5 Януари, 2021 20:20 3 250 27

Фолксваген окончателно се отказа да строи фабрика в Турция

  • фолксваген-
  • турция-
  • завод

Южната ни съседка реагира гневно на решението, което я лишава от инвестиция за милиарди

Фолксваген окончателно се отказа да строи фабрика в Турция - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Вече е ясно: Фолксваген няма да строи нова фабрика в Турция, за която сериозен кандидат беше и България. Анкара обвини ръководството на концерна от Волфсбург, че решението е политическо.

„Фолксваген“ основа дъщерната фирма през октомври 2019 година с капитал от 105 милиона евро. Първоначално проектът беше отложен, а през юли 2020 – окончателно погребан заради пандемията. Ликвидацията на дъщерната фирма беше съпроводена от публичното огласяване на новите намерения на VW: да вложи 500 милиона евро в разширяването на завода си в Словакия, където ще се произвеждат новите модели „Пасат“ и „Шкода Сюпърб“. „В обозримо бъдеще и до преодоляване на последствията от коронавируса и кризата, производството на превозни средства ще се осъществява само в заводите, които в момента влизат в обединението,“ обявиха от концерна.

Анкара: "Губи Фолксваген, не Турция"

Турция реагира гневно на решението, което я лишава от инвестиция за милиарди. Министърът на промишлеността Мустафа Варанк обвини концерна, че решението било политическо. Според него, глобални концерни като „Фолксваген“ трябвало да предприемат действия, водени единствено от икономически подбуди. Министърът припомни, че Турция има сериозна икономическа тежест и държи на чуждестранните инвестиции. В същото време обаче външните инвестиции в страната спаднаха още през 2019 година. По онова време плановете на „Фолксваген“ изглеждаха като много благоприятен жест в помощ на Турция. Днес се случва точно обратното и министър Варанк е гневен: „В случая губи „Фолксваген“, а не Турция. Взимайки политическо решение, те показаха, че са излъгали собствените си инвеститори.“

От Волфсбург засега не коментират

До вчера (4 януари) от „Фолксваген“ нямаше реакция на това обвинение. От централата във Волфсбург на няколко пъти обясняваха, че единствената причина е спадналото търсене на автомобили заради коронавируса.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бойко

    13 2 Отговор
    Скоро ще карам VW Touareg 👌

  • 2 Чудно

    24 0 Отговор
    Онзи ден гледах климатиците в Технополис, зачетох се и в табелката на Беко, характеристики, енергиен клас и т.н, но най интересното беше - произведено в Китай.

    Коментиран от #6

  • 3 БАЦО

    5 6 Отговор
    Е сега е време да ударим !!! С моята приятелка Меркел !
  • 4 ами така е

    28 5 Отговор
    и други ще напуснат кочината. авторитаризъм, ислямизъм, зверства, лоша икономика, всичко това се плаща скъпо.

    Коментиран от #20, #21

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ахахахах

    15 4 Отговор
    Какво и да става, ФВ няма да прави никога завод в България! Точка! Всеки бизнесмен мрази мафиотите!

    Коментиран от #9

  • 8 Димов

    4 4 Отговор
    Затова залагам на руските легенди, майсторите и инжинерната мисъл. Сложат двигател от БМВ и си е огън.

    Коментиран от #27

  • 9 Перничанин

    16 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ахахахах":

    Важното е че няма да има WV-REZAK или WV-AHMAK! Че да ме бъзикат по градо!
  • 10 Hoho Boho

    7 6 Отговор
    Когото разкараме мутрите, ФВ ще инвестира в България!
    И не само той..

    Коментиран от #12

  • 11 Да я направят

    4 3 Отговор
    В Северна /югозападна/ България - антична татарландия да ги ... у швабите нещастни.
  • 12 мдааа

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Hoho Boho":

    Може и Москвич ..
  • 13 Аз там горе

    3 2 Отговор
    Приготвяйте ми червения килим, лентата и ножицата! Да не забравите репортерите! Нашите - най-отпред! Аз отивам да се избръсна.......
  • 14 Дрън дрън

    4 10 Отговор
    Турция разкара"Народната кола" щото и налагат политически искания като анекс/права,мрава и др.простотии/Но германците губят повече..Губят сигурни пари..

    Коментиран от #15

  • 15 Другия с коня

    8 2 Отговор

    До коментар #14 от "Дрън дрън":

    Турция се кефише на фиатчета по едно време

    Коментиран от #19

  • 16 STROMBACH

    3 3 Отговор
    Защо VW не иска да построи нов завод в Германия? Или да реконструира и да модернизира някои от старите VW.

    Коментиран от #23

  • 17 Авто пилот.🚘🚘🚘

    6 5 Отговор
    Ейййй значи наистина е решено няма да видим никога най новият модел на VW-REZAK с който турците се хвалеха че ще стане кола номер едно в целият свят и завинаги.
  • 18 Чочо

    6 0 Отговор
    WV е с 30% спад на продажбите,какви нови заводи...модернизират или закриват стари плюс ориентират към електро
  • 19 Хаха

    1 4 Отговор

    До коментар #15 от "Другия с коня":

    Щом гледаш Турски филми.значи имаш интерес към Турция))
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хасан

    4 6 Отговор

    До коментар #4 от "ами така е":

    Ако няма Фолсваген ще има Тойота ,Киа,Ровер и други

    Коментиран от #22

  • 22 Само да добавя

    8 3 Отговор

    До коментар #21 от "Хасан":

    Качеството на произведената Тойота в Турция е стотици пъти по ниско от тази в Германия щатите или Япония хвалим се хвалим се но доста хора се оплакаха лт качеството така че мисля че коментара тк е повече от излишен :)

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Бучич

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "STROMBACH":

    Защото в Германия няма да може толко нагло да експлоатира работниците си, както го прави в други страни. VW са абсолютни тарикати, от безкрайните икономии колите им се развалят
    веднага щом излезат от завода, пълни трошки са. Всичко се троши по тях.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Хасан

    2 4 Отговор

    До коментар #22 от "Само да добавя":

    Да си чел коли произведени в Турция да се връщат обратно заради фабричен дефект ..в Турция няма синдикати ,няма майчинство а яко работа
  • 26 првоаприлска

    1 0 Отговор
    Фолксваген ще вложи пет милиарда евро за фабрика в Русия.
  • 27 1944

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Димов":

    няма да доживее да видиш руска кола и инженерна мисъл. сичко руско е копи пеист
Новини по държави: