17 Септември, 2021 21:20 11 683 31

Митът, че шофьорите превъртат километража по аутобаните

  • германия-
  • аутобан-
  • шофьори

Нова статистика променя представата

Митът, че шофьорите превъртат километража по аутобаните - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Статистика оборва представата за високата скорост, която шофьорите достигат на германските аутобани, съобщи BG On Air.

Германските аутобани са известни с доброто си състояние. На голяма част от тях няма и ограничения за скорост.

Новото проучване показва, че само 12 процента от германските шофьори достигат скорост между 120 и 140 км/ч. Само един процент си позволяват да вдигнат скорост от над 160 км.

Това оборва мнението за високите скорости по германските пътища. Зелените в страната се опитват да променят липсата на ограничения за максимална скорост.

Според тях тези части на аутобаните произвеждат замърсяване. При високи скорости се повишава отделянето на емисии.

Новото проучване реално показва, че германските шофьори са достатъчно дисциплинирани, за да могат сами да се контролират.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 28 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трудно е наистина

    31 4 Отговор
    Постоянното задръстване, клаксоните, неграмотните азиатци и още ред причини пречат да се изшиваш, Алла все пак вечер процентите се вдигат доста!
  • 2 Д-р Ох Боли

    22 3 Отговор
    Зеленият октопод отвътре е червен 🐙, за това да обяснява на китайците да не цапат
  • 3 Накъдри Юкселов

    12 60 Отговор
    ако искат да го превъртат аз тук го превъртам винаги на магистрала вдигам максимална скорост ,която ми позволява автомобила в случая моята на 250 спира.Ако успея да и махна ограничението надявам се да вдигна и повече! съвета ми към вас е да карате на магистрала с макс колкото мойе колата ви,В германия да си карат с колкото искат!!
  • 4 гост

    51 7 Отговор
    Немските шофьори не мислят за емисиите , а за джоба си , щото движението със 160 вместо със 120 значи почти двоен разход , да не говорим за повече ! Дори 120 е много за някои , особено за жените , които са даже повече от 50% от всички , а предпочитат да си говорят по телефона или да си оправят грима , вместо да юркат за да спестят "цели" 5 минути , хах !

    Коментиран от #12, #13

  • 5 Тоалетна хартия

    56 9 Отговор
    Глупости, лъжат, а в Италия никой не спазва ограниченията. В България е същото, добре че магистралите на боко тиквата са, като бомбардирани иначе щеше да се кара ба макс....Иначе, Зелените са мафия..
  • 6 Гришо

    21 11 Отговор
    В Германия с Nissan GTR съм вдигал до 300 на няколко места и имаше поне още 5..6 коли около мен които настъпваха здраво...но беше преди 6..7..години
    Сега едва ли е толкова различно...

    Коментиран от #7, #16, #18, #20

  • 7 Тъп русофил

    21 10 Отговор

    До коментар #6 от "Гришо":

    Много дисциплиниран народ са германците. Там само комплексарите вдигат над 140 км. а емигрантите са по ниски и от тревата.
    Да живее нерушимата българо-съветска дружба!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Halten Sie bitte Abstand?Майка ви немска

    26 3 Отговор
    Ха,разправяйте ги тия на някой не карал по аутобаните им. Два пъти ме снимаха ,с по 131 и 104 км в час по 185 евро глоби и по месец без книжка(немска),и защо? Защото в 4 и в 2 през ноща,са били оставили знаци от оредните дни за подрязване на храстите(чисти хранилки),и е трябвало да карам на аутобана с три ленти,преработени в две съответно с 80 и 60 км в час. Отделно,ако там те сбараг с антирадар си с до 3к вътрешно. Италия е истината,за настъпване. Някой по-горе го каза.
  • 10 Davidson

    29 8 Отговор
    Не сте добре май.Всяка сутрин карам по аутобан в Германия до работа и вечер се прибирам.Да ви кажа че карам с 120-130 км в час и съм един от бавните.Всички карат здраво без значение от колата и годината на производство на колата.Пържат яко дори на студен двигател.Кошмар!!!

    Коментиран от #11

  • 11 джамбаз кире

    34 6 Отговор

    До коментар #10 от "Davidson":

    Колко да е студен двигателя на аутобана ,че нещо не разбрах ?

    Коментиран от #14

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Аллах

    6 4 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Батко отиди на лекар ... гледал си много порно
  • 14 Шони

    6 5 Отговор

    До коментар #11 от "джамбаз кире":

    Ти зимно време кола не си ли карал или джамбазиш от автовоза...

    Коментиран от #19

  • 15 И.а

    6 5 Отговор
    В Италия се кара яко с по 200.

    Коментиран от #22

  • 16 Гришо

    4 9 Отговор

    До коментар #6 от "Гришо":

    Пич,хайде да си измислиш друг ник.Моля ти се от сърце!

    Коментиран от #17

  • 17 Григор

    8 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гришо":

    Защо бе...само един Гришо ли има в България...
    Не говоря за тенисиста все пак...
  • 18 Display

    13 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гришо":

    По различно е, много камиони се движат и да караш с такава скорост си е като руска рулетка........карам камион и виждам колегите по баирите как с 60км влизат в средна лента да изпреварват по натоварените от тях, а колите се скупчват в лява лента и толкоз..........

    Коментиран от #21

  • 19 тоз пък

    8 2 Отговор

    До коментар #14 от "Шони":

    ти на аутобана ли живееш или те спускат с хеликоптер до там?

    Коментиран от #26

  • 20 Sony

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гришо":

    Голяма работа с кола под наем всеки знае

    Коментиран от #27

  • 21 Sony

    5 8 Отговор

    До коментар #18 от "Display":

    Да много е важно камионджиите да изпреварвате

    Коментиран от #23

  • 22 джамбаз кире

    10 4 Отговор

    До коментар #15 от "И.а":

    Стига с тия мокри сънища бе хора! Знаете ли въобще какво се случва ако караш с 200 ?

    Коментиран от #24

  • 23 Display

    19 1 Отговор

    До коментар #21 от "Sony":

    Ами гоним срокове, спазваме работно време и почивки, иначе глобите са доста солени, не сме тръгнали като вас на разходка с 300км да ядем бургери по паркингите на магистралите.........

    Коментиран от #25

  • 24 Display

    17 1 Отговор

    До коментар #22 от "джамбаз кире":

    Важно е да си готян, да светкаш с фаровете и да развяваш среден пръст карайки с 120км, мислейки че летиш от звука и вибрациите на 20 годишния кошник, който управляваш........това описва НЕ само българите....
  • 25 Sony

    15 5 Отговор

    До коментар #23 от "Display":

    Така е тръгнали сте да се лигавите по пътищата. Кажи ми какъв срок ще хванеш като камиона ти изпреварва със 100 а този който изпреварваш с 95, освен километрично задръстване друго няма.
  • 26 Шони

    4 7 Отговор

    До коментар #19 от "тоз пък":

    Ако зимата за 5..6км можеш да загрееш кола при -10 навън без да си източил антифриза си за Гинес отвсякъде...
  • 27 Филип

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Sony":

    На тебе май никът ти е под наем...
  • 28 Пътувам доста

    9 2 Отговор
    Няма по некадърно проектирани магистрали от немските. Испания, Италия, Франция, Португалия са много преди тях. Какъв е смисълът да караш с 200 и след малко като стигнеш пътен възел с друга магистрала да трябва да намалиш на 60. Понеже е така проектиран че ако влезеш с повече ще изхфърчиш. При оня голям трафик това ненужно намаляване на скоростта води до задръствания. А какво ще кажете за светофар монтиран на пътен възел между две магистрали. От А 46 да се качиш на А1 над Вупертал. Това го няма никъде в света. Сутрин в 8 и надвечер към 18ч става 2 км задръствания там. Тези неща водят до ниска средна скорост въпреки че преди това си юркал с 200. Нищо не постигаш , само си изгорил повече гориво. В другите държави които изброих , си караш със 130 , колата ти харчи по малко и изминаваш повече км средно за часове които си на път. Да не говорим за нервите които трошиш в Германия

    Коментиран от #29, #30

  • 29 Лудогорец 9

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Пътувам доста":

    Светофара е за да пуска по две коли на определен интервал от време за да не се задръсти магистралата.Северен Рейн Вестфалия е 2 пъти по-малка по територия от България,но има население 18 милиона ти какво очакваш да няма задръствания ли ? Виж ако караш в Южна Германия там има територия и населението е равномерно разпределено и там няма такива задръствания както в западна Германия.Това е все едно да сравняваш Софийска област движението със Силистра област.
  • 30 Лудогорец 9

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Пътувам доста":

    А това което казваш,че пътят бил така проектиран,че ще хвръкнеш не е вярно .Всеки един савой няма значение дали е магистрала или не си има наклон почти като на състезателна писта точно за да не хвръкнеш,а за настилката е една от най-добрите в света ако говорим за сцепление.Едно е да спреш в Германия от 200 до 0 км/ч друго е в други държави.Затова в Германия има неограничени магистрали защото има много високо ниво на сцепление и отичане на водата при дъжд и наклони по завои които ти помагат за да ги вземеш.

    Коментиран от #31

  • 31 От първия

    7 0 Отговор

    До коментар #30 от "Лудогорец 9":

    Ти коментар разбрах че явно никога не си минавал на тоя светофар. Ако беше щеше да знаеш че не е от тия за регулиране на трафика. Тях ги монтират на места където второстепенни пътища влизат в магистрала. А аз съм написал ясно че е като се движиш по А 46 и трябва да се качиш на А1 в посока Дортмунд. А по въпроса за населението на Северен Рейн-Вестфалия ще ти кажа следното. Мадрид е с население почти 3.5млн а с предградията е 6млн. Ходил съм там поне 50 пъти и само два съм виждал задръствания от по 20-30 мин. В Германия такъв голям град няма. Но дори в много по малки съм стоял с часове на платното. Това е така защото Мадрид има 3-4 околовръстни пръстена и всеки се пресича с всички магистрали които водят към града. Подобно е и на Валенсия и Сарагоса. Същото е и на Рим. А в германия няма един град който да има нормално околовръстно. Направили двулентови пътища минаващи през урбанизирани територии, някои дълги едва по няколко километра и ги наричат магистрали. Прочети в нета доклад на световния икономически форум и виж коя държава е с най модерната пътна инфраструктура в Европа , и пак там виж на кое място е Германия. На 8 мо място изпреварена вече дори от Португалия и Словения. А по отношение на дигитална свързаност и качество на мобилни мрежи е вече след Шри Ланка. За Германия с нейната силна икономика е пълен провал да слязат на това ниво
Новини по държави: