Физическото насилие над деца се смята от всеки втори в Германия за нещо уместно. Това показва анкета на университетската клиника в Улм, проведена по поръчение на УНИЦЕФ.
Близо половината от анкетираните смятат, че едно пошляпване по дупето не е кой знае какво прегрешение. Всеки втори от анкетираните 2500 души заявява, че подобна мярка досега не е навредила на нито едно дете. А 23% дори смятат, че и шамарите са напълно в реда на нещата.
Възрастта и полът са важни фактори
Делът на хората, които използват или одобряват насилието като средство за възпитание, значително е намалял в сравнение с 2000-та година. Но той се стабилизира на сравнително високо ниво, казва Йорг Фегерт, директор на отделението по психиатрия и психотерапия за деца и младежи в Университетската клиника в Улм.
Така наречените телесни наказания срещат по-високо одобрение сред мъжете, отколкото сред жените. Възрастта на анкетираните също играе роля. Общо 65% от хората над 60-годишна възраст смятат, че пошляпването е уместна възпитателна мярка. При хората под 30 години така мислят само 45 на сто от анкетираните.
Изследването показва като цяло, че негативните последици от физическите наказания на децата и до днес остават силно подценени от обществото. И макар през последните 20 години да е намалял делът на хората, които смятат физическото насилие над деца за уместно, по-леките телесни наказания все още си остават прекалено широко разпространени като метод за възпитание сред германското общество, твърдят от екипа, провел изследването.
Насилието води до насилие
От него става ясно също и това, че анкетираните, които в детството си са били наказвани с бой, са по-склонни да приемат телесните наказания като допустими, отколкото онези, които не са ставали обект на насилие. Отговорът „един удар по дупето не е навредил на никого“ се среща точно 16 пъти по-често сред онези, които и сами са били възпитавани с физическо насилие.
С оглед на резултатите от проучването става ясно, че има нужда допълнително да се изостри вниманието на обществото за това, че децата имат право на ненасилствено възпитание. Инициаторите на това представително допитване смятат, че е необходимо правата на децата да бъдат подсилени и чрез вписването им в Конституцията, както и чрез постоянни кампании, които да разясняват фаталните последици от насилието, оказвано над деца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ми да
Коментиран от #6, #10, #46
10:20 24.11.2020
2 един от многото
Коментиран от #11
10:22 24.11.2020
3 ТаУмВзе
10:22 24.11.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 БАЙ Х@Й
Коментиран от #51
10:23 24.11.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 родител
Коментиран от #9, #13, #22
10:24 24.11.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Хо хо хо
До коментар #1 от "Ми да":
Освен че немците са възпитани са и пдали канибали ядящи сексуалният си партньор от същия пол10:26 24.11.2020
11 ГОРКО НИ
До коментар #2 от "един от многото":
ГОРКО на ТАКАВА ДЪРЖАВА!Най-важното за ПРОСПЕРИТЕТА на една държава,
е съгласието между поданиците и!
Въз основа на обществения договор- Конституцията!
Най-голямата липса в днешната България е липсата на съгласие между българите!
Тъй като управляващите системно нарушават общественият договор, между управлявани и управляващи!
Под покровителството на Борис Велчев и на Гешев...
Повечето български граждани, чувстват собствената си държава, като чужда!
А как да има съгласие, когато властта продължава да се узурпира в тоталитарни избори???
С водачи на листите и "избираеми места" в бюлетините!
С милион "мъртви души" в избирателните списъци!
Едно малцинство, дерибейства над мнозинството!
От държавите в ЕС,
единствено в България изборите са лукашенковски!
Без активна регистрация, с милион мъртви души!
С праг на преференциите и "избираеми места"!
Без гласуване по пощата!
Невъзможна е правова и просперираща България,
без демократични избори!
Разбира се, че е абсурдно и невъзможно,
абсолютно всички в една държава да са единодушни и съгласни.
Но жизнено необходимо е, съгласните да са повече от несъгласните.
Но колко от вас ще се съгласят, че е законно и нормално
2 670 гласа преференции от симпатизантите на дадена партия/в случая на БСП/ да са повече
от 20 986 гласа преференции от симпатизантите на същата партия?
Лично аз-НИКОГА!
Коментиран от #12
10:27 24.11.2020
12 ГОРКО НИ
До коментар #11 от "ГОРКО НИ":
Но колко от вас ще се съгласят, че е законно и нормално2 670 гласа преференции за партиен кандидат,
да са повече от 29 363 гласа преференции за независим кандинат/в случая Иванчева/?
Лично аз-НИКОГА!
Дори всички първокласници, са единодушни, че 29 363 е повече от 2 670!
Следователно изборите са Пунта Мара...
ГОРКО на ДЪРЖАВАТА България, в която 2 670 е повече от 20 986!
И ще продължаваме да затъваме в ЕС!
Последни по всички културни, икономически и социални показатели!
Но първи по корупция и беззаконие!
ГОРКО на СВЕСТНИТЕ българи!
Повече са от партийните шайкаджии,
но са безгласни пред беззаконието,
узаконяващо по лукашенковски,
че 2 670 е повече от 20 986!
Горко на българите, с прости държавници!
ПРОСТИ ДЪРЖАВНИЦИ-
СЛАБА ДЪРЖАВА!
10:29 24.11.2020
13 Именно!
До коментар #7 от "родител":
Липсата на бой възпитава чувство за безнаказаност!Затова възрастта на престъпността яко се е намалила.Едно време в ТВУ-тата възпитаваха с бой и труд!После същите тия ставаха примерни граждани!10:30 24.11.2020
14 Анонимен
До коментар #9 от "УдФ":
Изглежда доста по човешки от теб!Коментиран от #15
10:30 24.11.2020
15 Хо хо хо
До коментар #14 от "Анонимен":
Ти освен че си и анонимен си и т.п каква интересна комбинация10:31 24.11.2020
16 Именно!
До коментар #9 от "УдФ":
Ти си пример за не бито дете,позволяващо да обижда безнаказано,без уважение към другите!10:32 24.11.2020
17 Гост
Коментиран от #21
10:33 24.11.2020
18 Ташун Касапа
Коментиран от #24
10:34 24.11.2020
19 Анонимен
Коментиран от #23
10:34 24.11.2020
20 Stéphanie 🎲
Коментиран от #25
10:36 24.11.2020
21 Именно!
До коментар #17 от "Гост":
100 % съм съгласен с теб!Люшкането в крайности води до крайни резултати.Истината е някъде по средата.Жестокия бой води до озлобяване,а пълната липса на такъв води до чувство за безнаказаност!10:38 24.11.2020
22 Знам бе
До коментар #7 от "родител":
Бият тия дето нямат достатъчно мозък да измислят нещо адекватно , не могат да контролират раздразнението си от слабост и за това опират до примитивното , от психичното си безсилие изпадат в истерия и бият , кво да направи човек, че едно време са били слаби възрастнитеКоментиран от #27
10:42 24.11.2020
23 Гост
До коментар #19 от "Анонимен":
Съгласен съм. На площадките редовно гледам майчета, които вместо да издърпат ухото на глезльото си, без никой да разбере, крещят като обезумели и вдигат околните блокове на главата си. През три блока я чувам истеричката, как му крещи. И това е по цял ден. Това дете ще се побърка от толерантното възпитание на майка си. Прибере се вечер баща му и настава мир и спокойствие. И понеже се познаваме, го питаме как така детето не се чува като се върне той, а човекът каза просто му отвърта един и то млъква и гевезлъците спират. И никой не разбира, че имало проблем.10:42 24.11.2020
24 Това е
До коментар #18 от "Ташун Касапа":
за да не се отцепят като Исус, за това и религиозните и вярващи, насилват децата си да вярват, още от малки ги тикат по църкви и джамии, синагоги, плашат ги с небесния вълшебник и даже им режат карантии от слабините10:46 24.11.2020
25 Гост
До коментар #20 от "Stéphanie 🎲":
Г-жо, виждали ли сте дете, което ако не му угодите веднага, намига, колкото и както да му говорите то ще се тръшка и търкаля по земята НАСРЕД МОЛА, и ще реве неистово, на инат, толкова много, че двама души от охраната идват да ви правят забележка? Разправяли ли сте се с такова дете? Аз съм виждал тази ситуация и честно да ви кажа, нямам понятие какво би помогнало в случая. Приказките за строг тон и оправяне без пердах не помогнаха на младото семейство.Коментиран от #26, #32
10:46 24.11.2020
26 Чекай бе
До коментар #25 от "Гост":
Искаш да кажеш, че ако го насиниш с бой, ще спре да врещи, така ли ? Питам, щото комшийското след шамар, направо си дете гърлото от ревКоментиран от #29
10:49 24.11.2020
27 Гост
До коментар #22 от "Знам бе":
Аз съм твое 8 годишно синче. В магазина за играчки сме. Преди месец си ми купил ново колело, но сега виждам друго, по-хубаво, за 650 лв и почвам да ти мрънкам да ми го купиш веднага. Ти отказваш културно, като ми обясняваш, че наскоро си ми купил съвсем ново, че следващото ще е след няколко години, че сега не може, защото са скъпи, че това, че онова....... Мен не ме интересуват твоите глупости. Аз съм свикнал да не ми отказват и си искам моето. Почвам да рева. Припомням ти, че съм на 8 и това прави впечатление. Привличам вниманието на много хора, което е и целта ми, за да се засрамиш и да ми угодиш моментално, за да не стане по-лошо. Ти не ми угаждаш, а се опитваш с мек глас и благи думи да ме вразумиш, като пак ми обясняваш твоите глупости. Аз ставам още по-раздраснителен, че продължаваш да се измъкваш и желаната играчка все повече ми се изплъзва. Мисълта ме дразни още повече. Почвам да крещя и да ритам наоколо всичко, което ми попадне. Мяткам ръце и удрям майка си. Двамата си тръгвате, за да избягате от хорските погледи. Аз лягам на земята и почвам да крещя. Касиерки, клиенти и всякакви хора очакват от вас да вземете нещата в ръце, докато гърбовете ви се виждат, как напускате магазина от срам. Като го преживееш няколко пъти, пак ще те питам за мнението ти.10:54 24.11.2020
28 Deathstroke
Коментиран от #31
10:55 24.11.2020
29 Гост
До коментар #26 от "Чекай бе":
С насиняване няма да стане. Не бягайте в другата крайност! Но, ако го бяхте опердашили у вас, да си знае, че подобни сцени не се разминават, нямаше да берете срам пред хората. В наше време най-често срещаните хулиганчета са плод на толерантно възпитание, без бой. Те се мислят за недосегаеми. Един 16 годишен псуваше жена ми пред входа. Аз тъкмо паркирах. Като му раздрусах кратунката млъкна намига. Но, най-странното беше, че след първия тупаник, който му вкарах, очаквах първо да ми посегне и той, за да го донашамаря. А той така ме гледаше, сякаш никога не си е помислял, че е възмжно някой да му посегне. На НЕГО! На недосегаемия.10:59 24.11.2020
30 Даскал
11:01 24.11.2020
31 Гост
До коментар #28 от "Deathstroke":
Точно! Методът на възпитание е строго индивидуален. Не може да се отсече, че ето точно този метод е правилен и само той трябва да се прилага при всички деца. Че другите методи няма да сработят и трябва да се забранят. Няма такова нещо. Методът е според детето. Има деца мирни, кротки и разбрани. При тях става с приказки. Има буйни, инатести, кошмарни при които с приказки не става. Родителят сам трябва да прецени методите за възпитание и да ги приложи така, че да не изпада в крайности. Побоят в никой случай не е метод за възпитание. Това е открита агресия на родител съдист, който не цели превъпитаване на детето, а просто си го изкарва на него.11:04 24.11.2020
32 Stéphanie 🎲
До коментар #25 от "Гост":
