На 27 септември 1529 г. Сюлейман Великолепни обсажда Виена. За целта той събира невиждана за времето си 120-хилядна армия, разполагаща с 300 оръдия и 20 000 камили. Освен спахии и еничари, армията на Сюлейман Великолепни включва и молдовци и сърби.
Гарнизонът на Виена наброява близо 17 000 войници и 75 оръдия.
Способният австрийски пълководец Вилхелм фон Рогендорф поема командването на гарнизона, а оперативното ръководство е поверено на 70-годишния немски наемник Никлас Граф Салм.
Австрийският ерцхерцог Фердинанд I Хабсбургски предвидливо напуска Виена и тя е отбранявана едва от 20 000 човека, подпомогнати от яките крепостни стени. До 14 октомври Сюлейман I провежда няколко безуспешни атаки срещу Виена. Защитниците на австрийската столица проявяват изключителен героизъм.
Османските войници изпитват остър недостиг на хранителни продукти и силно роптаят срещу непривичния за азиатците студ. Султанът и армията се страхуват, че до настъпване на зимните студове няма да могат да се върнат по домовете си. Допълнително епидемии избухват в лагера на османската войска.
Всичко това принуждава Сюлейман I да снеме обсадата на Виена и да потегли обратно за Истанбул, където пристига през декември 1529 г. Сюлейман I Великолепни търпи първото си голямо поражение.
Фердинанд I издига надгробен паметник в чест на защитника на Виена - Никлас Граф Салм, който е ранен при последната османска атака и умира на 4 май 1530 г. Саркофагът му днес е изложен в баптистерия на църквата Фотифкирхе във Виена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 мда
Коментиран от #4
05:03 27.09.2020
3 За нашите
До коментар #1 от "BG2020":
джендари нищо не казваш ? Вчера ВОЖДА си призна публично че всички в герб са ЖЕНИ . 😲🤨🤔🧐05:11 27.09.2020
4 Темистокъл
До коментар #2 от "мда":
На 22 септември се навършиха 2500 години от битката при Саламин през 480 г. пр. Н. Е. Битка, която се преподава дори на черните в африканските джунгли, защото е много важна за цялото човечество по много, много причини. Тук не сме виждали нито един доклад..Коментиран от #87
05:15 27.09.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Şener
Коментиран от #21, #62
06:31 27.09.2020
7 Гошо
Никой не обича турци!
Коментиран от #9, #10
06:34 27.09.2020
8 Брабинеца
И при Ангора и при Никопол и срещу Скендер бег...
Коментиран от #23, #49
06:49 27.09.2020
9 Гошо
До коментар #7 от "Гошо":
Не е вярно Германците ги обичат.Те по принцип обичат резаци!
Коментиран от #74
07:40 27.09.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Славея
08:07 27.09.2020
12 Разбирам че
08:13 27.09.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Иван
08:16 27.09.2020
15 Славея
Коментиран от #16
08:16 27.09.2020
16 Иван
До коментар #15 от "Славея":
Сега ври в горещия каэан на Аллах08:21 27.09.2020
17 Хасан
Коментиран от #24
08:50 27.09.2020
18 РЕАЛИСТ
Коментиран от #20, #22
08:55 27.09.2020
19 Балканец
Коментиран от #86
09:08 27.09.2020
20 Хасан
До коментар #18 от "РЕАЛИСТ":
Въпроса не е да се превърне в мюсюлмански континент а да се бори с колониалния ген на англосакдонеца ..не случайно двете най кървави войни в човешката история са в ЕвропаКоментиран от #28
09:10 27.09.2020
21 Балканец
До коментар #6 от "Şener":
