До полско-украинската граница се откарват медикаменти, а обратно към Германия се докарват бежанци. Над 300 пилоти от цял свят работят за частния проект "Въздушна помощ за Украйна".
Джон Боун можеше да продължи да си живее спокойно във вилата си във Флорида и всеки би го разбрал. Можеше да се радва на слънцето на един от най-красивите плажове в Мексиканския залив, да води понякога курсове по летене понякога и изобщо - да се радва на заслужената си пенсия. Джон Боун обаче не е обикновен 71-годишен американец - той вече два пъти е обиколил света, пилотирайки любимия си лек самолет "Cirrus SR22".
Затова и решава да направи онова, което смята, че е редно, когато чува за инициативата "Въздушна помощ за Украйна" в Германия. Кой ли би бил по-подходящ от него да лети с хуманитарна помощ до Мелец в Полша, на 60 км от границата с Украйна, при всякакви метеорологични условия? "Затова се качих на самолета си, първо за Канада, после за Гренландия, оттам за Исландия и Шотландия. След пет дни бях в Германия и се записах доброволец за два месеца - юли и август."
Боун разказва за пътуването си до Германия като за детска игра, вероятно защото е прекарал голяма част от живота си в небето. Той сяда в пилотската кабина още като тийнейджър, работи 36 години за американската авиокомпания "Delta Airlines" и може да лети по маршрута Атланта-Франкфурт едва ли не насън.
"Мисля, че е важно да правим каквото можем и да използваме ресурсите, с които разполагаме, за да помогнем на Украйна. В моя случай това е самолетът ми, така че взех него", казва Боун.
С бежанците са станали приятели
Със своя самолет Боун вече е транспортирал до Полша стотици пратки с лекарства от първа необходимост, а на връщане взима със себе си бежанци, които закарва в Германия. Американецът вече е приятел с всички тях във Фейсбук. "В социалната мрежа вече имам почти толкова приятели украинци, колкото и мои сънародници", смее се пилотът.
"Всеки, когото закарам до Германия, ми е безкрайно благодарен. Днес ще летя с един украински герой от войната, който има нужда да бъде настанен в болница. Страхотно е, че мога да правя нещо толкова значимо."
Как се ражда "Въздушна помощ заУкрайна"
Фактът, че Джон Боун може да промени нещо, се дължи на Кай Волф. Или казано другояче: американският пилот все още щеше да обучава любители на полетите във Флорида, ако 52-годишният IT-специалист не бе стигнал до една доста дръзка идея заедно с приятеля си Щефан Залинг малко след началото на войната в Украйна.
"Умувахме какво можем да правим най-добре", казва Залинг. "Имаме и опит в производството, и в IT-сферата, но имаме опит и в летенето - Щефан е пилот, а аз летя от 15 години. Помислихме си, че ако се включат още няколко души от нашия приятелски кръг, ще можем да направим нещо."
Пилоти от цял свят
Днес пилотите, които работят за организацията, са 313, някои летят до Украйна на собствени разноски. Сред тях има бивши командири на полети, инженери и професионални войници. На борда на самолетите има и пилоти от Кения, Еквадор и Канада. Досега въздушната спасителна служба за Украйна е пътувала 69 пъти към Мелец в Полша от Хангелар край Бон, от Аугсбург и от Майнц. С над 17 000 килограма багаж - като специални лекарства срещу рак, комплекти за първа помощ и оборудване за пречистване на кръвта, докарани до Украйна възможно най-бързо, главно от склада на организацията за помощ на Синьо-жълтия кръст в Кьолн.
"Онзи ден в събота сутринта ни се обадиха, че на украинската граница с Молдова е необходимо много специално и рядко лекарство, защото ранен украинец е развил резистентност към антибиотици. Организирахме полет от Дъблин и още същата вечер пациентът получи първата си инфузия", разказва Волф.
Пратки и за Буча
Въздушните спасителни служби помагат и в Буча - мястото, което придоби световна известност заради зверствата, извършени от руски войници. Заедно с криминалната полиция в Кьолн и Синьо-жълтия кръст на летището в Майнц при нощна операция и в мъгла са докарани десетки така наречени "комплекти за след изнасилване", за да могат да се докажат сексуалните посегателства. В багажа имало и контрацептивни хапчета, и 200 килограма чували за тела.
Досега организацията е докарала в Германия 57 души, които се нуждаят от лечение. Службата за помощ на Украйна се фокусира върху ранени хора, които се нуждаят от операция, хора в инвалидни колички или деца без родители. Всичко функционира единствено благодарение на това, че основателят на организацията Волф и неговият екип постоянно координират акциите.
Координацията не е лесна
Понеделник вечер, последен брифинг преди два планирани полета. На следващия ден, според прогнозата за времето, през Полша ще премине лош атмосферен фронт. Опитните пилоти могат да заобиколят бурята, но това отнема време, а летището в Германия няма да бъде отворено вечно. Да се отмени полетът? Тогава ще трябва бързо да се резервира подходящ хотел за бежанците, които с нетърпение очакват въздушния спасителен екип. Това се е превърнало в рутина за Кай Волф, който е достатъчно търпелив, за да прегледа всички възможности на лаптопа си, докато едновременно с това разговаря с пилотите по телефона.
