В Хърватия, както и в други страни, където голяма част от националния доход идва от туризма, всички погледи са насочени към развитието на ситуацията в Украйна. По традиция хърватският туристически сезон започва с Великденските празници, а резултатите от резервациите до момента са много добри, съобщават от Хърватския национален туристически съвет (HTZ). Според Кристиян Станичич, директор на съвета, „през първите три месеца Хърватия е с 93 процента от туристическия трафик от рекордната 2019 г. и можем да бъдем доволни“. Информациите от пазарите на Словения, Италия, Австрия, Унгария, Бавария, Чехия и Словакия, показват, че резервациите както за Великденските празници, така и за 1 май, са много добри, тъй като по това време в някои от тези страни има и пролетни училищни ваканции.
Хърватия има предимство пред конкуренцията, че е предимно автомобилна дестинация и е физически близо до всички важни за нея туристически пазари. И според директора на Хърватския туристически съюз (HUT) Велко Остоич в момента резервациите нарастват. Сезонът ще се определя от развитието на ситуацията в Украйна и влиянието на инфлацията върху бюджетите, които хората могат да си позволят за пътуване и и почивка. На въпрос дали хотелиерите ще повишат цените поради икономически влияния, Остоич казва, че може да се очаква увеличение на цените на "а ла карт" услугите, т.е. на извън пансионните оферти (ресторанти и др.). Цените на нощувките са определени миналата година и има сключени договори с туроператори, а дали физически лица, които предлагат стаи или къщи и апартаменти, могат да променят цените си, ще зависи от търсенето и заетостта в определени моменти. Това, което Велко Остоич смята за твърде вероятно, е повишено търсене в последния момент поради вече споменатото влияние на ситуацията с войната в Украйна.
На основата на обявени резултати от проучване на австрийската фирма за организирани пътувания „Грубер Райзен“ (Gruber Reisen) между 1200 клиенти и купувачи, Хърватия е най-търсената чуждестранна ваканционна дестинация за австрийците. Британският всекидневник „Гардиън“ (The Guardian) в специално приложение на четири страници изрежда „скритите дестинации на приказната Хърватия“, определяйки ги като „истински туристически открития“, между които са остров Силба, природен парк „Папук“, Трибун – малък далматински град и пристанище на фантастична позиция за плаване на юг и север, река Мрежница и др.
Потвърждение на оптимизма, обзел хърватския туристически пазар, са публикуваните данни на Туристическата асоциация на град Опатия. Още през първите три месеца на тази година града са посетили 45 530 туристи и са осъществени 115 854 нощувки. Спрямо рекордната 2019 г. нощувките са се увеличили с 4 процента, а най-много се е увеличил броят на местните туристи – с цели 18 процента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 и тука
16:52 15.04.2022