Настоящия пуяк е подлога на САЩ. Те му наливат пари и технологии, а той се бърка в политиката на балканите, чрез етническите малцинства, да държи славяните разединени.Коментиран от #29
09:11 27.09.2020
22 Антиреалист
До коментар #18 от "РЕАЛИСТ":
На фона на 740 милиона 50 милиона са едва 6,7%. Няма как да стане това. Голямата плодовитост при тях също се изражда в мъжки двойки хванати с кутретата "за ръчичка". Системата се саморегулира.Коментиран от #25
09:11 27.09.2020
23 Балканец
До коментар #8 от "Брабинеца":
И англичаните много са помагали на турците. Особено срещу освобождението на България.Коментиран от #65
09:12 27.09.2020
24 Балканец
До коментар #17 от "Хасан":
Самите турски владетели са много Хитлерчета, аби . Колко милиона души изклаха в името на варварските си вярвания?Коментиран от #26
09:14 27.09.2020
25 РЕАЛИСТ
До коментар #22 от "Антиреалист":
Преброяването на мюсюлманите в Европа е неточно, за да не плащат населението. Франция отказа въпрос за религията при преброяването. Занижени да процентите и в други страни. Достатъчно е да посетиш обаче големите им градове и гетата, за да видиш истинската картина. Само Русия призовава за 10 процента, но това са местни мюсюлмани от векове. Предвижданията за 2050 г при настоящата миграция е за 14 процента от Стария Континент. Монсеньор Карло Либерати каза: Скоро ще бъдем мюсюлмани, поради глупостта си.Коментиран от #27
09:34 27.09.2020
26 Хасан
До коментар #24 от "Балканец":
Не си прав ..османлията воюва с армии с доблест и чест ..побеждава или губи ..докато в европейската култура има кланета като Вартолеемавара нощ , като концлагерите,геноциди на много народи,робство ,колониализъм и др.Коментиран от #37, #46, #82
09:35 27.09.2020
27 Хасан
До коментар #25 от "РЕАЛИСТ":
И какво му е лошото ? Кажи ми кой етнос,религия,народ е изчезнал за 500 г при османците?09:38 27.09.2020
28 РЕАЛИСТ
До коментар #20 от "Хасан":
Хасане, интерпретираш една моя теория за идеологията в съвременния свят, която вече съм публикувал. На това му викат" С чужди лай-на- дъвка си прави"09:40 27.09.2020
29 Хасан
До коментар #21 от "Балканец":
Лошо ли е да откъснем Балканите от имперското руско влияние ..!? Сега наред са кавказките народи . За една свободна Чечня ,Татарстан ,Карелия ..нека да довършим Руската империяКоментиран от #39, #40, #66
09:42 27.09.2020
30 Чочо
Коментиран от #31, #32, #36
09:44 27.09.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 РЕАЛИСТ
До коментар #30 от "Чочо":
Жената е стока и тя от време оно се продава. Тя търси интереса и не признава нито религия, нито национална идентичност. Жириновски се възмути" Нашите жени нанесоха най-голямото унижение на една велика страна, като Русия" Бардаците в света са пълни с рускини и украинки, защото са хубавички, а и парите за тях са добри.Коментиран от #35
10:00 27.09.2020
33 Вуте
Коментиран от #34
10:06 27.09.2020
34 Д'мин
До коментар #33 от "Вуте":
Това следващия път! Не е при тази обсада.10:10 27.09.2020
35 Хасан
До коментар #32 от "РЕАЛИСТ":
И какво да правят ? Да бачкат по строежи и фабрики ли?Коментиран от #38
10:11 27.09.2020
36 падналия ангел
До коментар #30 от "Чочо":
Хайде стига с глупостите: Оценките за броя на мюсюлманите в Русия варират от 7 – 9 милиона. Също така там има от 2 – 3 милиона временни мюсюлмани, мигранти от територията на бившия СССР.[138] Повечето мюсюлмани живеят в Татарстан и в Кавказ. Това от Уикито!10:15 27.09.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 РЕАЛИСТ
До коментар #35 от "Хасан":
Така е, но да си го признават, като нашенката в публикация тук тази седмица. Каза , че изкарва толкова пари, като проститутка, колкото никога не би имала, като чистачка. Ама иначе все се изкарват жертви на трафик и експлоатирани от лоши сводници. Виждал съм ги, как харчат на Запад в най скъпите бутици и се хранят все в скъпи ресторанти със самочувствие на принцеси.Коментиран от #42
10:25 27.09.2020
39 GoikoMitich
До коментар #29 от "Хасан":
Под натиска на Татарите и след много загубени войни от тях бягайки османците се заселват в 11б. в Анатолия като се пазарят за чобани при Караманците.ЗА Осма СИТЕ АРАБИТЕ П И Ш А Т те не са ис ти нс ки мю сул мани те са кра дците на анатолия, Караманците пи'ат ...С о С ма нец е обидно даже да се седи на една маса и говори с тях...СЛЕД КАТО НЯКОЙ ВИ ОПОЗНАЕ МНОГО ТОЧНО И КРАТКО ВИ ОПИСВА.Коментиран от #43
10:25 27.09.2020
40 GoikoMitich
До коментар #29 от "Хасан":
В коментар 20 ЛОШИТЕ АНГЛОСАКСОНЦИ в 29 лошите Руснаци ??? ДЕМЕК ТУРКОПУЛИТЕ памаси които в 1922 солунското П амаце Кемал нарича ТУРЦИ СА НАЙ НАЙ НАЙ ??РЕДЖЕПИВЕДИК май запек има' бегай да търси' магарето или някой с голямя араба от карахамбарското брадство.Коментиран от #45
10:32 27.09.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Хасан
До коментар #38 от "РЕАЛИСТ":
Всеки иска да живее по добре ...оръжеен инженер който произвежда бомби като си взима заплатата отива да харчи в Париж ,но се възмущава от бежанците които просят там ,защото това което е произвел е унищожил страната им11:03 27.09.2020
43 Хасан
До коментар #39 от "GoikoMitich":
Османци,Караманци са си турци и са родово племенни общности като рода Дуло ..но османците успяват да създадат Империя ..като Хаксгуборти,Романови и др11:06 27.09.2020
44 Петър Стоев
11:07 27.09.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Мдаааа!
До коментар #26 от "Хасан":
Какво ще кажеш за войните с Персия? Всички военноснгажорани турци( по-точно османци) са се откупвали само и само да не ги пращат на Изток. Навсякъде другаде, но не и срещу персите. На всички е било ясно, че нямат никакъв шанс. Нещо повече: знаеш ли защо наричали персите "казълбаши"? Май не, ако се съди по писанията ти.11:21 27.09.2020
47 GoikoMitich
До коментар #45 от "Хасан":
НА ЗНАЕЮИТЕ В ТУРЦИЯ РУСКИ ИМ СЕ ДАВА ПАРИЧЕН БОНУС? ОЩЕ СЛЕД 1922 КЕМАЛ ПИШЕ ЕДНИ ПИСМА ДО ЛЕНИН И СТАЛИН И ОСНОВАВА ТУРСКА КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ И СЕ ЗАКАНВА СЪС СЪВЕТИТЕ ДА СЕ БОРИ СРЕЩУ ИМПЕРИАЛИЗМА .НАЙ ГОЛЯМ Е ПРОЦЕНТА РУСНАЦИ КАТО ТУРИСТИ ПОСЕТИЛИ ТУРЦИЯ ИКОНОМИКАТА НА ТУРЦИЯ Е СИЛНО ЗАВИСИМА ОТ РУСКИ ПАЗАРИ И ЕНЕРГИЯ ..........В ТУРЦИЯ И ДНЕС В ЦЕНТЪРА НА ЕДИН ГРАД ИМА ПАМЕТНИК НА КОЙТО ДО ТУРСКИ ВОЙНИЦИ ИМА ИЗОБРАЗЕН И РУСКИ, ГРАФ ОРЛОВ СПАСЯВА СУЛТАНА мурад II СЛЕД ЗАГУБИТЕ МУ ВЪВ ВОЙНАТА С ЕГИПЕТ И МЕХМЕД АЛИ...султана склъчва един договор с РУСНАЦИТЕ ЗА ВЕЧНИ ВРЕМЕНА МОСКОВСКИЯ КАМЪК Е ПАМЕТНИКА ИЗДИГНАТ ЗА ТАЗИ СИЛНА ЛЮБОВ на босфора през 1833........ПezeВЕНК голям ибрикчия двуличник си .Коментиран от #48
11:30 27.09.2020
48 Хасан
До коментар #47 от "GoikoMitich":
