #99
09:43 12.07.2020
98 един от стадото
До коментар #94 от "Барчо":
Барчо, много време му отдели бе. Той не е роден вчераКоментиран от #100
09:50 12.07.2020
99 Хасан
До коментар #97 от "един от стадото":
Недей да ме четеш ..ако имаш аргументи кажи но си сигурно някой долен фашистКоментиран от #102
09:55 12.07.2020
100 Хасан
До коментар #98 от "един от стадото":
Барчо е човек който мисли,чете,разсъждава и си има свои аргументи и макар и грешно свое гледище ..09:58 12.07.2020
101 Хасан
10:00 12.07.2020
102 един от стадото
До коментар #99 от "Хасан":
първо научи що е фашист, второ не почвай историята от там дето ти отърва, и трето- Ердоган записва доброволни отряди за Сирия, що чакашКоментиран от #103
11:14 12.07.2020
103 Хасан
До коментар #102 от "един от стадото":
Аз съм на Западния фронт ..хахаха11:22 12.07.2020