В архивите ни има над 1 милион документа, свързани със събитията от 1915 г. Чудя се колко документа имат Съединените щати. Това заяви турският президент Реджеп Ердоган на фона на словесната война, разразила се между Анкара и Вашингтон.
В събота Джо Байдън направи историческо изявление, признавайки арменския геноцид в Османската империя през Първата световна война. До момента нито един американски президент не го беше правил. Това вбеси Турция, която отрича срещу арменското население да е бил извършван „геноцид” през 1915 г.
„Призовавам настоятелно американските власти да дойдат в Турция и да проверят нашите доказателства по отношение на 1915 г.”, каза Ердоган на пресконференция, предаде „Дейли Сабах”. „Говоря въз основа на доказателства, за разлика от Байдън. В архивите ни има над 1 милион документа, свързани със събитията от 1915 г. Чудя се колко документа имат Съединените щати", попита Ердоган. „Арменските банди, които са били между 150 000 и 300 000, извършваха кланета на турска земя. Освен това те си партнираха с руските сили. Османските власти взеха предпазни мерки”, заяви Реджеп Ердоган.
По думите му трябва да бъде създадена историческа комисия, която да изчисти този въпрос, защото „събитията от 1915 могат да бъдат осветени само от историци, а не от политици”. Ердоган добави, че изявлението на Байдън е деструктивно за двустранните отношения между Анкара и Вашингтон. Турският президент Реджеп Ердоган припомни миналите престъпления на САЩ, включително войната във Виетнам, ядрените бомби в Япония и други моменти, които могат да бъдат обозначени като „геноцид”, пише турското издание. Турският външен министър Мевлют Чавушоглу каза, че Турция няма какво да научи за собствената си история от външни лица. Турция яростно възразява срещу представянето на събитията през Първата световна война като „геноцид", но ги описва като трагедия, при която и двете страни са претърпели големи жертви.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Хахаха..
09:47 27.04.2021
4 !!!?
Коментиран от #9, #77
09:48 27.04.2021
5 Чоле
09:50 27.04.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Ердо
Коментиран от #43
09:53 27.04.2021
9 Бай ганю
До коментар #4 от "!!!?":
Не думай, а ганьо няма ли и него да обвинят за геноцид над собствения си народКоментиран от #133, #148
09:54 27.04.2021
10 анонимен
Коментиран от #34, #79, #164
09:55 27.04.2021
11 Шест кокошки съм заклала
09:55 27.04.2021
12 Ахмат Сила
Коментиран от #18
09:55 27.04.2021
13 Петканоглу
Коментиран от #31
09:56 27.04.2021
14 анонимен
Коментиран от #63, #149
09:58 27.04.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Това е интересен въпрос?
Коментиран от #71, #150
09:59 27.04.2021
17 123
10:01 27.04.2021
18 Вярно е за съседа.
До коментар #12 от "Ахмат Сила":
Но съседа трябва да си признае грешката. Те за нас,ние за тях и да вървим напред.10:01 27.04.2021
19 123
Коментиран от #151
10:06 27.04.2021
20 Кемалист
10:06 27.04.2021
21 дрт прч
Коментиран от #32
10:07 27.04.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Иван
Коментиран от #152
10:09 27.04.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Кемалист
Коментиран от #38, #153
10:11 27.04.2021
26 123
Коментиран от #72
10:11 27.04.2021
27 Гено от 7 блок
10:11 27.04.2021
28 лорд Минчев
Коментиран от #154
10:14 27.04.2021
29 Землянин
10:14 27.04.2021
30 123
Коментиран от #53
10:17 27.04.2021
31 КОНТЕ
До коментар #13 от "Петканоглу":
Помага като праща армия и се бърка във вътрешните работи на съседите.Така помага турция10:20 27.04.2021
32 123
До коментар #21 от "дрт прч":
Турция е страна на 600 години, никаква хилядолетна страна не е.Ако не е имало чума и населението на Константинопол умирало средно с 10 000 на ден, когато турците превземат града от 600 000 човека има останли само 37 000 в града, от които 7000 са защитавали града срещу 100 000 турска армия.Коментиран от #33
10:22 27.04.2021
33 Дддддд
До коментар #32 от "123":
Създателят на Османската империя Осман е внук на император от Селджуците. Не можеш да отричаш историческите факти. Турците са започнали да пренаселвят анадола още првз 900 те години но до преди това са се пренаселили в Персия заради Монголските нашествия в АзияКоментиран от #35, #84
10:27 27.04.2021
34 Димов
До коментар #10 от "анонимен":
Отстрелваш индианци и заграбваш цял континент - това си е демокрация и опазване на световния мир.500 години колиш българи, крадеш деца и насилваш моми - това си е присъствие.
