Може само да се завижда на сръчността и ловкостта, с които Русия влезе в конфликта в Карабах: без да се замесва във военната конфронтация на нечия страна, Русия все пак принуди двамата противоположни играчи да играят по правила, благоприятни за нея и през цялото време контролираше събитията, без да се замесва в тях. В същото време Русия отлично се възползва от факта, че потънала в раздори и вечните си разправии, свързани с изборите, Америка няма време за външна политика, пише иранският вестник Javan, официален орган на Корпуса на стражите на Ислямската революция, предаде агенция "Фокус".
Очевидната трудност за нея обаче възникна, защото в мечтата си да отдели Турция от НАТО, Русия твърде много се отстъпи на Анкара и в крайна сметка се съгласи, че ролята на Турция в Кавказ е нараснала значително. Цената на тази политика на снизхождение към Турция е, че за Русия съществува риск от намаляване на собствената ѝ роля в Кавказкия регион, както и забележим риск от повтаряща се „ИДИЛИЗАЦИЯ” * (ИДИЛ „Ислямска държава“, терористична организация - бел. ред.) на Кавказ, особено във вече засегнатите Чечения и Дагестан.
Русия пое такива рискове дори в навечерието на идването на Барак Обама на власт в Америка. Надявайки се на изпълнението на предизборните си обещания, свързани с "презареждането" на отношенията с Русия, последната демонстрира твърде голяма готовност за взаимодействие със САЩ: определен преводач на тази готовност беше появата на Дмитрий Медведев за определен период от първите роли в страната (Русия) с неговото възхищение от „напредналите“ западни технологии. През кратките години на президентството си, Медведев въпреки това успя да „отвори вратите“ за всякакви прозападни социални и политически институции да влязат в руската политическа среда. Цената на това беше известна загуба на вътрешнополитическата стабилност - появиха се редица заплахи за националната сигурност на страната.
В същото време течаха преговори по иранския ядрен въпрос и Иран се превърна в своеобразна „разменна монета“ - Русия, надявайки се отново на въображаемо затопляне в отношенията със Запада, се съгласи на редица строги искания на западните страни към Иран, за да направи възможна „прословутата“ ядрена сделка. Русия до известна степен повтори иранския политически опит - който също, надявайки се на лоялността на Запада към себе си, отвори твърде широко вратите за всякакви публични либерални институции. Това беше не само известна самоизмама, но и измама на хората, надяващи се, че икономическата ситуация в страната, която дълги години носи непоносима тежест под формата на западни санкции, веднага ще се подобри благодарение на вдигането на санкциите. В резултат се стигна до сделка със Запада и беше подписано ядрено споразумение, но на твърде висока цена - страната (Иран) беше погълната от протести, организирани от същите либерали, които като цяло не се интересуват от съдбата на хората: хората също са разменна монета за тях в конфронтацията им с властите.
Русия, надявайки се да включи Турция в орбитата на своята политика, даде на последната твърде широко поле на дейност в традиционните ѝ сфери на влияние, в Кавказ и Централна Азия. Анкара, използвайки активно идеите на неоосманизма и пантюркизма в своята външна политика, се опитва сама да постигне това. В резултат на това ето какво се случи: Русия, осъзнавайки какви заплахи ще трябва да срещне в непосредствена близост до границите си, спря тези игри на табла със Запада, но Кавказ по това време вече се бе превърнал в някакъв пръстен, в който Турция се разпорежда доста безцеремонно. Турция се нуждае само от едно - Съединените щати да не я лишат напълно от подкрепата си и Байдън да не ѝ се разсърди твърде много, когато най-накрая получи властта в свои ръце, заради някаква упоритост, която Ердоган допусна в отношенията със Запада и САЩ, търсейки възможността да придобие от Руски високотехнологични комплекси С-400. Очевидно е също така, че за Турция стабилните и естествени отношения с нейните съседи (независимо дали Русия или Иран) са просто разменна монета, която тя винаги ще бъде готова да използва при договаряне със Запада: без неговата подкрепа, всички нейни планове за неоосманизма с примес на пантюркизъм нямат голяма стойност.