"Петдесет на петдесет", казва Волф, когато го питат дали отделя повече време на собствената си IT-компания или на въздушната служба в помощ на Украйна. И това едва ли ще се промени в близко бъдеще. Волф, който многократно е бил в Украйна и има много приятели там, казва: "Кога ще свърши това? Когато свършат даренията. Или ни свършат силите. Но най-добре, когато свърши войната."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Койдозлу
Каналджии - съд и затвор.
12:06 19.08.2022
2 реру
Устройствата на ICEYE наблюдават Земята в микровълновия /SAR/ диапазон, което прави възможнo получаването на изображения на повърхността по всяко време на деня и при всякакви метеорологични условия. Обикновено данните се актуализират на всеки няколко часа, което ви позволява да наблюдавате театъра на операциите на тактическо ниво.
Снимките са с резолюция 25 сm на пиксел.
Коментиран от #6, #13, #19, #23
12:11 19.08.2022
3 Кочо
12:11 19.08.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Иванушка 🇷🇺
04.00 - бомбандировка на Харков
05.00 - закуска
06.00 - ракети Въздух-земя по Одеса
07.00 - втора закуска
08.00 - бомбандировка на ВСУ с ТермоБарични бомби
09.00 - инструктаж безопасност
10.00 - бомбандировка с Фосфорни бомби
12.00 - тържествен обяд Заря 😁😁😁
12:14 19.08.2022
6 реру
До коментар #2 от "реру":
Първата получена снимка...12:15 19.08.2022
7 Заблудени
Който "помага" на фашисти, не се разбира обстановката!!!
Коментиран от #9
12:17 19.08.2022
8 ГЛУПОСТИ
Факти проверявайте си информацията като истински журналисти.
Коментиран от #10
12:20 19.08.2022
9 реру
До коментар #7 от "Заблудени":
"... Нашите "умници" са решили да.обявят тогава война на ФАЩ..."Преди това обаче са искали пръсъединяване към Тристанния пакт... Някои дори позиви на ръка са пишели и разпространявали...
12:22 19.08.2022
10 ГЛУПОСТИ
До коментар #8 от "ГЛУПОСТИ":
За Буча е доказано, че не са руснаците а са нацитата.12:22 19.08.2022
11 Глупости
Факти проверявайте си информацията като истински журналисти.
12:23 19.08.2022
12 ИСТИНАТА
Коментиран от #17
12:26 19.08.2022
13 Те тъй ги
До коментар #2 от "реру":
планират военните, че всеки ден ВСУ отстъпва все нови и нови територии. Използват технологията да обстрелват хората от освободените територия и Запорожката АЕЦ и нищо повече.12:28 19.08.2022
14 стоян георгиев
12:50 19.08.2022
15 оня с коня
и те челенуват във дружеството за превоз на мигрантите?
Коментиран от #22
12:52 19.08.2022
16 оня с коня
Коментиран от #26
12:56 19.08.2022
17 гост
До коментар #12 от "ИСТИНАТА":
когато трол като теб защитава руснаците, е ясно, че руснаците са извършители. няма ли поне капка морал в твоето сърце?Коментиран от #20
12:58 19.08.2022
18 стоян георгиев
13:06 19.08.2022
19 Аршлох
До коментар #2 от "реру":
А ти дари ли заплата?13:09 19.08.2022
20 ИСТИНАТА
До коментар #17 от "гост":
я пак...Коментиран от #21
14:48 19.08.2022
21 Така де
До коментар #20 от "ИСТИНАТА":
Истината другарю е, че другарят Путин се е хванал за главата! Чуди се кой път да хваща!14:58 19.08.2022
22 те така
До коментар #15 от "оня с коня":
защото си идват с имената и документите и по легален път и искат да се интегрират и да работят - а пътниците на нашите каналджии лъжат откъде са, хвърлят си документите, крият се не минават по нормалния път за влизане в една държава, и искат да ги хранят, не да работят или да учат - разликата е огромна, между цивилизацията и нелегалния трафик!17:40 19.08.2022
23 редник
До коментар #2 от "реру":
"Снимките са с резолюция 25 сm на пиксел."Тази резолюция не я разбрах - бихте ли пояснили?...
Коментиран от #24
18:14 19.08.2022
24 реру
До коментар #23 от "редник":
В случая един пиксел от изображението отговаря на 25 действителни сантиметра и след това всичко зависи от разделителната способност на хардуера /монитора/... Google Maps ОФИЦИАЛНО предоставя спътниковите изображения с разделителна способност от 50 cm на пиксел.Според публични информации /в действителност може да е много по-различна/ най-добрите военните сателити имат следната разделителна способност:
– Русия - 50 сm на пиксел;
– САЩ - 5 сm на пиксел;
– Китай - ? сm на пиксел;
Коментиран от #25
19:25 19.08.2022
25 реру
До коментар #24 от "реру":
Така изглежда едно изображение при сателити с резолюция 30 и 50 cm на пиксел...19:26 19.08.2022
26 0808
До коментар #16 от "оня с коня":
стюпид20:42 20.08.2022
27 САМО ДА НЕ ГО ГЕПЯТ РУШНЯЦИТЕ
11:59 21.08.2022
28 ПРАЩАМЕ ЗА УКРАЙНА ! СВЕТИ Ф КОФЧЕГА !
Фенер
Водоустойчив - Корпус от
авиационен алуминий - USB
Порт - 2 скрити режима. Виж
Още!
12:01 21.08.2022