Коментиран от #49, #54
10:28 27.04.2021
35 Димов
До коментар #33 от "Дддддд":
То така и прабългарите са се местили и са били много преди 681 г, докато най-сетне са се настанили тук, да съжителстват със славяните. Въпреки, че за мен днешните българи сме повече славяни, отколкото прабългари.10:34 27.04.2021
36 Българина
Коментиран от #155
10:34 27.04.2021
37 123
10:36 27.04.2021
38 оня
До коментар #25 от "Кемалист":
Чрез религията им опъва юздите. За това е на власт толкова много години:))10:39 27.04.2021
39 pepy
P.S. Кремъл се уреди с пожизнен президент /диктатор/, а недоразумението свързано с "Червената армия" трябва да се махне от Княжеската градина - ТРЯБВА да се изпълни решение № 19/25.02.1992 на СОС.
10:40 27.04.2021
40 123
10:41 27.04.2021
41 Политолог
Коментиран от #57, #156
10:46 27.04.2021
42 123
10:47 27.04.2021
43 Бай ганю
До коментар #8 от "Ердо":
И колко индианци са избили?10:53 27.04.2021
44 123
Коментиран от #103
10:55 27.04.2021
45 Човека Коза
10:55 27.04.2021
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 ЙЕБАХТИ ИЙБАХТЬИ ЛЪЖАТА
10:58 27.04.2021
48 123
11:00 27.04.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Кажете и това
11:04 27.04.2021
51 Павел Пенев
11:05 27.04.2021
52 Подолюбец
Когато Турците нападат България сме към 2,5 милиона, по същото време толкова са като население Германците за сравнение... в резултат на ГЕНОЦИДА, масовото избиване в Българските земи след завземането им остават малко под половин милион българи, всичко друго е ЗВЕРСКО ИЗКЛАНО!!!!!!!!!
Турция трябва да плати репарации на България от порядъка на 100-тици милиарди, и пак няма да е достатъчно!!!!!!
Коментиран от #55, #66, #70, #73, #74, #91, #123
11:07 27.04.2021
53 Хасан
До коментар #30 от "123":
Ами протестански мисионери са писали доклад за мюсюлманска страна ..Ти какво очакваш да пищат!?..евтина пропаганда11:14 27.04.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Хасан
До коментар #52 от "Подолюбец":
Ама ти си безсмъртния шотландски боец и си пряк свидетел нали ???защо му е на робовладелеца да си убива робите ???11:15 27.04.2021
56 Кои оставиха отворена врата през ноща
Коментиран от #60, #61, #67
11:17 27.04.2021
57 Хасан
До коментар #41 от "Политолог":
Не е същото ..Геноцид като правен термин е въведен през 1948 г и обхваща събития след тази дата ...Възродителния процес и Голямата екскурзия бяха срещу заличаването на един етнос физически и юридически и това си е геноцид11:18 27.04.2021
58 😁😁😁😁
11:18 27.04.2021
59 Алоо
Коментиран от #62
11:18 27.04.2021
60 Хасан
До коментар #56 от "Кои оставиха отворена врата през ноща":
Защо лъжеш ..много църкви от Византийско време са запазениКоментиран от #92
11:19 27.04.2021
61 😁😁😁😁
До коментар #56 от "Кои оставиха отворена врата през ноща":
...😁...било е някое наше момче...😁...от герб...11:20 27.04.2021
62 😁😁😁😁
До коментар #59 от "Алоо":
...😁...архива на османската империя е в... България...😁...всичко е при нас...11:22 27.04.2021
63 KARDJALISTAN
До коментар #14 от "анонимен":
ТЕ ТАМ ПОМАЦИТЕ СА ВИ КЛАЛИ НЕ ТУРЦИТЕ .ЧЕТИ МАЛКО ИСТОРИЯКоментиран от #80
11:22 27.04.2021
64 ПенаОтНощнатаСм
11:23 27.04.2021
65 Аз и пак Аз
Ха сега, познай, кога Джо ще прочете тези документи?
(Ако си ги превел на американски, яко си прецакал бюджета)
Какво ще ти отговори, знам!
Евалла пич!
Коментиран от #68
11:25 27.04.2021
66 Не е истина
До коментар #52 от "Подолюбец":
За какво са ги изклали гьотверен?Нали все някой трябва да работи добитъка!Да сее земята да събира реколта! Глупак си ти!11:26 27.04.2021
67 123
До коментар #56 от "Кои оставиха отворена врата през ноща":
Крепостната стена на Константинопол е разрушена с Оръдия и българите и сърбите които се бият за турците навлизат последвани от еничрите в Константинопол. 7000 са бранителите на Константинопол,Последния римски имератор захвърля виолетовия си плащ и с меч в Ръка повежда последните защитници срещу навлизащите османски войници и там загива.Османската армия влязла в Константинопол се състои от 50 000 балкански християнски войници, 30 000 еничари, и 20 000 османски турци.11:27 27.04.2021
68 Лъчо
До коментар #65 от "Аз и пак Аз":
Тези документи ако се омачкат хубаво стават за бърсане на дуп_то .11:29 27.04.2021
69 ОМРАЗА
Коментиран от #95
11:30 27.04.2021
70 Весо
До коментар #52 от "Подолюбец":
Германците 2,5 милиона? ХО-ХО-ХО-ХО-ХО11:31 27.04.2021
71 Да искаш прошка за нещо
До коментар #16 от "Това е интересен въпрос?":
Което не се в случило....къде ви копат такива11:32 27.04.2021
72 Хасан
До коментар #26 от "123":
А чувал ли си за лагерите в Сащ където са събрани всички японци живеещи в Сащ след нападението над Пърл Харбър ???..убитите , за умрелите от преумора цивилни японци в тръстиковите поля и кариери ??Коментиран от #76
11:34 27.04.2021
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Идват компенсации
11:45 27.04.2021
76 123
До коментар #72 от "Хасан":
След като бяха насилствено изведени от домовете си, японските американци първо бяха отведени във временни събирателни центрове. Оттам са транспортирани във вътрешността в лагерите за интерниране.Между 1942 и 1945 г. са отворени общо 10 лагера, в които са задържани приблизително 120 000 американци от Япония за различни периоди от време в Калифорния, Аризона, Уайоминг, Колорадо, Юта и Арканзас.Условията в лагерите бяха свободни. Интернираните живееха в неизолирани бараки, обзаведени само с легла и печки на въглища. Жителите използваха общи бани и перални, топлата вода беше ограничена. Лагерите бяха заобиколени от огради с бодлива тел, патрулирани от въоръжени пазачи, които имаха инструкции да стрелят по всеки, който се опита да напусне. Въпреки че имаше няколко единични случая на застреляни и убити интернирани, както лагерите обикновено се управляваха хуманно.На жителите на лагерите е разрешено да живеят в семейни групи, а интернираните са създавали училища, църкви, ферми и вестници. Децата спортуват и се занимаваха с различни дейности.Лицата, сертифицирани като лоялни, са имат право да напускат лагерите, обикновено за работа в Средния Запад или Изтока. На други им е позволено да работят като временни работници мигранти на Запад, а на трети са назначени в армията на САЩ. В същия ден като решението на Коремацу, в решението си по Ex parte Endo, Върховният съд заобикаля конституционността на интернирането като политика, и решава, че правителството не може дКоментиран от #78
11:51 27.04.2021
77 Брс
До коментар #4 от "!!!?":
Щом толкова си заинтересован, препоръчвам ти първо да идеш в Турция и да питаш кюрдите, които живеят там какво мислят за Турската държава или по точно за Ердоган. Извинете ама не познавам друг народ, който е толкоз в батака и мизерства, но и в същото време си мисли, че е европеец и се "ОПИТВА" да се държи като европеец. Много сте смешни... Наистина...Коментиран от #105
11:52 27.04.2021
78 Хасан
До коментар #76 от "123":
А вярно ли е че са питали дали са лоялни към Японския император или не ,дали са будисти или не , забранявали будистки храмове и насилвали да ходят в протестантски църкви , карали децата да учат само английски и забранявали да помежду си да говорят на японски ???Коментиран от #82
11:57 27.04.2021
79 Брс
До коментар #10 от "анонимен":
Приятелю мислиш ли, че бгския народ щеше да съществува все още, ако наистина имаше 500 години геноци? На много от нас е ясно, че не е способен на това:(. Моля, да не говорим празни приказки!12:00 27.04.2021
80 Само че
До коментар #63 от "KARDJALISTAN":
Ердоган казва, че помаците и сиганите, живеещи в Беломорска Тракия, са турци и Гърция трябва да ги признае за турско малцинствоКоментиран от #104
12:01 27.04.2021
81 геноцид
Коментиран от #85
12:02 27.04.2021
82 123
До коментар #78 от "Хасан":
В същия ден като решението на Коремацу, в решението си по Ex parte Endo, Върховният съд заобикаля конституционността на интернирането като политика, но решава, че правителството не може да задържа гражданин на САЩ, чиято лоялност е призната от правителството на САЩ.Ходили са в собственни Будстки църкви във лагера, това са лагери за интерниране (а не концентрационни лагери или трудови лагери),какъв език говорят помежду си си е тяхна работа, но английски е офицален език и това се говори навсякъде в САЩ,като във всеки държавен офис имат копия на документи които са на различни езици,и преводачи за тези хора които не говорат английски.Коментиран от #88, #142
12:08 27.04.2021
83 Info
Коментиран от #93
12:14 27.04.2021
84 Мнение
До коментар #33 от "Дддддд":
Никакъв император не са имали селджуците. Били са номади и са живеели на племена. От где ги измисляте тези глупости, да се чуди човек?!12:15 27.04.2021
85 Хасан
До коментар #81 от "геноцид":
Ама защо да го правят ? Защо да си убиват робовете като могат да печелят от тях ??12:16 27.04.2021
86 30 г стигат
До коментар #73 от "Стига с глупостите":
Напиши това "България получава независимостта си срещу заем от Русия, който не погасява" и виб какво ще излезне в интернет . Вие целувайте краката на Англия и знаете защо !!!12:19 27.04.2021
87 лорд Минчев
Коментиран от #90
12:22 27.04.2021
88 Хасан
До коментар #82 от "123":
Интересно защо това японско поколение в лагерите стават протестанти и не знаят японски ???...и не е ли това заличаване на етническа и културна идентичност ??..докато османците по време на войната с Русия са преместили цивилното население от зона на военни действия в по мирна зона в днешна Сирия ....както в наши дни милиони сирийски бежанци се преместиха от Сирия в Турция и Европа ...нямаше ли удавени в морето !? Или пък убити по гръцките острови ? Няма ли безследно изчезнали сирийски дечица в Европа ? Няма ли мюсюлманчета в протестантски приюти в Германия които ги правят християни и не ги учат на своя език ??12:22 27.04.2021
89 лорд Минчев
12:24 27.04.2021
90 Хасан
До коментар #87 от "лорд Минчев":
Не си прав ..началото се полага още през 1820-30 г от американски мисионери по Анадола ..те почват да сменят православието на арменците с протестантсво ..отварят протестантски училища ,учреждения ,фирми12:25 27.04.2021
91 орт
До коментар #52 от "Подолюбец":
1912 г Населението на България е около 4.5 мил. ,А населението на Османска империе е окло 12 мл. Та въпросът ми е как те са станали 85мл. А населението на България е 6,5 мл заедно с турците,циганите ,арменци и др.Трябваше да стенай малкото над 30мл и за това ли са виновни турците? Че сте скопени.12:25 27.04.2021
92 Мнение
До коментар #60 от "Хасан":
Кои църкви са били запазени , бе джанъм? Изброй няколко поне, да знаем. Но всички стари джамии са построени върху християнски храмове, ако не ги разрушат.Коментиран от #94
12:26 27.04.2021
93 Хасан
До коментар #83 от "Info":
А той що не каже нещо за Кримските татари които бяха депортирани от руснаците в Сибир ,джамиите и културните паметници им бяха разрушениКоментиран от #102
12:27 27.04.2021
94 Хасан
До коментар #92 от "Мнение":
Иди в Истанбул да ги видиш ..арменски ,гръцки,католически,български ,протестантски ..има даже много синаноги ..я ми кажи една синанога в България ??Коментиран от #99
12:29 27.04.2021
95 Мнение
До коментар #69 от "ОМРАЗА":
Ердо не е турчин. Той е грузински помак - лаз им казват. Дьонметата са винаги по - усърдни и фанатични, за да заглушат срама и болката от предателството и да се изкарат по - католици от папата.12:33 27.04.2021
96 Ама
Коментиран от #97, #110
12:36 27.04.2021
97 Хасан
До коментар #96 от "Ама":
Османците като идват на Балканите ,България я няма бе човек ..има Търновско царство ,Видинско деспотство ,Добричко .. разпокъсани феодални образованияКоментиран от #98
12:48 27.04.2021
98 Така е
До коментар #97 от "Хасан":
За българският народ говоря. Знам, че тогава България е била разцепена, но културата и развитието ни са унищожени.Коментиран от #106
12:53 27.04.2021
99 Мнение
До коментар #94 от "Хасан":
Само синагогите не са рушени и се е разрешавало да се строят нови. Евреите са имали привилигирован статут в империята. Те не забравят кръвната си връзка с ешкеназите (хазарите) и как генуезките и венециянски търговци (също хазари) прекарват с корабите си войските им при битката при Варна. През вековете много евреи са оправдавали защитавали кланетата на турците над поробените християнски народи. Такъв е дизраели, преподавателя в сорбоната соломон, известен като Сюлейман паша и тнКоментиран от #107, #146
12:55 27.04.2021
100 Голям смях
12:57 27.04.2021
101 гуньо
13:01 27.04.2021
102 Силна Пуйка
До коментар #93 от "Хасан":
Въпросът е защо Ердоган не казва нищо срещу него? Ще ти кажа защо. Защото сте толкова слаби и безсилни, че имате нужда дори от незначителните украинци и навеждате глава дори пред тях.13:02 27.04.2021
103 Човека Коза
До коментар #44 от "123":
Адмирации за добре аргументирани те в съответствие с историята коментари! От мен получаваш само + ! Дано да не те изтрият пак, както в неделя когато пак писа по същата тема, неясно защо...13:06 27.04.2021
104 Мда
До коментар #80 от "Само че":
[Публикувано във факти.бг: Ердоган казва, че помаците и сиганите ... са турци] Ердоган може да е най-големият лъжец в света, но има моменти, когато той е обзет от кризи на честността.13:11 27.04.2021
105 За българите ли
До коментар #77 от "Брс":
Говориш?Коментиран от #160
13:11 27.04.2021
106 Хасан
До коментар #98 от "Така е":
Абе човек ...националните държави се появяват с Френската революция ...дотогава няма национална култура или идентичност ...имаш царство на Иван Шишман , бейлик на Осман , империя на КонстантинКоментиран от #114
13:11 27.04.2021
107 Хасан
До коментар #99 от "Мнение":
Евреите са приютени от Османската империя ..те бягат от кланетата в Европа ..и разбира се имат признателност13:14 27.04.2021
108 Наблюдател
Коментиран от #109, #111
13:14 27.04.2021
109 Хасан
До коментар #108 от "Наблюдател":
Не си прав ..значи страна членка на НАТО не може да бъде агресор ..Русия е агресор като незаконно си анексира Крим , окупира Донбас ,Южна Осетия и Азербайджански Карабах13:17 27.04.2021
110 Всъщност е точно обратното
До коментар #96 от "Ама":
Османската империя е приютила и съхранила всичките народи влезли в състава и.Коментиран от #161
13:18 27.04.2021
111 Така и не разбра, че Кипър не е окупиран
До коментар #108 от "Наблюдател":
Северен Кипър беше освободен.Коментиран от #131
13:20 27.04.2021
112 Кълъч Арслан I
Айде пиши в гугъл Списък на селджукските ханове. Живеем във век на технологията не е трудно да се боравиш като в библиотеката.
13:26 27.04.2021
113 Кълъч Арслан I
13:29 27.04.2021
114 Не баш
До коментар #106 от "Хасан":
Народната култура е съществувала преди националната държава, а нашият език и култура са пропити с турцизми и има турски имена на обекти. Освен това заради Османската империя България не е минала през Ренесанса, Просвещението и Индустриализацията, така че са ни прецакали.Коментиран от #115, #121
13:35 27.04.2021
115 Хасан
До коментар #114 от "Не баш":
Значи османската империя съхрани многообразието от етноси и религии на Балканите ...ако византийци ,англосаксонци бяха завладяло то сега нямаше да има българи,македонци,сърби,хърватиКоментиран от #116
13:44 27.04.2021
116 Ханку Брат
До коментар #115 от "Хасан":
Специално за тебе и още двама-трима, дето сте се подмокрили от писане: Ако нямате пари за билети до стамбул, пишете да ви пратя и вървете на ... ,знаете къде и там лъжете, лижете, пишете и въобще каквото ви душа сака. Рахат майчинката му. След като толкова ни мразите, махайте се. Там ще сте толкова по-добреКоментиран от #117
13:55 27.04.2021
117 Хасан
До коментар #116 от "Ханку Брат":
Аз не мразя българите и българщината ..само пиша по статии за Турция ..да си виждал някаква статия за българо турски отношения ? Не14:05 27.04.2021
118 орт
14:27 27.04.2021
119 Хуманизъм
Коментиран от #125
14:28 27.04.2021
120 От САЩ
14:32 27.04.2021
121 Мехмед
До коментар #114 от "Не баш":
Момент! Ренесанс на български май е възраждане. Остави предразсъдъците!Коментиран от #126
14:34 27.04.2021
122 А питам
Коментиран от #129, #141
14:35 27.04.2021
123 Хъмм..!
До коментар #52 от "Подолюбец":
Преди век и половина ревулционерите пишеха във вестниците си, че 7 милиона българи са тръпнели в очакване да отхвърлят "робския хомот". Та ако бяха останали "Под Игото", сега навярно щяхте да бъдете 100 милионна страна. Спомнете си ,че тогава майката на Вазов е родила и отгледала 9/девет/ деца. Я вижте колко дечурулиги са накачулили софрата на чорбаджи Марко и маат юнашки с лъжицата. Всичкуту борец и хайдутин тогава, са произхождали от многодетни семейства .14:40 27.04.2021
124 Катя
Както и да плати обезщетения по договорите, които е подписала.
Коментиран от #127
14:43 27.04.2021
125 Хайде, ся.....!
До коментар #119 от "Хуманизъм":
А кой унищожи цветущите цивилизации на инките, ацтеките, кой такова майчето на маите ?! Кой обезлюди цели райони в Африка, изрина от там десетки милиони негри, за да ги оковат с робските синджири на американските плантатори.Коментиран от #162
14:54 27.04.2021
126 Не точно
До коментар #121 от "Мехмед":
Под "Възраждане" се разбира българското "възраждане", а под "Ренесанс" - историческия период.14:57 27.04.2021
127 Бесен Язовец
До коментар #124 от "Катя":
Да бе да. Чакай някой диктатор да признае някаква вина. Това ще е вица на годината.15:14 27.04.2021
128 Истината
Коментиран от #157
15:16 27.04.2021
129 орт
До коментар #122 от "А питам":
Разбира се българската история е най-истинската,всичко описано в българските учебници е най вярното.Нищо не пише за кланета от българскат войска по време на Балканската война нито в Доспат нито Девин, нито в Жижево нито в източните Родопи, пълна тъмнина.Коментиран от #134, #135
15:16 27.04.2021
130 прост народ
15:20 27.04.2021
131 Байдън
До коментар #111 от "Така и не разбра, че Кипър не е окупиран":
Кипърският въпрос е въпрос на нашествие, окупация и престъпления срещу човечеството, като национално прочистване, масови убийства на цивилни, прехвърляне на турски заселници, кражба и забрана за използване на собственост. Турция е обвинена в геноцид през 1974 г. в Кипър.15:27 27.04.2021
132 Яворов
от винаги храбър народ мъченик,
дечица на майка робиня тревожна
и жертви на подвиг чутовно велик -
далеч от родина, в край чужди събрани,
изпити и бледни, в порутен бордей,
те пият, а тънат сърцата им в рани,
и пеят, тъй както през сълзи се пей.
Те пият... В пиянство щат лесно забрави
предишни неволи и днешни беди,
в кипящото вино щат спомен удави,
заспа ще дух болен в разбити гърди;
глава ще натегне, от нея тогава
изчезна ще майчин страдалчески лик
и няма да чуват, в пияна забрава,
за помощ синовна всегдашния клик.
Кат гонено стадо от някой звяр гладен,
разпръснати ей ги навсякъде веч -
тиранин беснеещ, кръвник безпощаден,
върху им издигна за всякога меч;
оставили в кърви нещастна родина,
оставили в пламък и бащин си кът,
немили-недраги в далека чужбина,
един - в механата! - открит им е път.
Те пеят... И дива е тяхната песен,
че рани разяждат ранени сърца,
че злоба ги дави в кипежа си бесен
и сълзи изстисква на бледни лица...