Това, за което Турция копнее в конфликта в Карабах и в конфронтацията между Азербайджан и Армения, е само да укрепи позициите си в региона с цената на отслабване на позициите на Русия тук. Турция очаква, че след като е постигнала целта си в Задкавказието, тя ще може да пренасочи транзита на регионални енергийни ресурси по по-изгодни маршрути за нея, която в същото време е изгодна за Израел, който също се надява да спечели добри пари от транзита на задкавказки петрол през Източното Средиземноморие. Тази тръбопроводна геополитика на Турция напълно се вписва във всички външнополитически стратегии на САЩ, които винаги са насочени към едно - ограничаване и пробив в позициите на Русия в Закавказкия регион. В същото време САЩ се надяват да създадат бариера за Иран, като контролират стратегически важния коридор Азербайджан-Нахичеван. Очевидно е, че азербайджанско-нахичеванският коридор, с присъединяването към него на турската връзка, заедно с включването на Израел, е категорично неизгоден за Иран. Освен това Армения също е малко вероятно да позволи на традиционните си противници да използват нейната територия, за да постигнат своите планове. Това обстоятелство може да промени традиционно неутралния подход на Иран към регионалните проблеми (свързан с Нагорни Карабах - ред). (Иранските) противници ще продължат докрай, за да предотвратят активната иранска роля в този конфликт.
Освен това Русия напълно усети експанзионистичните планове на Турция в Сирия и едва се съпротивлява да не влезе в пряк сблъсък с Анкара. В същото време трябва да се има предвид, че за да постигне своите експанзионистични цели, Ердоган или ще трябва изцяло да подчини външната си политика на бъдещата администрация на Байдън, или да търси компромис с други политически сили в Турция, които несъмнено ще станат по-активни на предстоящите президентски избори в страната. И сред тези сили има и такива, които категорично не споделят авантюризма на Ердоган в политиката му за Близкия изток.
В тази връзка Русия не бива да поставя плодовете на своята кавказка политика на олтара за взаимодействие с регионалните сили, чиито интереси са пряко противоположни на нейните цели, както и не бива да отрежда на тези сили някаква специална роля в уреждането на Карабахския конфликт, което дори е предвидила в своите изявления. направени след подписването на примирието. Този регион е твърде чувствителен за външната сигурност на Русия, за да позволи или възможната му „ИДИЛИЗАЦИЯ“ *, или присъствието и влиянието на НАТО и неговите партньори тук. Част от упоритостта на Ердоган към предишната администрация на Тръмп може много бързо да се превърне в сервилност към Байдън, когато той стане пълноправен господар на Белия дом и когато неговият екип и съветници започнат да създават нов съюз срещу Русия в Южен Кавказ и Близкия изток.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Де Факто
17:20 22.11.2020
2 КОТарАК
17:26 22.11.2020
3 Браво
Коментиран от #80
17:35 22.11.2020
4 Научи историята. Османците са пробвали
17:36 22.11.2020
5 Поръчана руска статия
Коментиран от #6
17:42 22.11.2020
6 Повърхностно разсъждение давате
До коментар #5 от "Поръчана руска статия":
Ердоган е една клечка яхнала вьлните в Океана и те го клатушкат я насам я натам. Задавате ли си вьпроса кой е вьлните и кой океана...Коментиран от #63
17:50 22.11.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Хасан
Коментиран от #81
18:23 22.11.2020
10 Хасан
До коментар #8 от "Център за Бърза Помощ":
Ти пък си измисляш ..това може да го прави арменеца но не и азербайджанец ..при арменците има много наемници и доброволци националисти от Близкия изток,Европа и СащКоментиран от #11, #12, #30
18:25 22.11.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 кукуленд
До коментар #8 от "Център за Бърза Помощ":
Целият свят знае, че 90% от тази война е спечелена от турските дронове Байрактар, останалите десет процента са операторите на Байрактар, а за арменците оставаше единствено светкавичното им напредване... в обратна посока, хайде да не кажем бягство. Такова унизително бягство видяхме и на вагнеровците в Либия. Та не знам къде са убивали арменци азери, може би имаш предвид цивилното население в Азербайджан. То това по скоро е тероризъм, защото бойното поле беше в КарабахКоментиран от #15, #82
18:43 22.11.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Иван
До коментар #12 от "Център за Бърза Помощ":
Може да се нанесат, това си е азарбейджанска територия. Преди 30 години арменците бяха изгонили азерите от домовете им в Нагорни Карабах и бяха настанили всякакви там. Но азерите са скромни хора, не си палиха къщите. Аз да дойда в двора ти, да те изгоня с бой от там, след 30 години ти да дойдеш да си го вземеш обратно с бой, и аз да ти казвам ти си лош, понеже ме биеш и ме гонишКоментиран от #19
18:48 22.11.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 кукуленд
До коментар #15 от "Център за Бърза Помощ":
Военните престъпления са срещу азерите. Стреляно е от арменците към цивилно население в Азербайджан, а бойното поле е в Карабах.Коментиран от #20
18:50 22.11.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Иван
До коментар #19 от "Център за Бърза Помощ":
Що? През теб ли минават, че знаеш какви са? А си е и тяхна, ако искат амазонки ще вкарат там18:55 22.11.2020
25 Коко
19:23 22.11.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 TRoskOt
Коментиран от #31, #36
20:26 22.11.2020
30 Трол
До коментар #10 от "Хасан":
Вярно е, в специализираните български сайтове, исторически и следящи военната проблематика има клипове. Не казвам имената на сайтовете, защото ще ги изтрият, но българските са четири-пет. Ако наистина се интересуваш ще намериш. Запомних един клип, човека беше цивилно облечен, възрастен с бели коси. Ръцете му бяха вързани на гърба а той лежеше на земята. Около него трима азери, единия снимаше. Видеото е цензурирано с замъгляване в конкретното място, но кръвта и ухото в ръ ете на режещия се виждат! Това на жив човек. После пак се наведоха над него и този път кръвта здравата шурна, но не разбрах дали му прерязаха гърлото. Та такива ти ми работи Асенчо, толкова за исляма!Коментиран от #32, #35
20:28 22.11.2020
31 Путин
До коментар #29 от "TRoskOt":
Много си повярвахте!20:29 22.11.2020
32 TRoskOt
До коментар #30 от "Трол":
А ми да по новините дават за някакъв си гръцки спортист си повярвал че е много силен и заедно с братлето му отишли в КАРСБАХ да у б и в а т турци но уви върнали ги в ковчег а може би и без уши и не знам си какво.Да бе мирно седяло не би чудо видяло.
Коментиран от #33, #34, #39
20:39 22.11.2020
33 TRoskOt
До коментар #32 от "TRoskOt":
Гърчетата били от ДЕДЕАГАЧ (Александрополис) Гърция.20:44 22.11.2020
34 Трол
До коментар #32 от "TRoskOt":
Това мен изобщо не ме интересува! Давам коментар по два поста в темата! Гърци, мърци, турци, ковчези Долни или Горни Карабах са си твой турски проблем! Може да се дървиш, като "кеди" на суджук, най-много да впечатлиш шалварите на ханъмата до теб!20:46 22.11.2020
35 Хасан
До коментар #30 от "Трол":
Може но повечето са исценировки ..колкото до мюсюлманите аз не знам някоя мюсюлманска страна да е нападнала християнска ..а и Първата ,Втората ,Студената война са почнати от християниКоментиран от #38
20:54 22.11.2020
36 Borislav Popov
До коментар #29 от "TRoskOt":
ти вЕрваш ли си,е това е въпроса.Турците диктували на РФ,абе кви хапчета пиете,да се чуди човек,само едно кимване на Императора и Анадолската губерня ще изчезне от лицето на земята и то за секундиКоментиран от #37
20:54 22.11.2020
37 Хасан
До коментар #36 от "Borislav Popov":
Турчина може да го победиш но не и да го завладееш ..това го знае руснака и едва ли ще посегне на турчинаКоментиран от #45
20:59 22.11.2020
38 TRoskOt
До коментар #35 от "Хасан":
А атомната бомба над Хирушима и Нагасаки мюсюлнани ли я хвъркиха?Бушмените в Австрслия кои ги кла? Берберите в Африка кои ги кла?
Индианците в Америка кои ги кла?
Ескимосите в северния полюс кои ги кла?
Негрите по Африка кои ги кла?