Държавите правят споразумения ,договори..развалят ги ..правят нови ..но няма такава глупост като ВЕЧНА ДРУЖБА12:32 27.09.2020
49 Йо Несбьо
До коментар #8 от "Брабинеца":
Много си прав, но не само сърби участват в тези отряди! Тактиката на османците е следната - завладяват съседното държавица и ползват армията й да поеме основния удар на следващата държавица. Точно тогава е период на засилена феодална разпокъсаност на Балканите. Поставят в зависимост трета държавица, която вече трябва да им прати и войски за удар срещу четвърта държавица. Така в рамките на няколко века османците събират огромни войски, съществена част от които са от бившите християнски земи - целите Балкани, бившата Анатолия, Владея, Молдова и т.н. Като ползват такива съюзници, османците преследват няколко цели - редуцират възможностите за отбрана на съюзниците, пазят своите войски и при удачен случай превземат териториите и крепостите на съюзниците държави. Това е положението. Има много случаи българи да се бият срещу българи.Коментиран от #50, #53
12:46 27.09.2020
50 Хасан
До коментар #49 от "Йо Несбьо":
Запада не прави ли същото в наши дни ?..Сменяш режима Украйна и Грузия след това използваш неговата армия срещу Русия ..опитаха с Турция но не се получи ..Сащ искаше турците да воюват срещу Саддам,Кадафи ,Есад но не се получи и се опитаха да направят преврат за да сложат техни хораКоментиран от #55
12:58 27.09.2020
51 Nicolay
До коментар #45 от "Хасан":
Трябва да си кьорав и глух , да говориш така !Эвет ме ! .... Разходи се по улиците , младите Българи са много зле с руския език , всички са се емнали да учат ингелиз , твърдят , че българския и руския били близки езици, а не се разбират , ... Някога българи и "турци" са говорили един език и това е до ХI - ти век когато идват Кръстоносците и поробват нашите братя в Тракия и предна Азия / Анатолия / , затова сегашният "турски" звучи като "развален" английски /ингилиз/ ....И незнам как е по-правилно .Tanks you / тенк ю / или Тешекю а дерюм ? ....
Коментиран от #57, #61, #78
12:58 27.09.2020
52 Трол
До коментар #45 от "Хасан":
Асенчо, дойде ли тема за Османизма и си първа... карабина! Тезата ти в твоя пост я повтаряш всеки път, не ти ли омръзна с клишета? Ходи си направи един ДНК тест и кати разбереш, че си от "по мачовете" може и да престанеш с тъпните си! Ако чак толкова много искаш да си турчин, айде в Анатолия при мериносовите козички!13:00 27.09.2020
53 Брабинеца
До коментар #49 от "Йо Несбьо":
Така е, прав си.Има обаче нещо което не се споменава.
Османците правят Империя, те даже не сменят и до ден днешен имената на ромейските градове.
По правило само Султана е турчин, докато Великите везири са от други етноси.
Тук е уместно да се каже, че само първият Султан е бил етнически чист турчин.
Третият вече е бил 3/4 нетурчин, майките им са били българки, ромейки, арменки и д-р. Такива
13:01 27.09.2020
54 Йо Несбьо
Коментиран от #56
13:17 27.09.2020
55 Йо Несбьо
До коментар #50 от "Хасан":
Не, не, не! Западът никога не е искал Турция да воюва с Асад. Това беше и е желание на Турция дори и в момента. Нещата бяха близо, защото турците се навират на сирийска територия. Проблемът е, че сирийците нямат нови образци бойна техника - американски танкове, нови изтребители, артилерия, но боен опит притежават предостатъчно. Ако имаха възможност, със сигурност щяха да изтикат Турция извън границите на Сирия и то заедно с туркмените. За съжаление, с наличната техника това е невъзможно... Танкове Т-72 срещу модерна армия, не става...Коментиран от #58, #59, #60
13:24 27.09.2020
56 Чук и Гек
До коментар #54 от "Йо Несбьо":
Гъркиня! Ония племена притежават повече от една жена в харемите си! И добре, че майката на Светкавицата не е българката!14:04 27.09.2020
57 Чук и Гек
До коментар #51 от "Nicolay":
Да-аааа! Необятна е историята! Защо не се споменава, че в походите към Виена участват и българи!? Ами, защото май не са ги имали за нещо различно. При последната обсада, когато са разбити от Собиески, има данни, че турският тил е командван от Вълко Бимбеля, което е с ранг на генерал! Там е загинал и има сведения, че по тази причина 2 дни са спрели бойните действия. По далеч - битката при Манцикерт /Малазгит/ Византия срещу селджуците - Има сведения, че българската конница в състава на византийската армия /1071 година/ установила, че тези срещу тях говорят близък до техния език и желанието им за бой спаднало....Коментиран от #80
14:11 27.09.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Хасан
До коментар #55 от "Йо Несбьо":
Западът не иска руски бази в Средиземно море ,Сирия нито пък в Либия15:15 27.09.2020
60 Хасан
До коментар #55 от "Йо Несбьо":
И по подобие на Югославия , ако не успее да привлече цялото тогава парче по парче ..Сащ ще създаде кюрдска автономия а Есад ще остане под руски контрол ..и ще има и турски анклави където ще се настанят бежанците15:19 27.09.2020
61 GoikoMitich
До коментар #51 от "Nicolay":
Аркадаш ???????БРЕ ТИ С ВСИЧКИЯ ЛИ СИ си???КЪДЕ НА КАРТАТА ДО 20 ДВАЙСТИ ВЕК ИМА ТУРЦИЯ ??????????????КАК ЕДИН СУЛТАН НЕ Е НАПИСАЛ 1 ДУМА, ИЗРЕЧЕНИЕ, ФЕРМАН НА ТУРСКИ???????ОТ ДРЕВНИЯ БЪЛГАРСКИ КАЛЕНДАР СТАВА ВИДНО ЧЕ НИЕ НЯМАМЕ НИЩО ОБЩО С ТЧРКСКАТА ЕЗИКОВА НАБИЙ СИ ГО В ЧУТУРАТА ЕЗИКОВА ОБЩНОСТ А НЕ НАРОД или нация.СЪВРЕМЕННА ТУРЦИЯ Е СЪЗДАДЕНА ОТ КЕМАЛ СЛЕД 1922 ПО МОДЕЛ ОБРАЗ И С ПАРИ ОРЪЖИЕ И ЗЛАТО на и от СЪВЕТСКА РУСИЯ.МОЖЕМ ЛИ ДА ГОВОРИМ ЗА СЪВЕТСКА НАЦИЯ И НАРОД???? къде са Руснаци Грузи Арменци Азери........СЪЩОТО И В ТУРЦИЯ Османци Кюрди Лази Черкези Юруци помаци Бошняци Арнаути.................А ЕЗИКА И ПИСМЕНОСТА СА ОТ 1926-27 след реформа на база АЗЕРБАЙДЖАНСКИ 70% и Казахстански 30% НЯМА ТАКОВА ПОНЯТИЕ ТУРСКИ ЕЗИК И НАРОД ДО 1922-27.ВЪВ 2-я ПО ЗНАЧИМОСТ и 3-и по големина АРХИВ НА ОСМАНЦИТЕ КОЙТО Е В СОФИЯ НЯМА НИТО ЕДНА ДУМА НАПИСАНА НА ТУРСКИ?????НИМА СУЛТАНИТЕ НЕ СА ЗНАЕЛИ ЧЕ СА ТУРЦИ??ТА СЕ ПИШАТ ЗА ОСМАНЦИ????ИДИ ЧЕТИ ЕДНО ПРОИЗВЕДЕНИЕ на ДОСТОЕВСКИ.15:25 27.09.2020
62 Saban
До коментар #6 от "Şener":
ана аврат сана ...16:09 27.09.2020
63 В е л и к и я
Коментиран от #64
16:57 27.09.2020
64 123
До коментар #63 от "В е л и к и я":
Питай баба ти,тя още орига на турска🍾20:43 27.09.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Димитров
До коментар #29 от "Хасан":
Ши довършиш Асане на баба си шортити09:39 03.10.2020
67 00001
04:02 27.09.2024
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 сюргюнман
04:10 27.09.2024
70 00001
04:21 27.09.2024
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Зелен кон
Не е имало никога, няма и никога няма да има.
04:34 27.09.2024
73 тюркестан
Докато Дядо Иван не го направи на радиоактивно стъкло…
04:37 27.09.2024
74 БАРС
До коментар #9 от "Гошо":
КАКВО ДА ГИ ОБИЧАТ ,ТЕ ПО ПРИНЦИП СА БИЛЕ НА СТРАНАТА НА ХИТЛЕР НО БЕЗ НЯКАКВО УЧАСТИЕ ВЪВ ВОЙНАТА ДО КОЛКОТО ЗНАМ СА СИ ТОЧЕЛИ ЗЪБИТЕ ДА ВЬРНАТ КРИМ ТА И АЗЪРБЕЙДЖАН ,АРМЕНИЯ И Т.Н НО НЕ ПРЕДПРИЕМАТ НИЩО.ДРУГО СЛЕД ВОЙНАТА ПОНЕЖЕ НЕМЦИТЕ СЪЩО СА ДА ЛИ НЯКОЛКОМИЛИОНА УБИТИ МЪЖЕ ,А НЯМА КОЙ ДА СТРОИ РАЗРУШЕНИЯТА ОТ ВОЙНАТА .НИКОЙ ОТ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ДЬРЖАВИ НЕ Е ИСКАЛ ДА РАБОТИ С ГЕРМАНИЯ ТА ЗАТОВА И ВЗЕМАТ ТУРЦИ КАТО НА ПЕТАТА ГОДИНА МИСЛЯ ЧЕ БЕШЕ ОТ ПРЕБИВАВАНЕТО НА ГАСТЪРБАЙТЕРИТЕ ОТ ТУРЦИЯ ИМ РАЗРЕШАВАТ ДА СИ ДОВЕДАТ СЕМЕЙСТВОТО.ПОСЛЕ НЕМЦИТЕ СЕ УСЕТИХА ,ЧЕ ПОЧНАХА ДА ИДВАТ НА ТУМБИ И ГИ ОТДРЯЩАХА НИКАКВИ ПОВЕЧЕ НАСЬРБАЙТЕРИ ОТ ТУРЦИЯ.ТА ТАКАДЕ ВЗЕТИ СА ЗА ВЪЗТАНОВЯВАНЕТО НА ГЕРМАНИЯ ЗАЩО ТА АМЕРИКА ПЛАНА МАРШАЛ НАЛЯ ПАРИ В БАНКИТЕ НА ДОЙЧЛАНД И ДО ДНЕС НЕ МОГАТ НЕМЦИТЕ ДА ГИ ВЬРНАТ ОТ ЛИХВИ.Коментиран от #76, #92
04:45 27.09.2024
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 00001
До коментар #74 от "БАРС":
Германия е една от страните получила е 1.4 милярда долара по плана Маршал от 1949 до 1953 .По прогрмата ГАРИОА, Германи от 1945 до 1949 получава 1.9 милярда долара. Общия дългна Германия по двете програми е 3.3 милярда долара.През 1953 в Лондон , САЩ опростява със договор 2.2 милрда дълг на Германия и остава за изплашане 1.1 милярд долара, в Този момент 1953 в Германския Фонда за плашане на дълга има 1.5 милярда долара, Последно плашане по дългар по План маршал от Германия е е месец Юни 1971 г..Къде са отишли всички заеми и кредити през годините? в началото,основно към индустриите за основни стоки, към транспортната система, към експортните индустрии, жилищата и селското стопанство - с други думи, към проекти, предназначени да изправят на крака Германия.Проекти за опазване на околната среда, енергийни проекти и програми за професинално обучение също са имали право на желаните заеми.
Но в по-голямата си част заемите са отишли в подкрепа на германската икономика и
малки и средни предприятия (немския Mittelstand), които съставляват
гръбнака на икономиката. Заемите са дали възможност на предприемчиви лица да стартират бизнес
(Existenzgründung) и други такива за разширяване на бизнеса им.Заемите са отишли и за иновации, научни изследвания, образование.Ако Германците бяха толкова кадливи и лъжливи като Българитте, дали шяха да са такива каквито са сега?
05:20 27.09.2024
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Трол
До коментар #51 от "Nicolay":
Това турски от 11 век ли е "...Тешекю а дерюм ?", поне не се излагай!06:19 27.09.2024
79 Българските турци
08:28 27.09.2024
80 Защото конницата е била куманска...
До коментар #57 от "Чук и Гек":
Затова езиците им са били сходни, те куманите са се считали за българи, особено аристокрацията им.08:56 27.09.2024
81 касапина
09:30 27.09.2024
82 куна
До коментар #26 от "Хасан":
Османлиите или наследниците им така наречени турци са най долните и варварски орди. Страхливи и не влизащи в битка без да превъзхождат 10към1Коментиран от #83, #91
09:34 27.09.2024
83 Българските турци
До коментар #82 от "куна":
В Турция в наборната армия се служи 6 месеца , задължително без изключение ...войнишки дълг.Учат ги на елементарна военна дисциплина , тактика и техника и ги уволняват. Тия които желаят да станат професионални войници след стриктни медицински и психотестове одобрените продължават още шест месеца ...вече и със заплащане.След този преходен период ,където след яка гонка и вече професионално военно обучение и след селекция и заключително учение пред комисия от браншови военни експерти, издържалите придобиват правото да служат на заплата в истинския професионален аскер в бранша за който е одобрен ! Турската армия е милионен професионален аскер с всички браншове на модерната военна стратегия !!! Горко на всеки който му се изпречи! "Сигурност и доверие за приятели , страх и паника за врага !"ЕС се убедиха,че за дълготрайна война е нужна добре обучена професионална войска.Оръжията без кадърни хора с висока военна дисциплина пет пари не струват ! В Европа такава армия в момента няма !
09:57 27.09.2024
84 Кадрин
Така че Сюлейман да е великолепни не ми се вярва
11:11 27.09.2024
85 МИСИРКИ ВИЕ ПОТУРНАЦИ ЛИ СТЕ?
До нея се стига, след като Османската империя е обсаждала града в продължение на 2 месеца. На 12 септември 1683 г. обаче приключва ключовата двудневната битка за Виена.
Тази победа не само спира експанзията на Османската империя в Европа, но и осигурява международен престиж на Полша, която получава славата на „предна крепост на християнството“.
12:22 27.09.2024
86 Я чети
До коментар #19 от "Балканец":
И за Черноменската битка как 800 турци избиват 80000 та балканска армия това не го учат на вас в българските училища май а защо ли12:56 27.09.2024
87 Тестикъл
До коментар #4 от "Темистокъл":
Бягай от тука бе Селтак облъчен.13:18 27.09.2024
88 зевзек
13:23 27.09.2024
89 А ако бях останал.
Ако бях останал щяхме да сме 20 001 и щяхме да ги попилеем.
13:55 27.09.2024
90 Ако питаме
Виена не е трябвало да се отбранява.
Измрели са много хора , просто е трябвало да свалят
Оръжие
И Сюлейман да влезе във Виена и да ги пощади.
15:22 27.09.2024
91 За Рушляка
До коментар #82 от "куна":
Говориш нали .Нападнаха Украйна в съотношение
10:1.
Магучая се превърна в Сбирщина от
Затворници и Престъпници .
И бедни Крепостни потънали в Дългове .
Коментиран от #96
15:26 27.09.2024
92 Тотално
До коментар #74 от "БАРС":
Си се заблудил .Дай пак
15:28 27.09.2024
93 Българин
ДОБРЕ, ЧЕ ПОЛЯЦИТЕ КАТО СМЕЛИ БОЙЦИ, СА СПАСИЛИ ВИЕНА
А НАШАТА БЪЛГАРИЯ, НЯКОГА ВЕЛИКА ИМПЕРИЯ НА ТРИ МОРЕТА, ТОГАВА ТЪНЕЛА В ТУРСКАТА ПРОСТОТИЯ И МИЗЕРИЯ. ТУРЦИЯ И РУСИЯ СА НАШИТЕ ВЕКОВНИ ВРАГОВЕ, СЪСИПАЛИ СТРАНАТА НИ, ЗАМЪРСИЛИ Я С ПРОСТОТИЯТА СИ. ЖАЛКО, ЧЕ СМЕ БИЛИ БЛИЗО ДЗО ТЕЗИ ОТВРАТИТЕЛНИ ДЪРЖАВИ, ИМПЕРИИ НА ПОШЛОСТТА, МРЪСОТИЯТА И ЗЛОТО И СЕГА ТРЯБВА ДА СЕ ИЗБАВИМ ОТ ЖИВОТНОТО ДОГАН, КОЕТО ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ ГАВРИ С НАС
Коментиран от #95
19:28 27.09.2024
94 Виена е спасена
От там удря щаба на османлиите и те са сразени от полската кавалерия.
Тогава турците свалят обсадата
20:05 27.09.2024
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Казано
До коментар #91 от "За Рушляка":
от окапал сороски въшкар20:10 27.09.2024