Че злъчка препълня сърца угнетени,
че огън в главите разсъдък суши,
че молния свети в очи накървени,
че мъст, мъст кръвнишка жадуват души.
А зимната буря им сякаш приглася,
бучи и завива страхотно в нощта
и вихром подема, издига, разнася
бунтовната песен широко в света.
И все по-зловещо небето тъмнее,
и все по се мръщи студената нощ,
и все по-горещо дружината пее,
и буря приглася с нечувана мощ...
Те пият и пеят... Отломка нищожна
от винаги храбър народ мъченик
15:37 27.04.2021
133 Херо Мустака
До коментар #9 от "Бай ганю":
Няма страшно ,плащате си за портрети >За фърчила (миналата),тая за :лодки !
Просяк няма право на избор.Квото му
предложат !!
15:53 27.04.2021
134 А питам
До коментар #129 от "орт":
Как да пише като в българската история( за разлика от турската) няма на държавно-политическо ниво решение, за етническо прочистване и кланета, възложено на редовната войска.И не ми бутай в очите отделни, регионални спречквания и отмъщения.
Коментиран от #137
16:02 27.04.2021
135 А питам
До коментар #129 от "орт":
Турчино, българите милеем за арменците, защото в тяхното нещастие разпознаваме страданието на нашите предци, което някои професори по пан-тюркология най-безсрамно отричат или омаловажават.Коментиран от #136
16:05 27.04.2021
136 Орт
До коментар #135 от "А питам":
До вчера бях българин,сега съм турчин,благодаря.Та мисълта ми беше,че на българските учебници по история не може да се вярва чак толкова.Някои неща се премълчават все едно не ги е имало.
Трябваше англичани или руснаци да ви завладеят,прочети историята на Ирландия даже езика им бил изкоренен.
Коментиран от #139
16:29 27.04.2021
137 Орт
До коментар #134 от "А питам":
Възродителния процес не беше ли решение на държавно ниво?Коментиран от #138
16:31 27.04.2021
138 А питам
До коментар #137 от "Орт":
Възродителният процес е смяна на имена, не геноцид, каквото го имаше и има днес в Турция-без български фамилии.16:49 27.04.2021
139 А питам
До коментар #136 от "Орт":
Дай конкретен случай, не говори общи неща.16:51 27.04.2021
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Хасан
До коментар #122 от "А питам":
Ами хора които си защитавали родината си от чуждо нашествие им казват че са вършили геноцид ...17:32 27.04.2021
142 Абе
До коментар #82 от "123":
И т.н. и т.н., всичко по учебниците по история, доктувани от руснаците. Продължавай да вярваш на глупости.17:43 27.04.2021
143 Абе
17:44 27.04.2021
144 ДЯВОЛА
Коментиран от #145, #158
18:32 27.04.2021
145 Хасан
До коментар #144 от "ДЯВОЛА":
Не си прав ..Саш и Запада се готовят за война срещу Русия и искат Ердоган да се хвърли срещу амбразурата18:58 27.04.2021
146 123
До коментар #99 от "Мнение":
Хазарите са едно от братските на Пра Българите племена, които постоянно са воювали едно срещу друго, езика е същия обичаите са същите,но по късно са приели юдаизма и то на ниво управляващи само.01:24 28.04.2021
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 васик атанасова
До коментар #9 от "Бай ганю":
ЕВАЛА НА МЯСТО КАЗАНО !!!!ВСИЧКИ ВИДНИ БЪЛГАРИ СА УБИТИ ОТ ДРУГИ БЪЛГАРИ !!
01:12 29.04.2021
149 vasik atanasova
До коментар #14 от "анонимен":
ТУКА СИ ПРАВАМА ВИЕ СИ МЪЛЧИТЕ
А ХОДИЛ СЪМ ТАМ ВИДЯЛ СЪМ С ОЧИТЕ СИ КОСТИТЕ
И ВЪТРЕ СТЕНИТЕ КАК СА ДРАНИ С НОКТИ
АМА ГЛЕДАТЕ НОВИНИ НА ТУРСКИ И ТУРСКИ СЕРИАЛИ
А НЕКА В АРМЕНИЯ ДА ПУСНАТ НОВИНИ НА ТУРСКИ ДА ВИДИТЕ КВО СТАВА
ИЛИ ПЪК ДА ИМА ПАРТИЯ ДПС
01:16 29.04.2021
150 васик атанасова
До коментар #16 от "Това е интересен въпрос?":
НЯМА ПРОШКА ТУКА ВЪПРЕКИ ЧЕ ТИ ПИСАХ ПЛЮСПРАДЯДО МИ Е ЗАКЛАН КАТО ПИЕ ВОДА ОТ ТРИМА ТУРЦИ ПРЕД БАБА МИ И ЖЕНА СИ
ЗМИЯТА НЕ ЗАКАЧА ЧОВЕК КАТО ПИЕ ВОДА
01:18 29.04.2021
151 vasik atanasova
До коментар #19 от "123":
ДА АМЕРИКАНЦИТЕ НЕ СЕ НАМЕСВАТ КАКТО ВИНАГИОБАЧЕ ФРАНЦУЗИТЕ СЕ НАМЕСВАТ ИЗПРАЩАТ КОРАБИ И СПАСЯВАТ
АРМЕНЦЕТЕ
01:22 29.04.2021
152 васик атанасова
До коментар #23 от "Иван":
ТОЧНО ТАКА Е ПРАВ СИОЩЕ ПЪРВИТЕ КЛАНЕТА ЗАПОЧВАТ ПРЕЗ 1896 Г
ТОВА Е ОПИСАНО ОТ ГОЛЕМИЯ ХУДОЖНИК МАРИНИСТ АЙВАЗОВСКИ
НА ТУРЦИТЕ ИМ Е ТРЯБВАЛО ТЕРИТОРИЯ СЛЕД КАТО СА ИЗБЛЪСКАНИ
ОТ БЪЛГАРИЯ ГЪРЦИЯ СЪРБИЯ И ДРУГИТЕ ПОРОБЕНИ ДЪРЖАВИ
И СА СЕ ЗАХВАНАЛИ С АРМЕНИЦИТЕ КОИТО СА ПЪРВИТЕ ХРИСТИЯНИ В СВЕТА ОЩЕ ПРЕЗ 301 ГОДИНА АРМЕНИЯ Е ПЪРВАТА ХРИСТИЯНСКА ДЪРЖАВА
01:27 29.04.2021
153 vasik atanasova
До коментар #25 от "Кемалист":
ТОЙ И БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА НАПРАВИ ДЖАМИЯ01:28 29.04.2021
154 васик атанасова
До коментар #28 от "лорд Минчев":
АБЕ ТОЙ ЕДНИ ТЕХЕН ПИСАТЕЛ СЕ ОПИТА ДА НАПИШЕ ИСТИНАТА И ТЕ ГО УБИХАОРХАН ПАМУК
01:32 29.04.2021
155 vasik atanasova
До коментар #36 от "Българина":
ПИТАЙ ЧОРБАДЖИИТЕ ЗА БЪЛГАРСКИЯ ГЕНОЦИДАКО ТУКА Е ИМАЛО 500 Г ГЕНОЦИД А И ТЕ СА И ПОВЕЧЕ ОТ 500 Г
НЯМАШЕ ДА ИМАМ ЕДНИ ЖИВ БЪЛГАРИН
01:39 29.04.2021
156 васик атанасова
До коментар #41 от "Политолог":
ЕВАЛА !01:43 29.04.2021
157 vasik atanasova
До коментар #128 от "Истината":
ТОВА Е ИСТИНАТА ТОЧНО И КРАТКО НАПИСАНО !02:13 29.04.2021
158 васик атанасова
До коментар #144 от "ДЯВОЛА":
МОЖЕ ДА СИ ДЯВОЛ НО ТУКА СИ ПРАВИ ХОРАТА СТАВАТ ПО ГОЛЕМИ ДЯВОЛИ ОТ ДЯВОЛА
ПИСАХ ТИ ПЛЮС ОТ МЕНЕ
02:21 29.04.2021
159 незнайко
Коментиран от #163
19:06 29.04.2021
160 говори
До коментар #105 от "За българите ли":
за турците говори!09:00 03.05.2021
161 празноглав
До коментар #110 от "Всъщност е точно обратното":
Сигурно по тяхно желание ги е приютила?09:04 03.05.2021
162 чети малко история
До коментар #125 от "Хайде, ся.....!":
Болестите, как кой, или си мислиш че шепа конкистадори са ги изтрепали, тва по ма аците сте много изпростяло и нагло племе!09:11 03.05.2021
163 знайко
До коментар #159 от "незнайко":
А еврейският геноцид над руснаците кога?09:12 03.05.2021
164 Този коментар е премахнат от модератор.