Коментиран от #40
21:01 22.11.2020
39 Ангел
До коментар #32 от "TRoskOt":
Не са само тия около 1000 гърци тръгнаха към Нагорно Карабах.Не са отишли за да трепат турци,всеки знае че турците ги е страх и пращат наемни джихадисти. Вечна слава за героите
Коментиран от #41, #43, #44
21:05 22.11.2020
40 Хасан
До коментар #38 от "TRoskOt":
И аз това казвам ..англосаксонеца извършва геноцид ,унищожава култури и езици и краде кой каквото има21:06 22.11.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 TRoskOt
До коментар #39 от "Ангел":
Мислели аа се за нещо но уви сещаш се какво ги е последвало бе знаят арменски, турски нито пък руски пълни тъпунгери в оная обстановка.Коментиран от #47
21:17 22.11.2020
45 Borislav Popov
До коментар #37 от "Хасан":
Прав си затова половината територия на Османската империя в момента е част от РФКоментиран от #46, #50
21:18 22.11.2020
46 TRoskOt
До коментар #45 от "Borislav Popov":
Ти по добре обясни в коя от "ОСВОБОДЕНИТЕ" от Осмалиите дърцава сега има МИР , ПРОСПЕРИТЕТ и НЕЗАВИСИМОСТ?Даи пример МНОГОЗНАИКО.
Коментиран от #49
21:25 22.11.2020
47 Ангел
До коментар #44 от "TRoskOt":
Това е да си герой,да заставаш до най слабият ти брат и да си готов да дадеш и живота си за това което вярваш. Не е като вас да нападате 10 пъти по слаби за да се почуставте мъжеКоментиран от #48
21:27 22.11.2020
48 TRoskOt
До коментар #47 от "Ангел":
Нападаш го след като си чакал 30 години с надеждата че ще поумнее но те разбират само от това което те са вършили с теб. С евреисйата логика Око за Око, Зъб за Зъб ......За жалост за да не бъдеш повече мачкан се налага да СМАЧКАШ.
21:36 22.11.2020
49 Borislav Popov
До коментар #46 от "TRoskOt":
ами байчовото , всичките около черноморският регион,в момента са независими и мирни държави,като изключим само за в момента Армения и Азърбейджан,но след решаванато, окончателно, на спорният от деситилетия карабахски проблем и там живота ще продължи по старомуКоментиран от #51
21:43 22.11.2020
50 Хасан
До коментар #45 от "Borislav Popov":
Коя част ? Аз не се сещам освен КримКоментиран от #52
21:53 22.11.2020
51 TRoskOt
До коментар #49 от "Borislav Popov":
Вярваш ли че Крим е независим?Вярваш ли че Украйна е независима?
Вярваш ли че Молдова е независима?
Вярваш ли че Румъния е независима?
Вярваш ли че България е независима? А Просперитета?
Коментиран от #53
21:55 22.11.2020
52 Borislav Popov
До коментар #50 от "Хасан":
асанчо бягал си от уроците по география,кото почнеш от Молдова и въртиш по цялота крайбрежие на Ч.море почти до Каспииско,това са все държави от бившия СССРКоментиран от #56
21:59 22.11.2020
53 Borislav Popov
До коментар #51 от "TRoskOt":
глей сега,тези държави по конституция са независими,всичко останало зависи от политиците които те сами са си избрали,както ние с наш Бат БойкоКоментиран от #54
22:14 22.11.2020
54 TRoskOt
До коментар #53 от "Borislav Popov":
България само при Бойко ли е била зависима?Кажи по точно кога не е била зависима.
Просветли ме.
Коментиран от #57
22:21 22.11.2020
55 TRoskOt
Това нещо сториха и българите с помаците.
Гърците и македонците с горани и потурнаци.
Арменците с азерите.
Руцнаците с татари, кавказци, дагестанци,туванци, алтаиици, якути, узбеки, тюркмени, киргизи, казакистанци, афганци и много други.
Французите в северна африка марокоанци, алжирци, либиици, бербери, кабилиици и др по Африка.
САЩ с Англия афганистанци, иракчани, сириици, филипинци(моро), малиици, мавританци, нигериици, суданци, солмалиици, северноафриканци и много други.
Всички тези се обединяват покраи ТУРЦИТЕ които са на страната на всеки ПОТИСНАТ народ.
Рано или късно това нещо ще стане.
Колкото и да не изнася на много страни.
Коментиран от #59
22:23 22.11.2020
56 TRoskOt
До коментар #52 от "Borislav Popov":
Да ама ти му казваш за РФ а даваш пример с липсващото СССР.Коментиран от #58
22:25 22.11.2020
57 Borislav Popov
До коментар #54 от "TRoskOt":
от 1878 до 1944 абсолютно независими,след 1944 като членки на пакта от Варшавския договор зависими от този фактКоментиран от #60, #65
22:28 22.11.2020
58 Borislav Popov
До коментар #56 от "TRoskOt":
е нали се сещаш,че тези държави политически и икономически да са независими ,по волята на Кремъл,във военен аспект са вързани за РФ22:31 22.11.2020
59 Borislav Popov
До коментар #55 от "TRoskOt":
тук пак не си прав и гледаш само едната страна на монетата,да в тази война сърби убиваха босненци,но и босненци убиваха сърби,азерите и арменците освен този териториален спор,нямат никакви проблеми помежду си,руснаците нямат никакъв проблем с изброените от теб народи,същото важи и за французите,та Франция се напълни с алжирци и мароканци и най смешното ние с помаците,хаха,това е голям виц,помаците са изключително точни,коректни и честни хора,познавам,бил съм на гости при помаци и смело го твърдя,това че изповядват друга религия си е техен избор,това важи и за будисти,атеисти и т.н.Коментиран от #61, #62
22:42 22.11.2020
60 TRoskOt
До коментар #57 от "Borislav Popov":
Първия княз на българия Александър Батенберг българин ли е 1879г-1886г. ?Валдемар Датски 1886 г. ? Избран за княз от III ВНС, но отказва престола.
Фердинанд Саксобутготски 1886 - 1918г. ?
Борис Саксобутготски 1918 - 1943г. ?
Симеон Саксобутготски 1943 - 1944г. ?
Георги Димитров ?
Васил Коларов ?
Тодор Живков ?
Коментиран от #64
22:43 22.11.2020
61 TRoskOt
До коментар #59 от "Borislav Popov":
Казвам и повтарям че са избивани под предлог че убиват ТУРЦИ прочети пак постинга ми.22:45 22.11.2020
62 TRoskOt
До коментар #59 от "Borislav Popov":
Това което казвам е правилно направихте ПОМАЦИТЕ ТУРЦИ щото сега в Турция има такива които са много-пъти повече от тези в България.Коментиран от #66
22:49 22.11.2020
63 Къде видяхте разсъждения?
До коментар #6 от "Повърхностно разсъждение давате":
Изложил съм елементарни факти. "Разсъждавате" вие и давате нелепи сравнения22:50 22.11.2020
64 Borislav Popov
До коментар #60 от "TRoskOt":
БГ излиза от петвековно робство и логично няма аристокрация,затова за монарх е определен западен аристократ,но това не прави държавата зависима,въпросните царе са водили напълно независима политика,като почнеш от Съединението ,Балканската война,ПСВ и ВСВ,КЪДЕТО СА СЕ РЪКОВОДИЛИ ОТ ИНТЕРЕСА НА ДЪРЖАВАТА, т.е. национално обединение,друг е въпроса,че все сме избирали погрешната странаКоментиран от #68, #83
22:52 22.11.2020
65 Малко си преувеличил
До коментар #57 от "Borislav Popov":
Може би от непознаване на българската история. Сигурен съм, че не знаеш какво се празнува на 22 септември след 1908г.Коментиран от #67
22:54 22.11.2020
66 Borislav Popov
До коментар #62 от "TRoskOt":
тук преиграваш,никой не ги е изкарвал турци,но безспорно има между тях такива които сами се наричат турци,но това си е техен избор,ако искат да се изкарват и марсианциКоментиран от #69, #70, #71
22:58 22.11.2020
67 Borislav Popov
До коментар #65 от "Малко си преувеличил":
още един даскал,абе вуйчовото аре да оставим тази формалност,като оф. независимост от 1908,разбирам,че си запомнил тази дата,ама аре нема нужда23:01 22.11.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 TRoskOt
До коментар #66 от "Borislav Popov":
Можеш ли да ми обясниш защо Войводата Ботев е казал "Борован спи и вечно ще спи"?Коментиран от #73
23:19 22.11.2020
71 TRoskOt
До коментар #66 от "Borislav Popov":
В България важеше логиката а предполагам че все още е така щом е мюсюлманин значи е ТУРЧИН.23:23 22.11.2020
72 Borislav Popov
До коментар #69 от "TRoskOt":
да имало е,но то е породено от този факт.....На 16 август 1913 г. е обявена Гюмюрджинската република. Турци и помаци провъзгласяват автономия за територията между Марица, Места и Арда и учредяват така нареченото „Независимо западно-тракийско правителство“, начело с ходжа Сали Ефенди (Хафъз Сали), помак от село ПандъджъкКоментиран от #74
23:26 22.11.2020
73 Borislav Popov
До коментар #70 от "TRoskOt":
за тези негови думи съм изчел доста и определенно е художествена измислицаКоментиран от #75
23:33 22.11.2020
74 TRoskOt
До коментар #72 от "Borislav Popov":
След плевенския погром на руснаците в раиона около реките Скът, Вит и Осъм е извършван голям погром над помаците.Ами Тъмрашката република(1879-1886) на Ахмед Ага от тази местност която сега е заличена от картата някъде на юг от държавата политика нали.
Коментиран от #77
23:37 22.11.2020
75 TRoskOt
До коментар #73 от "Borislav Popov":
Но е факт че в четата на Ботев след слизането му на Козлодуи се включва едва един четник.А след това знаеш за разкола в четата му и що се е случило.
23:39 22.11.2020
76 TRoskOt
Тия неразбиратества с теб няма да ги разнищим.
Оставаите със здраве.
23:42 22.11.2020
77 Borislav Popov
До коментар #74 от "TRoskOt":
честно за първи път чувам за подобен погром на руснаци до Вит.Относно Тъмрашката република тя се ражда заради нежеланието на хората да плащат данъци на Османската империя,от друга страна не желаят БГ,заради факта,че брата на въпросният Ахмет ага е участвал в потушаването на Априлското въстание и в сражения с Петко войвода,но през 1885 са обсадени и буквално изклани от османската армия,през 1886 престава да съществуваКоментиран от #78
00:15 23.11.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 случаен
09:39 23.11.2020
80 Ами такъв
До коментар #3 от "Браво":
лидер имахме 45 години и го махнахме,а сега търсим такъв,е няма угодия на наща простотия и тъпотия.15:07 23.11.2020
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Когато правиш
До коментар #14 от "кукуленд":
такива тъпи заключения,не правиш връзка с мозъка си е очевидно. Азърбайджан като военна сила е може би 3 пъти по-голяма и модерно въоръжена спрямо Армения,която в резултат на това има подписан договор с Русия за оказване на военна помощ при нарушаване държавната граница и суверенитета на страната. Точно това се опитваше Пашинян да предизвика азерите да нарушат границата за да се влезе в сила този договор,но и азерите не са вчерашни и много добре знаят как да пипат и докъде им се простират възможностите. Що се отнася до "Байрактар"-ите то истината е,че когато нямаш с какво да се противопоставиш те са разбира се добри,споменаваш и за Либия ,там случая е същия,но умишлено избягваш случаите в Сирия,когато руснаците им унищожиха към десет дрона "Байрактар" и руснаците ги изтеглиха,защото са много скъпи. Когато даваш примери давай ги от двете страни и не мисли хората за глупаци и невежи.Втози свят на технологии с едно две натискания на клавишите получаваш информация доста по обем и значение.15:34 23.11.2020
83 По принцип е
До коментар #64 от "Borislav Popov":
вярно това което си написал,но не съм съгласен с това,че от 45г. до 89г. сме били на грешната страна,ако бяхме на "правилната" тогава дори държава нямаше да имаме,то не че сега имаме,сега е само територия. Като държава участвала на страната на Германия през ВСВ англичани и американци са искали да бъде разпокъсана територията ни между съседните държавибез Румъния и тогава се намесва Сталин благодарение на Г.Димитров и ни запазва като държава под закрилата на товашания СССР и това което сега грабят и унищожават родните изедници е построенно именно с помощта на същите тези,които ни спасиха като държава,която що годе водеше и самостоятелна и независима политика,която бе в угода и на нас и на руснаците. Сега политиката е в угода само на господарите ни и против народа,за това сме вече само територия,а не държава.Коментиран от #84
15:51 23.11.2020
84 Borislav Popov
До коментар #83 от "По принцип е":
не си ме разбрал,под погрешна страна имам напредвид избора през ПСВ и ВСВ,но и в двата случая избора е бил на принципа...кой предлага повече.....а тогава Германия определенно предлагаше повече......Добруджа,Западните покраинини,Беломорска Тракия,вардарска македония22:33 23.11.2020