По-малко от месец преди изборите в Съединените щати вече е ясно, че те ще са най-скъпите в историята, съобщи БНТ.
За година и половина от началото на кампанията за президент и представители в Конгреса са похарчени 4 милиарда долара, а до 6 ноември се очаква сумата да достигне 6 милиарда.
За сравнение предизборната кампания на френския президент Франсоа Оланд е струвала 27 млн. долара, а на руския - Владимир Путин - 12 млн. долара. По данни от края на септември, обобщени от "Вашингтон поуст", в кампанията на Барак Обама са събрани 779 млн. долара и похарчени 612 млн. долара. При съперника му Мит Ромни са събрани 784 млн. долара и похарчени 534 млн. долара.
В тези суми влизат средствата, събрани от самите кандидати, от партийните комитети, от сдружения с идеална цел и от така наречените Супер Комитети за политическа дейност. Последните имат все - голяма роля в кампанията и все - голяма заслуга за неистовото предизборно харчене.
Според изчисленията най - голяма част парите в предизборната кампания отиват за телевизионни реклами. И докато Роналд Рейгън е пуснал едва 27 реклами в цялата си кампания през 1984 г., то сега двамата претенденти са пускали средно по един клип на ден.
Оказва се обаче, че всеки от тях инвестира най-много в това не да убеди съгражданите си колко добър лидер е той, а в това да им покаже колко лош е съперникът му. Затова и повечето предизборни реклами са насочени срещу опонента.
Всъщност космическите суми се хвърлят за агитиране на една изключителна малка част от американците - едва под 10%, които се водят нерешили, тъй като мнозинството гласува на партиен принцип. Но при толкова оспорвана надпревара с неясен изход, всеки глас може да наклони везните. Затова за спечелването му не се жалят средства. И за никого не е изненада, че американските избори всеки път чупят финансови рекорди.
За сравнение предизборната кампания на френския президент Франсоа Оланд е струвала 27 млн. долара, а на руския - Владимир Путин - 12 млн. долара. По данни от края на септември, обобщени от "Вашингтон поуст", в кампанията на Барак Обама са събрани 779 млн. долара и похарчени 612 млн. долара. При съперника му Мит Ромни са събрани 784 млн. долара и похарчени 534 млн. долара.
В тези суми влизат средствата, събрани от самите кандидати, от партийните комитети, от сдружения с идеална цел и от така наречените Супер Комитети за политическа дейност. Последните имат все - голяма роля в кампанията и все - голяма заслуга за неистовото предизборно харчене.
Според изчисленията най - голяма част парите в предизборната кампания отиват за телевизионни реклами. И докато Роналд Рейгън е пуснал едва 27 реклами в цялата си кампания през 1984 г., то сега двамата претенденти са пускали средно по един клип на ден.
Оказва се обаче, че всеки от тях инвестира най-много в това не да убеди съгражданите си колко добър лидер е той, а в това да им покаже колко лош е съперникът му. Затова и повечето предизборни реклами са насочени срещу опонента.
Всъщност космическите суми се хвърлят за агитиране на една изключителна малка част от американците - едва под 10%, които се водят нерешили, тъй като мнозинството гласува на партиен принцип. Но при толкова оспорвана надпревара с неясен изход, всеки глас може да наклони везните. Затова за спечелването му не се жалят средства. И за никого не е изненада, че американските избори всеки път чупят финансови рекорди.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димитър Георгиев
14:54 13.10.2012
2 кик
20:03 13.10.2012
3 кик
20:05 13.10.2012
4 Севастократор
11:56 14.10.2012