Виждала съм имаме опит какво правя -моя малък маниполатор почти на 4 годинки много е тарикат три пъти направи сцена в магазина .В Жионт казино ,Интермарше влизам да пазарувам но има и играчки не само храна ,избира една играчка после харесва и още една и още и започва се нерви.В момента в кокто влезе в криза вземам го ,и в колата се прибираме или при баба си чака.Пореве си и без играчка ,вече знае не прави сцени казвам едно или две неща и си знае нямам проблем.У дома ако реши да ме прави на дива и щастлива наказан в стаята си ,имах момент не мога да сменя канала шеф барон 😉 и това отмина.Баща му не го бил също само докато изръмжи замръзва при мен повече цирк но накрая разбира кой командва.Без бой а е инат характер ,номерата само на бабите и дядовците играе11:07 24.11.2020
33 Тони Стругаро от механното
11:07 24.11.2020
34 Кофти
Коментиран от #37
11:10 24.11.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Верно ли
11:27 24.11.2020
37 Stéphanie 🎲
До коментар #34 от "Кофти":
На 100% е подвеждаща статия ,имаше и при нас анкета по M6 tv -вечерните новини случайни хора по улицата -само две африкански жени и едн арабин по името се разбра Мамуд и черните дами споделиха че особено вечер два шамара за профилактика били много добре 😱.Мамуд си призна че на няколко пъти в деня е добре 😳.ШОК....Всички други са против това възпитание и закона за закрила детето тук може да ти отнемат детето ако си позволиш да удариш дете на публично място .В България може да няма проблем не знам11:35 24.11.2020
38 Северозапад
11:39 24.11.2020
39 Германистан на три минарета
11:47 24.11.2020
40 Call of Duty
Коментиран от #49
12:08 24.11.2020
41 5ко
Коментиран от #42, #43
12:12 24.11.2020
42 Call of Duty
До коментар #41 от "5ко":
Първото нещо което може да се сети възрастен родител да плясне детето по дупето си е направо без мислено и лишено от логика това означава че трудностите на родителбя и емоциите си през деня го прехвърля като мъст върху своето дете което може да го научиш на възпитание и как да елиминира грешките в живота още от малко с приказки съвети и търпение това което казваш ако мислят всички така като теб то света никога не го очаква развите в позитивна насока12:18 24.11.2020
43 Call of Duty
До коментар #41 от "5ко":
Нас не ни интересува народните поговорки старо мислене и физични закони, нас ни интересува да мислим по разумно от преди и винаги да се мисли за нещо ново и по добро връщането към старите тези и поклонничества към фрази и цитати ни връща в мракобесиетоКоментиран от #44
12:20 24.11.2020
44 Сливи за смет
До коментар #43 от "Call of Duty":
Тези либерастични лозунги си ги пази за себе си. Не си пробутвай нпо опорките. От такива дивотии светът е пълен с разни аномалии и извратености. Пътят към ада е постлан с "добри" намерения.Коментиран от #45
12:33 24.11.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Ами как
До коментар #1 от "Ми да":
да вижда проблем, като то няма такъв. Само на джендарите им се привиждат Содом и Гомор.13:02 24.11.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Stéphanie 🎲
До коментар #40 от "Call of Duty":
Call of Duty 😉 ако имаш впредвид играта J'adore, Black Ops преди имах време сега не.Прав си в това което си писал ,имам усет че тук много хора от писалите са бити и повтарят това с децата си за съжаление 😕 .Много хора явно не знаят че децката психика е много чуствителна и 99 на 100% от психопатите са бити,малтретирани от родители като дете .Да не говорим след бой за травма която може да получи дете например заякване ,тик ....13:13 24.11.2020
50 ПЕНКО
13:59 24.11.2020
51 Не се бях
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":
замислял?? Ето откъде идва навика 90% от жените,и като пораснат да не заспиват без биберон!!!!14:28 24.11.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 статистика
16:11 24.11.2020