12 Февруари, 2022 08:14 1 670 24

Авиолинията София-Скопие стартира на 27 март

  • авиолиния-
  • софия-скопие

До 10 дни ще са ясни цените на билетите

Авиолинията София-Скопие стартира на 27 март - 1
Снимка: БГНЕС

Новата авиолиния между София и Скопие ще стартира на 27 март, обяви министърът на транспорта на Република Северна Македония Благой Бочварски, цитиран от БНР.

Вчера се осъществи първият полет по линията, на борда който бяха съвместни делегации, водени от транспортните министри на двете страни. По първоначална неофициална информация се водят разговори за полети два пъти седмично, но и в тази линия да се включи връзката с Тирана. Коментира се също идеята за хъб, който обхваща потока между Северна Америка и Източна Азия - тоест Летище София е удобно да се използва като транзитен аеропорт.
До 10 дни ще са ясни цените на самолетните билети по линията София - Скопие.

След тристранна среща, на която участваха летищата на София и Скопие и ръководството на авиокомпанията „Гъливер“, която има интерес да изпълнява полетите, стана ясно, че летищните оператори имат готовност да предоставят изгодни такси за обслужване.

Държавно финансиране няма да бъде използвано, подчерта министърът на транспорта Николай Събев:

„Ние сега не говорим само за линия София - Скопие, а говорим за по-голяма възможност де се създадат по-добри икономически условия, хората в Македония и в България да получат много добра оферта“.

Цената на билетите ще стане ясна след съответните разговори с летищата и анализи на интереса от страна на туроператорите. Обсъждат се и варианти за по-голяма честота на полетите в пиковите за туризма периоди, както и за добавяне на нови маршрути, посочи директорът на авиокомпания „Гъливер“ Янко Иванов:

„Например в момента се оказва, че има сериозен интерес за Скопие - Любляна, но това трябва да се работи, това не може да се взема от днес за утре“.

Ако полетите между София и Скопие станат факт, бизнесът ще се възползва и ще използва този транспорт, като го включи в туристическите пакети, увери Павлина Илиева от Обединение "Бъдеще за туризъм". В областта на туризма могат да бъдат разширени възможностите между България и Република Северна Македония, като обмен на ноу-хау, образование, културен обмен, информационни срещи на съсловните организации, посочи Полина Карастоянова от Националния борд по туризъм. Министърът на транспорта Николай Събев преди да се качи на борда на самолета за Скопие - машината е АТР 72- 600, полет на авиокомпания "Гъливер" с продължителност около 40 мин.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 FEFE

    21 0 Отговор
    А София-Бургас ще има ли през лятото? :)
  • 2 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    24 0 Отговор
    Новооткритата линия всъщност беше закрита преди години , ПОРАДИ НЕРЕНТАБИЛНОСТ ❗ като се окаже , че броя на пътниците е равен на екипаж КИРО-КУРОлативния какво ще реши❗
  • 3 севернаненамквоси

    24 0 Отговор
    Заради мерките ви изискват да сте 2 часа по-рано на летището и като добавим още поне час мотане, 30 мин полет и още толкова за излзане с колело, ще отидете до севернаненамквоси и ще се върнете! Екологично!
  • 4 лорд Дългпиш

    17 0 Отговор
    Така е в Абсурдистан - ще има нещо , което е абсолютно ненужно , много е скъпо и никой никога няма да го ползува ,ама ... хер Омустафа като разпореди , пигмеите от бантустана изпълняват , а не разсъждават. ПП. Е - и си го плащат ,разбира се.
  • 5 Прост О’Киро

    19 1 Отговор
    Силистра калъраш кога?
    Редакцията са ви спуснали опорки на ден по е по два пъти да я рекламирате тая линия….по тролски уебсайт от валия нЕна
  • 6 к'во му плащаш

    17 0 Отговор
    Ндаа , цената на билетите ще бъде ясна някога в бъдеще време. При този наплив от мераклии да летят до Скопие и обратно ,за да е ефективна такава линия ,билетите ще трябва да бъдат по 2 000 Евро в едната посока. Ясно е , че освен чиновници в командировка /на които ние им плащаме масрафите/ ,друг няма да лети.
  • 7 /////

    17 0 Отговор
    Като гледам екипажа ще е повече от пътниците.
  • 8 гост

    18 2 Отговор
    Много исках да ида в Скопие със самолет, но сигурно няма места вече ...
  • 9 Въпроси, въпроси...

    14 1 Отговор
    Храна и напитки включени ли са, дават ли? Крюто на какъв език говори, сигурно на английски да не обидим някой ? Таен полицай антитерорист на борда има ли, че като знаем, как ни мразят и т.н. и т.н., въпроси?
  • 10 най ВАЖНОТО

    19 0 Отговор
    Всеки ден , в "правилните" медии ни осведомяват по десет пъти за това "велико" събитие , та дано не мислим за празните си портфейли и за скока на цените на всичко (ама - абсолютно всичко) , за огромната смъртност , за ежедневните дивотии на П на ПП и крадльолиция , за ултра непотизма в държавната администрация и за гнусно-слугинската външна политика ,която ни прави за посмешище дори и на м@кетата.
  • 11 Патриот

    16 0 Отговор
    Стига сте досаждали с тази глупава авиолиния, която щом беше нерентабилна, когато още не се "обичахме" толкова много с макетата, то сега съвсем ще е на дотации. Управляващите ни атлантици хич да не си въобразяват, че с това ще изкупят националното предателство, което се приготвят да ни "сготвят"
  • 12 Светнат

    5 3 Отговор
    ATR 72 е готин и икономичен самолет, но дори по катсложни данни на производителя разходът на гориво е 2,8 л/пътник/100 км.
    До Скопие си е около 200 км, тоест минималният брой пътници трябва да е 30, за да не е полетът на загуба при цена на билета около 30 евро.
    Не е непостижимо, подозирам че ще стартира с два полета седмично, нещо от сорта вторник и петък.
  • 13 За протокола

    12 0 Отговор
    Предлагам бизнесменчетата от правителството да я субсидират от собствените си джобове. Аз не желая да плащам за глупостите на сегашните управляващи и спирам да плащам данъци, вкл ДДС. Ще пазарувам само от пазара и чужбина.
  • 14 A50

    10 0 Отговор
    За някои тази авиовръзка явно е позабравено старо, но за канадеца си е откритие на топлата вода. Преди беше комбинирана с Тирана и предимно за там летяха пътниците. Много шум за нищо. Но така ще е с политическите проекти.
    Като споменах канадец, Кирчо солидаризира ли се с протестиращите там за спазване на човешките права и Конституция. Опс коституцията нето не то брига, всеки сам си преценя
  • 15 Ирена

    10 0 Отговор
    Най - безсмислената и ненужна авиолиния.
    Отново прегръдки под американски натиск.
  • 16 Перо

    5 0 Отговор
    Без втора дестинация до Тирана,Солун или Истанбул линията ще бъде губеща!
  • 17 кУмУнист

    11 1 Отговор
    На 27 ми откриваме, на 28 ми закриваме и това ще е поредния неуспех на това посмешище наречено правителство. За този самолет пътници няма да има, но ако тези управляват до пролет, на 1ви терминал ще е наплив.
  • 18 Niknay

    8 0 Отговор
    Стига с тези самолети , оказва се че да пътуваш с кола до Скопие е по-бързо и по-евтино - дори е по-бързо отколкото да пътуваш от София до Видин.....
  • 19 пламен

    7 0 Отговор
    още една сметка на наш гръб
  • 20 Дамаджони уокър

    9 0 Отговор
    А макета ще изчегъртат ли BG флаг от корпуса на самолета.Тях ги бива в това.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Павел пенев

    3 0 Отговор
    Всички авиолинии до 300 км. са неефективни за ползване,което е доказано на практика,тъй като се губят и два часа предварително за полета на пътниците,проверки,контрол и чекиране на багажи. Втори полет може и да няма,освен ако не се направи някоя политическа пушилка с битолски цигани или албански шиптъри-трафиканти.
  • 23 Смех

    2 0 Отговор
    То нема редовна линия Пловдив - Варна, която при разумни цени веднага редуцира 6 автобуса и още няколко пъти по толкова сухопътен транспорт лятоска - дневно
    , тея до скопските аборигени ша ми фърчат!!! Смешна, смешна родна картинка...
  • 24 барчо

    1 0 Отговор
    Тази авиолиния е голяма тъпня. Тя съществуваше преди години и беше закрита, поради липса на пътници. Нали сме капитализъм! Защо да съществува нещо, което е нерантабилно? Или тя ще съществува на гърба на държавата, за да може няколко човека да пътуват за без пари.
Новини по държави: